Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-28 11:22:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ja się opieram jedynie na książce serwisowej. To Nemmo neguje wyniki badań naukowych.
Link ma pokazać, jak wygląda laboratorium i badania naukowe, które on neguje. A że jest przy tym formą reklamy? Takie czasy. To nie znaczy, że wszystko, co tam mówią - nie ma wartości.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 11:22:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-28 11:56:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Mialem nie kontynuowac dyskusji ale widze, ze musze....

MarcinN pokaz mi gdzie zanegowalem wyniki badan naukowych? Pokaz mi wyniki TYCH badan naukowych? To na czym sie opierasz to nie wynik badan tylko zapis w instrukcji obslugi motocykla.

Nie wiem czy ty czytac nie potrafisz ze zrozumieniem bo kilkukrotnie chcesz abym napisal Ci rzeczy juz wczesniej napisane.
Dla FZSów z pierwszych rocznikópw produkcji podobnie jak do TCata zaleca sie wymiane oleju co 6 tys. Dla FZSa 2002 zmieniono interwal miedzy zmianami na 10 tys nie wprowadzajac jednakze zmian konstrukcyjnych w silniku tylko zmiany stylistyczne. Jak widac wg marketingowcow nowsze owiewki powoduja wieksza niezawodnosc silnika :lol:
Chciales konkretny przyklad to Ci podalem.
Polsyntetyczny olej zalecany do naszych sprzetow po przebiegu 6-7 tys sprawia wrazenie rzadszego. Dodatkowo praca silnika na takim oleju jest glosniejsza, "twardsza" a co za tym idzie wspolpracujace ze soba elementy bardziej sie zuzywaja. Wielokrotnie juz zmienialem olej w swoim moto i za kazdym razem po zmianie oleju silnik pracuje ciszej, lagodniej ogolnie lepiej! Potwierdzaja to liczne opinie uzytkownikow tych moto, chociazby podczas rozmow na spotach/zlotach przy piwku. I jaki bylby sens jezdzic ze swiadomoscia ze silnik zuzywa sie szybciej mogac stosunkowo niewielkim kosztem wymienic te 3l oleju na nowiutki?
Z logicznych wiec wzgledow nawet jakby w ksiazce napisane bylo, ze moge zmieniac olej co 15 tys km zmieniac go bede co 6 bo widze/slysze, ze silnikowi sie to podoba. Mam w przyslowiowej dupie reklamy castrola czy tez opinie pseudo ekspertow skoro widze organoleptycznie co jest lepsze dla mojego moto.

PS Ile robisz tyś km w sezonie? Bo dywagacje na te tematy moge zrozumiec w przypadku osob co trzaskaja 20 tys km +, gdzie dla nich kilkukrotna zmiana oleju w sezonie moze stanowic problem.

Jak juz pisalem, kazdy zrobi jak uwaza i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 12:29:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Nemmo napisał(a):
Jak juz pisalem, kazdy zrobi jak uwaza i tyle.


Przecież nie tędy droga.
Gdyby producent motocykla sprzedał go i powiedział "użytkowniku, zmieniaj olej wtedy, gdy uznasz to za stosowne" - faktycznie każdy powinien zmieniać wg własnego uznania.

Na szczęście nikt nas tym nie obarczył i nie musimy opierać się wyłącznie na własnym doświadczeniu.

Dlaczego Yamaha zmieniła zalecenia w ruku 2002? Być może dlatego, że oleje są ZNACZNIE lepsze. Pamiętajmy, że rozwój chemii jest równie szybki jak innych dziedzin nauki. Być może Yamaha stosowała normy z lat 80-tych i czas było dostosować się do współczesnego rynku. A może był inny powód, np. testy z kilku lat udowodniły, że wydłużenie czasu nie zaszkodzi silnikowi.

Tak więc - stosując nowoczesne płyny możemy być pewni, że czas między ich wymianami możemy bezproblemowo wydłużyć, z całą pewnością nie trzeba go skracać. No chyba, że na zlocie ktoś pokaże wyniki badań, które dowodzą, że skrócenie czasu miedzy wymianami zwiększa żywotność silnika z (przykładowo) 100 tys km do 150 tys. Z miejsca by mnie to przekonało...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 18:37:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-22 17:48:53
Posty: 36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Kolego MarcinN dobrze, że próbujesz dowiedzieć się jak to rzeczywiście jest z tą wymianą oleju, ale źle że nie przyjmujesz argumentów od osób, które mają dużo większe doświadczenie w tej sprawie. Czytasz instrukcje i ulotki reklamowe ok, ale trzeba to zweryfikować z rzeczywistością. Ja w 100% zgadzam się z Nemmo czy stoodent1 poczytaj dokładnie to co oni piszą. Po to na tym forum jest taki dział, żeby wymieniać się doświadczeniami.
Powołujesz się na artykuł cytuje fragment:
" Czynnik ludzki, który na wcześniejszych etapach inżynierowie starali się wyeliminować, tutaj nabiera istotnego znaczenia. Sposób pracy układu napędowego, charakter pracy sprzęgła, odgłosy wydobywające się ze skrzyni biegów, odczucia kierowcy – wszystko to są charakterystyki niemożliwe do zbadania przy użyciu komputerów i robotów. Doświadczeni kierowcy po odgłosie pracy silnika, a nawet zapachu generowanym w czasie jego pracy są w stanie powiedzieć, czy maszyna pracuje prawidłowo, czy też nie."
I to miedzy innymi próbuje ci wyjaśnić Nemmo.

