Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-24 18:06:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Witam!
Czynność może banalna, jednak mam nadzieję, że komuś przyda się dokładna instrukcja :)

Potrzebujemy narzędzi:
Klucz oczkowy 10 do odkręcenia dźwigni zmiany biegów
Klucz imbusowy 5

Krok 1:
Sprawdzamy co się stało z linką. Jeżeli się zerwała to dociągamy klamkę sprzęgła, łapiemy za linkę i ciągniemy. Jeśli wychodzi lekko to wiadomo, że zerwana, jeśli nie idzie to przyczyny trzeba szukać pod deklem zębatki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c54 ... 0160c.html

Krok 2:
Kluczem oczkowym 10 odkręcamy dźwignie zmiany biegów, a imbusem 5 wszystkie 5 śrubek trzymających dekiel. Dekiel ściągamy i patrzymy co się stało. W moim przypadku linka zerwała się na samym zakończeniu. Końcówka linki została w tym uchwycie, natomiast linkę wyciągnąłem przez pancerz.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0e ... 65006.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/189 ... 0b6b4.html

Krok 3:
Kluczem imbusowym 5 odkręcamy zbiornik paliwa, podstawiamy coś, żeby go lekko unieść. W ten sposób łatwiej będzie nam wyciągnąć linkę bez szarpania. Linkę wyciągamy z dekla, następnie z 2 obejm pod zbiornikiem. Obejmy trzeba lekko odgiąć i linka sama wyskakuje. Na koniec wyciągamy linkę z samej klamki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/60b ... d7b39.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/373 ... 8d436.html

Krok 4:
Czyścimy dokładnie okolice klamki, dekiel oraz wszystko inne na co przyjdzie nam ochota :D

Krok 5, 6:
Czyli zakładanie linki dokładnie w ten sam sposób tylko w odwrotnej kolejności. Linkę wkładamy do klamki, przekładamy przez 2 obejmy (dobrze, żeby linka szła tą samą drogą co poprzednio), dalej przekładamy przez dekiel i zahaczamy końcówkę o uchwycik. Teraz czeka nas tylko poskręcanie wszystkich śrubek i regulacja klamki.

Robota łatwa prosta, ale nieprzyjemna...bo wiąże się z kosztami nowej linki i piwka :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-24 18:06:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-04-09 23:23:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-03-26 01:21:25
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726336851
Obecne moto: Yamaha FZS Fazer 600
A co z konserwacją linki? Należy ją czymś po/przed wymianą nasmarować, smarem, wazelina, ropą?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 00:02:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ja nie smarowałem przed założeniem, ani do tej pory ;) Jak wyczuje jakiś opór w działaniu to po prostu kapnę parę kropel oleju do pancerza. Natomiast minęło tyle czasu, a nie widać żadnych niepokojących oznak ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 09:31:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-03-26 01:21:25
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726336851
Obecne moto: Yamaha FZS Fazer 600
olej kujawskiego czy napedowego? jakis konkretny preparat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 13:24:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-04-12 17:17:50
Posty: 182
Lokalizacja: PGN
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
Mojziak napisał(a):
olej kujawskiego czy napedowego?

Silnikowy lub przekładniowy.Te w/w przez ciebie są za rzadkie oraz nie mają takich właściwości smarnych.
Olej można lekko wymieszać z benzyną aby łatwiej się olej rozprowadził w pancerzu,z czego i tak benzyna odparuje.

W zeszłym tygodniu smarowałem u siebie linkę olejem silnikowym - przy naciśnięciu klamki widać było,że druty linki ładnie się świecą od pracy "na sucho " :?
Kto smaruje ten jedzie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 15:52:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Łuki_79 napisał(a):
W zeszłym tygodniu smarowałem u siebie linkę olejem silnikowym - przy naciśnięciu klamki widać było,że druty linki ładnie się świecą od pracy "na sucho "


miałem tak samo... tuż po zakupie moto :) jak zmieniałem olej w silniku, to motula do strzykawki, parę kropli w pancerz i pompowanko dźwignią... znów parę kropli i pompowanko... i tak aż wypłynął po drugiej stronie pod deklem zdawczej...

