Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-11-29 12:24:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
Motocykl kupiłem w październiku i do chwili obecnej przejechałem tylko około 800 km ale pewne spostrzeżenia już poczyniłem :)

- najważniejsze...motocykl ma potężny ciąg już od najniższych obrotów, tego właśnie szukałem :). FZ6 do 6000 obrotów w porównaniu do CBFki praktycznie nie jedzie.Moment obrotowy w Hondzie jest ok. 60% większy niż w poprzednim moto
- jest zauważalnie cięższy od FZ6. Jest to odczuwalne zwłaszcza w czasie przetaczania motocykla w garażu. Rurek na tyłku nie noszę, mały nie jestem więc jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza 8)
- gabarytowo motocykl jest sporo większy, oferuje sporo więcej miejsca dla kierowcy i pasażera
- ma możliwość regulacji wysokości kanapy kierowcy. Mam 188 cm wzrostu i to jest to czego potrzebowałem.
- pali tyle samo co FZ6. Czytałem o tym przed zakupem ale nie wierzyłem, że litr może palić tyle co 600. Teraz już wiem, że tak jest.
- ma dłuższe przełożenia, na pierwszym biegu jedzie szybciej niż FZ6 :twisted:
- jest ładniejszy :). W tym modelu przód jest praktycznie taki sam jak w CBR 600. Poprzedni model litrowej CBFy po prostu mi się nie podobał i byłem nastawiony tylko na zakup modelu poliftowego.

Są też minusy:

- fabryczny wydech jest tak cichy, że na wolnych obrotach pracuje ciszej niż mój skuter o pojemności 125 ccm
- zawór EXUP jest zintegrowany z wydechem. Nie ma możliwości wymiany na tłumik akcesoryjny bez jego demontażu. Chciałem zakupić jakiś fajny komin ale widzę, że na razie będę musiał odpuścić. Wywalenie EXUPa tak po prostu bez rozwiązania zastępczego to dla mnie druciarstwo
- przedni błotnik jest za krótki przez co cała woda napier...a na kolektory. Akurat z tym łatwo można sobie poradzić kupując przedłużenie błotnika za ok. 100 zł.
- brak tylnego błotnika. W czasie deszczu tył motocykla jest kompletnie zasyfiony.

Generalnie jak na razie jestem zadowolony. W przyszłym roku planuję jakąś grubszą wyprawę, sporo kilometrów po kraju i wtedy dopiero moja opinia będzie kompletna :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-11-29 12:24:53 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-03-19 17:27:54 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
W poprzedni weekend wyprowadziłem moto na 200-kilometrowy spacer i przy okazji cyknąłem kilka fotek. Całkiem zgrabnie ten motór wygląda ;)

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 08:54:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
xcracer zapodaj fotę, żeby dała się powiększać, ta strasznie mała.

Ładnie się prezentuje, lubię czarny, biżuteria w kolorze pięknie z nim gra :D

Jakieś plany na zmiany?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 10:02:23 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
Teraz powinno być lepiej:

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 10:22:14 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
Przez zimę trochę pogrzebałem:

- wymieniłem klamki na akcesoryjne, regulowane
- zastąpiłem crash pady gmolami. W tym motocyklu z zamontowanymi crash padami nawet parkingówka często kończy się urwanymi mocowaniami silnika. Crashe wkręcane są bezpośrednio w blok silnika i mają tylko jeden punkt podparcia
- wymieniłem klocki p+t na niebieskie Nissiny, zalałem nowy płyn hamulcowy, wymieniłem płyn w sprzęgle. Wbrew temu co można wyczytać w sieci, posiłkując się manualem i posiadając odrobinę wiedzy można samodzielnie wymienić płyn hamulcowy w systemie C-ABS bez pomocy serwisu
- zalałem olejem Silkolene XP PRO 10w40, wymieniłem filtr oleju na K&N
- zamontowałem stelaż pod kufer centralny SW Motech. Uważam, że nie ma na rynku ładniejszego stelaża do tego motocykla :)
- zamontowałem gniazdo USB do zasilania nawigacji/telefonu

