Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-03-20 23:00:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-01-02 20:23:18
Posty: 13
Lokalizacja: Giżycko
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507347067
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Fifty Rubli napisał(a):
A jak dokręcacie śrubę spustową oleju? Mata klucze dynamometryczne, czy "na czuja"? :D

Ja nie miałem, na czuja :) tylko uważaj żebyś nie przekręcił i żeby klucz się nie omsknął bo później może być problem z odkręceniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-20 23:00:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-03-20 23:41:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
śrubę spustową przykręcam na czuja ale raczej delikatnie (serwisuwka podaje 43 niutki więc raczej mało) ważne aby podkładka miedziana była dobra - a najlepiej nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-21 21:08:09 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Mnie intryguje, czy do zdjęcia filtra w FZS 600 (2002) niezbędne jest odkręcenie wydechu. Mam wrażenie, że filtr nie wyjdzie bez tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-21 21:32:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
No Co Ty :wink: wychodzi bokiem za kolektorami spokojnie :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-21 21:43:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Łapiesz go przez szmatę, albo w rękawiczkach i spokojnie się odkręca :D dobrze jest sobie na kolektorach położyć jakąś szmatkę bo z odkręconego filtra poleci olej :) i jak spadnie na kolektor (przerabiałem) to potem ciężko jest dobrze wymyć i przez jakiś czas śmierdzi spalonym olejem jak się stoi na czerwonym świetle np...
Nowy filtr smarujesz na uszczelce olejem i przykręcasz ręką (z czuciem)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-22 21:21:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-02-18 20:20:20
Posty: 1
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS
Chłapaki - kilka podstawowych zasad wymiany oleju:
1. wymieniamy co 10 tys. km, ew. raz w sezonie (chyba, że producent maszyny zaleca inaczej);
2. do odkręcania filtrów słóżą specjalne klucze koronkowe (stosowane w dobrych serwisach), odkręcanie paskiem jest metodą chałupniczą, czasami może i skuteczną;
3. pod nowy filtr oleju ZAWSZE zakładamy nową uszczelkę, ponieważ stara ulega wypaczeniu. Jedynie nowa ułoży się właściwie (koszt ok. 15-20 zł);
4. należy przed założeniem nowego filtra przesmarować jego uszczelkę nawet starym (spuszczonym) olejem, aby uszczelnić dodatkowo łączenie z blokiem;
5. ZAWSZE dokręcamy filtr ręką (do maksimum), nie stosujemy kluczy, ponieważ przy kolejnej wymianie skórkowy pasek możemy sobie użyć jedynie do ściągnięcia w biodrach, żeby nie dostac przepukliny :) , na nic innego się nie zda, a ręczne, maksymalne dokęcenie w zupełności wystarcza!
6. po zalaniu moto świeżym olejem odpalamy go na 30 s., po to, by olej mógł się wchłonąć do wnętrza filtra oleju, po zgaszeniu dolewamy dopiero do max.
brakującą wartość oleju;

Jest jeszcze trochę innych czynnościw zależności od innych moto ale to przecież forum dla nas (czyt. fazerowców i thundercatów:-))

No to szerokości i do zobaczyska 17-go kwietnia na Ogólnopolskim Otwarciu Sezonu Moto w Częstochowie ( http://www.scigacz.pl/Jasna,Gora,2011,r ... 14564.html ) ;-))

Siemka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-23 12:38:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Ależ się namęczyłem przy odkręcaniu filtra. Nie chciał puścić nawet specjalistycznym kluczem.
Dodam więc tylko, że filtr odkręca się standardowo - w lewo i że tak naprawdę to samodzielne babranie się z tym może nie być warte zaoszczędzonych groszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-23 22:37:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
tu chyba nie chodzi o to aby zaoszczędzić, większość czynności serwisowych staram się wykonać sam bo nie są one specjalnie skąplikowane. Do serwisu oddaje w ostateczności.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-23 23:14:21 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Zmiana oleju to banalna operacja, zwlaszcza w fazie, gdzie nie trzeba owiewek zdejmowac. Wole zrobic to sam popijajac bronka niz placic za to komus kilka dyszek... zwlaszcza ze wiem co wlalem, kiedy wlalem i ile wlalem ;)

Jak miales problemy z odkreceniem filtra specjalnym kluczem to nie wiem czym musieli go wczesniej dopieprzyc.... no chyba, ze niumiejetne odkrecanie ;)

U mnie ostatnio jak zmienilem udalo sie odrecic rekoma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-23 23:35:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dokładnie, ja zawsze używam śrubokręta, wiem że jest to mało profesjonalne i stary filtr wygląda po takiej operacji jak Tripolis ale taka metoda jest skuteczna no i srubokret zawsze mam pod ręką :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-24 01:13:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
raz oddałem maxiskuter do serwisu na wymianę oleju (przy okazji, bo bawili się w silniku) ... po pół roku (6tysia wymiana) niczym go nie mogłem odkręcic ... ledwo dałem radę wielkim wbitym śrubokrętem ... ;)

dlatego wole samemu dokonywać podstawowych (i lekko zaawansowanych) napraw ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-24 02:05:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-07-11 22:23:43
Posty: 253
Lokalizacja: Wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 608296219
Obecne moto: GSXR 1000 k7
Niestety w niektorych serwisach wezma tak dokreca filtr ze lomem go odkrecac trzeba. Tak to jest jak piekarz przekwalifikuje sie na mechanika i dokreca kluczem filtr na sile. Niestety brak znajomosci podstawowych zasad wychodzi w praniu. Ja dokrecam i odkrecam filtr kluczem do filtrow. z czuciem delikatnie to zawsze sie odkreci


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-25 00:18:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-11-07 05:34:56
Posty: 9
Lokalizacja: Stalowa Wola/Lublin/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Witam,
mam jedno pytanie w związku z wymianą oleju. Jakie są wymiary podkładki miedzianej pod korek spustowy? Tak wiem, że mogę sobie odkręcić i zobaczyć, problem w tym, że będę odbierał moto z garażu gdzie stoi w niedziele i będę miał tylko kilka godzin na wymianę oleju, więc chcę się w nią zaopatrzyć wcześniej. Z góry dzięki.
PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-25 08:19:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Ja kupiłem cały zestaw podkładek miedzianych za kilka złotych i problem z głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-26 23:34:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-02-05 22:23:06
Posty: 131
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
Fazer997 napisał(a):
1. wymieniamy co 10 tys. km, ew. raz w sezonie (chyba, że producent maszyny zaleca inaczej);

serwisówka mówi 10 000, a większość doświadczonych mechaników jak i bikerów mówi co 6000 ;)
Fazer997 napisał(a):
3. pod nowy filtr oleju ZAWSZE zakładamy nową uszczelkę, ponieważ stara ulega wypaczeniu. Jedynie nowa ułoży się właściwie (koszt ok. 15-20 zł);

koszt 15-20 zl, to chyba miałeś na myśli filtr oleju z uszczelką... bo sama uszczelka, to by pozłacana musiała być za tą kase :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org