Forum Yamaha Fazer, Yamaha Thundercat
http://www.motocykl.org/

Polska SHL 175 - 1962 r
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=16820
Strona 2 z 5

Autor:  Robgie [ 2014-11-20 11:25:09 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Wklejaj każde info , lubię takie tematy a zapowiada się na dobrą robotę.

Autor:  J@ck [ 2014-11-20 11:40:53 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

jakis mały ten silnik z lytra do tej SHL'ki, ciekawe jak to będzie latać :lol:

Załączniki:
IMG_20141111_144259.jpg [129.82 KiB]
Pobrane 715 razy

Autor:  Wojt@s [ 2014-12-08 16:56:50 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Po wypiaskowaniu, małych naprawach blacharskich, poszedł podkład cynkowy i lakier proszkowy wraz z utwardzeniem w 200stopniach. Wyszło bardzo fajnie, nie jest na lustro i dobrze, przynajmniej jest jakiś smaczek. Rama i zawias są więc powoli można brać się za składanie.

[ img ]
[ img ]

Przygotowałem dalsze rzeczy do piaskowania i lakierowania proszkowego, kolory będą zgodnie z oryginałem: rafki kół RAL 9006, a reszta ze zdjęcia RAL 7035. Udało się odratować podstawę kanapy, z dwóch zgniły złożyłem jedną :lol: co do szprych niestety tylko 30 sztuk poszło po dobroci, reszta pozrywała się, grzanie palnikiem nic nie dało, więc trza dorobić. Narazie z blacharskich rzeczy zostało odtworzenie puszki narzędziowej i górnej osłony łańcucha przykręcanej do silnika, bo tylko częściowo istnieją po piaskowaniu.
[ img ]
[ img ]

Autor:  zielony [ 2014-12-09 12:59:32 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

az mi smutno ze ja nie mam warunkow do grzebania;p moj dziadek mial taka sama- moja pierwsza jazda na moto to wlasnie na SHL;)

Autor:  Siojek [ 2014-12-10 15:44:23 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Mój dziadek też coś takiego miał tylko braciak cioteczny się przy tym zakręcił babkę przekonał wziął pojeździł i sprzedał - Baran

Autor:  Wojt@s [ 2014-12-10 22:26:44 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Silnik już w puzzlach, nie jest źle , mogło być gorzej:
- cylinder nominalny, tłok na I szlif już zamówiony
- wał ładny, brak luzu w stopie korbowodu, ale niestety nauczony doświadczeniem i tak daje do regeneracji bo łożysko wcześniej czy później by się odezwało po tylu latach przestoju, szczególnie że wał nie był zanurzony w oleju
- skrzynia biegów jak nowa, jedynie układu automatu zmiany biegów do przejrzenia bo namieszane :lol:
- pęknięty karter pod skrzynią korbową, będzie pole do popisu dla Jarka, spawanie alu na szczelność....
- sprzęgło tyż w dobrym stanie , jedynie łańcuszek sprzęgła trza wymienić
- w trakcie piaskowania wyszło że osłona łańcucha na końcach sito, udało się wstawić nowy fragment, śladu po malowaniu mam nadzieję że nie będzie

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Autor:  Siojek [ 2014-12-11 12:35:27 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Kurna aż mi się przypomniało jak swoją Jawkę rozbierałem musze chyba ją odrestaurować :)

Autor:  gryzmo [ 2014-12-11 21:36:24 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Mam to samo, wróciły wspomnienia jak 14lat temu robiłem WFMkę ale widzę śledząc ten temat, że się nie przyłożyłem. Trzymam kciuki za efekt końcowy.

Autor:  Wojt@s [ 2014-12-25 00:50:12 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Odebrałem elementy z malowania proszkowego:
felgi oryginalny RAL 9006:
[ img ]
[ img ]
a cała reszta według oryginału RAL 7035:
[ img ]
[ img ]
Po nowym roku zacznie się troszkę dziać :mrgreen:

Autor:  Zbyszek [ 2015-01-03 12:32:02 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Wojtas, a jak reanimujesz aparat zapłonowy? Oryginał z platynkami i wilgotnym filcem, wieczna regulacja i kłopoty, czy moduł elektroniczny?
Oglądałeś program reanimacji SHL-ki u Twoich ziomali? Custom Factory zastosowało elektroniczny z wbudowanym modułem ładowania. Robi je jakiś gostek w Łodzi. Działało ekstra. Fajna maszynka powstała.

