Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Polska SHL 175 - 1962 r https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=16820 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | zielony [ 2017-10-05 00:19:58 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
rzadko zaglądam na forum, ale liczyłem na zakońćzony projekt a tu du*a ;( |
Autor: | lelek [ 2017-10-05 09:19:44 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
@zielony przez ciebie jestem mega zasmucony .... sadzilem ze Wojt@s w koncu wrzucil jakis update i z mina jak dziecko ktore dostalo trylion prezentow wchodze a tu tylko Ty :) |
Autor: | misiakw [ 2017-10-05 09:51:26 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
lelek napisał(a): @zielony przez ciebie jestem mega zasmucony ... wchodze a tu tylko Ty uwież że nie ty jeden przejechałeś się w ten sposób. |
Autor: | Macao123 [ 2017-10-05 14:53:01 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Fajna maszyna jak znajdę chwilę czasu wrzucę moje maszyny. |
Autor: | Wojt@s [ 2021-11-07 14:02:29 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Upłynęło wody w wiśle a shl cierpliwe czekała. Już w nowym domu, w nowym garażowym warsztaciku. Prace wystartowały: - dokończyłem kanapę - zamontowałem wypolerowane listwy ozdobne, założony pas wraz z nowymi blaszkami z nierdzewki - kierownica powoli się składa - nowa lewa końcówka kierownicy dotoczona z alu, skompletowany rolgaz, nowe gumy trzymające opaski od klamek na miejscu, przełącznik świateł po chromowaniu wymagał rozciągania żeby dopasować się do kierownicy - przy okazji nowe linki - dopasowana pokrywa airboxa - osłony boczne dopasowane - dotoczyłem nową szpilkę z nierdzewki łącząca osłony, pod nakrętki dorobiłem podkładki gumowe - po wielu próbach udało się dopasować przedni koło by było idealnie w osi z tylnym i nie ocierało o błotnik, przyczyną okazała się wytarta tuleja ustalająca koło miedzy mocowaniami - założóna tylna lampka - wał wysłałem do p. Marka Olechowskiego do Poznania na poprawkę - wymieniona lewą blachę wału, łożysko w stopie, nowa korba, wał ustawiono - bicie na czopach około 0,01mm - silnik z grubsza skompletowałem, nowe łożyska FAG z luzem C3 osadzone na loctite - poprzednie po postoju na sucho budziły moje wątpliwości - nowe uszczelniacze SKF na wał - udało się pomierzyć wał i sprawdzić jego dystansowanie między karterami - nie wymaga użycia podkładek, pasowanie mamy 0,35mm - producent zaleca 0,2mm do 0,5mm - skrzynia biegów natomiast wymaga dystansowania - na nowych łożyskach luz osiowy wałka głównego skrzyni ponad 0,6mm - zalecenia producenta j.w - oryginalna pompka do kól pochromowana, sprawna, dotoczyłem nową tulejkę z nierdzewki aby ciasno siedziała - złożone na tip top tylne koło z zabierakiem , nowa linka napędu licznika Wał w zamrażalniku, czeka na podkładki dystansujące i składamy. [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] |
Autor: | marcingda [ 2021-11-08 13:38:44 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
fragmentarycznie udało mi się również zobaczyć BMW :D nie wiedziałem, że SHL-ka miała takie nietypowe zawieszenie z przodu |
Autor: | Riccardoa [ 2021-11-08 14:59:53 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
W temacie o BMW już możesz zobaczyć w całości. |
Autor: | sfazowany [ 2021-11-08 17:02:15 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Wygląda kapitalnie! Trzymam kciuki za dalsze prace :) |
Autor: | Janusz81 [ 2021-11-08 17:12:25 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Dobra robota Wojt@s Silnik bardzo podobny jak WFM miała. Pamiętam, jak silnik w plecaku wojskowym zabrałem pociągiem do wrocka na generalny remont - było to z 25 lat temu, normalnie łezka w oku się kręci :D |
Autor: | sfazowany [ 2021-11-08 18:12:29 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
To ja w czerwcu wiozłem w plecaku przekładnię główną gieesa na serwis jadąc 29letnim chopperkiem :D |
Autor: | Wojt@s [ 2021-11-09 23:55:22 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Janusz81 napisał(a): Dobra robota Wojt@s Silnik bardzo podobny jak WFM miała. Pamiętam, jak silnik w plecaku wojskowym zabrałem pociągiem do wrocka na generalny remont - było to z 25 lat temu, normalnie łezka w oku się kręci :D W WFM silnik miał oznaczenie S06, w była jego bardziej rozwinięta wersja czyli s-32. Zresztą większość elementów silnika jest sygnowane z Warszawskiej Fabryki Motocykli. marcingda napisał(a): fragmentarycznie udało mi się również zobaczyć BMW :D nie wiedziałem, że SHL-ka miała takie nietypowe zawieszenie z przodu Wahacz pchany, wprowadzili w 1959r w modelu SHL M06T, który klepali całe late. Nawet później kiedy w Indiach zaczęli produkować klona pod nazwą Rajdoot zostawili to rozwiązanie. sfazowany napisał(a): Wygląda kapitalnie! Trzymam kciuki za dalsze prace :) Tyle czasu czekała, więc chcę ją skończyć wreszcie. :mrgreen: Edit 10.11.2021 Wał po dobie w zamrażalniku w miarę lekko wszedł w lewą połówkę.Skrzynia podszykowana. Jutro składam dalej. [ img ] [ img ] |
Autor: | Wojt@s [ 2021-11-21 19:57:27 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Połówki silnika zeszły się elegancko. Składałem na uszczelkę z klingierytu i masę Reinzosil. Sprzęgło poskładane na nowych tarczach, udało się ustawić zębatkę wału wraz z zębatką sprzęgła w osi, brakowało 1,5mm :shock: Tłok/cylinder pasowany na 0,06mm. Luz montażowy na pierścieniach wyszedł minimalny 0,2mm na zamku i 0,05mm w rowku. Głowicę jak przystało dokręciłem dynamometrem :lol: zastanawiałem się ile szpilka m8 wytrzyma, poszło 24NM, więc pewnie 8.8 musi być minimum. Na tą chwilę przeglądam gaźnik, zamówiłem parę brakujących rzeczy. Zostało podłączenie elektryki. Silnik już w budzie :mrgreen: niedługo piękna chwila :mrgreen: [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] [ img ] |
Autor: | Riccardoa [ 2021-11-21 20:16:26 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Ekstra. |
Autor: | sfazowany [ 2021-11-22 12:28:43 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
Wygląda fantastycznie, spokojnie będziesz mógł go zarejestrować jako zabytek w stanie kolekcjonerskim :D |
Autor: | misiakw [ 2021-11-22 17:23:57 ] |
Tytuł: | Re: Polska SHL 175 - 1962 r |
sfazowany, tylko po co? z tego co słyszałem to poza tym że nie musisz robić przeglądów co roku nie masz za wiele plusów. Jednocześnie tracisz troszkę kontrolę nad swoją własnością, bo w teorii potem na różne czynności potrzebujesz zgody - czy to żeby wyjechać nim za granicę, czy to zmienić w nim coś większego. |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |