Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Następca Fazera https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=21466 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | stiven [ 2017-06-17 21:37:06 ] | ||
Tytuł: | Następca Fazera | ||
Cześć, Po długim poszukiwaniu oraz kilku nieudanych wypadach w końcu udało się znaleźć godnego następce Fazera. Mała dygresja na temat kupna motocykla - jeśli sprzedającym jest handlarz bądź okazyjny handlarz to nie ma po co jechać, bo z bardzo dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że motocykl będzie zdzwonowanym ulepem, a na porządku dziennym jest fakt, iż delikatnie ujmując taki sprzedający mija się z prawdą podczas rozmowy telefonicznej. Ok, starczy wylewania żali :D wracając do meritum motong to Kawasaki Z1000SX, sprowadzony z USA a tam nazywał się Ninja 1000 stąd takie dziwne naklejki na owiewkach i baku oraz niespotykany kolor. Jest to model poliftowy, więc wyposażony w kontrolę trakcji i abs. Z dodatków moto wyposażone jest w: sportowy wydech vance&hines csone, ori żelową kanapę, ori boczne kufry, grzane manetki, akcesoryjne klamki, turystyczną szybę kappa, crash pady ramy i ośki przedniej, osłonę chłodnicy, mocowanie tablicy evotech-a i sportowe stopki lecz według mnie są niewygodne i zmienię je na standardowe . Co do jazdy to za dużo nie mogę jeszcze powiedzieć bo przejechałem tylko 450 km, lecz różnica w przyśpieszeniu i elastyczności jest ogromna, nieważne który bieg, odkręcenie manety powoduje, że mkniesz jak struś pędziwiatr ku zachodzącemu słońcu :D Pozycja za sterami jest komfortowa,bardzo podobna jak w Fazerze. Z najbliższych planach jest montaż alarmu i ac oraz za 1500 km duży serwis z wymianą napędu, filtrów, oleju, wszystkich płynów oraz kontrola zaworów. Pytanie czy jest sens montażu filtra powietrza K&N czy będzie to tylko niepotrzebne wywalenie kasy? Czy warto ruszać lagi i wymieniać olej z uszczelniaczami jeśli nic nie cieknie? Zdjęcie na razie tylko jedno i dodatkowo poprzedniego właściciela :)
|
Autor: | denat [ 2017-06-17 22:20:11 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
Klasa koń. Niech bezawaryjnie służy :) |
Autor: | mores [ 2017-06-18 10:31:23 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
jak nie cieknie, to po co tam zaglądać.... co do k&n, hmmm....może być tak samo, lepiej a nawet gorzej....czyli sam sie nie przekonasz to wiedzieć nie będziesz.... mój fazer też idzie po odkręceniu manety jak struś.... :) znam ten motocykl...zakupiony z Bydzi prawda ? |
Autor: | stiven [ 2017-06-18 19:44:24 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
mores napisał(a): jak nie cieknie, to po co tam zaglądać.... co do k&n, hmmm....może być tak samo, lepiej a nawet gorzej....czyli sam sie nie przekonasz to wiedzieć nie będziesz.... mój fazer też idzie po odkręceniu manety jak struś.... :) znam ten motocykl...zakupiony z Bydzi prawda ? Tak, kupiony w Bydgoszczy. Wcześniej jeździłem Fazerem FZ6 i do tego modelu porównywałem :) |
Autor: | mores [ 2017-06-20 09:44:40 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
do fz6 to zapewne niebo a ziemia, nie dziwię się Twoim odczuciom :) |
Autor: | Piwek [ 2017-06-20 10:15:30 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
No wygląda :) |
Autor: | danieleq86 [ 2017-06-20 11:44:51 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
też chciałbym z1000sx na przyszłe moto :) Stiven podziel się wrażeniami po kilku tygodniach :) |
Autor: | stiven [ 2017-06-20 22:35:13 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
Piwek napisał(a): No wygląda :) Dzięki Piwek :) danieleq86 napisał(a): też chciałbym z1000sx na przyszłe moto :) Stiven podziel się wrażeniami po kilku tygodniach :) Alarm już kupiony, w piątek odbieram po montażu i załatwiam AC. Mam tylko nadzieję że pogoda będzie dobra w sobotę i będzie można polatać. Jak nakręcę troszkę więcej km to na pewno podzielę się wrażeniami :D |
Autor: | xcracer [ 2017-06-21 10:35:41 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
Gratuluję zakupu! :) Od dłuższego czasu dokładnie taka sama zamiana chodzi mi po głowie. Ciśnienia nie mam ale ogłoszenia przeglądam regularnie :) Mógłbyś zdradzić(jeśli nie tu to PW) jaka kwota i przy jakich zniżkach wychodzi za AC? |
Autor: | kaszŁu [ 2017-06-21 12:41:23 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
Dla mnie to też faworyt na następne moto, najlepiej żeby jeszcze było w kolorze candy lime green. Tylko pozazdrościć |
Autor: | stiven [ 2017-06-21 17:24:19 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