Moim zdaniem producenci muszą podawać szczególnie dla laików okresy wymiany oleju aby ich nie przekraczać. Jednak jest to bardzo uśredniona wartość. Było by zbyt skomplikowane dla zwykłego użytkownika obliczać różne parametry np. ilość rozruchów, styl jazdy itd. czy subiektywne odczucia pracy silnika, dlatego taka wartość jest potrzebna. Ja osobiście nigdy nie przekraczam ilości kilometrów podawanych przez instrukcje, ale jeżeli jest to konieczne i czuje, że przydało by się wymienić olej wcześniej to go wymieniam nie patrząc na kilometry i zawsze po wymianie czuje różnice.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-28 18:50:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-07 05:34:56
Posty: 9
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Witam,

W całej tej dyskusji chciałbym zwrócić uwagę na dwie rzeczy, które zdaje mi się nie każdy zauważa.
1.Olej i związane z nim smarowanie części silnika nie działa w systemie zero-jedynkowym. To znaczy nie jest tak, że przez powiedzmy 6 tys. kilometrów, które nawijamy bez jego zmiany wszystko jest pięknie, silnik jest dokładnie nasmarowany i dopiero przy powiedzmy 6100 kilometrze całkiem traci swoje właściwości i wszystko zaczyna się psuć. Olej silnikowy traci część swoich właściwości już po przejechaniu 1000 kilometrów. Z tym, że jego właściwości wciąż pozostają na tyle dobre, że nie ma sensu go zmieniać po takim dystansie. To po jakim dystansie/czasie go zmienisz, zależy ile jeszcze chcesz wozić się tym bike'iem.

2. Ktoś może powiedzieć, że zmiana co 10000 tys. to bzdura bo on zmienia co 20000 tys. i jeździ, nic mu się nie psuje. Prawda, tylko w tym momencie ma nawinięte 50000 i kolejnych 50000 prawdopodobnie nigdy nie ujrzy na swoim liczniku. Jeśli nie wymienisz oleju na czas to nie znaczy, że silnik się zatrze na setnym kilometrze powyżej górnej granicy zalecanej przez producenta. Odczujesz to w przyszłości kiedy moto będzie miało najechane ładnych kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-12 11:29:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-07 05:34:56
Posty: 9
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Witam,
wracając do tematu, mógłby mi ktoś podać (nawet w przybliżeniu) wymiary podkładki miedzianej pod korek spustowy?
Z góry dzięki

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-12 12:00:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Już się o to pytałeś i ci napisałem że najlepiej kupić cały komplet za kilka złotych. Natomiast jeśli koniecznie chcesz kupić jedną sztukę to na 90% będzie to M14.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-02 18:31:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-30 14:36:01
Posty: 92
Lokalizacja: Drogomyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dziś wymieniałem olej i potwierdzam, że podkładka miedziana to M14.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-02 18:37:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
mack0r

Myślę, że od kwietnia doszedł do tego jaka to podkładka :)

a tak serio to ja mam stalową i nic nie cieknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-02 18:45:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
od biedy można stosować stalową- lepiej niż żadną, ale miedziana ma to do siebie że ładnie się dopasowuje do powierzchni.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-02 18:53:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-30 14:36:01
Posty: 92
Lokalizacja: Drogomyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
heh trochę odgrzałem kotleta ale przyda się taka informacja jakby ktoś poszukiwał :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-02 19:08:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
No i miedziana rozpręża się pod wpływem temp bardziej niż stalowa, daje lepsze uszczelnienie. Była stalowa, więc zostawiłem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 12:52:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
mack0r napisał(a):
heh trochę odgrzałem kotleta ale przyda się taka informacja jakby ktoś poszukiwał :)


A pewnie że się przyda - nie wymieniałem i nie planowałem wymieniać podkladki bo nie wiedziałem jaką mam sobie przygotować - ale teraz zaopatrzę sie przy okazji w m14 i przy następnej wymianie oleju wymienię tez podkladke - dzieki!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 19:38:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-08-07 17:12:52
Posty: 11
Lokalizacja: Gryfino
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000 2005r.
Jaki najlepiej kupić filtr oleju? Mam na myśli producenta bo jetst ich tyle na rynku że głowa boli :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-09-21 23:20:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
zeroberto1974 napisał(a):
Jaki najlepiej kupić filtr oleju? Mam na myśli producenta bo jetst ich tyle na rynku że głowa boli :)


dedykowany do moto...
a tak serio to hiflo... mivv...
Kwestia gustu...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org