Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-11-23 14:39:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Witam Was wszystkich ;)
Od wypadku jakoś się nie udzielałem bo nie za bardzo mam ostatnio czas. Sprzedałem własnie resztki z mojego kilofazera i zacząłem szukać czegoś nowego i potrzebuję porady ;)

Jeżdżę 80% po trasie 20% po mieście, bez hardcorowych prędkości, za to zawsze na maksa na winklach i postanowiłem spróbować swoich sił z czymś bardziej sportowym ;) I tutaj potrzebuję Waszej rady.

Po głowie chodzą mi 3 motocykle: cbr f4i, f4i sport i r6. i teraz tak: nienawidzę leżeć na baku, ani kręcić do czerwonego pola, ale po kilofazerze nauczyłem się że zapasu mocy nigdy za wiele. No i mam zgryz bo nie wiem co wybrać ;)

Wizualnie stawiałbym w ciemno na r6, ale znowu f4i sportu jest "trochę" bardziej uniwersalne.

Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia, zwłaszcza po przesiadce z fazera na sporta to będę bardzo wdzięczny jeśli mi podpowie ;)

Z góry dzięki!!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-23 14:39:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-11-23 15:22:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
Jeździłem 2 lata na fzs600, teraz 2 lata na f4i (std, nie sport) - moje subiektywne odczucia: pozycja bardziej pochylona, po przesiadce na początku troche plecy bolały, ale teraz ja wsiadam to jest to pozycja 'naturalna' i nic nie boli - tras długich nie robie - co najwyżej 150km. Moto jak dla mnie genialne - lekkie, zwinne, na torze stabilne w zakrętach i łatwo się składa (troche brakuje prześwitu - z tego powodu wersja sport byłaby lepsza, i pewnie r6 też)... Do latania na gumie też lepsze - nie jest taki nerwowy jak fzs jak koło wysoko poszybuje..

z zalet to wtrysk: nie pi...... się co roku z czyszczeniem gaźników...
Z wad: dużo pali - fzs łykał max 6, ten średnio 8 a pewnie i więcej - przestałem liczyć :) No i jak zimny to trzyma długo wysokie obroty na automatycznym ssaniu - trzeba odczekać bo inaczej trzebaby ja półsprzęgle jechać żeby mieć prędkości parkingowe..

jakiś czas temu jechałem znajomego fzs600 - i czułem się jakbym jechał na krześle - wiem że już do takiej pozycji nie wrócę - teraz szukam sc57 (jak ktoś ma sprzedać do dawać info!)


a i jeszcze: jak nie lubisz kręcić wysoko to f4i chyba nie dla Ciebie - trzeba to kręcić...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-23 15:43:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Rhazz może Suzuki SV 650 albo 1000. Jest to silnik V także nie trzeba kręcić wysoko a podobno daje dużo frajdy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-23 17:22:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
nie chodzi o to ze nie lubie krecic ale malo bywam na czerwonym polu - zwlasxcza w 150konnym kilofazerze :p
chce miec cos na winkle. nie do gumowania nie do zapierdalania 250. chce jechac na kubalonke albo inne winkle i cieszyc sie tym moto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-23 20:27:06 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Dużo znajomych ma F4i i jedna koleżanka F4 Sport.
Jak dla mnie obie są za małe :D
Przód za szybko się dla mnie kończy, leciutkie jak rowerki, bardzo ładnie składają się w winkle.
W F4i do 7 tysięcy obrotów nic się nie dzieje, dosłownie nic... ale powyżej już całkiem zgrabnie leci :D
Na sporcie tylko kawałeczek się kajtnąłem i nie chce się wypowiadać.
A nie myślisz o czymś pokroju GSXR750?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-23 20:33:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Z tych moto to tylko r6 zadałem i to naprawdę extremalna pozycja jak dla mnie. Gdzie w fazie zaczyna się koło to w r6 się kończy. Moto strasznie nerwowe i bardzo łatwo staje na koło. Jak dla mnie stanowcze nie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-23 22:04:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Nie wymagaj od sportow by byly wygodne, nie do tego sluza. Z dwojga zlego f4i pod wzgledem wygody bedzie lepsiejsze. Na jednym i na drugim powinklujesz, kwestia umiejetnosci. Zawiecha lepsza bylaby w rj095, jednak musisz wyciagnac 14 kola najmniej a pewnie szukasz czegos tanszego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 11:48:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-04-10 10:08:54
Posty: 140
Lokalizacja: Warszawa / Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 05
F4i powinno być wygodniejsze od R6, tyle że jest słabsze i jak usiądziesz na sportowej 600tce po kilofazie to nie wiem czy nie będziesz żałował po kilku jazdach, że jednak nie wziąłeś czegoś odrobinę większego. MamFz6 i jeździłem z kolegą który miał F4i nie-sport, różnica jest mała a co dopiero przesiadka z FZ1 na F4i tym bardziej, że (o ile dobrze myślę) jeździsz też z plecaczkiem :) Z kolei R6 ma mój inny kolega, tutaj różnica między FZ6 a R6 jest większa, tyle że plecaczek narzekał :)
Ja od siebie (choć mało się znam:) ), zaproponuję 4 inne opcje :)
1. Honda 954- chciałeś coś sportowego więc jak znalazł :D moc jest, cenowo też nie najgorzej
2. Honda CB900 "Hornet" :D Nie ścig, ale wysoki moment obrotowy, przy umiarkowanych prędkościach na trasy się nadaje, tyle że pozycja jak na fazie, a nie na sporcie- więc to Ci się może nie spodobać :) tylko ciężko znaleźć bo mało ogłoszeń
3. Albo SVki jak zaproponował Iroszek- po motocyklu z dużą mocą przesiadłbyś się na moto z dużym momentem- ciekawiły by mnie Twoje wnioski :D
4. GSXR 750- najpiękniejszy, tyle że cena może być wyższa niż w pozostałych opcjach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 13:36:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Dlaczego cena wyzsza ? K1,k2,k3 kupi ponizej 13k. Za 14 dorwiesz juz k4 750


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 15:32:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-25 10:13:04
Posty: 29
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBR F4i Sport 2001
Jestem posiadaczem F4i Sport od całkiem niedawna ale przedstawię swoje odczucia. Niestety nie mogę porównać do innych motocykli, więc napiszę swoje odczucia.

