Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-27 12:06:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
^^ Tę większośc doświadczonych gdzie znajdę? Jaki jest rzekomy powód zmieniania oleju częściej niż zaleca producent, który - nota bene - zaleca i tak częściej niż faktycznie wymaga tego silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-27 12:06:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-27 12:16:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
MarcinN wez sobie porownaj olej polsyntetyczny nowy a po przejechaniu np 6-10 tys to zrozumiesz dlaczego powinno sie w naszych moto wymieniac olej po 6 tys. No ale po co zaufac innym przeciez masz juz mega wiedze na ten temat po pierwszej nieudolnej zmianie oleju w swojej maszynie co nie?
Poza tym serwisowki zalecaja zmiane oleju w TCatach i FZSach co 6 tys dopiero w FZ6 co 10 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-27 13:32:07 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Konkretnie proszę, co takiego zobaczę w oleju po 6 tys km? Myślisz, że rzesza naukowców i inżynierów powiązanych z danym producentem motocykli ocenia olej po kolorze?
Znana jest też sprawa "wycieku" od eksperta jednego z producentów samochodów, który lata spędził na badaniach i udowodnieniu, że tak naprawdę oleju w ogóle nie trzeba wymieniać przez cały czas "życia" pojazdu. Wystarczy wymieniać filtr.

Potem pan Heniu, który z niejednego pieca chleb jadał mówi "ależ głupoty mi wciska producent, ja wiem lepiej". Jakoś nie czuję się przekonany.

I na koniec: FZS z roku 2002-2003 wymaga wymian oleju co 10 tys, a filtra co 20 tys km.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-27 19:10:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Po pierwsze nie mozesz porownywac w zaden sposob oleju pracujacego w motocyklu do oleju pracujacego w aucie. Z prostej przyczyny.... olej w moto smaruje takze sprzeglo i skrzynie biegow, nie wspominajac juz o zakresie predkosci obrotowych silnika. Mowiac krotko pracuje w ekstremalnych warunkach.
Przepracowany olej w moto sprawia wrazenie rzadszego, zreszta po wymianie oleju po 6-7 tys km praca silnika staje sie bardziej miekka i silnik pracuje ciszej. Wiec z doswiadczenia wiem, ze roznica jednak jest.
A jesli chodzi o wymiane oleju w FZSach to podany przebieg miedzy wymianami zalezy od serwisowki.

No ale jak chcesz to nie wymieniaj u siebie w ogole oleju przez nawet 100 tys, zmieniaj sobie tylko ten filtr co jakis czas, zobaczymy jak dlugo pojezdzisz. A najlepiej wlej jakiegos lotosa za 9,99 zl / litr jesli tak zechcesz. To Twoje moto i Twoja kasa. Przeciez wiesz wiecej skoro raz udalo Ci sie odkrecic filtr oleju z wielkim trudem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-27 19:17:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Nemmo napisał(a):
A najlepiej wlej jakiegos lotosa za 9,99 zl / litr jesli tak zechcesz.



Teraz w promocji będzie olej w lidlu. 5l za 39.99 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-27 20:16:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Nemmo napisał(a):
Po pierwsze nie mozesz porownywac w zaden sposob oleju pracujacego w motocyklu do oleju pracujacego w aucie. Z prostej przyczyny.... olej w moto smaruje takze sprzeglo i skrzynie biegow, nie wspominajac juz o zakresie predkosci obrotowych silnika. Mowiac krotko pracuje w ekstremalnych warunkach.
Przepracowany olej w moto sprawia wrazenie rzadszego, zreszta po wymianie oleju po 6-7 tys km praca silnika staje sie bardziej miekka i silnik pracuje ciszej. Wiec z doswiadczenia wiem, ze roznica jednak jest.
A jesli chodzi o wymiane oleju w FZSach to podany przebieg miedzy wymianami zalezy od serwisowki.

No ale jak chcesz to nie wymieniaj u siebie w ogole oleju przez nawet 100 tys, zmieniaj sobie tylko ten filtr co jakis czas, zobaczymy jak dlugo pojezdzisz. A najlepiej wlej jakiegos lotosa za 9,99 zl / litr jesli tak zechcesz. To Twoje moto i Twoja kasa. Przeciez wiesz wiecej skoro raz udalo Ci sie odkrecic filtr oleju z wielkim trudem...


Czy te zaczepki o problemach z odkręceniem mojego filtra oleju mają podnieść Twoje morale, czy zniszczyć moje?

