Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-09-22 12:45:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-06-01 11:27:33
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 FL
krzych181
żeby dostać się do czujnika luzu wystarczy odkręcić kilka śrub od pokrywy zębatki zdawczej oraz ściągnąć cięgło od zmiany biegów.
Oleju tam jest niewiele, kapnie Ci pewnie kilka kropel. Najtrudniejsze było dla mnie dorobienie styków jedynki i dwójki, bo są bardzo blisko luzu.
Tylko pamiętaj, żeby dokładnie uszczelnić dekiel od czujnika w miejscach, gdzie zrobiłeś styki, bo inaczej będzie Ci kapał olej. Ja musiałem poprawiać :geek:
Na początku zalepiłem to jakimś sylikonem, ale puszczało. Teraz mam zalane uszczelniaczem "ProSeal Red Hi Temp" kupionym w Leroy Merlin za jakieś naście złotych.
Nie wiem czy to odpowiedni środek (słabo się klei), ale kilka miesięcy już trzyma. :)

Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-22 12:45:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-09-23 12:55:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Co do uszczelniania: proponuję nawiercić czujnik małym więrtłem (rzędu 2 mm) dopasowanym do gwoździków, które wbijesz w wywiercone otwory. Potem do gwoździków przykładasz po kolei lutownicę, gwóźdź się nagrzewa i nadtapia plastik, w którym siedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-23 13:55:17 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1712
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
No i ja właśnie robię tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-20 16:26:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-09-08 03:56:24
Posty: 3
Lokalizacja: Police
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat 98
pawelj86 napisał(a):
a wiecie gdzie można taki oring kupić????? przez allegro jak tak to dajcie link co, chłopaki wiem że to jest sztuka ale nigdzie niemogłem go dostać u siebie więc szkoda mi było ładnej pogody więc musiałem :) wybaczcie ale to jest opcja tymczasowa kupie oring usunę sylikon i będzie git :D

I jakoś moto nie doczekało się tego oringu :? jak dziś zdjąłem pokrywę to ilość silikonu mnie przeraziła(a widziłem już dużo :-) ) a i tak ciekło i tak...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-20 19:26:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
A ma ktoś do sprzedania gotowy ten element?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-20 19:30:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-05-20 17:54:45
Posty: 48
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600R
oring w ASO 10zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-20 19:41:03 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Ja pytalem o ten plastik z zamontowanymi stykami do podlaczenia wyswietlacza :-0


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-08 14:35:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Wiem że wątek się przewija i jest wersja "tańsza" wyświetlania ale chyba nie mam serca samemu przerobić czujnik w związku z tym zastanawiam się nad gotowcem.

Co myślicie o tym? http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-da ... 68442.html

warte to cokolwiek?
jak to robi detekcje zmiany biegu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-09 10:58:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 192
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Triumph Tiger 955i
Ja mam,jak wielu tutaj, wyświetlacz od Robgie-go i jest lepszy od każdego na allegro z jednego chodzby powodu-żaden na allegro nie pokaże ci innego biegu oprucz N gdy moto jest nie odpalone i nie jedzie,bo są to wyświetlacze na impuls elektroniczny i jak będziedz miał wbity którykolwiek bieg to po przekręceniu kluczyka ci nic nie pokaże,a ten "nasz" pokaże każdy bieg już po przekręceniu kluczyka.Montaż jest prosty,a jak poprosisz kogoś z okolicy to napewno ci pomoże :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-09 12:01:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
No włąśnie próbowałem :-)

Chyba że ktoś ma do odsprzedania gotowy element który bym sobie podmienił tylko.
Nie chce orać tego co mam i zostawię sobie na zapas.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-09 12:17:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 192
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Triumph Tiger 955i
W takim razie to chyba będziesz musiał ten plastik kupić,dać komuś razem z wyświetlaczem niech ci przerobi i po odbiór z flaszką :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-09 13:39:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
o wlasnie, moze to pomysl :_)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-13 20:47:45 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
To i ja dorzucę swoje 3 słowa, bo jestem już po instalacji czujnika. Było to pierwszy raz gdy rozbierałem Kota bo jak widzicie jestem nowym właścicielem ;). Postaram się przybliżyć napotkane problemy, oraz zrekonstruować jak ja widz montaż tego wskaźnika, oraz jak ja to wykonałem :)

