Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-08-07 10:48:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
No więc jak wspominałem w innym temacie, z pomoca sfazowanego ogarniałem nowy pomysł na boku. Zawsze chciałem mieć małe enduro w trudniejszy teren, i zawsze chciałem mieć jakiś retro motocykl, więc czemu by tu nie połączyć tych opcji? I tak oto Honda nx250 Dominator z 1992r zawitała w garażu. Foto robione przez sfazowanego.

Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nx250 Dominator '92
PostNapisane: 2023-08-07 10:48:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-08-07 10:51:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Cukiereczek aż szkoda w błotko tyrać. Ciekawe jak mocowo będzie się spisywac


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 10:58:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
no przez conajmniej 2 lata nie był serwisowany, może i dłużej i czuć to przy najwyzszych obrotach, powinien mieć 26 koni, jechałem nim z warszawy, tak 100km/h potrafił utrzymać, obstawiam że n chwilę obecną ma niecałe 20. zobaczymy jak po serwisie. ale jak stoisz nogą na glebie to przód "z gazu" podniesiesz, jak strzelisz z klamki też. tak więc na pewno nie bedzie to "srogie enduro" a bardziej retro-zabawka. no ale tez się żonce spodobał, skwitopwaa go stwierdzeniem ze tego to sama podniesie więc nawet jeśli tylko będzie dla mnie retro zabawką a dla niej weściem w jazdę po szutrach to już spoko!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 11:54:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Misiakw, gratuluję zakupu !!! Trochę szkoda do błota tak zachowanego youngtimer-a.
ps mam gdzieś w bardzo podobnej kolorystyce mój pierwszy kombinezon motocyklowy, skórzany, jednoczęściowy dainese, kupiłem go w Berlinie jako używany w 1994r. :lol: myślę że był z końcówki lat 80 lub początku 90


Ostatnio edytowano 2023-08-07 14:49:33 przez marcingda, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 12:29:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tuzmen napisał(a):
Cukiereczek aż szkoda w błotko tyrać.

marcingda napisał(a):
rochę szkoda do błota tak zachowanego youngtimer-a.

Szczęśliwy motocykl to używany motocykl. nie odbierajcie mu prawa do szczęścia. Takiego starszego to trzeba jedynie dobrze umyć po jeździe, a i jazda nie moće byż za ostra i tyle.

marcingda napisał(a):
ps mam gdzieś w bardzo podobnej kolorystyce mój pierwszy kombinezon motocyklowy, skórzany, jednoczęściowy dainese, go kupiłem w Berlinie jako używany w 1994r. myślę że był z końcówki lat 80 lub początku 90

gdyby nie to że skórzany jednoczęściowy kombiak to nie bardzo to co w terenie mi się przyda, zapytałbym czy nie chcesz sprzedać. całe szczęście mój ojciec przypomniał sobie że ma gdzieś kurtkę tez z lat 90 w podobnej kolorystyce, ortalionik który powinien pasować na moje ciuchy.

marcingda napisał(a):
tak zachowanego youngtimer-a.

aż tak dobrze nie jest. popękane siedzenie, w plastikach brakuje 1/3 śrubek a połowa mocowań jest ułamana, są miejsca gdzie płyn hamulcowy wyżarł lakier aż do plastiku, są ślady rdzy... no nie powiedziałbym "tak zachowanego" - no ale jak na swój wiek odpala igła, więc go przygotuje na teraz do jeżdżenia, a na zimę zacznie się odrestaurowywanie. już mam dylematy w głowie. z jednej strony chciałbym wymienić kierownicę na wyższą i prostszą żeby wygodniej się na stojąco jechało, z drugiej strony fajnie by zachować go jak najbardziej w oryginale, więc może jedynie risery... tylko znów szkoda było by jakąś glebą pogiąć tę kierownicę, więc może jednak ją schować i trzymać w zestawie. Tak samo płyta silnika - to uroczy plasticzek, kompletnie nie chroni od dołu i jest giętki jak kartka papieru, ewidentnie jedynie pod wygląd, no ale aluminiowa płyta już doda masywności, choć tez będzie chroniła. Myślę że po pierwszym wypadzie w teren zobaczę jak dobrze będzie orał i po prostu wyważę go pomiędzy odrestaurowaniem a dozbrojeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 14:12:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Pewnie wyglądałem na nim jak sanczo panczo ale banana miałem od ucha do ucha. W mojej ocenie gaźnik wymaga serwisu i będzie fruwał. Na niższych biegach spokojnie rozpędza się pod moją masą 115kg do 120kmh, zmula się pow rzuceniu 4 I 5 biegu kiedy obroty spadają do połowy zakresu, jak się poprawi środkowy zakres po serwisie gaźnika to będzie luksusowo, w ruchu miejskim normalnie śmigałem między autami. Fajnie się prowadzi i ma dobre hamulce. Zawias pływa jak stary Cadillac ale nie dobija, jest materiał na fajną zabawkę do śmigania i podziwiania. Pod Miśka żoną bedzie latał jak rakieta i nie będzie wyglądał jak pitbike:) Wg mnie fajny zakup :D

