Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-07-03 10:41:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-13 20:43:14
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SV 1000S
Witam,
Od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie zamontowanie xenon‘ów w nagusie FZ6. Jakość światła genereowana przez reflektor + żarówkę H4 wg. mnie pozostawia wiele do życzenia. Śledząc rózne fora,zauważyłem że część ludzi montuje zestawy HID do reflektora zastępując oryginalną żarówkę H4 żarnikiem xenonowym , ja postawiłem na zestaw HID o barwie światła 6000K wraz z soczewką i angel eye.
Do montażu niezbędne jest
- zestaw HID z soczekami + przetwornice + kontroler HID
- klucz 8, 10, oraz imbus (nie pamiętam rozmiaru)
- kostki elektryczne
- przewód elektryczny do zrobienia przedłużek – ja użyłem 2x1,5mm2 w igielicie do instalacji zewnętrznych
- taśma izolacyjna
- piekarnik 
- 3-4 godziny wolnego czasu

Zaczynamy od demotnażu przedniej lampy. Prosty temat, odkręcamy cztery śruby imbusowe z boków lampy pod kierunkowskazami, odłączamy wtyczki i mamy lampę gotową do operacji.

[ img ]

Demontujemy kierunkowskazy – klucz 10, jedna śruba na każdą stronę.
Po demontażu kierunków, odkręcamy śruby 1,2,3 (mały krzyrzakowy śrubokręt) oraz wyjmujemy żarówkę.

[ img ]

Tak przygotowaną lampę musimy upiec w piekarniku  Umożliwi to nam zdemontowanie szkła reflektora i umieszczenie soczewki. Na anglojęzycznych forach zdania były podzielone, niektórzy pisali o 200 stopniach i 20 minutach, inni 100 stopniach i godzinie. Ja postanowiłem to +- wyśrodkować, ustawiłem 130 stopni i wstawiłem lampę na 35 minut.
Po wyjęciu z piekarnika i delikatnym podważeniu szkła, z lekkością odeszło od obudowy

[ img ]

Montujemy soczewkę w reklektorze – są na niej oznaczenia (zaznaczona góra), należy dopilnować aby umieścić tak dokładnie jak to tylko możliwe, inaczej promień światła nie będzie idealnie poziomo.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Po zamontowaniu soczewki, przynajmniej ja musiałem znowu lekko podgrzać lampę w piekarniku (130 stopni 15 minut). Oryginalny klej w mojej ocenie był wystarczający, po podgrzaniu idealnie połączył tył lampy ze szkłem.

[ img ]

Przykręcamy trzy śruby oznaczone na zdjęciu numer 2, montujemy kierunkowskazy i mamy lampę z soczewką gotową do zamontowania w motocyklu.

[ img ]
[ img ]

Teraz kolej na okablowanie – to zajęło mi najwięcej czasu. Na anglojęzycznych forach montowali kontroler + przetwornicę w schowku pod siedzeniem. Moim zdaniem jest on na tyle mały że szkoda marnować cenne miejsce na elementy do których nie potrzebny jest łatwy dostęp.
Ja zdecydowałem się wykorzystać miejsce pod zbiornikiem.
Do rzeczy:
Podnosimy zbiornik (2 śruby na imbus przy głowce ramy + niezbędny demontaż siedzenia).
Kontroler od mojego zestawu HID wpasował się obok akumulatora, miejsce wręcz idealne, ponieważ wymaga on podłączenia bezpośrednio do + akumulatora.

[ img ]

Natomiast przetwornica jest dość duża, więc umieściłem ją pod zbiornikiem obok wiązek elektrycznych. Jest tam dużo luzu, spokojnie wejdzie jeszcze centralka alarmu jak by ktoś potrzebował ;)

[ img ]

Długość przewodów w kontrolerze była wystarczająca i sięgneły do przetwornicy, niestety kable od przetwornicy do żarnika w reflektorze wymagały przedłużenia.
Podobnie kable od kontrolera „angel eye‘a” który pomimo że również zmieścił się obok akumulatora oryginalnie posiadał bardzo krótkie przewody.
Trochę ginmastyki wymaga poupychanie wszystkich przewodów oraz prawidłowe zaizolowanie. Podczas montażu zwróćcie szczególną uwagę na kostkę z kontrolera wpinaną do przetwornicy. W moim zestawie wtyczke można było wpiąć na dwa sposoby jednak tylko w jednym przypadku zestaw świecił – dojście do tego szczególu zmarnowało mi godzinę czasu i trochę nerwów ;)
Efekt końcowy:

[ img ]
[ img ]

Nie mam jeszcze zdjęć z nocy, ale wrzucę przy najbliższej okazji. W każdym razie wrażenia z jazdy powalające. Jakość światła w porównaniu z oryginałem kładzie na kolana. Idealnie zarysowana linia odcięcia światła. Zaryzykuję stwierdzenie, że jedna lampa w moim motocyklu oświetla drogę lepiej niż dwie zwykłe lampy H7 w moim Fordzie Focus 2009r.
Lampa wymagała regulacji – wystarczy klucz 8, od lewej strony lampy łatwo dostępna śrubka i obniżamy/podwyższamy światło wg. uznania.

Koszty przedsięwzięcia:
- zestaw HID – ja kupiłem samochodowy bo nie mogłem znaleźć pojedynczego – dwie soczewki + 2 przetwornice + 1x kontroler – 430PLN z przesyłką z allegro
- przewód 2x1,5mm2 – 4PLN/m – zużyłem 2m
- kostki elektryczne – 5PLN
- taśma izolacyjna – 7PLN

Jak by ktoś we Wrocławiu lub okolicach chciał obejrzeć jak świeci/jest wykonane piszcie na PW, chętnie pokażę. Również została mi jedna soczewka z żarnikiem + przetwornica – do kompletu brakuje kontrolera który kosztuję 30PLN i można montować w motocyklu. Jeśli któryś z forumowiczów jest zainteresowany również zapraszam na PW.

Mam nadzieję że mój opis się komuś przyda.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 2014-02-12 21:24:44 przez mirz0r, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-03 10:41:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-07-03 13:54:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-18 22:57:23
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 08r.
Super relacja. Ja jak montowałem w swoim byłym motocyklu angel eyes rozklejałem klosz opalarką (taką za 30zł), odchodziło momentalnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-03 17:59:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Super :)
Mogłbyś potem cyknąć foty w nocy, jakie ma ta soczewka odcięcie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-05 22:20:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-13 20:43:14
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SV 1000S
Kilka fotek motocykla z zamontowaną soczewką. Zrobiłem też zdjęcia linii światła. Nie było zupełnie ciemno co widać na fotkach.

https://picasaweb.google.com/103215933673020039330/FZ6

Pozdr.


Ostatnio edytowano 2012-01-31 11:47:02 przez mirz0r, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-05 23:25:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Paaaanie KONKRET !
Już wiem jak przerobie lampe w fzs600 99r :) dwie soczewki będą tam ładnie świecić :)

a mógłbyś podzielić się linkiem, w którym sklepie kupiłeś ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-06 01:17:38 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
mam nadzieję nie spotkać Cię w nocy, chyba, że będziesz jechał obok :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-06 12:00:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-13 20:43:14
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SV 1000S
jaquzie napisał(a):
mam nadzieję nie spotkać Cię w nocy, chyba, że będziesz jechał obok :twisted:


Soczewka ładnie odcina światło, jest tak ustawiona że nie daje po oczach - świeci nawet poniżej linii lusterek większości aut osobowych, więc nie ma tragedii ;)

PS.
Zestaw kupiłem na allegro od użytkownika "dobra_oferta_" tutaj link do trwającej aukcji:
http://moto.allegro.pl/biksenony-soczewki-h1-h4-h7-ringi-angel-eyes-i1696573041.html
Do tego trzeba dokupić przetwornice do Xenonów, te kupiłem we Wrocławiu, bo nie ogarnąłem tematu ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-07 13:23:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Ciekawe czy zmieściło by się to w kloszach fz6, poprzedni właściciel wsadził tam zwykłe ksenony bez soczewki, nie miały one tak wyraźnej lini odcięcia więc je wymontowałem, leża w kącie, więc mógłbym dokupić te soczewki i je wstawić. Pytanie brzmi: jakie to ma wymiary ? I czy da rade zmieścić do kloszy fz6 wersja z owiewką ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-07 17:25:08 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-13 20:43:14
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SV 1000S
Dreslak napisał(a):
Ciekawe czy zmieściło by się to w kloszach fz6, poprzedni właściciel wsadził tam zwykłe ksenony bez soczewki, nie miały one tak wyraźnej lini odcięcia więc je wymontowałem, leża w kącie, więc mógłbym dokupić te soczewki i je wstawić. Pytanie brzmi: jakie to ma wymiary ? I czy da rade zmieścić do kloszy fz6 wersja z owiewką ?


