Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-07-30 23:57:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Witam,
Niektórzy z was mogą pamiętać moją zmianę zawieszenia w Yamaha Fazer 1000:

[ img ]

Jako, że przesiałem się na markę Suzuki (mam bandita 1200 oraz SV1000), w mojej głowie zakiełkował kolejny, idący o krok dalej, pomysł.
Planuje przerobić zawieszenie w SV650S na Upside Down z przodu oraz monowahacz z tyłu.

Bazą moich prac, będzie Suzuki SV650S z 2005r.:

[ img ]

[ img ]

Motocykl kupiłem, przy okazji zakupu nowego motocykla dla Mojej żony, w bardzo okazyjnej cenie.
Oczywiście cena nie wzięła się z nikąd, silnik jest do remontu, na 99% panewka w silniku:

https://www.youtube.com/watch?v=92zWkziDHYI

Myślę, że będzie to bardzo ciekawa przygoda z wykonaniem remontu silnika :)
Obecnie kończę składać silnik z SV1000, którego kupiłem z zablokowaną skrzynią biegów.
Tak tylko pokarzę jak wygląda jedne widełki z tej skrzyni biegów:)

[ img ]

[ img ]

Wracając do tematu Suzukadi 650S (wiecie, takie Ducati dla ubogich:), monowahacz i tylne koło już mam, pochodzą one z Triumpha 955i:

[ img ]

[ img ]

Monowahacz oraz koło przemaluję na czarny kolor.

Temat przedniego zawieszenia właśnie dogaduje z 2 osobami, będzie to USD z GSXR1000 k4 lub z GSXR 600 k7.

Finalnie chciałby aby motocykl wyglądał tak jak poniżej:

[ img ]

Chcę jednak, aby pozostał w kolorze czerwono czarnym.

Będę notował wszystkie wydatki które poniosłem na wykonanie tego projektu, tak więc na koniec podzielę się tą wiedzą z wami.

Odnośnie terminu, ciężko mi powiedzieć kiedy to zakończę.
3 małych dzieci bardzo mocno zajmują mój czas, dodatkowo od wrzenia zmieniam pracę, co również nie wpłynie na zwiększenie czasu wolnego.
Na ten moment mój plan jest taki, aby pod choinkę zrobić sobie prezent w postacie takiego właśnie motocykla :)

Mam nadzieję że temat będzie dla was ciekawy, może kogoś zachęce do podobny modyfikacji swoich motocykli.

Na dziś dziękuję za uwagę i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-30 23:57:23 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-07-31 01:10:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ciekaw bylem jak z tą felgą calosc będzie wyglądała bo sama felga stylistycznie taka se, ale to przykladowe zdjecie wyglada calkiem calkiem. Opona na monowahaczu wygląda na 180 wiec przy okazji bedzie zmiana rozmiaru felgi i opony?

Trzymam kciuki, wrzucaj zdjecia z postepu prac bo to bardzo interesujące :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-31 06:30:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Hej,
No sama felga też mi tak średnio się podoba. zobaczymy jak będzie się prezentowała po przemalowaniu na czarno i naklejaniu czerwonego paseczka po obwodzie.

Dlaczego wybór padł na taką?
Po pierwsze dlatego, że ktoś już taki zestaw wstawiał
Po drugie, felga ma 3 ramiona tak jak przednia felga. Wydaje mi się, że gdybym użył innej felgi z większą ilością ramion, to przednią felgę też trzeba byłoby zmienić że razem współgrały stylistycznie.
Nie zaprzeczam, że finansowanie mam bardzo ograniczone całego projektu :)

Jest tak jak piszesz, opona to 180mm i taka zostanie na motocyklu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-31 11:08:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
zmiana zawiasu na upsa W FAZERZE - wyszła Ci genialnie - potwierdzone info :lol: Genialnie się na nim jeździło! ;)
Tutaj widzę idziesz szeroko - POWODZENIA! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-31 13:44:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Dzięki :).
Też uważam że USD w Fazerze wyszło bardzo fajnie.

Z tą SV to ciągle się waham, która robić, w garażu mam sv1000s 2007 w szarym kolorze:


[ img ]

No i te czerwona SV 650s.
Niby ta 650 kupiona specjalnie pod ten projekt, no i kolor fajniejszy.

