Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2006-06-10 17:43:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2006-05-21 15:28:54
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Witam..

Jestem tutaj raczej calkowicie nowy..
Wiec szybko do rzeczy..

Wlasnie skonczylem robic prawko i za max pol roku mam zamiar kupic jakies 600..

I o to wlasnie chodzi..

Kompletnie nie wiem co wybrac..

Mam do wydania max 14 - 15 tys..

Waham sie miedzy CBR (model '99)..ZX6R..GSXR i..wlasnie tym Waszym kotem..

A wiem..ze pozniej dluuugo nie kupie nowego moto..wiec wybor musi byc bardziej niz wlasciwy..

Moge liczyc na jakas pomoc z Waszej strony..??

Tylko mi nie mowcie..ze 600 to za duzo jak na pierwszaka..

Nie chce przeciez sie scigac..
Narazie..
Tylko troche szybciej pojezdzic po miescie..powyprzedzac..
No sami wiecie..
Co 2 tygodnie konieczna podroz Łódź - Poznań..

Z tego co slyszalem..kotek by sie nadawal..

Tylko..czy nie znudze sie nim zbyt szybko..??
Kurde..
Kusi mnie ta wygoda (raz w zyciu zrobilem TC 100 m)..
Nie wiem jak to jest z reszta tych sprzetow..bo nigdy nie mialem okazji sie przejechac..

Wiem..ze dla Was moj problem moze byc cholernie smieszny..no ale licze na jakas tam wyrozumialosc co do mlodziezy..

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Co wybrac..????????
PostNapisane: 2006-06-10 17:43:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-10 19:32:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2005-09-22 21:42:55
Posty: 448
Lokalizacja: V-Boyen
Witaj. Po pierwsze nie trzeba było pisać 2 razy tego samego posta w dwóch działach, po drugie mogłeś się przywitać z nami w przeznaczonym do tego dziale.
ale do tematu:
już się o Ciebie boję, zwłaszcza dlatego, że też zaczynałem od sportowej 600ccm i uważałem się za bardzo opanowanego (z resztą nie tylko ja miałem o mnie takie zdanie) no i pewnego pięknego razu po kilku kkm poniosło mnie, co skończyło się bardzo źle, wręcz fatalnie. Ile masz lat?

z wymienionych przez Ciebie sprzętów (poza kotem oczywiście) siedziałem tylko na CBR600 '99. Niestety nie miałem okazji na niej jeździć, więc nie mam 100%entowego porównania, ale powiem Ci szczerze... widać, że konstrukcja tego motocykla jest nowsza. Inne są materiały (np obicie kanapy jest przyjemniejsze i bardziej estetyczne). Motocykl ma trochę inny charakter, siedzi sie inaczej, rączki kierownicy są zdecydowanie bliżej siebie, pozycja bardziej pochylona. wygląd mmotocykla jest bardziej sportowy (choć w gruncie rzeczy są naprawdę bardzo podobne do siebie). Honda ma chyba większą moc, ale nie wiem czy czuć tą różnicę, bo hondą nie jeździłem. CBRa ma z tyłu szerszą oponę - kot ma 160, a CBR 180. Ta różnica prawdopodobnie podyktowana jest mocą cebry, ale chyba tak naprawdę jedyną zaletą tego jest wygląd. Jak jeździłem z kolegą, to on miał o wiele gorzej, bo ja sobie śmigałem normalnie, a on narzekał, że nie może w zakręcie ni przez chwile czuć się pewnie, bo rzuca nim w koleinach (których ja nawet nie zauważyłem (sic!) ). Nie wiem który z tych motocykli bym wybrał jeżeli mam być szczery. Za honda przemawia to, że jest to nowsza konstrukcja, moze się bardziej podobać, no i rzeczywiście, kultura pracy silnika, z której słynie honda może jest wyższa w CBR. Nie wiem czy masz już strój motocyklowy, lub czy uwzględniłeś juą pewną kwotę na jego zakup. Jeżeli nie, to kup kota a resztę kasy przeznacz na porządne ciuchy i kask. To ważne nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale dobrze dobrana odzież szalenie podnosi komfort jazdy.
Jako, ze jest to Twój pierwszy motocykl, i juz uparłeś się na 600kę, to polecam Ci kota. Ma bardzo spokojny "dół", więc nie zaskoczy Cie na początku jeżeli tylko pozostaniesz poniżej 10 000obr/min. (Polecałbym nawet wstwianie ograniczników do gaźników w tym celu-tak miał mój motocykl kiedy był jeszcze w Niemczech). A jak juz poznasz tajniki jazdy i zechcesz przyspieszyc, to wkręcająć kota pow. 10 tyś naprawdę poczujesz moc kocura.
musze kończyć, innym razem moze coś jeszcze dopiszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-10 19:50:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2006-05-21 15:28:54
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Ehh..