Skoro uparcie twierdzisz, że wymiana oleju co 6 tys jest konieczna pomimo tego, że serwisówka zaleca co 10 tys - oczekiwałem jakichś argumentów. Nie masz żadnych. Na osobiste wycieczki jestem odporny, możesz więc od razu przejść do rzeczy.

Podstawowe moje pytanie:
czym różni się olej po 6 tys od tego po 10 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-27 23:26:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Jak nauczysz sie czytac slowo pisane ze zrozumieniem to mozemy powrocic do tej dyskusji.

Natomiast jesli chodzi o fakt Twojego nieszczesnego filtra.... z calym szacunkiem, ale aby dyskutowac na tego typu tematy trzeba miec wiedze poparta chociaz odrobina doswiadczenia. A jesli Ty wymieniales olej pierwszy raz i jeszcze miales z tym problemy, to Twoje kompetencje w tym temacie budza pewne watpliwosci.

Moje powyzsze wypowiedzi to moja subiektywna opinia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 01:02:35 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-07-11 22:23:43
Posty: 253
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608296219
Obecne moto: GSXR 1000 k7
Kolego najpierw to powinienes pogooglowac troche a nie klocic sie z bardziej doswiadczonym Nemmo. Doswiadczenie nabiera sie z czasem a nie po przeczytaniu instrukcja obslugi. Co do oleju to wolnoc tomku w swoim domku, ale przy wysokoobrotowym sprzecie ma to ogromne znaczenie. Zacznijmy od tego im starszy olej tym mniejsza jego lepkosc, czyli im dluzej jezdzisz na nim tym slabiej smaruje on silnik. Dodatkowo dodam ze producenci wydluzaja czas jego wymiany po to tylko aby zdobyc klienta. Dzialaja na granicy po to tylko aby wiecej zarobic, nie oszukujmy sie, wiec jezeli dbasz o moto to regula jest jedna: im czesciej zmieniasz olej tym lepiej.

Tak dla przykladu podam Ci dobry przyklad skoro juz jestes taki oczytany, dotyczy on puszek. Ja mam Passata B6 a moja dziewczyna Ibize. Oboje mamy taki sam silnik 1.9TDi. Absolutnie zadna roznica oprocz sterownika. Dlaczego wiec moja ksiazka serwisowa mowi o wymianie rozrzadu co 150tys km a u mojej dziewczyny co 90tys?? Olej u niej co 15 tys a u mnie co 30tys. Silniki sa identyczne. I co sluchac sie ksiazek serwisowych w tym przypadku?? Trzeba zapytac ludzi od marketingu w VW a nie mechanika...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 08:19:39 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Nemmo, nikt tu nie próbuje oceniać MOICH kompetencji, a Twoje. To Ty podważasz zalecenia producenta.

I dalej ani jednym zdaniem nie potrafisz wyjaśnić, czym różni się olej po 6 tys od tego po 10 tys.
Bo tego nie da się ocenić w garażu. O doświadczeniu możemy mówić, gdybyś miał co najmniej 30 identycznych motocykli, na których przeprowadzasz rzetelne badania. 30 - to minimalna liczba, żeby mówić o jakiejkolwiek statystyce.

Myślę, że dalsza dyskusja nie ma już sensu, bo i tak nie dojdziemy do wspólnych wniosków.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 08:35:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-07-11 22:23:43
Posty: 253
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608296219
Obecne moto: GSXR 1000 k7
MarcinN napisał(a):
Nemmo, nikt tu nie próbuje oceniać MOICH kompetencji, a Twoje. To Ty podważasz zalecenia producenta.

I dalej ani jednym zdaniem nie potrafisz wyjaśnić, czym różni się olej po 6 tys od tego po 10 tys.
Bo tego nie da się ocenić w garażu. O doświadczeniu możemy mówić, gdybyś miał co najmniej 30 identycznych motocykli, na których przeprowadzasz rzetelne badania. 30 - to minimalna liczba, żeby mówić o jakiejkolwiek statystyce.

Myślę, że dalsza dyskusja nie ma już sensu, bo i tak nie dojdziemy do wspólnych wniosków.