Odpowiedz sobie na pytanie, czy moc F4i będzie dla Ciebie wystarczająca (pewnie będziesz bardziej "odkręcał", czy przy "odkręcaniu" spalanie będzie dla Ciebie akceptowalne. F4i i F4i sport to są bliźniacze modele. Naprawdę niewiele je różni - głównymi różnicami są : dzielona kanapa w Sporcie, brak podstawki centralnej. Dzielona kanapa ma swoje plusy - że jest wydzielona dla pasażera i ten nie zsuwa się; ale również ma minusy - brak tej rączki do trzymania dla pasażera, jest tylko taki skórzany pasek. Wiem, że raczej się tego nie używa, ale idzie za tym inny minus dla Ciebie (ze względu na jazdy w trasy)...Przez to, że nie ma tej rączki, to raczej nie znajdziesz stelaża do tego motocykla - ja szukałem do swojego, ale niestety nie znalazłem. Ewentualnie jakiś trzeba sobie dorobić.

Odnośnie pozycji - mam 180cm i jeżdżę prawie wyprostowany lub schowany za owiewką. Pozycja nie wymaga ode mnie leżenia. Robię to wtedy, gdy potrzebuję.

Jak chcesz bardziej sportowe moto to może warto 929 lub 954? Spalanie wg kolegów podobne do F4i ale mocy więcej (zwłaszcza, jeśli chodzi o jazdę we 2).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 16:57:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-07-26 10:28:06
Posty: 267
Lokalizacja: Kraków + Bełchatów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Mam
Obecne moto: FZS 1000
Na winkle bez zapierdzielania mówisz? Może jakieś smc 690? Lub coś w tym sstylu? Nic nie da więcej frajdy na drodze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 17:59:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-06-18 19:10:10
Posty: 73
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: R1 RN09
Ja osobiscie bym polecil 636, ale autor pytal o te 2 motocykle


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 20:37:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Mam często okazje pojeździć F4i Doroty i wygląda to następująco:
- tak jak stoodent napisał do 7-8 tyś moto ma muła poźniej mały kurwiszon w niego wstępuje i daje sporo frajdy z jazdy
- lekkie i zwinne w winklach całkiem przyjemnie się tym jeździ
- jak na lekką 600-kę sporo pije (w porównaniu do kota przy podobnym stylu jazdy to 1,5 - 2 l więcej na setkę
- bardzo podatny na boczne podmuchy wiatru
- pozycja za kierą bardzo zbliżona do tej na kocie, vfr 800 z roczników 2000-2001 itp ale mam wrażenie, że podnóżki są wyżej i nogi bardziej podkurczone
- jazda z pasażerem i bagażami..... ze względu na muła w dolnym zakresie obrotów MASAKRA, moto przy sporym obciążeniu po prostu nie jedzie jesli nie zaglądasz w górne partie obrotomierza (na co nie zawsze człowiek ma ochotę jadąc sobie turystycznie)

Podsumowując bardzo fajna i uniwersalna 600-ka do jazdy solo zarówno aby trochę się pobawić jak i podróżować. Jak do jazdy z plecakiem bierz coś innego ;)

Sport oprócz kosmetyki ma inne przełożenie końcowe co może powodować wyraźną różnicę w odczuciach z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-24 21:52:08 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
F4i - wszechstronna, prowadzenie roweru, - ale jak coś jest do wszystkiego...
R6 - polecałbym 2003-2005, lecz jakoś szału na mnie nie robi.
636 - 03-04 lub 05-06 - klasa sama w sobie
gsxr 750 - 2004-2005 - patrz wyżej.

Biorąc pod uwagę że schodzisz z litra - zwykłej 600 może Ci brakować w manecie, ja bym testował wszystko - każde moto ma swoje plusy i plusy ujemne.
Co do zrywności - porównuj ilości zębów na zębatkach - z serią, bo każde moto może się diametralnie zmienić jak dostanie fajny skład zębatek. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-11-25 00:04:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Dzięki za wszystkie odpowiedzi ;)
Jak zwykle u mnie z dnia na dzień plan weryfikuje życie :P Miało nie być moto wcale, potem miała być r6 a dziś byłem oglądać i się zakochałem ;)
Wybrałem sobie coś co wg mnie powinno się sprawdzić - człowiek któremu ufam bardzo chwali, a mianowicie - CBR F4 2000r.
Moto jeszcze na gaźniku, pozycja w przód, pełna zabudowa. Pooglądałem, posiedziałem i bardzo mi przypasowało.
Co do schodzenia z litra - po roku na kilofazie stwierdzam że do mojej jazdy tyle mocy mi nie potrzeba, bo często łapię się na tym że chciałbym ostrzej (np winklować) a kilofazer jest niechętny, dlatego zejście na 600 to świadomy wybór który powinien mi dać trochę więcej frajdy z jazdy z kolegami, którzy też jeżdżą na bardziej sportowych motocyklach!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org