Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-01-22 16:39:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-12-04 17:01:22
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków/ Bolechowice
Płeć: Mężczyzna
GG: 3900705
Obecne moto: FZ6 S2 08r
Konstruktorzy w FZ6 zaplanowali dwie lampy a niestety po odpaleniu moto świeci tylko jedna. Zależało mi, aby po przełączeniu na długie krótkie światła się wyłączały dla dobra naszego aku i alternatora. Dodatkowo bardzo ważne, żeby krótkie włączały się dopiero po odpaleniu moto tak jak ma to miejsce w oryginale. Dla ogólnie lepszej widoczności i designu 8) poniżej podaję jak można to zmienić - mój wkład w forum.
Co będzie potrzebne to przede wszystkim czas 4-5h:
1) dwa przekaźniki - 4pin + 5pin (lub dwa 5pin min 20A)
2) dwie oprawy wraz ze specjalnymi kątowymi nasówkami (są szersze, 6sztuk) dla żarówek H4 (można wykorzystać oryginalne)
3) kabel
4) dwa konektory oczkowe na śruby do akumulatora + i -
5) gniazdo bezpiecznikowe najlepiej hermetyczne z bezpiecznikiem 20A
6) zwykłe nasówki na piny z przekażnika 9sztuk
7) proponuję złącze 2 pin damsko-męskie wraz z nasówkami ( przecięcie kabla zasilającego tak aby można łatwo demontować czachę w razie potrzeby)
8) inne: taśma izolacyjna, mogą być koszulki termokurczliwe, oczywiście lutownica, cyna, kalafonia, nożyk, narzędzia żeby dostać się do czachy i aku
9) żarówka H4 + szlifierka kątowa
10) tuleja plastikowa - dystans na żarówkę

Poniżej schemat (zrobiłem w eng dla innych narodowości):
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Fotki po wykonaniu:
tzw. wzbudzenia opisane poniżej podłączamy do kabli dochodzących do kostki po lewej stronie
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
tzw wzbudzenie "+" dla przekaźników po zapaleniu moto i przełączeniu na długie bierzemy z kostki po lewej strony czachy od strony lamp, kabel zielono/czarny wzbudzenie po zapaleniu, żółto/czarnby po przełączeniu na długie
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us
efekt końcowy strony elektrycznej
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Miałem wczoraj trochę czasu i wziąłem się za dokończenie tematu.
Pozostało jeszcze docięcie żarówki H4 pod gniazdo żaróki H7 - było z tym trochę zabawy. Dodatkowo trzeba wykonać nakładkę/tuleję plastkową żeby wąsy w gnieździe trzymały dociętą żarówkę. Oryginalnie żarówka h7 jest w czarnej obudowie - widać w tle.
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Dodam, że mam lampę z ik
[ img ]

Uploaded with ImageShack.us

Jeśli ktoś będzie zainteresowany takim setem żarówka + okablowanie to w miarę możliwosci czasowych mogę się tym zająć PW


Ostatnio edytowano 2012-03-11 17:00:45 przez Toms, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 16:39:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-01-22 18:51:52 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 669
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Ja bym się w tym nie połapał... A bawiłem się już troszkę w takie przeróbki. Ale spoko post inni może ogarną...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 19:22:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
o fuck, a myślałem że 2 światełka u mnie bedą świecić, jednak ze mnie elektryk jak z koziej dupy acrapovic :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 20:59:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-09-30 14:36:01
Posty: 92
Lokalizacja: Drogomyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Koledzy, ja po prostu zmostkowałem tak że na krótkich świeci mi żarówka h1, postojowe i 1 włókno żarówki h4, gdy załączam długie to do poprzedniego zestawu dochodzi 2gie włókno żarówki h4. Kolega pisze że dla dobra alternatora i aku zrobił tak żeby na długich nie wszystko się świeciło. Ja długie używam sporadycznie i tylko na chwile, wiec myślę że nie ma co tak kombinować jeżeli ktoś jeździ głównie w dzień. Jeżeli chcecie aby wam świeciły jak u mnie to po prostu we wtyczce żarówki h4 montujecie konektor który mostkujecie do żarówki h1.
Przepraszam za jakość rysunku ale był robiony na szybko w paincie :D


Załączniki:
mijania.jpg [22.66 KiB]
Pobrane 1305 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 21:02:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
GG: 9369302
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
mack0r
ja też tak mam, ale to jest taka metoda na chwilę- żebym 2 miechy przelatał.
Teraz będę miał czas to zrobię to jak należy z przekaźnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 21:46:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-12-04 17:01:22
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków/ Bolechowice
Płeć: Mężczyzna
GG: 3900705
Obecne moto: FZ6 S2 08r
mack0r napisał(a):
Koledzy, ja po prostu zmostkowałem tak że na krótkich świeci mi żarówka h1, postojowe i 1 włókno żarówki h4, gdy załączam długie to do poprzedniego zestawu dochodzi 2gie włókno żarówki h4. Kolega pisze że dla dobra alternatora i aku zrobił tak żeby na długich nie wszystko się świeciło. Ja długie używam sporadycznie i tylko na chwile, wiec myślę że nie ma co tak kombinować jeżeli ktoś jeździ głównie w dzień. Jeżeli chcecie aby wam świeciły jak u mnie to po prostu we wtyczce żarówki h4 montujecie konektor który mostkujecie do żarówki h1.
Przepraszam za jakość rysunku ale był robiony na szybko w paincie :D


mack0r też kminiłem twoje rozwiązanie ale to droga na skróty a w efekcie jest dosyć ułomne bo:
1) z daleka widać że jedna lampa świeci jaśniej - bo całą lampą tam gdzie jest H7 a drugą lampa jej połową bo świeci żarówka H4 i to na odbłyśniku do góry
2) rozwiązanie to nie daje możliwości w obydwu lampach krótkich świateł i po przełączeniu w obydwu lampach długich świateł
3)w krytycznych momentach ciągniesz więcej niż przewidziano bo aż 170w a w rozwiązniu z przekażnikiem albo 110w dla krótkich albo 120w na długich, więc dokładnie tyle ile przewidzieli producenci dla krótkich z długimi w oryginale (5w się pominie :) , z tyłu mam oświetlenie na diodach więc pobór się zeruje)
4)dodam, że w dzień na długich jeżdzę zawsze bo bezpieczniej.... :moto:


Ostatnio edytowano 2012-01-23 15:53:04 przez Toms, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-22 22:58:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 907
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
GG: 2838743
Skype: robciosz
Telefon: 501987157
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
A ja dodam od Siebie że w FZ6 mamy żarówkę H4 i H7 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-23 16:51:27 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1964
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
Toms napisał(a):
4)dodam, że w dzień na długich jeżdzę zawsze bo bezpieczniej.... :moto:

Skoro wg. Ciebie jest to bardziej "bezpieczne"...to gratuluję :) Nie po to w motocyklu jest światło mijania i światło drogowe, żeby jeździć na długich. :geek:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-01-24 15:56:38 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
GG: 9369302
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
rhazz napisał(a):
Toms napisał(a):
4)dodam, że w dzień na długich jeżdzę zawsze bo bezpieczniej.... :moto:

Skoro wg. Ciebie jest to bardziej "bezpieczne"...to gratuluję :) Nie po to w motocyklu jest światło mijania i światło drogowe, żeby jeździć na długich. :geek:


możesz mi wytłumaczyć jak wkurzanie i częściowe oślepianie innych użytkowników ruchu wpływa na bezpieczeństwo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-16 10:06:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-11-11 19:12:24
Posty: 72
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YAMAHA FZ6
Brodzins napisał(a):
4)dodam, że w dzień na długich jeżdzę zawsze bo bezpieczniej....


to ja autem zacznę na długich w dzień jeździć skoro bezpieczniej - hahaha - ubawiłem się po pachy, rewelacja rodem z kursu nauki jazdy chyba

pozdro i bezpieczności :drink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-16 10:58:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 233
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki DL650 V-strom
Po pierwsze:Ja też mam zmostkowane światła tak jak mack0r opisuje i nic się z nimi nie dzieje. Fakt, że H4 świeci jaśniej dlatego, że odbłyśnik nie jest przystosowany do świcenia na "krótkich" i świeci bardzo rozproszoną wiązka światła. H7 ma jeszcze taką osłonkę, której nie ma H4 i to światło jest inaczej rozproszone. Mało tego, jak byłem ustawiać światła na stacji diagnostycznej, to H4 na włączonych mijania mie miało wogóle skupienia punktowego jak powinno być. Dopiero po włączeniu drogowych diagnosta ustawił mi światło w odpowiednim punkcie.
Po drugie: No i oczywiście nie musze jeżdzić na długich, bo z daleka mnie już widać.
Po trzecie: koszty (jeden konektor) i czas (pięć minut roboty).


Załączniki:
Komentarz: tutaj widać brak osłonki na H4 (z lewej)
DSC00365-001.jpg [129.75 KiB]
Pobrane 1073 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-16 12:20:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-25 21:48:38
Posty: 133
Lokalizacja: Marszew
Ja zrobiłem u siebie w fzs tak, że na światłach mijania świeci mi się lewe h1 i w prawym włókno od mijania, a na długich znowu lewe h1 i w prawym tylko włókno od długich. Koszt operacji jeden przekaźnik, parę złączek i konektorów. I wg mnie światło na mijania w obu żarówkach ma normalną linię odcięcia, ale to moje tylko subiektywne odczucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-16 13:40:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-26 19:00:01
Posty: 53
Lokalizacja: Garwolin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer
Ja też u siebie podłączyłem żeby świeciły dwa światła mijania. Kawałek kabelka, parę konektorów, wyłącznik, chwila czasu wolnego i po robocie:) Wstawiłem dodatkowy wyłącznik bo po co w dzień mają mi się palić dwa światła a jak zmrok nastanie to "pstryk" i już dwie lampy świecą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-19 22:41:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-12-04 17:01:22
Posty: 12
Lokalizacja: Kraków/ Bolechowice
Płeć: Mężczyzna
GG: 3900705
Obecne moto: FZ6 S2 08r
w poście 1 update z żarówką. powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-28 23:36:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-30 00:49:35
Posty: 46
Lokalizacja: Stolyca
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2
Hello :-)
czytam sobie o patentach na dwa swiatla w Fazerku i powiem szczerze o ile jestem w stanie zrozumiec 'ulomnosc' rozwiazania z polaczeniem na krotko pomiedzy zarowkami to nie czaje kompletnie na czym polega roznica pomiedzy opcja z polaczeniem na krotko pomiedzy zarowkami plus przekaznik versus opcja opisna w ponizszym tutorialu.

czesc 1 - wykonanie konektora
czesc 2 - podlaczenie

Mam wrazenie, ze wykonanie w/g powyzszego tutoriala zaklada wykorzystanie oryginalnego przekaznika motonoga przelaczajacego dlugie/krotkie - jesli sie myle poprawcie mnie prosze... ;-)


Ostatnio edytowano 2012-06-10 22:36:32 przez 4est, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org