Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-12-22 15:19:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
To będzie moja ostatnia vałka to wiem. Konstrukcja V2 to niepotrzebne marnowanie miejsca, zwiększanie wagi i komplikacja serwisu.
Wystarczy spojrzeć, rozstaw osi 160cm a miejsca na silnik ledwo ledwo. Obcinam ten cycek z tyłu dokładam z przodu i moto nie do poznania pod każdym względem.

Aczkolwiek fsycho fan jeszcze działa, Mimo 6 razy skręcania rozrzadu[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Ktm 1190Rumcajs
PostNapisane: 2023-12-22 15:19:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-02-14 16:39:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-29 13:42:13
Posty: 251
Lokalizacja: Bestwina (koło Bielska Białej)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 504219468
Obecne moto: Suzuki V-strom 1000
Ładna bestia. ADV to jest to :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-14 16:40:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
wojtowca napisał(a):
Ładna bestia. ADV to jest to :D
Byle do wiosny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-25 17:50:07 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Pierwsze testy rumcajsa prognozują owocną współpracę, jest jeszcze nie wszystko jak chcę ale mogę już stwierdzić:
- silnik mocny ale kulturalny, jeśli chcesz prostuje łokcie, natomiast tam gdzie wymagane jest łagodny i nie szarpie
- prowadzenie bez zastrzeżeń, bez wysiłku bez planowania, pozycja wygodna ale fabrycznie można przestawić ją w półkach na bardziej aktywną, pochyloną
- zawiecha nie jest tapczanem, wręcz muszę ją zmiękczyć bo dla mnie za sprężyście, ale prowadzenie precyzyjne, bez bujania, tak ma być
- masy nie ma się co bać, jest lepiej niż Tigerze a był lżejszy, to zaleta nisko poprowadzonego zbiornika, w tigerze po zatankowaniu czuć było wysoko masę
- objawił się problem opisywany na forach, powyżej 160 moto jest niestabilne, czuć wędrowanie przedniego koła. Opona ma homologację do 160km/h, w dodatku sądzę że rozmiar 21'' nie pomaga. Narazie obserwuję ale jednocześnie szukam już koła 19'' (17'' ?)
- zakupiłem siedzenie powerparts ERGO i to dobry zakup, siedzenie nie za miękkie nie za twarde ale ma grubą gąbkę więc jest amortyzacja
- hamulce nie zachwycają ale poczekam może się dotrą zanim zmienie na świerze klocki, natomiast układ abs to inna liga niż to co do tej pory miałem okazję testować. działa mimo że nie wiesz że działa, duża częstotliwość, sam hamuje tyłem, cuda na kiju
- zmiana mapy na street, czy rain zauważalnie zmienia charakter silnika, mocno wygładzając dolne partie obrotów, jednak mapa sport będzie moją ulubioną :)

Pozdro i byle do wiosny

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-26 08:48:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Tak czułem że się polubicie ;) planujesz dokupić górny bunkier? Silnik w 1290 gładki jest w środkowym i górnym zakresie, za to bardzo protestuje przy próbie przyspieszania w niskich obrotach. Po moim przyzwyczajeniu z boksera miałem wrażenie że użyteczny zakres obrotów jest dość wąski, za to rewanżuje się atomowym przyspieszeniem od środka w górę. 1190 jeszcze nie znam, sam się nad nim zastanawiałem.

Zmiana z 21 na 19 czy wręcz na 17 na przodzie bez zmian w zawieszeniu okrutnie wyostrzy kąt główki ramy i dopiero się zrobi nerwowo. 21 ma wiekszą inercję i efekt żyroskopowy co powinno mu pomagać w stabilności. Opona, wiotkość ramy/zawiasu i/lub rozkład mas i ich naturalny rezonans składają się na tą niestabilność, jeśli masz tak z kufrem to zobacz jeszcze bez kufra czy jest tak samo. Na tym samym kole i szosowej gumie powinno być lepiej.

Tak czy inaczej, gratki udanego zakupu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-26 09:16:09 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Obecnie mam opony szosowe więc nie bieżnik a bardziej rozmiar i "charakter". Jednak dla mnie to nie akceptowalne więc albo 19" pomoże albo się pożegnamy.
Bunkra nie kupuje wystarczy to co jest w dodatku tylne stelaże na kufry będą robić za gmole.
Co do niskich obrotów, tu 5 i 6 są bardzo długimi biegami i sens ich używania to prędkości dopiero powyżej 100km/h. Jak turlalem się na 3 i 4 w terenach zbudowanych szarpania nie mialem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-26 12:17:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
tu podobna sytuacja ale na ADV bez R więc na kole 19", więc to chyba zły trop
https://www.youtube.com/watch?v=VnNMYnN3sSY


