Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-01-03 10:34:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-02 13:27:40
Posty: 19
Lokalizacja: tsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: kawasaki zx6r
YAMAHA YZF 600R THUNDERCAT – wymiana płynu chłodniczego

Koncentrat płynu do chłodnic rozrobić z wodą demineralizowaną w stosunku 1:1

1. Zdjąć dużą lewą owiewkę oraz prawą tylną – ''ogon'' (odkręcamy ''łącznik'' zadupka), oraz prawy uchwyt pasażera.
2. Zdjąć zbiornik wyrównawczy, przepłukać wodą.
3. Zdjąć prawy mały czarny plastik (''wypełnienie'' znajdujące się obok baku, pod którym jest prawy wlot powietrza).
4. Zdjąć obejmę z prawego wlotu powietrza. Uwaga: Dodałem zdjęcie poglądowe lewego wlotu.
5. Odkręcić korek od chłodnicy.
6. Podstawić pojemnik pod silnik.
7. Odkręcić śrubę z lewej strony silnika, obok pompy wodnej i wylać płyn chłodniczy. Jak już wszystko wypłynęło można naciskać na wężą pompy wodnej (w wyższym miejscu) i wypłyną ostatki płynu.
8. Odkręcić śrubę z lewej strony bloku cylindra silnika obok kolektora i wylać płyn. Z wężem pompy wodnej postępujemy jak w punkcie 7.
9. Przepłukać układ czystą wodą z kranu. Za pomocą lejka wlać wodę do chłodnicy i przepłukać do momentu wypłynięcia czystej wody.
10. Zakręcić śrubę z bloku cylindra silnika oraz śrubę obok pompy wodnej.
11. Zainstalować zbiornik wyrównawczy. Pokrywa zdjęta.
12. Wlać płyn do chłodnicy na maksa (1,95 l)
13. Wlać płyn chłodniczy do zbiornika wyrównawczego na stan max. (550 ml).
14. Po wlaniu płynu chłodniczego naciskać na wężą pompy wodnej w celu odpowietrzenia układu.
15. Zakręcić korek od chłodnicy i założyć pokrywę od zbiornika wyrównawczego.
16. Odpalić motocykl i czekać aż dobrze się zagrzeje. Wyłączyć.
17. Po ok. 1h od wyłączenia motocykla sprawdzić poziom płynu chłodniczego w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Jeżeli ubyło to dolać.
18. Odpowietrzyć układ naciskając na wężą pompy wodnej (korek od chłodnicy i pokrywa od zbiornika wyrównawczego zdjęta).
19. Korek od chłodnicy i pokrywa od zbiornika wyrównawczego wracają na swoje miejsce.
20. Montaż wszystkiego z pkt. 4;3;1


Załączniki:
zbiornik wyrównawczy.jpeg [46.76 KiB]
Pobrane 2195 razy
czarna mala owiewka.jpeg [52.31 KiB]
Pobrane 1841 razy
prawy wlot powietrza.jpeg [34.13 KiB]
Pobrane 1753 razy
korek od chłodnicy.JPG [91.58 KiB]
Pobrane 1909 razy
...śruba bloku cylindra silnika.jpeg [46 KiB]
Pobrane 1938 razy
....śruba od pompy wodnej.jpeg [29.84 KiB]
Pobrane 1916 razy
pompa wodna.jpeg [91.9 KiB]
Pobrane 1958 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-01-03 10:34:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-01-07 21:16:01 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
dzięki wielkie za opis! przyda się, bo akurat się zastanawiałem jak najskuteczniej spuścić płyn z całego układu :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-05 22:17:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-20 17:54:45
Posty: 48
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
I ode mnie podziękowania dzisiaj wymieniłem płyn wg. tej instrukcji :D z tym że u mnie zlałem ok 2l płynu i tyle samo weszło :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-19 00:19:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-10-11 21:30:45
Posty: 9
Lokalizacja: Trzcianka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf 600r
dzięki bardzo, jutro zabieram się za wymianę płynu !:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-08 18:40:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-21 09:38:16
Posty: 52
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Koledzy mam pytanie. Wymieniłem płyn zgodnie z instrukcją. Zalałem chłodnicę, zalałem zbiorniczek wyrównawczy. Odpowietrzyłem naciskając węże. Zakręciłem chłodnice, korek w zbiorniczku założony. Odpaliłem moto. Po około 3min z jednego z tych wężyków przy stopce hamulca nożnego zaczął lecieć mi płyn chłodniczy. Jak motor był przechylony na stopce płyn leciał, jak go wyprostowałem to przestawało. Włączył się wentylator i płyn ze zbiorniczka zniknął (chyba dlatego że rozlało po całym układzie tak mi się wydaje).
1. Co może być przyczyną tego że ten płyn leciał przez ten wężyk.
2. Czy to normalne że płyn ze zbiorniczka w momencie załączenia się wentylatora rozlał się po całym układzie i teraz muszę po prostu go uzupełnić (przypominam że część uleciała przez ten wężyk)

Proszę o info.