Sorki za podwojony temat..

Nie sadzilem..ze do tego dzialu ktos jeszcze zaglada..

Groszek:

Wielkie dzieki za szybka odpowiedz..

Moj wiek - 23 latka..

Co do kasy - jak juz napisalem - mam okolo 14.000..
Czyli spokojnie sie zmieszcze..

A co do dzialu Powitalnia..

Juz niedlugo cos tam popisze..tylko teraz troche nie mam czasu..

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-10 19:53:26 
czyli min 1500zł na strój (minimum!!!) i kupisz CBRe '99 za 12500? chyba kot najlepszy za tą kase.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-10 22:18:57 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2006-02-19 22:30:22
Posty: 568
Lokalizacja: Limanowa
Ja Ci powiem w ten sposób. Po pierwsze co nie ulega żadnej wątpliwości i Groszek ma rację to strój. Jeśli chciałbyś kupić nowy i skórzany to musisz się liczyć z cenami takimi:
spodnie 450
buty 450
kurtka 500
rekawice 150
jeśli oczywiście chcesz skóre. Ja nie wyobrażam sobie inaczej jeździć. Inne gadżety typu pas nerkowy albo zół na plecy możesz dokupić z czasem, chociaż ja sobie też nie wyobrażam jeździć bez tego. Pare razy próbowałem i nery bolą (no ale może jakiś wybrakowany jestem).

Druga sprawa to licz się z tym że moto mam nadzieję kupisz z wymienionym olejem, dobrymi klockami i co przede wszystkim ważne dla Ciebie dobrymi gumami, bo spróbujesz zakręt i bęc na wysłużonej oponie. Szkoda plastiku i kolana.

Trzecia sprawa to przynajmniej na pierwszy rok wykup AC - sprzyda Ci się.

Wiem że masz 14 tys. na moto i nie posłuchasz taj rady. Ale ja na Twoim miejscu kupił bym coś tańszego, oczywiście jakieś 600. np zzr 600 z 92 masz za 6tys. a nikt łątwo Cie nie wyprzedzi. Ale mniej żal będzie gdy coś sknocisz. Ja na pierwszym moto uczyłem się korzystać ze sprzęgłą może to śpieszne ale go spaliłem. uczyłem się wchodzić w zakręty i też uwierz mi, kłaść się będziesz coraz niżej aż znajdziesz granice - granica to gleba. Uczysz się na jakich obrotach najlepiej wyczuć zmiane biegu bo szkoda dwójki. I różnych takich duperel. Oczywiście każdy startuje ze swojego pułapu. To jest moje zdanie bo dla mnie 14 tys to dużo.

Jeśli chodzi o motory.
Jeśli wolisz krótkie szybkie wypady weź cebre.
Jesli jestes wysoki i chcesz pojechać dalej weź kota.

Szczerze powiedziawszy ten i ten moto jest świetny kwestia gustu zakłądając że oba są w podobnym stanie. No i ponoć Honda robi najlepsze motory. Ale mi się kot podoba najbardziej. jest ponadczasowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-11 01:24:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2005-09-22 21:42:55
Posty: 448
Lokalizacja: V-Boyen
ten "Gość" wyżej to byłem ja.
Do wyliczeń Pytka dolicz jeszcze kask, a to już w zależności - nawet do 2500zł i więcej :) już taki średni można kupić za powiedzmy 500.
ZZRę osobiście bym Ci odradził, zwłaszcza przed 93 rokiem. Bardzo dobry motocykl, idealny do turystyki, ale jak na pierwsze moto zbyt ciężki, mocny i zbyt trudno się prowadzi (trudniej od kota).
Owszem, tak jak pisze Pytek, musisz wziąć pod uwagę, ze na początku może zdarzyć Ci się mała przewrotka - nie mam tu na myśli zaraz wypadku, ale możesz przewrócić motocykl na parkingu, dopiero jak się kilka razy przewróci udaje nam się nauczyć jak do niego podchodzić i jak go trzymać, żeby takich przygód uniknąć. Wykup AC oczywiście decyzja każdego z nas,mi zawsze na to brakuje pieniędzy. Poza tym jak Ci wyliczą z 2 tyś zł, to bez sensu - za 3 lata już kupiłbyś sobie jakiś drugi motocykl za tą kasę ;)
Reasumując. Nie stać Cię na CBR600 F4, bo musisz się ubrac.No i pamiętaj, że jak kupujesz używany motocykl prawie zawsze jest w nim coś do zrobienia. Zazwyczaj są to wymiany eksploatacyjne, nic nieprzewidzianego, ale jakąś drobną chociaż rezerwę finansową dobrze sobie na to zostawić. GSXR to typowy zapier..alacz, niewygodny, grzechoczący i nastawiony na osiągi. ZX6R podobnie, chociaż jest ponoć trochę wygodniejsza. Pomyśl leszcze nad czym innym może, może suzuki bandit??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-11 18:58:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2006-02-19 22:30:22
Posty: 568
Lokalizacja: Limanowa
Groszek, dlaczego 2 tys ac miałoby kosztować tak z ciekawości pytam?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-11 19:13:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2005-09-22 21:42:55
Posty: 448
Lokalizacja: V-Boyen
no nie wiem, tak strzeliłem. Nie interesowałem sie nawet AC do kota. Jak pytałem kiedyś o ZZRę 600 (to było 2 lata temu) z 93 roku to w zależności od wariantu chcieli w PZU od 935 do 1950 zł. Ostatnio teraz niedawno kolega chciał wykupić AC do ThunderAce'a z 96 roku to podliczyli niecałe 4 tyś zł. A myślałeś, że ile to kosztuje?????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-11 20:10:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2006-02-19 22:30:22
Posty: 568
Lokalizacja: Limanowa
Wiesz co? Jutro zapytam. Myślałem że z 400 zł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-12 13:01:16 
Potwierdzam to co wyżej. Kup tańsze Moto i zatrzymaj kasę na przegląd i ciuchy itd. Ja zrobiłem ten błąd. Chciałem Moto za 8000, kupiłem za 10 000 i dopiero zacząłem wydawać: przegląd i wymiany (olej, świece, guma w sumie za 500 PLN), rejestracja i OC (sam juz nie pamiętam i nie chcę...), kask 400 PLN, Kurtka 500 PLN, rękawice 120 PLN itd. Wszystko po taniości a i tak zebrało się ze 2 000 PLN. Wszystko przecież ważne.

Kot to moje pierwsze Moto i tak jak już chłopaki pisali - na razie nie przekraczam 10 tys. obrotów. Na dole (na szczęście) silnik jest duużo spokojniejszy...

Tak jak pisali Pytek i Groszek - teraz wolałbym mieć coś starszego/tańszego. Mój Kot już raz leżał przy małej prędkosci, niestety nie miałem jeszcze CrashPadów :( Nie ma siły, jakieś akcje bedą. Aż żal niszczyć takie ładne Moto...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-12 15:38:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2006-02-26 01:56:24
Posty: 85
Leefizz napisał(a):
Kot to moje pierwsze Moto i tak jak już chłopaki pisali - na razie nie przekraczam 10 tys. obrotów. ..

Uhuhuhu.. Tcat to moje 5 moto (nie liczac motorynki ;) ) a prawie nie przekraczam 7 tys.
Proponowalbym wyluzowac troche bo .. juz wiesz czemu :)

PJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-12 16:06:16 
PJ nie zrozum mnie źle. 10 tys. obrotów mam na zegarze niezmiernie rzadko... :wink:

A co do top speed - jechałem zbyt szybko..... raz 190, ale przynajmniej droga była równa i pusta.
Jakiś tydzień od pierwszej jazdy pojechałem z W-wy do Konstancina. Nie patrzyłem na zegar i pomyślałem w pewnym momencie, że chyba jest zajebiście szybko. Było 160 km/h. To był moment....


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-13 14:14:41 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
poszukajcie archiwum, bylo juz o vmax


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-15 11:52:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2006-05-21 15:28:54
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Dobra..

Wiec po tygodniu glebokich przemyslen odrzucam GSXR i ZX6R..

Bo z tego co widze..to za ta kase musialbym liczyc na cos starszego..

Wiec na placu boju zostaly tylko (az..??) dwa..

Wlasnie te..ktore mi sie najbardziej podobaja..
W ostatnich dniach czerwca w Lodzi jest najwieksza w Polsce gielda moto..wiec sie zobaczy..

A tak PS..

Czy tylko mi sie wydaje..ze oba sa do siebie prawie blizniaczo podobne..??

Przynajmniej pysk..

Jutro wpadne to sie bardziej jakos rozpisze na wlasciwy temat..

Pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-06-15 18:44:53 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
wg mnie kot i cbr sa zupelnie niepodobnymi motocyklami, przynajmneij jesli mowimy o CBR starszej niz F4.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org