Ty masz jeden i raz olej zmieniles... I znasz sie na wszystkim lepiej. Pozdro i nie zmieniaj oleju wogole!!!:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 09:20:04 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Zluzujcie skrzydła panowie :D już kiedyś pisałem że oleje silnikowe zawierają dość łatwo utleniające się związki siarczkowe odpowiadające za trwałość skrzyni biegów.
Olej przepracowany a bywa już taki po 2, 4, 6 czasem po 8 czasem po 10 tyś km co zależy od sposobu eksploatacji motocykla, średnich temperatur, jakości paliwa i czasu trwania eksploatacji i w cholerę więcej czynników :mrgreen:
Może być tak że ktoś w sezonie nie przejechał 4tyś i co na zimę zostawimy olej w silniku i nie wymienimy na nast sezon??
To jest kardynalny błąd!! Olej na postoju niestety ulega powolnym procesom starzenia czego efektem jest wzrost jego kwasowości olej musi mieć odczyn lekko zasadowy dlaczego? Polecam parę książek na ten temat.
Jak kolega pisał wcześniej w oleju spada lepkość wartość odpowiadająca za "przyklejanie" się do powierzchni smarujących i żeby było jasne wiem co to lepkość daje tylko opis poglądowy.
W oleju przepracowanym zbierają się osady stałe będące nagarami itp cząstkami koloidowymi powodującymi zubożenie właściwości smarnych.
Temat oleju jest śliski a oszczędność rzędu 120zł na rok jest pozorna i wręcz zalatuje skąpstwem no ale cóż każdy dba o swój sprzęt jak chce :D

MarcinN żeby było jasne nikt tu nie podważa ekspertyz wielkich jajogłowych z fabryk motocyklowych!!
Oni prowadzą badania w warunkach często idealnych hermetycznych wręcz laboratoryjnych.
Nie robią doświadczeń lub/i nie stosują ich w zaleceniach później.
Każdy ma wolną wolę robi jak chce ale gdy później coś się z silnikiem stanie miejmy pretensję tylko do siebie :D PEACE :mrgreen:

PS proszę nie napinać atmosfery niepotrzebnie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 09:30:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Kazdy i tak zrobi jak uważa :) Ale po to jest forum aby dyskutowac ;)

A tak z ciekawosci to czym rozni sie silnik w FZSach z lat 98-2001 a 2002-2003? hmm? , że tak nagle okres miedzy zalecanymi zmianami oleju zwiekszyl sie prawie dwukrotnie :shock: :wink:

Wiesz jakby faktycznie w dzisiejszych czasach pojazdy tworzyli inżynierowie to zalecenia serwisowe itp wygladalo by jednak nieco inaczej. Problem w tym, ze od jakiegos czasu auta i moto buduja ksiegowi. A zmiana przebiegu miedzy planowanymi zmianami oleju to czysty marketing aby dorownac lub przegonic konkurencje w teoretycznych kosztach eksploatacji i serwisu.

PS chcialbym zobaczyc za kilkanascie lat ile tych nowych fur i moto natrzaska takie przebiegi jak stare dobre sprzety z lat 90-tych ;) I tak jak wyzej pisalem to jest tylko i wylacznie moje zdanie i nikt nie musi sie z nim zgadzac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 11:03:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Tu macie link:
http://www.scigacz.pl/Olej,motocyklowy, ... 13592.html

Proponuję rzucić okiem na filmy z tego linku. Pokazują, czym rożnią się "testy garażowe" od badań przeprowadzanych przez producentów oleju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 11:15:11 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
MarcinN gratuluję opierasz swoją wiedzę na reklamie Castrola :D

Cytuj:
Gdy wał korbowy silnika wykona 36 milionów obrotów, gdy każdy tłok silnika pokona 10 tysięcy kilometrów we wnętrzu cylindra, z chwilą gdy pompa oleju przepompuje 50 tysięcy litrów spracowanego płynu – przychodzi czas na wymianę oleju. To oczywiście bardzo mocno uśrednione dane, ogromnie zależne od typu silnika w jakim pracuje olej. Dają one jednak wyobrażenie o tym, jak tytaniczną pracę musi wykonać sama jednostka napędowa, a wraz z nią płyny fizjologiczne umożliwiające jej prawidłowe funkcjonowanie.


Jeżeli opierasz na tym co tu piszą to widzisz że to jest uśrednione.
Ja opieram wiedzę o wiedzę chłopaka po skończonej mechanice gdzie "trybologia" -->masz odnośnik do wiki<-- była ważnym etapem jego studiów.
Chłopak pracuje przy tym od lat także wierz reklamom dalej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 11:18:37 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
artykuł sponsorowany przez castrol ... nawet nie chce mi się oglądać takich materiałów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org