Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-26 00:55:26 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Na początek powiem, że jeżeli ktoś nie ma cierpliwości to nie polecam tej czynności. Ile tu trzeba się ujebać, to masakra, ale zaczynajmy ;)
Świece warto wymienić wraz z cieczą chłodząca. Dlaczego o tym w tekście.

Co będzie potrzebne?
1. Klucz do świec.
2. 4 świece (CR9EIX lub CR9E - NGK)
3. WD40 (wiem mechanicy by mnie zabili, ale mi uratowało nerwy)
4. Śrubokręt krzyżakowy.
5. Czysty 1L słoik.

Co trzeba zrobić.
1. Ściągnąć obudowę silnika z lewej i prawej strony.
2. Ściągnąć fajkę z świecy.
3. Wykręcać świece. No niby takie proste, ale jednak nie. W Thundercacie jest mega mało miejsca.
4. Jeżeli śruba strasznie źle się odkręca, to polecam popsikać środkiem penetrującym. Wystarczy WD40. Lżej idzie odkręcanie. Z lewej strony sprawa jest o tyle łatwa że nic ( za dużo powiedziane) nam nie przeszkadza w dostępie. Z prawej strony w celu wykręcenia świec musimy ściągnąć gumowy przewód idący od chłodnicy.
5. Z Prawej strony odkręcamy gumowy przewód. Podstawiamy od razu słoik. Wypłynie około 0,5L płynu. Znacznie ułatwi nam to dostęp. Przewód wystarczy odkręcić przy chłodnicy i i delikatnie go wypchnąć.
6. Kable zapłonowe od Świec są ponumerowane więc nie trzeba się o to martwić.
7. Proszę pamiętać by najpierw wykręcić świece z jednej strony i najpierw wkręcić: Z lewej świece numer 2 następnie numer 1, Z prawej najpierw numer 3 potem numer 4.
8. Po wkręceniu świec. Ja robiłem to dość silno. Nałożyć na świece fajki.
9. Zakręcić przewód od chłodnicy.
10. Zlany płyn dolać do zbiorniczka wyrównawczego znajdującego się pod siedzeniem.
11. Zapalić silnik i z odkrytym wlewem pozwolić się zagrzać. Pozwoli to na odpowietrzenie układu.
12. Dolać braki płynu.
13. Cieszyć się znakomitą dynamiką jazdy na nowych świecach.

Na zdjęciach. Jak wygląda ściągnięty wąż od chłodnicy. I jak wyglądał mój przerobiony klucz z Toyi (5 zl ;p) do odkręcania oraz dowód na to jak mało jest tam miejsca. Sorry za jakość -robiłem żelazkiem XD.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]


P.S. Ja zainwestowałem w świece Irydowe NGK (CR9EIX). Od razu znacząca poprawa. Motocykl pali na dotyk. Ma płynna i natychmiastową reakcje na dodanie gazu. Czego nie było na starych świecach. Lepiej schodzi z obrotów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 00:55:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-26 14:35:29 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-02-23 16:15:32
Posty: 90
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kociomber 600R
Z tym WD to nie wiem czy to dobry pomysł bo np ja nie chciałbym żeby mi się do cylka nalał.
Co do tego przewodu to ja go nie ściągałem no ale jak komu wygodniej i
dobrze jest przed odkręceniem starych świec, wpierw przedmuchać sprężarką żeby żaden syf nie wpadł przez dziurkę od świec :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 19:19:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
WD40 składa się w większości z samych węglowodorów wiec jak na sama nazwa wskazuję to związki węgla i wodoru. Z węglowodorów składa się także ropa naftowa. Więc jak dla mnie nie ma obawy ze kilka ml dostanie się nam do cylindra.
Bardzo dobry pomysł z przedmuchaniem. Niestety jak się nie posiada kompresora... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-07 12:51:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-29 08:34:16
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2003
Mam pytanie dotyczące świec...
Chcę dobrać świece do FZS 600 z 2003

Wg. katalogu NGK powinna to być świeca:
- CR9EK - roczniki 03 i 04

Wg. dwóch niezależnych dystrybutorów Yamahy:
- CR9E - mimo że katalog podaje je jako roczniki 98 do 02

Natomiast gdy poprosiłem żeby sprawdzić po nr WIN dowiedziałem się,
że moje moto miało fabrycznie zamontowane "CR8E" (rzekomo).... (kraj pochodzenia Niemcy)


Chciałbym, żeby osoba kompetentna się do tego ustosunkowała...
Chętnie dowiem się też czy naprawdę warto zamontować "CR9EIX", czy rzeczywiście jest WYRAŹNA różnica!?

Noszę się z zamiarem kupna w najbliższych dniach.


edit:
Ok jest progres
świeca CR9E to po prostu najzwyklejsza świeca:p
świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D
świeca CR9EIX to świeca irydowa ponoć najlepsza
choć odradzono mi 2 powyższe ze względu na cene ok 50zl i 58zl
i brak istotnych zmian... Jakość - cena...

Co wy na to?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-07 22:09:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-09 04:12:26
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508574502
Obecne moto: fzs 600
Ja montuje CR8E i lata jak marzenie :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 00:22:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
świeca CR9E to po prostu najzwyklejsza świeca:p
świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D
świeca CR9EIX to świeca irydowa ponoć najlepsza


CR9EK to taka sama jak CR9E tylko ma dwie elektrody. Nie wiem skąd cena 50zł sztukę, ostatnio kładłem za 90zł 4 szt CR9EK... :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 09:28:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-29 08:34:16
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2003
Cena sklepowa (salonowa)... wiadomo, że na alledrogo bądź w innych zakamarkach można kupić taniej...
choć 90zł to bardzo tanio...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 10:22:18 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 12:12:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-09 04:12:26
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508574502
Obecne moto: fzs 600
Maciek napisał(a):
dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:)


No właśnie jak patrzyłem u kumpla w thudercacie to tam wymiana świec nie jest taka problematyczna, a może chodzi o jakiś inny motocykl? :shock: aż muszę to zobaczyć kiedyś na własne oczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 12:58:14 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Komar napisał(a):
świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D


A czemu nie bierzecie pod uwagę DENSO?
Wojt@s

Np dla CR9EK odpowiednik to U27ETR... ciut droższy...

Rozmawiałem z mechanikiem, który coś tam miał wspólnego z dystrybucją NGK, czy znajomy to sprzedawał nie wiem...
Ale taką plotkę usłyszałem:

"NGK występuję w III gatunkach... I trafiają do fabryk gdzie sprzęty są składane (czy to moto czy auto), II zazwyczaj dostają ASO, a III to sprzedaż detaliczna.
Nie oznacza to że III jest badziewny, ale te z ASO, czy "od nowości" wykazują większa żywotność..."

Wojt@s

Czy możesz coś powiedzieć o tych świecach DENSO?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 14:35:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
Brodzins ja przed zmianą miałem zamontowane denso i wszystko z nimi jak najbardziej ok, do zmiany na ngk przekonała mnie właśnie ta różnica w cenie (i chyba wtedy słaba dostępność denso). wg mnie świece DENSO tak samo dobre jak NGK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 18:09:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-10-07 22:52:01
Posty: 205
Lokalizacja: Żywiec/Kraków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 694 667 723
Obecne moto: YZF600R
Maciek napisał(a):
dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:)


Dawaj foty jak zrobiłeś to bez ściągania owiewki :) - zobacze to uwierze.
Poza tym u mnie śruby były tak zapieczone, że mordowałem się z tym 2 h.

marcys998 napisał(a):
Brodzins ja przed zmianą miałem zamontowane denso i wszystko z nimi jak najbardziej ok, do zmiany na ngk przekonała mnie właśnie ta różnica w cenie (i chyba wtedy słaba dostępność denso). wg mnie świece DENSO tak samo dobre jak NGK


NGK z pewnego źródła i DENSO maja taka samą jakość i podobną cenę.

Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
świeca CR9E to po prostu najzwyklejsza świeca:p
świeca CR9EK to świeca platynowa ponoć lepsza:D
świeca CR9EIX to świeca irydowa ponoć najlepsza


CR9EK to taka sama jak CR9E tylko ma dwie elektrody. Nie wiem skąd cena 50zł sztukę, ostatnio kładłem za 90zł 4 szt CR9EK... :mrgreen:


CR9E - około 20 zł
CR9EK - około 25 zł
CR9EIX - około 40-50zł

Każda będzie działać dobrze jak będzie nowa ;)
Brodzins napisał(a):

Ale taką plotkę usłyszałem:

"NGK występuję w III gatunkach... I trafiają do fabryk gdzie sprzęty są składane (czy to moto czy auto), II zazwyczaj dostają ASO, a III to sprzedaż detaliczna.
Nie oznacza to że III jest badziewny, ale te z ASO, czy "od nowości" wykazują większa żywotność..."



Plotki, są plotkami, ale maja jakąś podstawe, po prostu świece NGK są najczęściej podrabiane tak jak i oleje Castrola i Motula.To co popularne opłaca sie podrobić. Dlatego takie ploty. Czasem ktoś przy zakładaniu uszkadza NGK (pęka mu ceramiczna osłona) - typowy oznak podróby. Po prostu trzeba uważać i brać z pewnego źródła.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-08 18:24:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
pawlikgawlik napisał(a):
Maciek napisał(a):
dzwny ten twój opis bo w thundercacie ja świece wymieniałem bez zdejmowania owiewek i czego kolwiek innego:)


Dawaj foty jak zrobiłeś to bez ściągania owiewki :) - zobacze to uwierze.
Poza tym u mnie śruby były tak zapieczone, że mordowałem się z tym 2 h.


niestety ale nie mam fot a robiłem to z 5 lat temu:) a przecież w owiewce masz duża dziurę i nie problem wyciągnąc świece. jedno co to klucz treba mieć z takimi gumkami żeby świeca po odkręceniu została w kluczu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 11:48:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Witam.
Wymieniał ktoś z Was świece w FZ1? Jest jakiś "myk" żeby się nie narobić? Trzeba spuścić płyn i zdjąć chłodnicę czy wystarczy ją odchylić?
Niby mam jeszcze czas na wymianę (przebieg 22000km) ale skoro już je kupiłem ... :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-12 11:52:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-01-09 04:12:26
Posty: 68
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508574502
Obecne moto: fzs 600
Wczoraj wymieniałem świece i jedna mi się zapiekła ale nie psikałem WD-40 tylko rozgrzałem silnik i bez większego problemu się odkreciła :D więc polecam ten sposób


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org