W sumie to już nie mam co zrobić...Chciałbym wrzucić akcesoryjny wydech ale jeszcze się przed tym wzbraniam. W tym moto zawór EXUP jest zintegrowany z oryginalnym wydechem. Montaż jakiegokolwiek wydechu wiąże się z wywaleniem EXUPa. Stąd moje wątpliwości...Jak moto zachowa się po takiej modyfikacji, mój zaufany mechanik odradza. Ktoś to zaprojektował w jakimś celu i myślę, że nie można tak po prostu wyp...ć tego zaworu do kosza ;). Nawet po jego wywaleniu zostają linki sterujące i silnik. Linki można odpiąć ale co z silnikiem? Dla mnie to takie druciarstwo ale na razie nie ma rozwiązania, które pozwala na zachowanie EXUPa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 10:33:25 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
Wrzucam jeszcze fotki z innego serwera:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 16:55:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
xcracer napisał(a):
W sumie to już nie mam co zrobić...Chciałbym wrzucić akcesoryjny wydech ale jeszcze się przed tym wzbraniam. W tym moto zawór EXUP jest zintegrowany z oryginalnym wydechem. Montaż jakiegokolwiek wydechu wiąże się z wywaleniem EXUPa. Stąd moje wątpliwości...Jak moto zachowa się po takiej modyfikacji, mój zaufany mechanik odradza. Ktoś to zaprojektował w jakimś celu i myślę, że nie można tak po prostu wyp...ć tego zaworu do kosza ;). Nawet po jego wywaleniu zostają linki sterujące i silnik. Linki można odpiąć ale co z silnikiem? Dla mnie to takie druciarstwo ale na razie nie ma rozwiązania, które pozwala na zachowanie EXUPa.


E tam, exup to na dzień dzisiejszy żaden problem. Proszę tu masz rozwiązanie swojego problemu: https://www.sportbiketrackgear.com/heal ... liminator/
Exup-a stosuje się przede wszystkim do spełniania coraz to rygorystycznych norm czystości spalin - czyli tworzy tzw kaganiec dla pełnej mocy motocykla - otwiera się wtedy kiedy odpalasz rakietę. Ale według mnie, tak na chłopski rozum jeśli wymienisz komin, wywalisz exupa to bez jakiegoś PC tylko popsujesz moto. Moto jest fabrycznie zestrojone, więc raczej wymiana tylko komina to słabe rozwiązanie w tym przypadku.Także $$$ są potrzebne :) Ja u siebie po zmianie komina i filtra powietrza odczyłem w dolnym zakresie obrotów spadek mocy. Moto jeździło ale jakby miało dziurę w pewnym zakresie obrotów. Wrzucenie modułu RB, dodanie dodatkowej dawki paliwa - czyli wzbogacenie mieszanki zrobiło robotę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 19:53:02 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
Właśnie w tym rzecz. Chciałbym to zrobić tak jak napisałeś czyli zgodnie ze sztuką i liczę się z dodatkowymi kosztami. Tylko nie znam nikogo w okolicy kto by mi to profesjonalnie ogarnął, a nie mam czasu na jeżdżenie po całej Polsce.

Faktem jest, że oryginalny wydech wygląda jak koryto dla świń i do tego jest tak cichy jak w skuterze ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 20:28:33 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Wiesz co, akurat mój mod nie był jakiś straszny. Ja zainwestowałem w moduł rapid bike evo- ma tą mega zaletę że sam się dostraja wykorzystując oem sondę lambda. Tak naprawdę robi to cały czas ponieważ jeśli warunki w których pracuje silnik się zmieniają to z niej ma informację i moduł odpowiednio dawkuje paliwo. Montaż samego modułu zajął mi 30 min. A zaznaczę że nigdy z czymś takim nie miałem do czynienia. Dostajesz instrukcje ze zdjęciami, włączasz funkcję autoadaptive i jeździsz :) Choć i tak zastanawiam się nad podjechaniem na strojenie bo z sondy wąskopasmowej nigdy nie wyliczy odpowiedniej dawki paliwa. Można dokupić do niego ew. sondę szerokopasmową i obędzie się bez konieczności strojenia. Chodzi mi to po głowie. Ale wymaga to zdjęcia chyba kolektora żeby ją zamontować dodatkowo. Także nie ma co się czego bać - bo jedynie co jest na "-" to spalanie :) nie schodzi poniżej 5,5l - jadąc powoli. A wcześniej średnie było 4-4,5 :)
P.S. Ja na tyle zaryzykowałem że nawet moduł kupiłem z zagranicy nowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-05-08 08:38:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
W ramach walki z nudą zafundowałem swojej czarnuli małe Spa. Nałożyłem wosk Dodo Juice Purple Haze, a na to sealant Gyeon Cure. Moje zdolności fotograficzne są fatalne ale na żywo efekt jest na prawdę dobry:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zamontowałem też osłonę chłodnicy R&G:

[ img ][/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-14 19:25:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-08-28 11:56:35
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
Jesteś podobnego wzrostu co ja, dlatego powiedz jak jedziesz CBF1000 to dużo mniej powietrza napiera na głowę i barki niż w FZ6? Ja u siebie w FZ6 S2 musiałbym cały czas leżeć, żeby nie odczuwać zrzucania z moto. Kupiłem specjalnie na zimniejsze dni owiewkę z Kappy najwyższą jaka jest i też czuję po barkach i głowie, że jest mocny pęd powietrza. Mi większa moc nie jest potrzebna niż ta, którą ma Fazer 600, a ta CBF1000 jest zbliżona mocą (oczywiście wiadomo, że kultura pracy i inna krzywa przebiegu momentu obrotowego), dlatego kieruję do Ciebie to pytanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-14 22:51:58 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
tagoss z ciekawości i przepraszam z offtop - jaka to owiewka? Sam kupiłem Givi D440 - możesz podać co za kappę wziąłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-15 18:35:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-08-28 11:56:35
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
Właśnie się teraz zastanawiam czy ona się Givi nie nazywa, ale to jest dokładnie taki model jak piszesz z mocowaniami do czachy: https://allegro.pl/yamaha-fz6-s2-szyba- ... 63055.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-16 07:07:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-10-26 15:03:27
Posty: 213
Lokalizacja: Myszków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: CBF 1000FA
tagoss napisał(a):
Jesteś podobnego wzrostu co ja, dlatego powiedz jak jedziesz CBF1000 to dużo mniej powietrza napiera na głowę i barki niż w FZ6? Ja u siebie w FZ6 S2 musiałbym cały czas leżeć, żeby nie odczuwać zrzucania z moto. Kupiłem specjalnie na zimniejsze dni owiewkę z Kappy najwyższą jaka jest i też czuję po barkach i głowie, że jest mocny pęd powietrza. Mi większa moc nie jest potrzebna niż ta, którą ma Fazer 600, a ta CBF1000 jest zbliżona mocą (oczywiście wiadomo, że kultura pracy i inna krzywa przebiegu momentu obrotowego), dlatego kieruję do Ciebie to pytanie :)


Nie mogę tego porównać ponieważ miałem FZ6 w wersji naked, a Ty pytasz o wersję S. W nakedzie przy sporych prędkościach głowę urywało, szczególnie przy moich gabarytach ;)

Jeśli chodzi o moc to opiszę to w ten sposób...CBFę kupiłem kiedy FZ6 stał jeszcze w garażu. Miałem oba motocykle przez dłuższy czas. Po zakupie jeździłem praktycznie tylko na Hondzie. Po 2 tygodniach postanowiłem przewietrzyć FZ6 i pierwsze wrażenie było takie..."kur... dlaczego on nie jedzie?!". CBFa ma blisko 70% większy moment obrotowy dostępny już z samego dołu, do tego znacznie dłuższe biegi. Jak sam wiesz w FZ6 do ok. 6000 RPM praktycznie nic się nie dzieje :). Niby na papierze moc mają bardzo zbliżoną ale w praktyce jeśli chodzi o odczuwalny ciąg i elastyczność jest przepaść.

Z ciekawych rzeczy...na Hondzie zrobiłem już trochę km i teraz mogę napisać, że pali zdecydowanie mniej niż FZ6. Patrząc na pojemność to dla mnie największe zaskoczenie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-19 20:18:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-08-28 11:56:35
Posty: 11
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
avalar napisał(a):
tagoss z ciekawości i przepraszam z offtop - jaka to owiewka? Sam kupiłem Givi D440 - możesz podać co za kappę wziąłeś?


Dobrze pamiętałem, że Kappa. To jest to samo co Givi, nawet tak samo model się nazywa


Załączniki:
IMG_7154.JPG [692.74 KiB]
Pobrane 417 razy
IMG_7153.JPG [803.09 KiB]
Pobrane 409 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org