Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-18 08:59:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
Czołem,

Szykuje mi się zmiana napędu w XJ6 2009r i rozważam inne przełożenie niż oryginalne.
Zatem mam pytanie do tych którzy mogą coś o tym powiedzieć.

XJ6 ma ~80km, silnik niby bliźniak fazera, standardowe przełożenie 16x46, liniowa charakterystyka silnika.
Chciałbym zwiększyć dynamikę silnika.
Ze standardu jestem w sumie zadowolony, ale czasami lekko brakuje mu "kopa" w średnim i górnym zakresie obrotów.

Zastanawiałem się by zmniejszyć tylko przednią zębatkę na 15 (-1 ząbek), ale jedni sprzedawcy mówią że to będzie nie odczuwalne a inni że odczuwalne i wystarczy jak potrzebuje niewiele. Polecają też 15x48 (-1 z przodu, +2 z tyłu).

Też nie chciałbym mieć potwora, który wyrywa na gumę z każdych świateł. Jeżdżę dynamicznie (zwłaszcza przyspieszenia 0-120), ale stawanie na kole mnie nie jara. Dłuższe trasy raczej do max 150km/h, bo potem już nie komfortowo się jedzie.
Gdyby odczuwalne było ~90km to myślę że by mnie to satysfakcjonowało.

Wypowiedzcie się proszę, jak będzie najbardziej optymalnie. Podałem wczesnej styl jazdy i wytyczne ale gdybyście mieli jeszcze jakieś pytania to odpowiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 08:59:50 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-02-18 11:26:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2053
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
https://www.gearingcommander.com/

tu masz kalkulator który pokaże ci prędkości na każdym biegu z w zależności od obrotów. ustawiasz moto i kombinujesz z przełożeniami.

warto tez pomyśleć o tym jak ci wskazuje prędkośc. u mnie w FZ6 jest to połączenie biegu i obrotów koła a nie licznik z koła, tak więc zmieniając przełożenie stracę wskazanie. są na to odpowiednie komputerki które powodują że licznik zacznie znów poprawnie pokazywac, no ale to kolejne koszty - warto o tym pomyśleć


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 12:06:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
Przydała się stronka.
Szkoda że jeszcze nie liczy przyspieszenia 0-60, 0-100km/h, wtedy by było dokładne porównanie na którym mi zależy.
Po tym najbardziej przekonuje mnie 15/46.

Wydaje mi się ze licznik mam tez gdzieś bliżej silnika, ale nie badałem dokładnie.
A pisząc "odpowiednie komputerki" masz na myśli power commandery, czy coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 20:04:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2053
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
alarec napisał(a):
Wydaje mi się ze licznik mam tez gdzieś bliżej silnika, ale nie badałem dokładnie.

ja to sprawdziłem kiedyś przypadkiem na zlocie jak mi zębatka spadła - koła stały, napęd też, wałek się kręcił, licznik pokazywał prędkość. Tak więc on chyba z wałka bierze w przypadku FZ6 - a wiec zmiany przełożeń namieszają.

alarec napisał(a):
A pisząc "odpowiednie komputerki" masz na myśli power commandery, czy coś innego?

power commander z tego co wiem potrafi ci zmienić mapy zapłonu itp. wiem że są takie mikrokontrolerki które tylko zmieniają sygnał pomiędzy komputerem a licznikiem nie zmieniając pracy silnika. Jednym z takich urządzeń jest SpeedoHealer - po polsku nazywa się to "kalibrator prędkości"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-18 20:36:56 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1962
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
Zmieniałem więc się wypowiem:
-1 lub +1 w motocyklu który ma 80-100KM jest praktycznie nieodczuwalne. Zabawa zaczyna się robić od -1 przód +1 tył - wtedy robi się żywy dół ale w górnym zakresie obrotomierza a potem prędkości robi się nudno i przewidywalnie.
Przy zmianie -1 +2 albo -2 +2 bo tacy też są - robi Ci się wredny sprzęt który bardziej denerwuje niż się podoba. Fakt faktem ma kopnięcie na samym dole.
Z minusów takie zmiany niosą za sobą szereg zmian ale najgorsze jest to, że piekielnie szybko zużywa się łańcuch i przednia zębatka. Poza ścinaniem zębatki, rozwalasz łożysko na wałku a co za tym idzie skrzynia dostaje po d**ie.
Ogólnie jak koniecznie chcesz zmieniać - to zmieniłbym -1 +1 ale jestem prawie pewien że za miesiąc - dwa będziesz zmieniał zębatkę z przodu na nominał ;)
Oczywiście przy zmianie 2 zębów - trzeba założyć dłuższy łańcuch o 2ogniwa :)
Wg mnie jeśli zależy CI na mocniejszym dole - to się sprawdza, ale w ogólnym rozrachunku taka zmiana wychodzi im minus - MOIM ZDANIEM ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 00:15:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
to mnie teraz nastraszyłeś faza :)
łancuch będzie i tak did520zvmx, ale ja robie duże przebiegi więc żywotność jest tu kluczowa.
teraz dopiero będę czytał i rozmyślał ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 01:21:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-02-23 13:22:05
Posty: 40
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: play
Obecne moto: FZ6 S2
Nie kombinuj, tylko zmień moto na FZ6-98 kucy. Same plusy dodatnie. Lepiej ciągnie z dołu, lepiej ciągnie z góry. Będzie Pan zadowolony :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 09:20:12 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1962
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
Simfan napisał(a):
Nie kombinuj, tylko zmień moto na FZ6-98 kucy. Same plusy dodatnie. Lepiej ciągnie z dołu, lepiej ciągnie z góry. Będzie Pan zadowolony :D