Autor:  Wojt@s [ 2015-01-03 22:23:39 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Rocznik 1962 ma cylinder cały żeliwny, nie aluminiowy z tuleją żeliwną.
Motor generuje 8KM przy 4800 obr. / min.

Zastosowanie układu CDI , nawet tego co dali chłopaki z Custom Factory, to tylko ułamek góry lodowej w usprawnianiu.
CDI ma dużo lżejsze koło magnesowe ( zamachowe ). Co wpłynie na zmianę charakterystyki linii momentu, słabszy dół i bardzo szybko kręcąca się góra. I powrót do meritum, dysponujesz 8KM, umieszczonymi dość wysoko, a obcinasz sobie dół... wiem można zmienić przełożenie 1 biegu, ale powstanie dziura gdzieś po drodze w wykresie.

Pan Sałek nie bez powodu bacznie zwracał uwagę na zostawienie klasycznego przerywaczowego układu zapłonowego, właśnie ze względu na koło zamachowe i jego wagę . Z silnika S32, po zastosowaniu cylindra od wersji S32U, można wycisnąć nawet 18KM.

Układ niby hiper super oferowany na alledrogo to tak naprawdę 90W alternator z chińczyka , jedyna różnica że podtoczono podstawę i wykonano i zanitowano krzywkę, ze stożkiem wewnętrznym pod czop wału S32.

Motocykl będzie rejestrowany jako zabytek, na żółte tablice, będzie użytkowany mega od święta, więc zostaje przy klasycznym przerywaczy. Oprócz silnik W2 z wsk 175, nigdy nie miałem jakiś chec z przerywaczami, od czasu stosowania kleju do gwintów i lakieru do paznokci. A na filc olejów przekładniowych.

Autor:  karol-ostr [ 2015-01-07 14:47:29 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Jak ja lubie takie tamty! Sam mam MZ Es 150 z 72r i kilka lat temu ja odbudowałem, teraz stoi i nabiera wartosci :) oto moja mz http://imgur.com/a/R7Le1#1
Jakbys miał coś do polerki to zapraszam na priv :D

Autor:  Wojt@s [ 2015-01-26 21:42:17 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Bębny przetoczone, wyszło pozytywnie, udało się tak ustawić w tokarce że bicie bębna poniżej 0,05. Zebrane nie dużo ale co najważniejsze odświeżony i zebrany próg który był całkiem spory.
[ img ]
[ img ]
Cylinder po szlifie, jak zaczęli roztaczać to zamiast pierwszego szlifu wyszedł trzeci. Tłok współczesny ale bardzo dobrej jakości,pasowanie na 0,07mm, setkę luźniej niż fabryka. Jak ktoś ma wątpliwości tak powinna wyglądać jodełka na gładzi po honowaniu:
[ img ]
Cylinder leciutko przepiaskowałem, natryskiem położyłem lakier żarodoporny ( do 650 stopni ), zdjęcia jeszcze przed wsadzeniem do pieca by utwardzić farbę:
[ img ]
[ img ]

Działamy :mrgreen:

EDIT 16.01.2015

Przyszła długo oczekiwana paczka, części z ocynku, wszystko wytrawione, ocynk w pasywacji białej, powoli można coś będzie poskładać :beer:
[ img ]

EDIT 17.01.2015

Wrócił wał z regeneracji od Pana Winiarskiego, nowe łożyska w stopie, nowy czop, wał wycentrowany, nowa tulejka z brązu w główce korbowodu pod sworzeń, bicie na czopach właściwie nie zauważalne, czujnik zegarowy nie drgnął więc <0,01mm.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

EDIT 25.01.2015
Parę elementów udało się pochromować, na podkładzie miedzi i niklu, wyszło 8) :mrgreen:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

EDIT 26.01.2015
Dekle przed i dekle po :mrgreen: ale czeka mnie jeszcze sporo pracy z nimi, kartery wypiaskowane i niedługo można zacząć składać silnik.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Autor:  cezary1808 [ 2015-01-27 09:55:58 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

to będzie piękna WFMka :)

Autor:  delta [ 2015-01-27 11:40:35 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

:shock: co Ty z tej fury robisz? armaturę dla precli? :P

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/