Wygląd licznika i wykonanie:
Po odbiorze paczki byłem zachwycony wykonaniem licznika. Na pierwszy rzut oka pełna profeska, jednak zawsze znajdą się jakieś ale. Co moim zdaniem jest złe:

1. Nie wiem jak kolega Robgie wylicza długość kabli, ale niestety mi brakło i musiałem sztukować. Tyczy się to kabla od licznika. Spowodowało to wydłużenie montażu gdyż nie miałem pod ręka potrzebnego kabla (skrętki).

2. Wskaźnik do montażu w liczniki:

a)trzeba ucinać kabel by włożyć go do licznika lub też rozpiłować wejście (to gdzie wkładamy żarówkę), nic nie ma o tym w instrukcji montażu a myślę że powinno się tam znaleźć. Można by się lepiej przygotować do montażu licznika.

b) druciki przylutowane do wyświetlacza bardzo łatwo się urywają, więc trzeba bardzo uważać.

3. Pudełko z elektroniką
Nadal nie wiem jak się do niego dostać ;) ale to raczej jest niepotrzebne. Ale brakuje oznaczenia że tu jest wyjście a tu jest wejście. Chyba ze jest to obojętne? Jest to jednak szczegół.

MONTAŻ(według mnie ;))

Montaż rozpoczynamy od przygotowania otrzymanego zestawu montażowego. W tym celu potrzebne nam będą
- 4 wtyki RJ45
- dwa łączniki do RJ45
- zaciskarka do RJ45
- nożyk lub ściągacz do osłonek
- lutownica

1. Odcinamy wyświetlacz od zestawu (nie należy się bać i tak będzie to potrzebne by przeciągnąć kable bez uszkadzania wyświetlacza oraz by włożyć go w miejsce starego czujnika). Długość zależy od nas. Ja uciąłem bliżej wyświetlacza by w przypadku potrzeby ściągania licznika nie "piep*zyć" sie z kablami.
2. Przylutowujemy brązowy kabelek by otrzymać oczekiwany kolor ( jest to zaznaczone w instrukcji)
PIN 3 lub PIN 8 (3 - czerwony, 8 - zielony)
3. Zalewamy wtyki wyświetlacza poxipolem lub inną twardą masą by uniknąć oderwania się kabelka od wyświetlacza.
4. Przygotowujemy końcówki kabli do montażu we wtykach RJ45
- Sposób przygotowania
Możemy też od razu przygotować drugi kabel. Tutaj ucinamy bliżej elektroniki (czarnego pudelka).
5. Montujemy RJ45 na końcówkach kabli odchodzących od elektroniki. Pozostałe kable zostawiamy na razie niezakończone.(Nie wiem czy wtyk mieści się w otworze po żarówce w liczniku - jeżeli się mieści śmiało możemy zacisnąć końcówki na każdym z kablu)


Następnym etapem będzie rozebranie motocykla z plastików. Radze odkładać śrubki grupami


1. Ściągamy(odkecamy)
a) lewy boczek
b) czarne plastiki umieszczone na wlotach powietrza
c) osłony wspornika czachy - te czarne plastiki pod lusterkami
d) szybę - ja miałem jakieś mega miękkie śruby imbusowe i trochę się poniszczyły. Był też problem z dopasowanie imbusa bo standardowe nie pasowały idealnie
e) osłonę licznika
f) licznik
g) siedzenie
h) odkręcamy śrubę od baku (tą gdzie przychodzi siedzenie)



Przerabianie czujnika biegu jałowego w motocyklu

Tutaj nie będę się rozpisywał. Koledzy dali wiele porad. Gdyby ktoś miał problem z uszczelką (oringiem) mogę taki załatwić za 5 zł. Wchodzi ciaśniej i jest twardszy ale dobrze uszczelni. Polecam jednak użycie gwoździków miedzianych z płaskimi łebkami. Ja swoje szlifowałem i mam teraz problem z 4 i z 2 które nie łącza odpowiednio. Będę musiał to poprawić. Należy też uważać przy wtapianiu gwoździków w czujnik by nie wtopić ich za nisko! Później polecam zastosowanie konektorków lub przylutować kabelki i zalać je tak jak wyświetlacz poxipolem lub inna masą.