idąc tym tropem lepiej kupić litra - ten to dopiero ciągnie :D a od 7tys obr jak odpala się exup to trzeba się trzymać kierownicy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 10:06:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
fazery zwyczajnie mi się nie podobają :P
W przyszłym roku zmieniam na bmw f800gs, a narazie zostaje jak jest.
Wymiana napędu i tak mi się szykuje bo wychodzą mi oringi ze starego i nie chce ryzykować. Chociaż łańcuch się nie wyciąga.

Próbuje znaleźć złoty środek dla tego co jest.

rhazz a potrafisz technicznie wytłumaczyć większe zużywanie się napędu przy innej konfiguracji zębatek?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 10:12:56 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1962
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
alarec napisał(a):
rhazz a potrafisz technicznie wytłumaczyć większe zużywanie się napędu przy innej konfiguracji zębatek?

nie umiesz technicznie ale chodzi o większe natarcie na zębatkę i dużo większe obciążenia które musi wziąć na klatę ;)
Jak będziesz potrzebował napęd w dobrych pieniądzach to PW ;) ogarniemy temat - mam tego pełny magazyn


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-19 11:17:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
To w ten sposób myśląc w mocniejszych sprzętach napęd się zużywa dużo szybciej.
Dedykowany łancuch do tej pojemności i mocy to 520vx2, więc teoretycznie dla ZVMX nie powinno być to odczuwalne.

ewentualnie zębatka przednia, tak sobie teraz myśle...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-20 00:42:24 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 399
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
z przyspieszenia w swoim fz6 jestem bardzo zadowolony, ale irytuje mnie przeklamywanie licznika w górę, przy 100 na liczniku jade chyba nawet niecale 90 wg gps.. Czy to powszechne przeklamanie w yamasze czy podejrzewać że poprzedni user namieszal w uzebieniu?? :) stan napedu po moim pierwszym sezonie jest jak nowy... Ale zębów nie liczyłem. Jutro policzę, choc jestem przekonany ze bedzie to seryjna ilosc zębów. Przy tym przeklamaniu to jadac licznikowe 230 na warsaw-ringu to pewnie ledwo 200 przekroczylem... Aaaale wolno :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-20 10:20:19 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 743
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Czesc
Ja też kiedyś kombinowałem z przełożeniem i powiem tak że najtańszym sposobem sprawdzenia czy taka zmiana Ci odpowiada jest założenie -1 na przodzie.
- nie trzeba kombinować z łańcuchem
- zębatka jest tania
- łatwo się toto wymienia więc co tydzień możesz zmieniać
- jeśli uznasz że to dobry kierunek to dokupujesz tył +? jak Ci tam odpowiada

Z tego co pamietam -1 na przedzie wystarcza, chyba że chcesz stuntować, to nie

Z minusów o których tu nie doczytałem to niestety zmniejszenie różnic pomiędzy przełożeniami, tzn. 600 i tak są krótko ze stopniowane, dodatkowe zwiększenie przełożenia spowoduje że zmiana z 1 na 2 na 3 ... będzie powodować mniejszy spadek obrotów a co zatym idzie biegi będziesz zmieniać częściej (no chyba że będziesz zmieniać z 1 na 3 :) )
Do regulacji wskazań używałem speedohealer'a


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-20 12:02:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-01-31 16:23:03
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Xj6
tuzmen
a ty byłeś zadowolony gdy zmieniłeś przód na -1 ?

sfazowany
Gdzieś czytałem że błąd fabryczny wynosi 6-10%.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-20 13:23:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 743
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
alarec
Ja miałem inne potrzeby, w FZ1 mocy mi nie brakowało, natomiast chciałem mieć krótszą 1, bo w litrach jest strasznie długa i po mieście trzeba jeździć na pół sprzęgle.
Dynamika zwiększyła się wyraźnie, jedynka zrobiła się dostatecznie krótka ale jak pisałem wszystkie biegi były za blisko i ostatecznie zrezygnowałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org