W pierwszej kolejności i tak muszę poskładać silnik w 1000:

[ img ]

A może jakaś ankieta? Którego robić na monowahacz i USD, czerwony czy szary?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-31 22:17:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Ja ewidentnie powiem ze litra. Jak kupowałem fz6 miałem możliwość kupienia w tej samej cenie i roczniku sv1000, ale ponieważ to miał być drugi motocykl bo pierwszy zgruzowalem troszkę spękałem i kupilem 600 w rzędiwej czwórce zamiast litrowej V. Może i mądry wybór, szczególnie że ostatnio przysiadłem się do sv1000 i pozycja mi nie pasuje, bo ale wciąż mam jakiś sentyment do tego Moto, chyba będę musiał kupić kiedyś nawet tylko na rok żeby się z niego wyleczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-01 07:25:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Odnośnie pozycji na motocyklu, to nie będę montował kierownicy mocowanej do lag.
Wstawię wsporniki w górną półkę i zamontuje taka tradycyjna kierownicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-01 07:50:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Myślę że lepiej rzeźbić w 650. Niewielka zmiana geometrii przy takiej mocy jaka jest w litrze może dać dużo grosze rezultaty.

Przedni zawias zrobiłbym w 1000 a tylny monowahacz w 650 :) albo przód w obu ;)

Tył będzie podatny na problemy z osią koła, osią łańcucha, punktem podparcia i geometrią amortyzatora - prawdopodobnie będziesz musiał zamówić coś custom made zeby wstrzelić się z zakresem pracy i twardością przy autorskim mocowaniu, no i moment litra może być szokiem dla tego wahacza. Zmiana długości wahacza też da inną geometrię względem zębatki zdawczej a tym samym sił łańcucha względem wahacza i przy pałowaniu zestaw może mieć większą lub mniejszą niż oryginał tendencję do przysiadania, mam tu na myśli anti-squat który w fabryce jest policzony dla każdego motocykla indywidualnie.

Kiedyś czytałem sobie lekturę o zawiasach sportowych bo chciałem rozkminić różnicę w zachowaniu tylnego zawieszenia w chwili dodania gazu między łańcuchem a kardanem. Chodzi o to że przyspieszając masa idzie na tył i powinna docisnąć tylne zawieszenie. Geometrią tylnego łańcucha lub konstrukcją Kardana można uzyskać kompensację tej siły i w idealnych warunkach motocykl ani nie przysiadzie ani się nie podniesie przy dodawaniu gazu. Generalnie, jest tyle elementów branych pod uwagę przy projektowaniu tylnego zawieszenia że jestem pełen podziwu dla przeszczepów które nie psują właściwości jezdnych w motocyklu. Przód jest dużo bardziej wybaczający bo nie przenosi napędu.

Myślę że 650 może być bardziej wybaczająca dla mniej współgrających elementów.

Wspomniana lektura:
https://books.google.pl/books?id=84hF-q ... F-w4vHPbMi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-01 09:07:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Dobrze mówisz.
Zacznę od 650.
Ja tutaj będzie ok, to pomyśle na litrem.
Odnośnie wytrzymałości wahacz na moc i moment, to bym chyba za bardzo się nie przejmował.
Wahacz pochodzi z Triumpha 955i. Moc i moment zbliżone do SV 1000.
Muszę jeszcze porównać długość obu wahaczy, ale jak tak przykładałem wahacz do motocykla to wygląda podobnie, ale wiadomo, tutaj milimetry mogą robić różnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-01 14:27:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Temat przodu też już chyba będę miał załatwiony.
Przednie zawieszenie, będzie pochodziło z GSX-R 600 K7.
Złote lagi Upside Down z zaciskami radialnymi.

Paczka będzie dopiero za 2 tygodnie, ale będzie to wyglądało mniej więcej tak:

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-13 22:41:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
No dziś dotarła do mnie paczka z przednim zawieszeniem:)

[ img ]

[ img ]

Niestety, ze względu na to, że mieszkam na wsi, rozpoczęte żniwa muszą przesunąć moje prace związane z budową motocykla.

Gdy wrócę do pracy na pewno się odezwę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-17 08:16:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Nie żebym się czepiał,ale ten monowachacz z kołem nie są od Triumpha 955i,na 100%Prędzej od 1050,ale też nie bardzo chociaż podobny :wink:


Ostatnio edytowano 2020-08-18 19:21:14 przez długi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-17 09:45:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-02 22:55:25
Posty: 141
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BANDIT SV1000 GSXR75
Hmm, teraz to już sam zgłupiałem, kupiłem wahacz i koło jako komplet z Allegro.
Tak przeglądam internety i wydaje mi się, że sam wahacz może być bardzo podobny o ile nie taki sam w 955, 995 oraz 1020.
W 955, 995 był srebrny natomiast w 1020 czarny, ale mogę się mylić.
Pozdro:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-18 14:58:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Miałem jeszcze z 3 miesiące temu 955 (nie ma 995) i zapewniam Cię,że tam jest "zwykły" wahacz,ten Twój jest podobny do 1050.To tylko tak dla informacji.Ogólnie fajnie będzie Twoja SV wyglądała jak to wszystko poskładasz :D


Ostatnio edytowano 2020-08-18 19:22:41 przez długi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-18 15:06:43 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
długi

955 z mono
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAk

nie kojaże za to modelu 1020, czy chodziło Ci o 1050?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org