Tu się chłopaki trochę rozpisali
http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-mods/14963-bi-xenon-projector-angel-eye-installed.html

Soczewki tam montowane wyglądają na pierwszy rzut oka identyczne jak moje, nie sądzę że Chinczycy wypuszczają wiele podobnych z wyglądu modeli :)

W wolnej chwili przemierzę soczewkę która mi została i wrzucę wymiary.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-07 23:10:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
mirz0r napisał(a):
Dreslak napisał(a):
Ciekawe czy zmieściło by się to w kloszach fz6, poprzedni właściciel wsadził tam zwykłe ksenony bez soczewki, nie miały one tak wyraźnej lini odcięcia więc je wymontowałem, leża w kącie, więc mógłbym dokupić te soczewki i je wstawić. Pytanie brzmi: jakie to ma wymiary ? I czy da rade zmieścić do kloszy fz6 wersja z owiewką ?


Tu się chłopaki trochę rozpisali
http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-mods/14963-bi-xenon-projector-angel-eye-installed.html

Soczewki tam montowane wyglądają na pierwszy rzut oka identyczne jak moje, nie sądzę że Chinczycy wypuszczają wiele podobnych z wyglądu modeli :)

W wolnej chwili przemierzę soczewkę która mi została i wrzucę wymiary.

Pozdr.

Przejrzałem 50stron tematu, soczewki wyglądają podobnie, ale patrząc po zdjęciach to tam jet sporo miejsca, oczywiście jak możesz to zmierz średnice i długość. Jedyna wątpliwość po przeczytaniu tego tematu z linku to, nie wiem czy oni tam mają inne reflektory ale ja wsadzam dwie żarówki h4 a oni jedną h4 i jedną h7. Nie wiem czemu piszą że dwie różne. Ja zabieram przepalone żarówki z auta i kładę do fz6 bo i tak tylko włókna od świateł drogowych tzw.długich są używane. Strasznie mi się ten paten podoba z tymi soczewkami, tym bardziej że zestaw ksenonów leży w kącie więc przetwornic nie będę musiał dodatkowo zamawiać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-08 01:54:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
FZ6s ma h4 i h7 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 09:26:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-13 23:23:01
Posty: 71
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 S
Tak wygląda to u mnie :
[ img ]
Są to dwie soczewki H4, przetwornice posiadałem w warsztatowym zakamarku.
[ img ]
Widok soczewek z bliska
[ img ]
Elementy mocujące soczewkę do odbłyśnika reflektora, zachowujemy dzięki temu pełną możliwość regulacji tak jak było to ze zwykłymi żarówkami
[ img ]
Przetwornica do zimnej katody w tzw. Angel Eyes
[ img ]
Efekt Finalny
[ img ]
Z bliska
[ img ]
Światła postojowe
[ img ]
Rozgrzewanie
[ img ]
Po rozgrzaniu
[ img ]
Po rozgrzaniu.


Metoda montażu ta sama, z tą różnicą że piekłem w 140 stopniach i 15min, w zupełności wystarczy. Całe okablowanie zmieściłem w owiewce, przekaźniki wstawiłem w reflektor w przestrzeń pomiędzy lewym i prawym światłem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 10:05:33 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Dreslak
to wygląda GENIALNIE! :o Troche mi sie kojarzy ze spojrzeniem czegoś wkurzonego :mrgreen: reflektor w Kocie aż się prosi o takie coś, bo za mocny to on nie jest... Chociaż z pojedynczą soczewką może wyglądać troche głupio... Poczekam, może akurat ktoś zrobi wcześniej, to zobacze jak wyszło :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-22 19:35:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-13 20:43:14
Posty: 10
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: SV 1000S
wojtek_lbn napisał(a):
Dreslak
to wygląda GENIALNIE! :o Troche mi sie kojarzy ze spojrzeniem czegoś wkurzonego :mrgreen: reflektor w Kocie aż się prosi o takie coś, bo za mocny to on nie jest... Chociaż z pojedynczą soczewką może wyglądać troche głupio... Poczekam, może akurat ktoś zrobi wcześniej, to zobacze jak wyszło :D


W FZ6N jedna soczewka wygląda moim zdaniem bardzo fajnie. Reflektor nabiera wyrazu, więc w kocie myślę że też będzie dobrze ;)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-08-24 11:23:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-11 14:46:42
Posty: 26
Lokalizacja: Wrocław
Kolego daj numer telefonu do siebie chcialbym zobaczyc to na zywo.
chyle glowe za GENIALNY pomysl

Pozdrowka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org