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-02-29 11:15:04 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
sfazowany
Kąt przedniego zawieszenia w 1190 to 26st, daleko mu jeszcze do sportowych maszyn, ba, nawet bliźniacza konstrukcja duke 1290 ma 24,9 a smt 990 24,4


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-03-21 12:57:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Hold my beer :D

https://www.youtube.com/watch?v=dTpnpHoyPkA
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dTpnpHoyPkA[/youtube]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-03-21 16:29:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
fajny patent. to co mnie dziwi to to, że to rozwiązanie jest mechaniczne, idzie do główki ramy a tam przez te dwa elementy tuż przed lagami w dół. prawdę mówiąc wydaje mi się że całkiem osiągalne było by zrobienie patentu w którym w przedniej osi jest mały silnik elektryczny (coś w stylu rowerów elektrycznych) zasilany z alternatora - dostaje zasilanie tylko podczas załączenia. generalnie nie widze sensu latania z napędem na oba koła po twardym, natomiast widzę w odpaleniu tego już po ruszeniu. softem dało by się zgrać prędkości przedniego i tylnego koła tak żeby to działało razem znośnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-03-21 16:41:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
No wiem że masakra :D , ale wrzuciłem jako zabawne pomysły. Mechaniczne zasilanie to moim zdaniem ślepy kierunek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-03-21 17:01:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3829
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
tak i nie. na pewno to mniejsza masa nieresorowana na przedzie, do tego jednak silnik elektryczny nie zasilany staiwa opór. z drugej strony, tam nie ma sprzęgła w przedniej osi a w głowce ramu, więc nawet jak rozepniesz całość, to też masz opór przekłądni aż do góry.

widziałem gdzieś troszkę mądrzejszy patent, w którym z wałka zdawczego napedzany był silnik hydrauliczny, i hydraulika szła napędzać przednie koło


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-03-22 17:30:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 275
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
tuzmen
Hold my beer :D
Gdybym był po ziółkach , to po obejrzeniu tego filmiku zastanowiłbym się nad rzuceniem jaranka :lol:
Ale sam patent sztos ! :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-03-22 20:37:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Oglądałem filmy z motocyklami crossowymi przerabianymi przez tą firmę, generalnie patent rewelacja. Nie mniej, osoby testujące mówiły że stała jazda z napędem na oba koła jest bardzo dziwna i momentami motocykl zachowuje się nieprzewidywalnie. Oprócz samego faktu ciagnącego przodu, dochodzi jeszcze kwestia zachowania tej samej prędkości obrotowej kół w łukach, gdzie normalnie bez uślizgów przód jadąc większym promieniem robi więcej obrotów koła niż tył. Na same wyjątkowe sytuacje kiedy moto może się zakopać to wożenie całego tego systemu plus straty napędu i komplikacja mechaniczna jest mało opłacalna. Mimo to, fajnie że ktoś nad tym pracuje.

Co do silnika elektrycznego, ma to sens - być może jakiś relatywnie lekki silniczek 2-3kw w przednim kole by wystarczył do wygrzebania się z piachu, jeśli siła przedniego koła odpowiadałaby pomocy 1-2 osób pchających nas to być może wystarczyłoby to do skutecznego wygrzebania się z dziury lub płynniejszego przejechania przez błocko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-01 22:56:40 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1478
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Kilka tematów po kilkuset km
1. olej w amorze skrętu 20w to za gęsto, motocykl zamiast drgać kierownicą, zaczął myszkować po ulicy, wracam na 10w. Zamiast betonować kierownik plany są na odlewane koło na przód zamiast szprychy, 19'' czy 17'' ala SMT
2. zmiana zębatki na 16z z przodu, na ori przełożeniach poza autostradami 6 nie używalna, a i jedyneczka zrobi się wolniejsza i w manewrowaniu mniej półsprzęgła będzie. I okazuje się że nie trzeba to tego odkręcać wahacza :)
3. odkręciłem manete do końca i hmm... no nie wiem co mam powiedzieć... kontrola trakcji działa, bo piszę to teraz.. ciężko będzie się rozstać z tym silnikiem...
4. o rozstaniu rozmyślam na przemian z zachwytami nad nim, zobaczymy, sezon wytrzymam ale czy więcej... może jednak superDukeGT, adventure to jednak dla spokojnych nawijaczy kmów, ja jednak potrzebuję więcej sportu.

Ale tygrysa też chciałem sprzedać po zakupie bo mnie wnerwiał, a potem miłość na 6lat i nadal trwa więc nauczony tym doświadczeniem doczekam dłuższej wyprawy zanim wydam werdykt

5. spalanko 6.2, nie jest źle bo czasem się pokręci głupio mannetkomm

Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org