Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-07-22 18:29:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
ar_w napisał(a):
ok, ale to jakas samorobka, czy konkretny model/marka?
https://szekla4x4.pl/lampy-robocze/17128-lampa-led-10w-800l-flood-rozproszona.html?search_query=10W+flood&results=13

W wątku co zrobilem dla swojego Moto wrzucalem zdjecia porownawcze jak to swieci. Świeci zadowalająco choc byc moze teraz bym sprobowal z wersją "spot". Teraz szekla ma w ofercie takie lampy w wersji okraglej, z pewnoscia lepiej to komponuje sie w wyglad...

https://szekla4x4.pl/lampy-robocze/8028 ... results=13

Lampy te NIE NADAJĄ SIĘ NA DZIENNE! Jazda na tak mocnych lampach kiedy z przeciwka jadą auta to sk...ństwo.[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-22 18:29:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-07-22 21:46:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
sfazowany napisał(a):
Kabel do wtyczki pod bakiem idzie z przelacznika swiatel dlugie/krotkie na kierownicy. Widac kiedys ten wlacznik zasilal lampe a skoro teraz jest to sterowane przekaznikiem po uruchomieniu silnika, kabel stal sie bezuzyteczny i konczy sie w kostce pod akumulatorem. Wlasnie ......


Bardzo czytelnie to opracowałaś. W wolnej chwili spróbuję podłączyć to drugie światło. Wielkie dzięki za zdjęcia i zamieszczony schemat :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-22 22:51:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
sfazowany napisał(a):
Co do regulacji snopu, jak stanalem przed moto to stwierdzilem - cholera trzeba opuscic..


Mam jeszcze pytanko - skoro po podłączeniu świateł mijania na żarówce H4 musiałeś wyregulować (opuścić) snop światła, to również po zmianie przełącznikiem na światełko drogowe i zapalenia się drugiego włókna w żarówce H4 snop światła "długiego" również będzie obniżony.
Dlatego jak przypuszczam dostawiłeś 2 dodatkowe reflektory świateł drogowych - czy tak ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-23 00:04:08 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
APi, że tak zacytuję sam siebie;

sfazowany napisał(a):
Co do regulacji snopu, jak stanalem przed moto to stwierdzilem - cholera trzeba opuscic.. A jak zaczalem badac ktora to lampa jest jasniejsza to okazalo sie ze jasniej swieci stare swiatlo mijania a nie nowe h4. [....] do dlugich podlaczone sa dwie lampy led po 10W ze snopem rozproszonym. Działają tylko z długimi i mają homologację wlasnie na zastosowanie jako drogowe. Docelowo maja doswietlac zakręty kiedy motocykl jest pochylony i profil mijania przechyla sie jeszcze pogarszajac sytuacje. Standardowo dlugie swiecą tak punktowo ze w zakretach są bezuzyteczne, stad te dodatkowe ledy.


Ja wiem, długich postów nie chce się czytać ;)

Lewa lampa w kwestii wysokosci pozostala w zasadzie nie zmieniona, czyli na scianie profil ma na tej samej wysokosci co prawa standardowa lampa. Standardowe swiatlo mijania kladzie plame swiatla daleko przed motocyklem zostawiajac sporo niepodswietlonego asfaltu tuz przed kolem i po bokach. Dodatkowe swiatlo mijania ma w rozkladzie natezenia bardziej ksztalt litery V wiec fajnie uzupelnia podstawowe swiatlo, lepiej doswietla tuz przed motocyklem i prawe pobocze. Jak dla mnie roznica jest bardzo duza, na plus. Dodatkowe mijania z kolei słabiej świeci na środku pod horyzontem, przez co stojąc kilkanaście metrów przed motocyklem obniżajac wzrok na wysokość profilu światła dodatkowe mijania wydaje się ustawione niżej, co w sumie zmniejsza ryzoko oslepiania dodatkowym reflektorem krotkich w warunkach drogowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-23 19:41:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
sfazowany, dzięki za dodatkowe wyjaśnienia.

Wykonałeś naprawdę fajną robotę z tymi światłami.
Myślę, że wielu użytkowników FZ6 z tego skorzysta :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-23 22:49:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
APi, dzieki ale ja tylko zrobilem to co inni wczesniej juz opisali, generalnie powielilem tylko to co bylo tu opisane ;)

Powodzenia w podlaczaniu, uwazam ze warto zrobic ten mod. Jakbys na czyms utknął to pisz, chętnie pomogę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-24 19:26:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-24 13:27:48
Posty: 42
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Sony Xperia
Obecne moto: FZ6 S Fazer
sfazowany napisał(a):
Powodzenia w podlaczaniu, uwazam ze warto zrobic ten mod. Jakbys na czyms utknął to pisz, chętnie pomogę.

