Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-13 09:25:50 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
w końcu wykombinowałem jak podpiąć swiatła w fzs600 tak aby na krótkich swieciły obie lampy a przy długich gasło włókno z H4 odpowiedzialne za krótkie

wystarcza parę wsuwek elektrycznych lutownica najzwyklejszy przekażnik i troche dobrych checi

jak bedzie zainteresowanie to moge tu wrzucic jakieś foto z montażu

[ img ]


Teraż foto-relacja z montażu, ale po kolei

Potrzebne narzędzia i reszta gratów
-lutownica
-cyna do lutowania
-kwas lutowniczy, albo jakaś pasta
-pilniczek iglak
-5 sztuk wsuwek elektrycznych zwykłych
-1 sztuka wsuwki kątowej
-koszulki termokurczliwe
-przełacznik on/off (opcjonalnie )
-przekaźnik 5 pinowy 12V 30/40A
-wiertarka i wiertła ( opcja do montażu włącznika dodatkowego )
-miernik, jakikolwiek (multimetr)
-przewod około 1,5 do 2,5mm2 4x50cmm i jeszcze jakieś drobne kawałki sie przydaja

Przystępujemy do roboty ...

- Zarabiamy 4 koncowki ( wsuwki ) na przewodach długości około 50cmm na wsuwki zakładamy koszulki termokurczliwe zeby przypadkiem gdzieś nie zrobiły zwarcia ma to wygladać mniej wiecej tak
[ img ]

- teraz wyjmujemy wtyczke ktora jest na zarówce, patrzac od strony baku tą po lewej stronie.
Otwieramy ja od tyłu, celem sprawdzenia ktory pin (wsuwka) jest + a która masa, przyda sie tu multimetr, u mnie był + po lewej stronie ale to nie musi byc reguła wiec TRZEBA TO SPRAWDZIĆ !!!!

- pilniczkiem iglakiem odrobine szlifujemy wsuwke od tyłu aby miejsce połaczenia lutowanego było trwałe
pobielamy delikatnie ową wsuwke cały czas mowie o wsuwce z + masa nas w tym momencie nie interesuje
[ img ]

- teraz bierzemy sie za druga strone tzn wtyczke z żarówki H4
analogicznie wyjmujemy, otwieramy od tyłu, pilniczkiem szlifujemy tyły wystajacych wsuwek i pobielamy cyna.
wtyczka pośiada jedno wolne gniazdo w które włożymy wsuwkę kontową, jednak przed zamontowaniem owej wsuwki zagniatamy na niej przewod albo go lutujemy, teraz wciskamy wsuwke w wolne miejsce, na zdjeciu jest to brazowy przewód
[ img ]

- odkrecamy śrubę trzymajaca bak przy głowce ramy i lekko go unośimy
jesst tam dość miejsca aby umieścić przekażnik
Sam przekażnik wkładamy pod zbiornik obok plastikowej puszki z instalacja motocykla
[ img ]

- Jeden przewód przekładamy tak aby szedł lewa strona pod wypełnieniem czachy do lewej żarówki H1,
Po ustaleniu potrzebnej długości przewodu dodajemy kilka cm i obcinamy, nastepnie lutujemy do + w wcześniej pobielonej wsuwki w kostce.
Sam przewod ma być wpiety do przekaźnika w pin nr 30
[ img ]

- pozostałe trzy przewody wyprowadzamy na prawą strone motocykla w okolice wypełnienia czachy
[ img ]

- Analogicznie ustalamy długość przewodów dodajemy jeszcze po kawałku i lutujemy.
2 przewody wychodzace z pinów 85 i 86 lutujemy do wczesniej pobielonych pinow w kostce z H4
nie ma znaczenia tutaj + masa ważne aby jeden był + a drugi masa, zamiana przewodów miejscami nie wpływa na działanie naszej przeróbki [ img ]

teraz praktycznie konczymy

- prostsza wersja przewiduje teraz ostatnie połacznie tzn przewod wychodzacy z przekażnika PIN o nr 87A łaczymy z wsuwka kontowa na zdjeciu brazowy kabel wychodzacy z kostki H4

- Teraz po włączeniu swiateł mijania świecą obie żarówki jednocześnie na krótkich a po przełaczeniu na długie swieci zarówka z krótkich i włókno z długich na H4 bez włókna krotkich

- Wersja dla bardziej cierpliwych przewiduje jeszcze montaż przełacznika, ów przełacznik powoduje ze w czasie dnia mozna jeżdzić na jednym włoknie z krótkich czyli dokładnie tak jak przed przeróbka a w razie potrzeby włanczamy sobie druga zarówke z krutkich ( np. w nocy ) taki montaż nie powoduje zbednego obciażania alternatora

- Do rzeczy, wybieramy miejsce umiejscownienia przełacznika on/off dla drugiego krótkiego światła, u mnie padło na wypełnienie czachy.
Wiercimy otwór i montujemy przełacznik.
Przewód 87A lutujemy do przełacznika, a drugi przewód wychodzacy z przełacznika łaczymy z wsuwka kontowa ( zdjecie brazowy przewod ) [ img ]

teraz wsuwamy głebiej przekażnik i mocujemy go tak aby nie latał i sie nie obijał pod bakiem, zrobiłem to za pomoca opaski samozaciskowej
[ img ]

teraz zakładamy kostki na zarówki sprawdzamy działanie naszej wydumki i cieszymy sie z lepszego oswietlenia wieczorowa pora, jak wszystko dobrze poskładalismy to działa na 100%
zakładamy wypełnienie czachy z naszym przełacznikiem i dokrecamy zbiornik paliwa.
[ img ]

tu zdjecie z zamontowanym przełacznikiem w moim moto
[ img ]

teraz tylko szerokiej drogi i banan na twarzy :)


Jak ktoś bedzie chetny na założenie takiego ustrojstwa a jest z okolicy Katowice jestem w stanie mu to zrobić po wcześniejszym umówieniu się.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-13 09:25:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-29 22:28:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
dobra robota


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-29 23:42:46 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Dziekuje

Widzę że takich fotorelacji nie ma tu za wiele więc z upływem czasu i postepie prac przy moto conieco powinienem w tym dziale jeszcze dorzucić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-05 11:18:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Ja właśnie planuje to sobie zrobić, jedynie zapytam.
Czemu podpinałeś się pod kable przy czaszy zamiast wziąć je z puszki przekaźników?
chodzi mi o mijania z H1.

Ja planuje pociągnąć do czaszy tylko kabel do drugiego włókna w H4 i 2 kable do wylacznika czyli w sumie 3.
A napiecie z H1 wezme z przekazników w puszce pod bakiem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-30 21:43:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-14 20:13:52
Posty: 122
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
zrobiłem jak w fotorelacji i dupa tylko miałem inny przekaźnik taki samochodowy, ma to jakieś znaczenie?
EDIT : działa troche innym sposobem ale jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-28 05:58:12 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
cinekban87

nie wiem jaki miałeś przekażnik jak on łaczył ktory z ktorym pinem po podaniu napiecia

Tak jak w foto relacji zrobiłem juz 3 moto i działa tak jak powinno


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-09 00:53:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-07 15:44:44
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Witam.
Planuję zrobić przeróbkę świateł, ale mam pytanie, a mianowicie czy ten przekaźnik:
[ img ]
będzie się do tego nadawał ??
Czy koniecznie muszą być gniazda 30, 85, 86, 87, 87a ??

