Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Polska SHL 175 - 1962 r
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=16820
Strona 5 z 6

Autor:  zielony [ 2017-10-05 00:19:58 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

rzadko zaglądam na forum, ale liczyłem na zakońćzony projekt a tu du*a ;(

Autor:  lelek [ 2017-10-05 09:19:44 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

@zielony przez ciebie jestem mega zasmucony .... sadzilem ze Wojt@s w koncu wrzucil jakis update i z mina jak dziecko ktore dostalo trylion prezentow wchodze a tu tylko Ty :)

Autor:  misiakw [ 2017-10-05 09:51:26 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

lelek napisał(a):
@zielony przez ciebie jestem mega zasmucony ... wchodze a tu tylko Ty


uwież że nie ty jeden przejechałeś się w ten sposób.

Autor:  Macao123 [ 2017-10-05 14:53:01 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Fajna maszyna jak znajdę chwilę czasu wrzucę moje maszyny.

Autor:  Wojt@s [ 2021-11-07 14:02:29 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Upłynęło wody w wiśle a shl cierpliwe czekała.
Już w nowym domu, w nowym garażowym warsztaciku.
Prace wystartowały:
- dokończyłem kanapę - zamontowałem wypolerowane listwy ozdobne, założony pas wraz z nowymi blaszkami z nierdzewki
- kierownica powoli się składa - nowa lewa końcówka kierownicy dotoczona z alu, skompletowany rolgaz, nowe gumy trzymające opaski od klamek na miejscu, przełącznik świateł po chromowaniu wymagał
rozciągania żeby dopasować się do kierownicy - przy okazji nowe linki
- dopasowana pokrywa airboxa
- osłony boczne dopasowane - dotoczyłem nową szpilkę z nierdzewki łącząca osłony, pod nakrętki dorobiłem podkładki gumowe
- po wielu próbach udało się dopasować przedni koło by było idealnie w osi z tylnym i nie ocierało o błotnik, przyczyną okazała się wytarta tuleja ustalająca koło miedzy mocowaniami
- założóna tylna lampka
- wał wysłałem do p. Marka Olechowskiego do Poznania na poprawkę - wymieniona lewą blachę wału, łożysko w stopie, nowa korba, wał ustawiono - bicie na czopach około 0,01mm
- silnik z grubsza skompletowałem, nowe łożyska FAG z luzem C3 osadzone na loctite - poprzednie po postoju na sucho budziły moje wątpliwości - nowe uszczelniacze SKF na wał
- udało się pomierzyć wał i sprawdzić jego dystansowanie między karterami - nie wymaga użycia podkładek, pasowanie mamy 0,35mm - producent zaleca 0,2mm do 0,5mm
- skrzynia biegów natomiast wymaga dystansowania - na nowych łożyskach luz osiowy wałka głównego skrzyni ponad 0,6mm - zalecenia producenta j.w
- oryginalna pompka do kól pochromowana, sprawna, dotoczyłem nową tulejkę z nierdzewki aby ciasno siedziała
- złożone na tip top tylne koło z zabierakiem , nowa linka napędu licznika
Wał w zamrażalniku, czeka na podkładki dystansujące i składamy.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Autor:  marcingda [ 2021-11-08 13:38:44 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

fragmentarycznie udało mi się również zobaczyć BMW :D
nie wiedziałem, że SHL-ka miała takie nietypowe zawieszenie z przodu

Autor:  Riccardoa [ 2021-11-08 14:59:53 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

W temacie o BMW już możesz zobaczyć w całości.

Autor:  sfazowany [ 2021-11-08 17:02:15 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Wygląda kapitalnie! Trzymam kciuki za dalsze prace :)

Autor:  Janusz81 [ 2021-11-08 17:12:25 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Dobra robota Wojt@s
Silnik bardzo podobny jak WFM miała. Pamiętam, jak silnik w plecaku wojskowym zabrałem pociągiem do wrocka na generalny remont - było to z 25 lat temu, normalnie łezka w oku się kręci :D

Autor:  sfazowany [ 2021-11-08 18:12:29 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

To ja w czerwcu wiozłem w plecaku przekładnię główną gieesa na serwis jadąc 29letnim chopperkiem :D

Autor:  Wojt@s [ 2021-11-09 23:55:22 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Janusz81 napisał(a):
Dobra robota Wojt@s
Silnik bardzo podobny jak WFM miała. Pamiętam, jak silnik w plecaku wojskowym zabrałem pociągiem do wrocka na generalny remont - było to z 25 lat temu, normalnie łezka w oku się kręci :D


W WFM silnik miał oznaczenie S06, w była jego bardziej rozwinięta wersja czyli s-32.
Zresztą większość elementów silnika jest sygnowane z Warszawskiej Fabryki Motocykli.

marcingda napisał(a):
fragmentarycznie udało mi się również zobaczyć BMW :D
nie wiedziałem, że SHL-ka miała takie nietypowe zawieszenie z przodu


Wahacz pchany, wprowadzili w 1959r w modelu SHL M06T, który klepali całe late. Nawet później kiedy w Indiach zaczęli produkować klona pod nazwą Rajdoot zostawili to rozwiązanie.

sfazowany napisał(a):
Wygląda kapitalnie! Trzymam kciuki za dalsze prace :)

Tyle czasu czekała, więc chcę ją skończyć wreszcie. :mrgreen:


Edit 10.11.2021

Wał po dobie w zamrażalniku w miarę lekko wszedł w lewą połówkę.Skrzynia podszykowana. Jutro składam dalej.

[ img ]
[ img ]

Autor:  Wojt@s [ 2021-11-21 19:57:27 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Połówki silnika zeszły się elegancko.
Składałem na uszczelkę z klingierytu i masę Reinzosil.
Sprzęgło poskładane na nowych tarczach, udało się ustawić zębatkę wału wraz z zębatką sprzęgła w osi, brakowało 1,5mm :shock:
Tłok/cylinder pasowany na 0,06mm. Luz montażowy na pierścieniach wyszedł minimalny 0,2mm na zamku i 0,05mm w rowku.
Głowicę jak przystało dokręciłem dynamometrem :lol: zastanawiałem się ile szpilka m8 wytrzyma, poszło 24NM, więc pewnie 8.8 musi być minimum. Na tą chwilę przeglądam gaźnik, zamówiłem parę brakujących rzeczy. Zostało podłączenie elektryki.
Silnik już w budzie :mrgreen: niedługo piękna chwila :mrgreen:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Autor:  Riccardoa [ 2021-11-21 20:16:26 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Ekstra.

Autor:  sfazowany [ 2021-11-22 12:28:43 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

Wygląda fantastycznie, spokojnie będziesz mógł go zarejestrować jako zabytek w stanie kolekcjonerskim :D

Autor:  misiakw [ 2021-11-22 17:23:57 ]
Tytuł:  Re: Polska SHL 175 - 1962 r

sfazowany, tylko po co? z tego co słyszałem to poza tym że nie musisz robić przeglądów co roku nie masz za wiele plusów. Jednocześnie tracisz troszkę kontrolę nad swoją własnością, bo w teorii potem na różne czynności potrzebujesz zgody - czy to żeby wyjechać nim za granicę, czy to zmienić w nim coś większego.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/