Dzięki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-08 21:49:43 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-21 09:38:16
Posty: 52
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Ten wężyk o którym piszę to wężyk przelewowy w zbiorniku wyrównawczym. Czy może to oznaczać że mam zapowietrzony układ. Chłodnica jest szczelna a wentylator się załączył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-19 22:11:08 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Suchy - dolej płynu - nadmiar moto wyrzuci , jak przestanie wyrzucać podczas normalnej jazdy to pilnuj byś miał w zbiorniczku tyle ile pozostanie.
Będzie dobrze jeśli nie masz żadnego defektu układu chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 17:36:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Pierwsza uwaga, czy przepłukanie układu nie powinno zostać zrobione wodą destylowaną? Zwykła woda ma w
sobie różnego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą wpłynąć na trwałość układu :problem:

I pytanko z mojej strony, jak kupuję w sklepie płyn do chłodnic to ZAWSZE rozrabiam go 50/50 z wodą czy na opakowaniu musi widnieć informacja, że to koncentrat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-27 21:26:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-21 09:38:16
Posty: 52
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
miąchal - tak zrobiłem. Oprócz tego odpowietrzyłem jeszcze razy dolałem płynu i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-28 14:00:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-02 13:27:40
Posty: 19
Lokalizacja: tsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: kawasaki zx6r
JaGO napisał(a):
Pierwsza uwaga, czy przepłukanie układu nie powinno zostać zrobione wodą destylowaną? Zwykła woda ma w
sobie różnego rodzaju zanieczyszczenia, które mogą wpłynąć na trwałość układu :problem:

I pytanko z mojej strony, jak kupuję w sklepie płyn do chłodnic to ZAWSZE rozrabiam go 50/50 z wodą czy na opakowaniu musi widnieć informacja, że to koncentrat?


W serwisówce jest napisane, że układ można przepłukać zwykłą wodą. Jeśli masz ochotę użyć destylowanej to nie widzę przeciwskazań.
Płynu do chłodnic nie rozcieńczasz, musi to być koncentrat. Oczywiście rozrabiasz z wodą demineralizowaną (destylowaną).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-29 14:52:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-08 18:57:35
Posty: 43
Lokalizacja: Łańcut
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Mam taką uwagę, to nie jest zbiorniczek wyrównawczy tylko zbiorniczek przelewowy. Korek chłodnicy jest ciśnieniowy i gdy ciśnienie układu wzrasta do pewnego poziomu otwiera się i przelewa płyn to tego właśnie zbiorniczka. Nie widzę więc sensu by do niego wlewać płyn...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-29 20:33:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-12-21 09:38:16
Posty: 52
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Jeśli jest tak jak pisze tomek679 to faktycznie dolewanie nie ma sensu. Tylko po co są te kreski na tym zbiorniczku, które wskazują jakby minimum i max... No chyba że w trakcie załączonego wiatraka kiedy płyn przelewa się do tego zbiorniczka kreski wskazują jaka jest faktyczna ilość płynu w układzie?.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-15 20:17:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-02 13:27:40
Posty: 19
Lokalizacja: tsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: kawasaki zx6r
tomek679 napisał(a):
Mam taką uwagę, to nie jest zbiorniczek wyrównawczy tylko zbiorniczek przelewowy. Korek chłodnicy jest ciśnieniowy i gdy ciśnienie układu wzrasta do pewnego poziomu otwiera się i przelewa płyn to tego właśnie zbiorniczka. Nie widzę więc sensu by do niego wlewać płyn...


To jest zbiornik wyrównawczy i byc może nazywa sie też przelewowym. Jeśli w serwisówce przewidują dolewanie płynu to ja tak robię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-26 10:59:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-04-21 17:34:57
Posty: 5
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
To ja mam pytanie do temetu. Zrobilem wszystko tak jak podane w pierwszym poscie, spuszczelem plyn okrecajac 3 zrobki (jedna przy pompie+2 od blokow silnika).
Plukalem uklad woda destylowana z baniaka, takim tempem zeby woda szla takze przez 2 otwory z bloku, nie tylko przez ten kolo pompy. Po tym jak juz leciala czysta woda, ustawialem moto w roznych pozycjach (na podstawce i bez) i przechylajac na boki az do momentu kiedy z otworow juz nic nie lecialo. Pozniej zaczalem zalewac chlodnice przez korek, i weszlo nie 1,95 litra moze z 1,5!! dokladnie nie wiem bo lałem przez lejek i niespadziewalem sie tak szybkiego zalania ukladu, wiec troche mi sie porozlewalo. Generalnie, po zalaniu zbiorniczka (do kreski "max" + to co wlalem do ukladu + to co rozlalem to mozna powiedziec ze zuzylem ok 2,3 l!! po odpowietrzeniu, nagrzaniu do ok 70 st (5-7m min), odczekaniu godziny, sprawdzeniu, dolaniu 2-3 malych strzykawek wiecej plynu moj oklad nie przyjal. Moto nie grzeje sie w niepokojacy spokoj, chlodnica, weze, termostat, pompa maja swoja temperature. Czy mam sie martwic ze w ukladnie zostala niespuszczona do konca woda? jakie moga byc tego konsekwencje? Plyn wlewalem IPONE RADIATOR LIQUID (temp wrzenia to chyba 130st specjalnie do moto, bez rozcienczania, gotowy do wlania od razu z butelki)
treb0r


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-27 19:43:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-01-02 13:27:40
Posty: 19
Lokalizacja: tsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: kawasaki zx6r
Sam dokładnie nie wiesz ile zalałeś więc ciężko coś doradzić. Jeśli myślisz, że weszło ok 2,3 l - 200 ml mniej niż jest przewidziane i więcej płynu nie ''wchodziło'' to nie masz się co martwić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org