A jak już siedzimy w elektronice to jak w fazerze 600 z 98r miewa się sprawa ładowania, jaki jest zapas ładowania alternatora ?? Jak dużo urządzeń można podłączyć ??
Czy podgrzewanie manetek pobiera dużo prądu ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-09 09:41:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-29 12:12:20
Posty: 27
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2000r
Po co tyle kombinacji,przekaźniki ? Wystarczy zmostkować czyli wpiąć się do lewj lampy na plus i dorobić wsuwkę na górne złącze żarówki h4 w prawej lampie i świecą nam obie.
W lewej lampie jest dwa kablki wpinamy się do kabla z paskiem(chyba zielonym).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-09 12:07:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-07 15:44:44
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
No tak, ale po cóż mam niepotrzebnie obciążać alternator :o


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-09 15:34:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 135
Lokalizacja: Marszew
Mostek jest wg mnie niedobrym rozwiązaniem, bo na długich będzie w prawej lampie świecić się sekcja żarówki zarówno od długich jak i od mijania. Dlatego wg mnie przekaźnik jest konieczny. A przekaźnik musi być rozwierno - zwierny. Lub rozwierny chyba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 00:37:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
kyniu
dlatego że zacznie Ci się pojawiac problem z brakiem prądu, jeśli masz zżeracze prądu, ja mam grzane manety, wyświetlacz, śwaitła w kufrze itp i po zmostkowaniu był problem z odpaleniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 07:22:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-29 12:12:20
Posty: 27
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2000r
Przeciż nie jeźdźimy często na długich. Pozatym jest tak mała różnica po włączeniu długich ż niewiele się widoczność zmienia. Apropo pożeraczy prądu to macie racje ale dodanie przekaźnika pomaga tylko tyl jak już pisaliście po włączeniu długich. Podczas jazdy w dzień na zwykłych światłach macie taki sam pobór prądu czy to z przekaźnikiem czy też bez. Dlatego wedłóg mnie szkoda zachodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 10:09:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
często na długich nie latam ale po zmostkowaniu brakowało mi funckji jaką spełniały, czasem używa się ich żeby "pokazać coś" itp, i lepszy skutek był gdy dodatkowy reflektor był "wolny" także ja robię wersję z włącznikiem drugiej lampy na wieczór/noc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 10:57:05 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Faza_11
przekażnik jaknajbardziej okey jesli jestt sprawny to montuj

25A to az nad to wiec wytrzyma bez problemowo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 20:42:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-04-07 15:44:44
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Witam ponownie,
dzisiaj udało mi się uaktywnić drugie światło mijania, wszystko działa jak należy, ale oczywiście nie obyło się bez problemów.
[ img ]
Powyższy przekaźnik się nie nadaje ponieważ nam potrzebny jest przekaźnik, który ma dwa inne wyjścia (np. w tym przypadku 5 i 5a). Miałem też inny przekaźnik z pinami 30, 85, 86, 87, 87. Ten drugi też się nie nadaje ponieważ ma funkcję identyczną jak ten pierwszy. Wygląda on tak:
[ img ]
Gdyby ten miał 87 i 87a, byłoby ok, a tak lipa, napięcie w cewkę idzie i czy obieg zamknięty czy nie to i tak kwas...
A ja mając te dwa przekaźniki rozebrałem je i akurat w zielonym była w środku blaszka, o którą opierało się to "skrzydło" które zamyka obieg. Zrobiłem dziurę w obudowie, wlutowałem tam kabel w tą blaszkę (obieg otwarty) i tak oto zrobiłem przekaźnik, który ma dwa wyjścia (można by powiedzieć taki 5 i 5a-z czego 5a nie miało pinu od spodu przekaźnika, ale kabel w jego obudowie). Teraz jak włączam drogowe to żarnik od mijania gaśnie :D
Warto przestudiować jak działają i do czego są przekaźniki, ja przez święta miałem trochę czasu hehe :)
Zatem przekaźnik musi być:
a) 5 pinowy
b) taki, który ma dwa wyjścia wyboru, np 87 i 87a i najlepiej żadnych innych bajerów. Nie złapać się na 87 i 87 !!!
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org