I jak zawsze, super było się spotkać z Miśkiem ;) nawet 100km zrobiliśmy na dwa.. enduraki :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 14:38:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Gratuluję kolejnej zabawki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 15:28:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Zawias pływa jak stary Cadillac ale nie dobija

już namierzyłem do niego tył od YSS z regulacją napięcia wstępnego i odbicia - tak wiec wiedz że się dzieje. z przodek jest trudniej ale znalazłem sprężyny progresywne +kapsle które dają napięcie wstępne a to juz coś. ale to na zimę... albo aż do momentu gdy wymyśle jak ukryć ten zakup przed żoną i bankiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 15:39:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Powiesz że mi kupiłeś a ja Ci dam w prezencie :D bo chojności i prezentów się nie odmawia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-21 10:02:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
Oo dobra baza do przeróbki na konkretnego syfa 8) też chce takiego!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-21 11:34:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jutro trafia do mechanika żeby skontrolowac dogłębniej, potem na tył trafiają battlaxy ax41 (najbardziej kostkowe opony jakie mi się udało na 16 calowe kółko wyszukac na razie) i będzie topione w błocie. a zimą zacznie się zabawa z zawieszeniami itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-23 09:59:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jakie wieści od mechanika? Masz już jakiś wstępny zakres prac?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-23 10:24:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oddałem do mechaniora dopiero wczoraj. Zakres prosty - taki start żeby wiedzieć co i jak, więc regulacje luzów zaworowych, wymiana oleju z filtrem, czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana płynu hamulcowego i chłodniczego. jak coś innego obada to ma mi dać listę - powiem ci ze największym problemem było znalezienie kogoś kto zechce się starym motocyklem zająć, musiałem odkopać kogoś z polecenia znajomego z którym się dawno nie widziałem ale pamiętam ze miał kędyś starą wueskę, ale gość wydaje się mechanikiem starej daty, więc nic nowego bym mu nie dał, ale na motocyklach starej daty zjadł zęby więc trzymam kciuki.

z mojej strony na chwilę obecną wiem że przeleci tam oponka z przodu tigera (po Albanii tył tigera nie żyje ale przód spokojnie przeżyłby jeszcze jeden tył) + zostanie zamówiona nowa na tył (obie dostaną nowe fartuchy i dętki) obie to battlaxy AX41. głownie dla tego że hondzina ma tył 16 calu na co nie ma za wielkiego wyboru, ale prawdę móiąc w Albanii byłęm zadowolony z tej opony w terenie - słabo zniosła dojazd i powrót po asfaltach ale Honda nie będzie na asfalty. Już dostał nowe klamki. Myślę że w tym stanie wsadzę żonę na niego i polecimy w szutry bo się doczekać nie może, ja tez mam ochotę polatać a sezon na błoto się zaczyna, więc pewnie tak do końca tego roku będzie wyglądał stan robót.

jak już pierwsze zabawy będą za nami zajmę się zerknięciem w heble. Przód na pewno skorzysta z wyczyszczenia zacisków, myślę tez żeby załadować w nie zestaw naprawczy oraz wymienić przewód na stalowy oplot bo aktualny jednak jest stary, a i tak muszę dać nieco dłuższy jak podniosę kierownicę. W bęben na tyle też na pewno warto zajrzeć.

no i cały czas trwa praca nad plastikami, czyli spawam powoli uwalone uszy, mocowania w plastikach, namierzyłem też parę ukręconych śrub i nimi też się będę zajmował jak wróci z serwisu. Tam jest kopalnia duperelek do roboty, najlepsze jest to że można kopać miedzy przejażdżkami. więc nei blokuje to zabawy.na teraz zdjąlem dwa kawałki plastików i za pomocą dremela frezuje sobie blaszku które były do plastików przynitowane jako mocowana. Z optyki czeka mnie też zrobienie jakiejs sensownej płyty i gmoli - o ile gmole do tego modelu w usa są do dostania, to łyta ta która jest tylko chroni od przodu przed błotem, od dołu za bardzo jej nie ma więc bedę projektował coś jak moto znów w garażu zawita. wczoraj znalazłem taki filmik an youtube i podoba mi się to rozwiązanie z dwoma rurkami pod silnikiem i niewielką płytą alluminium. Honda jest lekka ale i słaba, więc nie chciałem jej dowalać wagi, to rozwiązanie moze wyjśc dość lekkie. co do gmoli planuję zrobić z rurek PCV zimą wzór i z tym pójśc do jakiegoś spawacza/tłumikarza żeby mi zrobił właściwe.
https://www.youtube.com/watch?v=vA8bBi0 ... oticDetour


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-24 11:30:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Front robót jest, widzę że po kawce er5 brakowało Ci projektu i teraz nadrabiasz :D

Czekam na update ;) bardzo jestem ciekaw co mechanik powie o tym gaźniku i jak będzie Honda śmigała po jego serwisie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-25 14:25:43 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
no więc odebrałem, mechanior powiedział że jest naprawdę świetnie zachowany jeśli chodzi o mechanikę. luka w zakresie 5-6 tys znikneła choć dalej kopa dostaje od 7 tys. przy przygazowaniu też przestał się dusić o ile jest rozgrzany. działa jak bajeczka. na razie odebrałem i tylko do roboty pojechałem, ale rozbujać się do 120 udało. wrócę lekko na około to zweryfikuję to.

sfazowany napisał(a):
widzę że po kawce er5 brakowało Ci projektu i teraz nadrabiasz

wiesz, chciałem coś lekkiego w teren i chciałem jakiegoś klasyka do renowacji. na dwa nie bardzo sobie teraz mogłem pozwolić więc wziąłem dwa w jednym. Wiem że ani to srogie enduro, ani klasyk jak WSK czy jakiś inny japoniec z lat 80, ale moje oczko cieszy, żonę w teren zabierze a i ja sprawdzę jak daleko mu do enduraka. Bawi, a w końcu o to w motocyklach chodzi!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org