Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Wymiana klocków przód -fotorelacja
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=30&t=985
Strona 3 z 5

Autor:  bączek [ 2011-01-16 16:10:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

a w przypadku stalowego oplotu ? jestem sobie w stanie z tym poradzić ? bo chciałem się za to zabrać ale nie miałem wcześniej do czynienia z przewodami w stali..; (

Autor:  Luterq [ 2011-01-16 16:37:10 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

Wojt@s napisał(a):
160-180zł komplet na przod, swojego czasu były w Larssonie.

teraz też są ale już po 200 zł
oryginały kosztują coś koło 400 zł przy imporcie, ile kosztują w polskim serwisie serwisie nawet nie chcę wiedzieć.

Autor:  Luterq [ 2011-01-16 16:42:42 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

lutecki napisał(a):
A ja to nie mogę odkręcić śruby od tylnego zacisku, na której trzymają się klocki :? Macie jakiś pomysł jak ją odkręcić?


No ale to co, klucze połamałeś na tej śrubie ? Trzeba dobre chromowo-wanadowe albo do udaru. :lol:

Autor:  lutecki [ 2011-01-16 16:44:55 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

Luterq napisał(a):
lutecki napisał(a):
A ja to nie mogę odkręcić śruby od tylnego zacisku, na której trzymają się klocki :? Macie jakiś pomysł jak ją odkręcić?


No ale to co, klucze połamałeś na tej śrubie ? Trzeba dobre chromowo-wanadowe albo do udaru. :lol:

Ta śruba z tyłu to nie nasadowy, tylko płaska jakby do śrubokręta. Ale się cholera zapiekła i niczym nie idzie.

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-01-16 17:59:39 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

dobrze że w Kocie nic takiego nie ma :mrgreen: wszystko ładnie z tyłu poszło.
tylko z przodu gorzej, może ktoś ma pomysł co zrobić jak tłoczki nie za bardzo chcą się wysunąć pod wpływem powietrza ze sprężarki? :/
Ruszają się wszystkie, ale lekko i wracają tyle co się wysuną, a ja musze je przynajmniej bardziej wysunąć albo nawet całkiem wyjąć- żeby dokładnie wyczyścić...

Autor:  Wojt@s [ 2011-01-16 18:14:38 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

Cytuj:
dobrze że w Kocie nic takiego nie ma :mrgreen: wszystko ładnie z tyłu poszło.
tylko z przodu gorzej, może ktoś ma pomysł co zrobić jak tłoczki nie za bardzo chcą się wysunąć pod wpływem powietrza ze sprężarki? :/
Ruszają się wszystkie, ale lekko i wracają tyle co się wysuną, a ja musze je przynajmniej bardziej wysunąć albo nawet całkiem wyjąć- żeby dokładnie wyczyścić...


Tłoczki mają dać się wsunąć palcami, a jeśli nie chcą wyjść zablokuj jedną parę, tzn dwa tłoczki leżące na przeciw siebie, fragmentem drewna nawet, wystrzel dwa pozostałe ( kompresor, 8Atm i nie ma mocnych ) następnie wsadź wystrzelone tylko do połowy, wsadź coś miedzy nie i wystrzel te pierwsze a to drugie to już możesz wtedy ręką wyjąć.

Pamiętaj o wsadzeniu tłoczków tak by nie podgięła się żadna gumka i przesmarowaniu specjalnym smarem.

Autor:  Kivan [ 2011-01-16 21:00:30 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

A ja mam takie pytanie, w seryjnych oplotach ile łącznie na przód i tył wchodzi wam płynu hamulcowego? Bo zastanawiam się czy 250ml mi starczy czy kupować pół litra?

Autor:  Luterq [ 2011-01-16 21:05:59 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

wojtek_lbn napisał(a):
tylko z przodu gorzej, może ktoś ma pomysł co zrobić jak tłoczki nie za bardzo chcą się wysunąć


wiem o czym mówisz, ja ze swoim też tak walczyłem, stanął i już, nawet kompresor go tylko trochę ruszał, zabawa na godzinę czasu, jak trochę wyjdzie posmarować płynem hamulcowym i wcisnąć imadłem, znowu kompresor, posmarować, wcisnąć, kompresor itd do skutku. Wylazła uszczelka zgarniająca i się wałkuje pomiędzy zaciskiem a tłoczkiem. Powodem, że tak się dzieje jest wymiana klocków bez czyszczenia tłoczków, bród który się osadzi na tłoczku jest wciskany do zacisku pomiędzy uszczelkę a uszczelniacz (pozycja 6 fotorelacji)
Przy wymianie jak ktoś jest leniwy, wystarczy wysunąć tłoczki trochę bardziej niż były i umyć płynem hamulcowym oraz szczoteczką do zębów i dopiero czyste tłoczki wcisnąć do zacisku.

Wojt@s napisał(a):
wystrzel dwa pozostałe ( kompresor, 8Atm i nie ma mocnych


Ja nie wiem, ty jesteś taki zdolny, czy przypadki masz lajtowe ? :lol:

Autor:  Szopix [ 2011-01-16 21:13:06 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

lutecki napisał(a):
Luterq napisał(a):
lutecki napisał(a):
A ja to nie mogę odkręcić śruby od tylnego zacisku, na której trzymają się klocki :? Macie jakiś pomysł jak ją odkręcić?


No ale to co, klucze połamałeś na tej śrubie ? Trzeba dobre chromowo-wanadowe albo do udaru. :lol:

Ta śruba z tyłu to nie nasadowy, tylko płaska jakby do śrubokręta. Ale się cholera zapiekła i niczym nie idzie.



Chyba wiem o która chodzi. To taka "zaślepka" a pod nią jest imbus. Zawsze jest problem z odkręceniem. Zostało skorzystać z dobrego płaskiego, młotka i jakiegoś penetratora w szpraju. Troszkę zabawy siłowej i powinno pójść.

Autor:  Luterq [ 2011-01-16 21:22:13 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

lutecki napisał(a):
tylko płaska jakby do śrubokręta


gdyby pogoda była inna, zaprosiłbym do siebie na demonstrację działania śrubokręta udarowego :D

Autor:  lutecki [ 2011-01-16 21:24:24 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

Luterq napisał(a):
gdyby pogoda była inna, zaprosiłbym do siebie na demonstrację działania śrubokręta udarowego :D

A co, w złą pogodę śrubokręt nie działa? :D


Szopix napisał(a):
Chyba wiem o która chodzi. To taka "zaślepka" a pod nią jest imbus. Zawsze jest problem z odkręceniem. Zostało skorzystać z dobrego płaskiego, młotka i jakiegoś penetratora w szpraju. Troszkę zabawy siłowej i powinno pójść.

Jak to pod nią? To tę zaślepkę się jakoś ściąga? Pryskałem WD40, jutro spróbuję raz jeszcze, ale kiepsko to widzę...
Chodzi o śrubę na górze, po lewej stronie:
[ img ]

Autor:  Szopix [ 2011-01-16 22:41:15 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

looknij sobie w serwisówke (str 163/4-17). Tak jakby "zaślepka". Ta śruba ma ze trzy cienkie zwoje. Niestety, z nią, trzeba troszeczkę się pomęczyć.
Jak odkręcisz tą małą śrubkę na płaski to pod nią będziesz miał imbus który trzyma klocki.


bez młota to nie robota :D

Autor:  Kivan [ 2011-01-17 18:45:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

A ja mam takie pytanie, w seryjnych oplotach ile łącznie na przód i tył wchodzi wam płynu hamulcowego? Bo zastanawiam się czy 250ml mi starczy czy kupować pół litra?

Autor:  lutecki [ 2011-01-17 22:44:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

Wystarczy spokojnie i jeszcze Ci zostanie. Płynu w układzie jest naprawdę niewiele.

Autor:  Kivan [ 2011-01-17 23:26:21 ]
Tytuł:  Re: Wymiana klocków przód -fotorelacja

Dzięki wielkie ;).

Strona 3 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/