xcracer napisał(a): Gratuluję zakupu! :) Od dłuższego czasu dokładnie taka sama zamiana chodzi mi po głowie. Ciśnienia nie mam ale ogłoszenia przeglądam regularnie :) Mógłbyś zdradzić(jeśli nie tu to PW) jaka kwota i przy jakich zniżkach wychodzi za AC? Nie widzę problemu:) za samo AC coś około 2400, taniej wyszło mi kupić cały pakiet z nowym OC niż do starego OC dokupić tylko AC. OC + AC (bez udziału własnego, wariant serwisowy) + NNW (10k PLN) + Assistance (wariant super + zagranica) w PZU wyszło 2314 PLN. Wartość moto do ubezpieczenia 32k PLN. Zniżki 60% OC, 60% AC. kaszŁu napisał(a): Dla mnie to też faworyt na następne moto, najlepiej żeby jeszcze było w kolorze candy lime green. Tylko pozazdrościć Ja na początku zachorowałem na czarnego, ale nie było żadnej ciekawej oferty polifta w tym kolorze, więc brałem pod uwagę wszystkie. Ten niebieski na zdjęciach wygląda średnio, ale na żywca daję rade:). |
Autor: | stiven [ 2017-06-25 00:34:00 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
Pierwszy wypad na czeskie zakręty zaliczony. Z pierwszych odczuć w porównaniu z Fazerem FZ6 S2: -kawa wymaga dużo więcej siły do inicjacji skrętu, -klamka sprzęgła działa ciężej, -kawa jest dużo stabilniejszy w zakrętach, tnie po obranej ścieżce bez względu na dziury czy poprzeczne nierówności, -elastyczność moto to bajka, praktycznie nie trzeba redukować biegów nawet przy 60 km/h na szóstce odkręcenie manetki przy wyprzedzaniu robi robotę, -na 2 poziomie KTRC, system ingeruje przy każdym mocnym odkręceniu na pierwszych 3 biegach, -co do spalania to jazda autostradowa z prędkościami 200+ ponad 10l/100 km, przy jeździe w normalnym ruchu po jednopasmowych drogach wychodzi 7 - 8 l/100km, -pozycja na moto jest identyczna jak w Fazerze czyli bardzo wygodnie, wyprostowany krępel, ręce luźno, kolana nie wymagają sportowego ugięcia, -ochrona przed wiatrem, w moim moto jest akcesoryjna szyba kappa, przy najwyższym ustawieniu szyby można jechać 210km/h przy względnym spokoju, powyżej już jest słabo, przy 250 ciężko jest mi ułożyć się na moto aby całkowicie schować się za owiewkami, a słusznych rozmiarów nie mam - 172 cm, 63 kg żywej wagi :D -pierwsze i drugie ustawienie szyby to żart, nic nie chroni przed wiatrem, jedynie moto wygląda bardziej agresywnie, ale to chyba tylko sztuczka aby zdjęcia w folderze reklamowym były fajne, -smarowanie łańcucha to katorga, brak centralnej stopki daje się odczuć - irytujące przeciąganie moto aby przesmarować następny kawałem łańcucha (po powrocie od razu zamówiłem stojak pod tylne koło) dodatkowo jest bardzo mało miejsca aby dostać się do łańcuch a mam krótki akcesoryjny wydech, przy oryginalnym katorga zmienia się w prawdziwy dramat, swoją drogą jak jest to tak upierdliwe to solidnie zaczynam się zastanawiać nad kupnem scottoiler-a, -kolejny dodatek must have to wyświetlacz zmiany biegów (zbyt często chcę wbić siódemkę), nie wiem co kierowało inżynierami Kawasaki aby nie zrobić tego w standardzie przy motocyklu kosztującym jako nowy 56k PLN-ów - kompletny idiotyzm -fajny jest komputer pokładowy podaje dystans do tankowania, chwilowe i długotrwałe zużycie paliwa, standardowo 2 przebiegi i całkowity przebieg moto, -dźwięk robi robotę, po irytującym odkurzaczu w FZ6-ce tutaj jest rasowy bas, od którego mordka się cieszy :D Na razie lekki strach przed bardzo dużymi złożeniami i szybkościami w zakrętach, nowe moto i brak jazdy przez kilka miesięcy robią swoje:( ale zostało po 5 minimetrów chicken stripsów po oby stronach, myślę że za 2k km opona będzie zamknięta :D Poniżej kilka nowych fotek bez kufrów z dzisiejszego wypadu. Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik:
|
Autor: | jarzombek [ 2017-06-27 22:20:24 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
Bardzo ładne moto mogę się zamienić za moją fz6kę :P A co do stwierdzenia że klamka sprzęgła chodzi ciężej to jestem w szoku, bo myślałem, że ciężej niż w fz6 się nie da heh |
Autor: | wafel [ 2017-06-28 07:51:22 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
jarzombek napisał(a): -smarowanie łańcucha to katorga, brak centralnej stopki daje się odczuć - mój patent na smarowanie łańcucha to przechylenie na stopce bocznej motocykla tak, żeby koło tylne się podniosło. Opierasz moto na kolanie i smarujesz. W moim Z750 dawało tak rade. Pierwszy raz może nie wyszedł mi to zgrabnie, ale później jakoś szło. |
Autor: | stiven [ 2017-06-28 22:19:10 ] |
Tytuł: | Re: Następca Fazera |
wafel napisał(a): jarzombek napisał(a): -smarowanie łańcucha to katorga, brak centralnej stopki daje się odczuć - mój patent na smarowanie łańcucha to przechylenie na stopce bocznej motocykla tak, żeby koło tylne się podniosło. Opierasz moto na kolanie i smarujesz. W moim Z750 dawało tak rade. Pierwszy raz może nie wyszedł mi to zgrabnie, ale później jakoś szło. Jak dla mnie to zbyt ekwilibrystyczne :D . Już zamówiłem stojak na tylne koło. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |