Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

RMZ 450/SM
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=16906
Strona 1 z 2

Autor:  delta [ 2014-08-26 10:14:07 ]
Tytuł:  RMZ 450/SM

Kupione/przetestowane to można zapodać:

RMZ 450 2012r. z Lux Performance.it

1. Obręcze Alpina carbon matrix front 16,5x3,5 rear 17x5
2. Antyhop Adige
3. Pompa hamulcowa przód Brembo
4. Zacisk hamulcowy przód Brembo
5. Tarcza hamulcowa przód Brembo
6. Zawiecha Showa (TiN) przygotowana pod supermoto – 70-75kg
7. Pólki Kite ze zmiennym offsetem ustawione pod supermoto
8. Niełamiące klamki sprzęgło, hamulec
9. Większe chłodnice
10. Silikonowe weże chodnic
11. Pokrywa sprzęgła Adige
12. Siedzenie z garbem
13. Silnik po odnowieniu - 0 mtg
14. Podnóżki Gruppi z wymiennymi sliderami
15. Akcesoryjna dźwignia ham. tył
16. Kierownica WRP podwyższona
17. Handbary Circuit
18. Karbonowe osłony silnika
Przydałby się tylko wahacz Sutera krótszy i szerszy, pozatym nic mi więcej nie potrzeba.

Zrobione 16mtg, wymiana oleju co 3mtg, filtr co drugą wymianę.
Narazie oswajam się, kopanie z początku było męczące, ale po ogarnięciu pali od strzała.
Prowadzi się perfekcyjnie, płynnie oddaje moc, hebel przód jednopalcowy, tył bardzo dobrze wyczuwalny i tyle, pozostaje się uczyć, a jest czego. 2 sezony zmarnowane, a w zasadzie 3 bo w lipcu przyjechała także niewiele się już pojeździ.
Jak narazie jestem zajebiście zadowolony!
Kilka fot: http://www.bikepics.com/members/delta81 ... 680207&s=0

Załączniki:
DSC_0106.jpg [180.46 KiB]
Pobrane 817 razy
DSC_0105.jpg [178.1 KiB]
Pobrane 832 razy
DSC_0104.jpg [175.84 KiB]
Pobrane 814 razy

Autor:  Wojt@s [ 2014-08-26 10:17:46 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Wreszcie poszedłeś po rozum do głowy i kupiłeś coś do czego są części od ręki :mrgreen:

Autor:  misiakw [ 2014-08-26 10:54:00 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

fajny dzik, powodzenia na torze

Autor:  miąchal [ 2014-08-26 11:26:40 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Trójkątny - mówiłem żebyś tak zrobił od razu.
Dobrze że żona Cię namówiła bo już myślałem że wcale się jej nie słuchasz, grzeczny deltuś :twisted:
Graty, bo wozić będzie z całą pewnością zacnie. :wink:

Autor:  delta [ 2014-08-26 14:08:24 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Wojt@s napisał(a):
Wreszcie poszedłeś po rozum do głowy i kupiłeś coś do czego są części od ręki :mrgreen:


(rozum :?: ja :shock: :lol: )

może nie tak, coś do czego są zamienniki


misiakw napisał(a):
fajny dzik, powodzenia na torze


dzięki Miś!


miąchal napisał(a):
Trójkątny - mówiłem żebyś tak zrobił od razu.
Dobrze że żona Cię namówiła bo już myślałem że wcale się jej nie słuchasz, grzeczny deltuś :twisted:
Graty, bo wozić będzie z całą pewnością zacnie. :wink:


Może nie to, że namówiła, ale fakt dzięki Niej(Kochana jest :mrgreen: ) latam dalej sm, bo moje wqrwienie sięgnęło zenitu
Thx Miąch, a kiedy u Ciebie będzie 10na?

Autor:  MadziaNS [ 2014-08-26 21:36:19 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Noo zajebisty :) mi się ogólnie bardzo supermoto podobają tym bardziej że pod nosem mam tor :)

Autor:  delta [ 2015-04-16 15:07:27 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

pozbierałem przez zimę, parę pierdół dla sukizuki

koce Termorace
czarne zębatki JT
gripy Progripa
osłona wydechu R&G
ślizg łańcucha
czarne śruby do plastików Probolt
karbonowa osłona tylnego zacisku Zeta
karbonowa osłona przedniej zębatki Zeta
dzwignia zmiany biegów RFX
+ parę innych pierdół z zety niebieskie i czerwone amelinium

ziom naprawił mi karbonową osłonę silnika i zrobił osłonę kolektora


[ img ]

Autor:  miąchal [ 2015-04-16 21:57:21 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

tak o to włożyłem 3k w torbę z biedronki i przyniosłem do domu :D
poka w calaku :wink:

