Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

KTM 1290 SAS
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=31&t=24760
Strona 1 z 4

Autor:  rhazz [ 2024-02-18 22:54:52 ]
Tytuł:  KTM 1290 SAS

Cześć
Jak to ktoś mówił, że piekło zamarznie jak sprzedam mt10 - no więc Mt-10 sprzedane, a na pokład wjeżdża temat dla mnie całkowicie nowy!
Ktm 1290 SAS - długo rozkminiałem czy R czy S ale ilość bajerów mnie przekonała :) no i bliżej mi do onroad niż do off - co nie zmienia faktu, że wybieram się w szutry!
Jutro załatwiam indywidualną tablicę, AC i czekam na cieplejsze dni, żeby rozpocząć nową przygodę pod szyldem Advenczura! :)

Załączniki:
20240218_214856.jpg [265.59 KiB]
Pobrane 151 razy

Autor:  tuzmen [ 2024-02-18 23:06:11 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

ło cho cho, kierowniku.. jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili :D

Autor:  wojtowca [ 2024-02-18 23:08:35 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Niech moc i przyjemność z odkrywania dróg w które MTkiem byś nie wjechał będzie z Tobą :D

Autor:  Cimaj [ 2024-02-18 23:12:09 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

:coffee: :thumbup:

Autor:  sfazowany [ 2024-02-19 01:26:36 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

No gratki, ciekawy wybór :D przynajmniej na brak mocy nie będziesz narzekał! Motocykl bomba, ma tylko taką wadę, że ciągle zachęca do fisiania, jak jedziesz spokojnie to brzmi i trzęsie się jak chory tartak.

Zmieniasz swój kolor na pomarańcz, czy będzie retusz modliszki? ;)

Autor:  marcingda [ 2024-02-19 11:03:11 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Gratuluję zakupu!!!

Autor:  Janusz81 [ 2024-02-19 14:15:08 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Również gratuluję :moto:

Autor:  rhazz [ 2024-02-19 21:25:00 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

sfazowany napisał(a):
Zmieniasz swój kolor na pomarańcz, czy będzie retusz modliszki?

No właśnie nie wiem co zrobić teraz...

Autor:  misiakw [ 2024-02-20 11:34:53 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

rebranding kolopru pod moto podchodzi już troszkę pod fanboyostwo, więc chyba korsyztniej bedzie dodać jakieś listki tej pomarańczy niż zmieniać całe logo kanału

Autor:  rhazz [ 2024-02-20 20:24:56 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

misiakw napisał(a):
rebranding kolopru pod moto podchodzi już troszkę pod fanboyostwo, więc chyba korsyztniej bedzie dodać jakieś listki tej pomarańczy niż zmieniać całe logo kanału

Nie nie - kanału nie ruszam - może faktycznie jakiś akcent :) chodziło mi o zmianę stylówki kasku itp żeby pasowało mi do moto :)

Autor:  strażak [ 2024-02-22 19:43:53 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Gratulować nowego :moto:

Autor:  maciej_pk [ 2024-02-22 20:52:42 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

SAS to skrót od Special Air Service? :D Pozdrawiam i gratuluje!

Autor:  sfazowany [ 2024-02-22 23:48:48 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Sam Adolf Składał

Autor:  rhazz [ 2024-02-27 21:01:00 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

Zrobiłem pierwsze 200km i mam już pewne przemyślenia... :shock:

1) Silnik - tym straszyli mnie najbardziej, że mocy tyle że nie da się ogarnąć...po przesiadce z MT-10 stwierdzam, że Mtek bardziej rwie, mocniej oddaje moc i ogólnie odczuwalne jest "więcej". Silnik V2 w KTM daje natomiast genialną możliwość - przyspieszania (BAAARDZO SZYBKIEGO) z każdej prędkości, z każdych obrotów, na każdym biegu - i to jest super!

2) Sprzęgło - Mt to był precyzjny skalpel, który reagował na dotknięcie...tutaj skrzynia biegów i sprzęgło to jakieś nieporozumienie. Skok klamki i dźwigni jest taki, że MTkiem zmienił bym 3 biegi...Ciężko wyłapać Neutral a żeby było weselej to na wyświetlaczu jest 2 - klikasz nogą jest 1 - klikasz nogą cyfra znika...czyli co mamy? luz? NOPE! Mamy 1 lub 2 i silnik gaśnie :lol:

3) Pozycja za sterami - nooo tutaj jest po prostu DOSKONALE. Wszystko jest tak jak powinno być i siedząc, mamy ochotę wystawiania nogi do przodu jak na supermoto! :twisted: Bałem się wysokości, ale jak stoję - mogę stać na jednej całej nodze, albo na palcach obu
Z minusów - mam za dużą szybę i kant tej szyby mam idealnie na linii oczu - co wkurza mnie niesamowicie!!! Po ustawieniu szyby w górnej pozycji wieje - patrzę przez szybę co wkurza mnie jeszcze bardziej, a do tego wieje mi prosto we wloty w kasku - i mam środku dźwięk jakbym miał suszarkę do włosów w kasku... Dodatkowo przełączniki są średnio ustawione i guzik z kierunków jest trochę za wysoko i męczy mi się kciuk... (bardzo duży plus za automatyczne wyłączanie kierunku po 10 kliknięciach)
Kolejny plus to automatyczne przełączanie się świateł z dziennych na mijania i doświetlanie zakrętów - działa to doskonale! W tym samym czasie wyświetlacz zmienia kolory z dzień na noc

4) Zawieszenie - nie umiem dużo powiedzieć bo bawiłem się tymi ustawieniami tylko chwilę - na opcji Street - jest bardzo komfortowo, zawias trochę nurkuje ale całkiem przyjemnie. Tył...jest ok?! Wszystko jest sterowane z poziomu manetki czyli reakcja na gaz, ustawienie zawieszenia, siła ingerencji abs i to jest bardzo fajne i bardzo intuicyjne. Każda zmiana wpływa odczuwalnie na moc, na pracę zawieszenia - jeszcze nie umiem tego ocenić ale podejrzewam że też ;)

5) Gabaryt - to jest ogromny plus tego motocykla. Jest duży, masywny, dość ciężki jak stoi, ale jak tylko ruszysz z miejsca....MOTOCYKL JEST LEKKI JAK PIÓRKO! A do tego promień skrętu i ta pozycja pozwala kręcić nim kółka prawie w miejscu. Po 10min jazdy manewrowało mi się nim łatwiej niż MT10 po 5 latach :D

6) I na koniec to co mnie zaskoczyło najbardziej - to stabilność prowadzenia a w zasadzie jej brak...
Naczytałem się że lekki przód, że koło 19, że słaby amor skrętu...ale nie byłem świadomy że od 120 kierownica zaczyna żyć własnym życiem :D
Niby jedziesz prosto, ale cały czas z lekkim shimmy i z uczuciem że przód nie za bardzo trzyma się asfaltu. Najdziwniejsze jest to, że na łuku - motocykl zaczyna prowadzić się idealnie stabilnie i robi się całkiem precyzyjny :)
Niby wymiana amora skrętu na opcję niweluje problem, albo ustawienia kierownicy i handbarów (od tego zacznę)

Ogólnie muszę przyznać, że jestem zaskoczony, ale uczucia mam mocno mieszane. Porównując do MT10 - KTM wygrywa mocą V2 w pełnym zakresie, pozycją i bajerami, które pozwalają bardzo dobrze się bawić. Co do skrzyni i precyzji prowadzenia - yamaha miażdżyła system!

Pojeżdżę dalej i będę się uczył tego motocykla...czy się zakocham...czas pokaże! Lubię go od pierwszego wejrzenia, po tych pierwszych 200km wróciłem do domu z uśmiechem na pysku - a to dobra prognoza na kolejne kilometry!

Autor:  tuzmen [ 2024-02-27 22:44:08 ]
Tytuł:  Re: KTM 1290 SAS

U widzę że muszę zejść na 17" bo 19" nic nie da :)

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/