Dziękuję i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 11:02:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Która lampa robi fabrycznie za tą od krótkich? Ta z H7 czy H4?

Bo jeśli ta z H4, to czy ten drugi żarnik w niej nie powinien robić za światło długie zapalając się razem z H7?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 12:42:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
W wersji europejskiej kontynentalnej czyli naszej, jak siedzisz na moto to prawa lampa z h7 to krótkie, zapala się samoczynnie po uruchomieniu silnika. Lewa lampa ma żarówkę h4 z wykorzystanym tylko 1 włóknem długim, zapalanym przełącznikiem długich lub poganiaczem PASS. Drugie włókno w h4 jest fabrycznie niewykorzystane, ale jak przeczytałeś w tym wątku, producent zostawił jakby furtkę na wykorzystanie tego włókna na dodatkowe światło mijania. Nie daje ono takiego profilu odcięcia jak prawe światło mijania, więc nie powinno służyć zamiennie za oryginalne mijania, ale po odpowiednim ustawieniu zeby nie raziło, mozna je użyć do uzupełnienia pokrycia światłem drogi. Mi już raz się przydało w trasie kiedy spaliła mi się żarówka h7, do wymiany spokojnie kontynuowałem jazdę na dodatkowym świetle mijania z h4. Dodatkowe włokno mijania w h4 gaśnie po uzyciu długich przełącznikiem krotkie/długie, ale nie gasnie podczas uzycia PASS, więc nie należy długo trzymać wciśniętego pass, oba żarniki świecące jednocześnie przegrzeją żarówkę, być może uszkodzą lampę i/lub złącze.

W wersji angielskiej lampy prawa z lewą zamienione są stronami i jest inne odcięcie światła mijania, niepoprawne u nas bo oślepiające ruch jadący z przeciwka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 13:02:15 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
U mnie świeci H4 jako mijania. Poprzedni właściciel wymieniał kostki. Możliwe że podłączył je odwrotnie? Moto sprowadzone zostało z Włoch.

Po czym poznac czy to wersja ang czy eu?

Który żarnik ma świecić jako długie w H4?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 14:14:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Cytuj:
U mnie świeci H4 jako mijania. Poprzedni właściciel wymieniał kostki. Możliwe że podłączył je odwrotnie? Moto sprowadzone zostało z Włoch. Po czym poznac czy to wersja ang czy eu?
Który żarnik ma świecić jako długie w H4?

To chyba poprzedni właściciel coś kombinował i zamienił kostki. W angliku także mijania to H7 tylko ona jest wtedy po lewej stronie. Jeśli H7 masz po prawej to masz wersję europejską. Rozumiem, że jak włączasz długie to zaświeca się H7? Włókno od długich w H4 to te bliżej nasady.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 14:21:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Tak jak włączam długie to zapala się prawy reflektor z H7 w środku, a jak mijania to świeci tylko lewa lampa (patrząc gdy siedzę na moto) z h4 w środku świecąc pojedynczym włóknem.

Ok, czyli namieszał, biorę się za przepinanie, żeby było jak należy.

A w ogóle to zauważyłem że na kloszu jest napisane że można tam H7 wsadzić. Ale z tego co widzę to bez znaczenia bo cenowo na jedno wychodzi.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 15:08:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Który kabel jest od żarnika od długich? Jak podłączam czarny to świeci na biało dość mocno, ale wydaje mi się że świeci ten żarnik dalej od nasady. A jak podłączam czarny to świeci dużo słabiej i na żółto.
Który jest u was oryginalnie podłączony?[ img ]

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 17:31:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Tu masz nieoryginalne kostki więc kolory inne. W tej kostce co masz to żółty jest od krótkich, czerwony od długich, a czarny to masa. Normalnie ten żółty jest nie podłączony ale zapewne chcesz żeby obie lampy świeciły na krótkich.

Cytuj:
A w ogóle to zauważyłem że na kloszu jest napisane że można tam H7 wsadzić

A to nie jest czasem nr homologacji? Na pewno nie da się założyć H4 w gniazdo H7 i na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-05 17:44:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Spoko, ogarnięte. Dzięki.
Nie, nie zależy mi na świeceniu obydwu lamp. Chciałem po prostu przywrócić normalność, bo nieźle tu było namieszane.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org