Autor:  delta [ 2015-04-17 09:50:56 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

miąchal napisał(a):
tak o to włożyłem 3k w torbę z biedronki i przyniosłem do domu :D
poka w calaku :wink:


hehe, tak oto rozebrałem jedną lancie i opchnąłem na części, żeby parę gratów w torbie z biedronki przemycić do garażu :lol: :wink:
i to nie wszystkie, bo najdroższe - koce - moja Wspaniała mi zakupiła :mrgreen:

pozatym rmz była na wizycie u mechanika, silnik rozebrany, sprawdzony/pomierzony, zużycie niezauważalne, nic makaroniarze nie ściemnili :D mówili że silnik odświeżony, wymienione wszystko co potrzeba, ja nią zrobiłem niecałe 30h.
zmieniliśmy tylko łożyska wału, bo były jeszcze oryg. i miały już delikatny luz, wrzuciliśmy Koyo
i dotarty został jeden zawór

[ img ]

pozatym tak jak makaroniarze mówili dłuższa korba. nie wiem tylko jakiej firmy bo nie ma żadnych oznaczeń
tłok oryginalny, zębatki na wałkach rozrządu jakieś dorabiane-regulowane, zrobiony porting głowicy.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Miąchal na razie jeszcze nie ma co pokazać, bo jak przywiozłem ją do domu to rozebrałem, bo wyjmowałem zawiasy, wysłałem do (WP) speca od tuningu zawiasów na sm, na serwis podstawowy(tył zaczynał się pocić) i sprawdzenie czy rzeczywiście zrobiony jest pod wagę 75kg.

Autor:  Wojt@s [ 2015-04-17 19:16:44 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Jak już się tak spuszczacie to :
pierścienie w cylinder i pomiar luzu na zamku
sprawdź cylinder średnicówką czy nie jest "Wazon"
a regulacja tych kół na wałkach rozrządu to żenada.... zakres bardzo duży a dostrojenie małe
coś tego typu by się zdało: http://www.racingfactory.pl/dane/full/b ... a1ecff.jpg
w sensie regulacja co do stopnia, założyć tarcze zegarową/ czujnik zegarowy w świece i można się bawić

Głowice sprawdzaliście na maszynie że zawór docieraliście?? czy metodą typu "nafta"??
ogólnie docieranie to pudrowanie syfu, jak już coś nie halo.

Na wał łożyska są bez luzu czy z c3?

Autor:  delta [ 2015-04-20 09:01:50 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Czesiu nie czaruj tylko powiedz lepiej co daje dłuższa korba? Czy rzeczywiście żywotniejszy jest silnik i deko lepszy ma dół?

Autor:  Wojt@s [ 2015-04-20 09:22:59 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Dłuższy korbowód = dłuższe życie układu tłok/cylinder = krótsze życie korbowodu i łożyska w stopie korbowodu.
Dlatego sumarycznie w japończykach najczęściej kończy się układ tłok/cylinder niż korba ( przy prawidłowej eksploatacji )


Ogólnie dali inną uszczelkę pod głowicę??

Autor:  delta [ 2015-04-20 09:38:24 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Wojt@s napisał(a):
Dłuższy korbowód = dłuższe życie układu tłok/cylinder = krótsze życie korbowodu i łożyska w stopie korbowodu.
Dlatego sumarycznie w japończykach najczęściej kończy się układ tłok/cylinder niż korba ( przy prawidłowej eksploatacji )

Ogólnie dali inną uszczelkę pod głowicę??


No to zobaczymy ile to wszystko wytrzyma, olej zmieniam co 3-4h. Filtr powietrza po każdej jeździe z off.
O co jeszcze trzeba dbać co by to polatało jak najdłużej?
Luzy zaworowe po tych ~30h były ok.

Tak uszczelki są inne.

Autor:  Wojt@s [ 2015-04-20 09:44:44 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Obstawiam że podnieśli głowicę na uszczelkach.

Olej myślę spokojnie co 10mth.

A przyszłościowo może warto przemyśleć osadzenie wału na łożyskach z luzem c3.

Autor:  delta [ 2015-04-21 10:54:03 ]
Tytuł:  Re: RMZ 450/SM

Wojt@s napisał(a):
Obstawiam że podnieśli głowicę na uszczelkach.

Olej myślę spokojnie co 10mth.

A przyszłościowo może warto przemyśleć osadzenie wału na łożyskach z luzem c3.


No dokładnie, uszczelki są grubsze.

Olej w serwisówce chyba jest co 6-7h nie pamiętam dokłądnie, ale przy ostrej piździe co 5 maksymalnie wydaje mi się, zresztą litr oleju nie majątek, a wole mieć pewność, że ma zawsze świeży.

Łożyska były dane dokładnie takie jak oem. Ale nie wiem jaki luz mają, co ten luz c3 daje?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/