Montaż wyświetlacza

1.Wyciągamy żarówkę luzu
2.Rozbieramy licznik ( w tym celu trzeba odkręcić 5 śrub krzyżakowych z tyłu licznika)
3.Ściągamy czarne zabezpieczenie kolorowych plastików, w tym miejscu możemy obciąć wypustkę od strony okrągłego otworu gdyż będziemy musieli obrócić ja o 180 stopni by nad wyświetlaczem był kwadratowy otwór by wyświetlacz był lepiej widoczny ;)
4. Usztywnienie wyświetlacza w obudowie pozostawiam waszej inwencji. Ja zwinolem taśme izolacyjną i włożyłem z boku.
5. N z szybki plastikowej usuwamy używając cifa lub innego podobnego środka. Pamiętamy aby wstrząsnąć opakowaniem przed użyciem ;) niewielka ilość nanosimy na szmatkę (ja użyłem chusteczki papierowej) i ścieramy. Usuwamy biały osad wilgotną szmatką.
6. Polecam dokładnie wyczyścić sobie szybki od licznika ;)

Przebieg kabli

To pozostawiam inwencji każdego z montujących. Ja poprowadziłem:
od licznika z wiązką kabli a następnie pod bakiem.

Od czujnika - tak jak kabelek od biegu jałowego, a następnie pod bakiem.



Polecam też wyczyścić sobie osłonę. Na zdjęciach pokazuje moją ;) - masakra

Zdjecia:
[ img ]

[ img ]
Tutaj na zdjęciu jeden z łączników. Drugi taki sam mam pod licznikiem.

[ img ]

[ img ]


Jak pojadę znów do domu to zrobię więcej ;)

Pozdrawiam
Pawlik

P.S. Jak coś jest niejasne albo coś źle napisałem to przepraszam.


Ostatnio edytowano 2011-11-13 23:34:16 przez pawlikgawlik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-13 21:36:33 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1712
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
Ad 1 Nie wiem szczerze jak ci mogło braknąć tego kabla dałem zapas, chyba że coś pomyliłem powinno być 140 cm, jeśli jest mniej to przepraszam mój błąd
ad 2 nie mogę tego zrobić inaczej ponieważ to jest do różnych motocykli oraz są różne drogi i metody obierane przez osoby montujące. szukałem jakieś złącze sensowne ale póki co nie znalazłem
ad 3 Nie rozumiem po co ci wejście wyjście i rozbieranie tej puszki. Ale przyjrzyj się uważnie to zauważysz że do biegów idzie 7 kabli a do wyświetlacza 8.

Dziękują za wszelkie uwagi postaram się uaktualnić instrukcję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-13 22:49:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Cytuj:
Ale przyjrzyj się uważnie to zauważysz że do biegów idzie 7 kabli a do wyświetlacza 8.


Tak masz racje bo nie używasz kabla brązowego czyli tym którym puszczasz "+", ale jak sam pewnie wiesz znajduje się on również w kablu idącym do czujnika położenia biegu. Ja miałem taki problem, ze robiłem to wieczorem, późno rozprułem kable i poszedłem spać a rano miałem zonka bo nie zaznaczyłem sobie który kabel gdzie. Jednak jak wiadomo szybka retrospekcja i jakoś to poszło ;)

Nie ma się co denerwować, po prostu podrzucam pomysły.

Generalnie jestem bardzo zadowolony z elektroniki, mam nadzieje, że będzie działać bezproblemowo. I dziękuje, że zdobyłeś się na to żeby to zaprojektować i wykonywać ;)

Myślę, ze wtyki RJ45 są jednym z najlepszych rozwiązań, gdyż zapewniają możliwość szybkiego podłączania i rozłączania ;) i co najważniejsze nie są drogie. Kłopot jest jedynie taki, że trzeba mieć do zaciskarkę do ich zaciśnięcia.

Pozdrawiam i życzę udanych montażu


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 265 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org