Łuki_79 napisał(a):
Kto smaruje ten jedzie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-10 22:20:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-03-26 01:21:25
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726336851
Obecne moto: Yamaha FZS Fazer 600
czyli warto posmarwac. dzieki za info :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 17:56:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-03-26 01:21:25
Posty: 40
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726336851
Obecne moto: Yamaha FZS Fazer 600
Panowie, Panie, ostatnio się wziąłem za ta czynność i prawie bym wszystko zrobił, gdyby nie to, że śrubki dekla ani drgną. Moja 13nasto letnia Yamaha chyba się zastała w tym miejscu i odmawia współpracy.

Sugestie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-25 18:43:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-07-25 22:10:17
Posty: 43
Lokalizacja: Leszno Wlkp.
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697379437
Obecne moto: FZS 600 99r
Często pomaga stukniecie młotkiem w śrube. (wzbudzisz drgania czasteczek wokół gwintu) Tylko lepiej jest uderzac przez koncówkę imbusową założoną na śrubę, zeby nie sklepać główki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-06-27 17:13:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Potwierdzam kolegów - linkę smarować ;P Moja smarowana tylko deszczem wytrzymała 18tys km :) Dziś wymieniałem na nową bo stara odmówiła posłuszeństwa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-20 01:12:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-04-14 23:15:51
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Panowie mam pytanie o kulkę w ślimaku. Zebrało mi się bardzo dużo syfu pod deklem, więc odkręciłem go, żeby to wyczyścić (przy okazji muszę wymienić uszczelkę, coś wykombinuje, bo w aso kosztuje 100zł). Po wyczyszczeniu wszystkiego, złożyłem kontrolnie z prowizoryczną uszczelką i stwierdzam, że klamka sprzęgła chodzi straszliwie luźno (wcześniej chodziła normalnie).

Domyślam się, że chodzi o interakcje ślimaka z popychaczem.

Stąd moje następujące pytania:

Czy ta kulka ze ślimaka powinna z niego "wystawać" czy może popychacz (drążek) powinien wchodzić w głąb ślimaka?

Czy to normalne że popychacz (drążek) swobodnie wychodzi cały na zewnątrz, a po wsunięciu z powrotem wsuwa się głęboko do pewnego momentu i dalej nie ma już żadnego ruchu? Nie powinien czasem popychać, a potem odskakiwać?

Z góry dzięki za odpowiedzi

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-04-20 09:27:16 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Kulka siedzi w środku.
Nie.

Regulacja w deklu albo uszczelka do założenia. Bez uszczelki wystarczy wyregulować :wink:
Serwisówka!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-18 22:48:41 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2015-09-09 14:35:09
Posty: 12
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
Odgrzeje.
Jestem po wymianie linki ale dalej jest za duży luz a regulacja na klamce się skończyła.
1.Jak ustawić regulacje przy klamce przed rozpoczęciem regulacji przy deklu? W sensie wkręcona na max, wykręcona na max, na środku? Pytam, bo przy każdym z ustawień przy klamce opór na śrubie przy deklu czuć w innym miejscu.
2.Do jakiego momentu można wkręcać śrubę w deklu? (Wkręciłem do pierwszego poczutego oporu, przy ustawieniu regulatora przy klamce na środku zakresu, to sprzęgło ślizgało)
Tarcze, przekładki i sprężyny pomierzone i mieszczą się w normach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-18 23:49:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Przy klamce wykręcone ze 2 obroty nie więcej. A przy deklu to jest chirurgiczna precyzja bo każde pół obrotu robi mega różnicę. Nie można se kręcić ile się chce bo wtedy sprzęgła w ogóle nie będzie. Bierzesz klucz ze sobą i jedziesz. robisz 200m stop znowu ćwierć obrotu - 200m znowu ćwierć obrotu i tak aż będzie dobrze :0


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org