Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Następca Fazera
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=21466
Strona 2 z 4

Autor:  stiven [ 2017-06-28 22:24:12 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

jarzombek napisał(a):
Bardzo ładne moto mogę się zamienić za moją fz6kę :P

A co do stwierdzenia że klamka sprzęgła chodzi ciężej to jestem w szoku, bo myślałem, że ciężej niż w fz6 się nie da heh


Już tak ciężko nie jest, przestawiłem klamkę pojeździłem troszkę w korkach i albo się przyzwyczaiłem albo była źle ustawiona :D

Autor:  jarzombek [ 2017-06-29 09:37:58 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

jeżeli Twoje lewe przedramię jest 2 razy większe od prawego to nie przyzwyczaiłeś się ino ręką poćwiczyła lol :P
ale cieszę się że jest lepiej :)
ja w swoim fazerze mam masakryczne to sprzęgło. 2 razy zmieniałem linkę i niewiele to daje. Czasem jak u mechaniora stoi i mi wleje jakiego oleju do srodka to jest lepiej ale dalej na tle wielu innych moto to jest ciężko. Ale odbiegamy od tematu przewodniego ;) to co zamieniasz się na moją Fz6kę :P

Autor:  wafel [ 2017-06-29 10:23:07 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

stiven napisał(a):
wafel napisał(a):
jarzombek napisał(a):
-smarowanie łańcucha to katorga, brak centralnej stopki daje się odczuć -


mój patent na smarowanie łańcucha to przechylenie na stopce bocznej motocykla tak, żeby koło tylne się podniosło. Opierasz moto na kolanie i smarujesz.
W moim Z750 dawało tak rade. Pierwszy raz może nie wyszedł mi to zgrabnie, ale później jakoś szło.


Jak dla mnie to zbyt ekwilibrystyczne :D . Już zamówiłem stojak na tylne koło.


musiałem przez Ciebie google sprawdzić czy mnie nie obraziłeś :D
W trasę stojaka nie zabierzesz, ale masz rację. Jak masz miejsce w garażu to myślę, że ułatwi temat:)

Autor:  stiven [ 2017-07-02 20:13:10 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

jarzombek napisał(a):
jeżeli Twoje lewe przedramię jest 2 razy większe od prawego to nie przyzwyczaiłeś się ino ręką poćwiczyła lol :P
ale cieszę się że jest lepiej :)
ja w swoim fazerze mam masakryczne to sprzęgło. 2 razy zmieniałem linkę i niewiele to daje. Czasem jak u mechaniora stoi i mi wleje jakiego oleju do srodka to jest lepiej ale dalej na tle wielu innych moto to jest ciężko. Ale odbiegamy od tematu przewodniego ;) to co zamieniasz się na moją Fz6kę :P

Chyba z tym przećwiczeniem ręki masz rację :)
Na razie nie planuje zmiany, lecz jak tylko opcja się zmieni dam Ci znać :D

Autor:  stiven [ 2017-07-02 20:19:44 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

wafel napisał(a):
mój patent na smarowanie łańcucha to przechylenie na stopce bocznej motocykla tak, żeby koło tylne się podniosło. Opierasz moto na kolanie i smarujesz.
W moim Z750 dawało tak rade. Pierwszy raz może nie wyszedł mi to zgrabnie, ale później jakoś szło.


Jak dla mnie to zbyt ekwilibrystyczne :D . Już zamówiłem stojak na tylne koło.[/quote]

musiałem przez Ciebie google sprawdzić czy mnie nie obraziłeś :D
W trasę stojaka nie zabierzesz, ale masz rację. Jak masz miejsce w garażu to myślę, że ułatwi temat:)[/quote]

Co racja to racja, w trasie będę musiał się bujać ze smarowaniem, ale w garażu posłużę się podnośnikiem, właśnie dotarł do mnie więc jutro wypróbuje:)

Autor:  stiven [ 2017-07-07 22:47:07 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Kilka kilometrów zrobiłem i jestem troszkę zszokowany zużyciem paliwa. Według wszystkich recenzji miało być 6,5l/100km brałem poprawkę na 7,5l/100km przy normalnym użytkowaniu, ale ten smok pali 10 przy standardowym dojeżdżaniu do pracy. FZ6 robiła około 190 km na jednym zbiorniku tutaj 140-150.
Nie wiem czy FZ1 palą tak samo dużo, bo takie porównanie jest bardziej trafne.

Niebawem moto idzie na duży serwis i mam pytanie jakie zębatki są najlepsze: JT, Sunstar czy Supersprox.

Ponadto zastanawiam się czy jest sens dopłacać do złotego łańcucha did-a, czy jest jakaś różnica pomiędzy tym samym oznaczeniem (ZVMX), lecz w kolorze srebrnym lub złotym?

Reszta gratów już do mnie dotarła, pokusiłem się i kupiłem filtr powietrza k&n jak zainstaluje i pojeżdżę to zdam relację czy jest sens dopłacać do tego bajerku czy tylko naklejka jest fajna :D

Autor:  stiven [ 2017-07-19 22:13:06 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Zaliczyłem wypad Kawą na Cervenohorske sedlo i powiem, że fajnie ten motocykl składa się w zakręty. Tylna opona zamknięta :D
Co do spalania to bez zmian i jest duże.
W FZ6 miałem seryjny wydech i teraz zauważam różnicę w stosunku do akcesoryjnego, zdecydowanie więcej aut ustępuje miejsca.
Ochrona przed wiatrem jest słaba jak na turystyczny motocykl.

Do pozostałych gratów dojechał napęd i w poniedziałek moto jedzie do serwisu. Teraz łańcuch byłą już bardzo nierównomiernie wyciągnięty i przy niskich obrotach jeździło się paskudnie.
Zamówiłem zębatki Supersprox-a i najmocniejszy złoty łańcuch did-a mam nadzieję, że posłuży przez dłuższy czas :)

Załączniki:
IMG_20170719_202255.jpg [187.1 KiB]
Pobrane 680 razy

Autor:  xcracer [ 2017-07-24 20:01:11 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Również czytałem sporo recenzji, które mówiły o spalaniu w granicach 7 litrów. Dycha to na prawdę sporo jak na jazdę po normalnych drogach.

Tak z ciekawości...w jakich warunkach fz6 zużywał Ci bak paliwa na 190 km?
Mój przy na prawdę żwawym kręceniu manetką robi spokojnie blisko 100 km więcej. Wczoraj byłem na torze w Strykowie, wracałem autostradą z prędkościami grubo powyżej dozwolonych i zrobiłem 270 km na zbiorniku. 2 z przodu nie raz pokazywała się na blacie ;).

Autor:  misiakw [ 2017-07-25 10:04:13 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

xcracer napisał(a):
Tak z ciekawości...w jakich warunkach fz6 zużywał Ci bak paliwa na 190 km?
Mój przy na prawdę żwawym kręceniu manetką robi spokojnie blisko 100 km więcej.



no 190 km na baku to może nie zrobiłem, ale z drugiej strony o 100km więcej (czyli 290) to mi się udalo tylko raz, w trasie, w takim deszczu ze śniegiem że praktycznie gazu nie używałem.

na codzień w mieście to tak co 220 km tankuje a w trasie co 260 ...

Autor:  xcracer [ 2017-07-25 11:39:32 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Powiem szczerze, że nie potrafię tak jechać żeby wypalić bak na dystansie poniżej 200 km dlatego pytałem autora tematu :)

Mój fz6 średnio pali ok. 6, a w trasie poniżej tej wartości.

Autor:  misiakw [ 2017-07-25 12:04:00 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

xcracer, jak podliczyłem spalanie to ok, na tosze w koszalinie (kartingowy tor, w sumie ponad 2 nie wskakiwałem chyba) udało mi się podobne spalanie osiągnąć. ale nie na dystansie całego baku. Moje spalania są o 0,5l większe niż twoje wg opisów

Autor:  stiven [ 2017-07-26 00:11:45 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

xcracer
Takie spalanie fazerem wychodziło mi przy codziennym dojeżdżaniu do i z pracy najpierw 15km przez miasto a później 25km normalną drogą.
6l /100km również nie było dla mnie osiągalne podczas sobotnich wycieczek, a więc w trasie. Może przy długiej turystycznej jeździe by się udało.

Fakt na razie za dużo kilometrów nie zrobiłem kawą, więc może później uda się obniżyć spalanie, ale z moich obserwacji wynika, że aby zejść do poziomu 6-6,5l to chyba trzeba jeździć ciągle z wyświetlonym eco na liczniku czyli do 120km/h i bardzo delikatnym obchodzeniem się z gazem.

Wczoraj odebrałem moto z warsztatu, zawory nie wymagały regulacji więc jestem zadowolony a cztery i pół stówki pozostały w kieszeni :D mam nadzieję na poprawę pogody i troszkę więcej wolnego czasu aby nadrobić zaległości w przejażdżkach :)

Autor:  stiven [ 2017-08-19 02:06:05 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Dzisiaj doszedł do mnie gadżet: wyświetlacz biegów.

Załącznik:
20170818_190216.jpg [145.72 KiB]
Pobrane 560 razy


Troszkę nie zgrabnie poszła mi instalacja,

Załącznik:
IMG_20170818_204934.jpg [190.79 KiB]
Pobrane 537 razy


ale po 3 godzinach efekt mnie satysfakcjonuje :D

Załącznik:
IMG_20170819_003922.jpg [118.45 KiB]
Pobrane 550 razy


150 plnów zaoszczędzone i samopoczucie po dobrze wykonanej pracy bezcenne :lol:

Autor:  stiven [ 2017-11-16 01:46:48 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Odgrzeje trochę kotleta :)
Po półtoramiesięcznym oczekiwaniu otrzymałem pierdółki od puiga.
Zamówiłem naklejkę na górną półkę bo pilot od alarmu i breloczek strasznie ją rysuje, do kompletu zamówiłem jeszcze osłonę na wlew paliwa oraz ciężarki kierownicy, bo z oryginalnych zaczęła schodzić farba. Ze względu na brak czasu sezon już dawno zakończony, więc po wymyciu moto będzie można zainstalować.
Pytanie czy ktoś montował u siebie osłonę na wlew paliwa i czy trzeba podgrzewać suszarką naklejkę oraz zbiornik aby dobrze się trzymała to samo pytani tyczy się naklejki na półkę?
Załącznik:
IMG_20171115_234108.jpg [145.44 KiB]
Pobrane 475 razy

Autor:  stiven [ 2020-08-22 02:19:11 ]
Tytuł:  Re: Następca Fazera

Witam ponownie po dość długiej przerwie.

Po smutnym rozstaniu z moją Kawą Z1000SX
Załącznik:
kawa wypadek.jpg [310.55 KiB]
Pobrane 257 razy

półtorej roku rozpatrywania sprawy przez policję prokuraturę oraz sąd, rehabilitacji i innych pierdołach nadszedł czas na poszukiwanie nowego moto.
Zastanawiałem się nad różnymi modelami motocykli wertowałem aukcje i czekałem na coś ciekawego.
Finalnie na aukcji w UK trafił się godny następca, nie ukrywam, że pomimo braku przekonania do nakedów ten motocykla zawsze budził drżenie mego serca.
I w taki sposób trafił do mnie dzik BMW S1000R.
Załącznik:
20200821_213853.jpg [243.29 KiB]
Pobrane 246 razy


Załącznik:
20200821_213914.jpg [279.28 KiB]
Pobrane 252 razy


Jako że zakup jest świeży, moto dopiero co odebrane z przeglądu, zarejestrowane i ubezpieczone nie mogę się podzielić dokładną opinią.
Nawinięte ledwo 100 km, ale czuć że dzik jest dziki :)

Motocykl jest z 2017 roku z wyposażenia posiada pakiet dynamic, pakiet sport, kolor BMW HP, klamki BMW HP, dodane crash pady ramy R&G, crash pady przedniej osi R&G, crash pady tylnej osi Evotech, Mocowanie rejestracji Evotech, lusterka na końcówkach kierownicy, osłona zamiast siedzenia pasażera, tytanowy slip on Akropovica GP style i szyba Puiga.
Co do szyby to już mam dysonans po zakupowy, bo jest za krótka i mało co chroni przed wiatrem, jednak można było kupić Wunderlichta turystycznego, który jest o 10 cm dłuższy i jak mniemam robi lepszą robotę.
No cóż do rozważenia na przyszłość.

Z pierwszych odczuć to bmka jest dużo lżejsza niż kawa, łatwiej zainicjować skręt, quick shifter w górę działa bajecznie, co do redukcji to nie mogę się przekonać i sam robię przegazówkę i używam sprzęgła.
Dźwięk Akrapa jest świetny, strzela przy każdym odpuszczeniu gazu.
Ochrona zapewniająca przez szybę Puiga jest słaba od 150 trzeba przylgnąć do moto jak glonojad.
Jeszcze nie wypróbowałem innych trybów jazdy i latam na Road, zbyt długa przerwa w jeżdżeniu na moto.
Moto jest bardzo stabilne w zakręcie oraz zacieśnienie skrętu jest nie sprawia żadnego problemu.
Opony to bridgestone battlax s21r, nigdy nie miałem z nimi odczynienia, więc też ciężko jest się wypowiedzieć po tak małym nalocie.
Lepsze zdjęcia oraz więcej informacji co odczuć z użytkowania moto przekażę jak będzie więcej czasu aby zrobić przejażdżki po Czechach :)

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/