Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-06-07 23:27:44 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
To był naprawdę udany weekend, pośmigane po Bieszczadach aż miło :) przy okazji wypróbowałem klamki i jeździ się z nimi rewelacyjnie, wygoda użytkowania uległa dużej poprawie. Wygląd również ;)
Zapiąłem również kufry boczne i miałem okazję pierwszy raz polatać z nimi. Spodziewałem się, że będą bardzo odczuwalne jako masa no i opór wiatru a tutaj praktycznie nic. Utwardziłem o jeden ząbek zawieszenie zakładając je i praktycznie zerowy wpływ na prowadzenie. Oczywiście rozpędzanie i hamowanie z załadunkiem trwa dłużej ale tego się nie przeskoczy. Spodziewałem się po prostu pogorszenia przyjemności z jazdy czy wyższego spalania ale nic z tych rzeczy nie miało miejsca. Dwa razy tankowałem pod korek i w obydwu przypadkach wyniki na poziomie 4,36 l/100 km :)
Zdążyłem zrobić dwa zdjęcia na postoju.

[ img ]

[ img ]

Zauważam teraz jak bardzo zmodyfikowałem mój sprzęt pod kątem turystyki i nie żałuję żadnej podjętej decyzji. Na przyszły rok zostawiam inne kosztowne modyfikacje :)
Zostały mi jeszcze ostatnie przygotowania na Chorwację, która już za 3 tygodnie - pewnie w tym tygodniu ogarnę ostatecznie te tamaty. Tymczasem pogoda zachęca do jazdy więc trzeba korzystać 8).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-07 23:27:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-06-08 11:03:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Ha, bylismy w Bieszczadach od czwartku do soboty ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-08 11:51:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
MarcinJ oooo to super :) motocykli na drogach byla masa choc nad Solina tlumow nie bylo w sobote i mozna bylo spokojnie sie pomoczyc. Strzelam w ciemno ze mala i duza petla zrobiona :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-08 20:12:55 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Tak, mała i duża pętla zrobiona. Mała kilka razy bo mieszkaliśmy blisko Soliny. Dużą zrobiliśmy w piątek. Wg mnie tragedia. Asfalt okropny, duży ruch, rowery, piesi, puszki. Jak zrobiliśmy postój w Cisnej po starcie z Bezmiechowej przez Ustrzyki Dolne i Górne to mieliśmy dość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-08 21:14:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
MarcinJ no niestety takie długie weekendy sa bardzo oblegane lepiej jest się wybrać w któryś luzniejszy jezeli jest taka możliwość. Duzo ludzi przyjeżdża same Bieszczady podziwiać i chodzić po nich z buta wiec stad tez tak tloczno, w weekend tez byl jakiś rajd bo duzo samochodów poobklejanych jezdzilo. Widzę ze pare dni tu juz Jesteś to przynajmniej pogoda dopisuje przez ten czas :) jak masz jeszcze czas to przyjemnie jest uderzyć nie za daleko na Słowację przez Radoszyce, przyjemne widoki i ruch mniejszy a drogi sa całkiem fajne szczególnie do samej granicy. Po drodze warte zwiedzenia ruiny klssztoru w Zagórzu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-08 21:22:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
blue7 – dokonałeś bardzo interesującego zakupu :) Jak zawsze zresztą… Również rozważam zakup klameczek, z tym że już raczej w przyszłym sezonie. Zainteresował mnie również Twój opis n/t przesmarowywania linki sprzęgła. Nie raz jak się zacznę nad tym zastanawiać, to trudniej jest mi zasnąć ;) zawłaszcza, że też wydaje mnie się, że sprzęgło powinno troszku swobodniej pracować. Na pewno – jak zresztą już nie raz, wykorzystam i te wskazówki :)
Tak na marginesie, również ten ostatni weekend (piątek – niedziela) spędziłem w Twoich stronach – a konkretnie nad samą Soliną. Byłem tam pierwszy raz i jestem pod wielkim wrażeniem. Piękne okolice i w przeciwieństwie do przedmówcy, nie mogę powiedzieć złego słowa n/t dróg i zatłoczenia. Przejechałem w tym terenie 300 km – zrobiłem małą i dużą pętelkę – bo jakże mogłoby być inaczej :) i na pewno tam wrócę.
Jeżeli chodzi o kuferki (a mam identyczne jak Ty) – przez ten weekend wykorzystywałem je po raz pierwszy. W środę czwartek latałem z nimi dookoła Tatr, piątek – niedziela po Bieszczadach. Nie odczułem żadnego dyskomfortu w czasie jazdy. Zatem jestem z nich bardzo zadowolony.
PS. Dla wybierających się w tamte strony - nie polecam powrotu z Bieszczad po stronie Słowackiej, co uczyniłem z ciekawości. Wracałem przez Cisną i po dojechaniu do „19” skręciłem na Słowację: To był mój największy błąd ;) (droga w przebudowie). Cała reszta wypadziku - bajeczka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-08 22:12:55 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
piotrek7 no tak to jest ze trzeba ogarniać swój motocykl ile sie da to pewniej się czlowiek czuje jak wie czym jezdzi. Klamki naprawdę polecam, jakosc jest naprawdę wysoka i za te pare groszy duzo się zyskuje. Jak odkryjesz u siebie cos nowego w zwiazku z linka sprzegla to daj znac :) po tylu modyfikacjach i wlozonym nakładzie pracy i pieniędzy nie wyobrazam sobie zmiany motocykla.
Co do Soliny to naprawdę fajne miejsce gdzie warto przyjechać, szczegolnie w polaczeniu z glebokimi Bieszczadami. Niestety to miejsce cierpi na pewne przypadłości, zdarzają sie tez beznadziejni ludzie ktorzy zanizaja jej wartość jednak gdy przymknie sie na to oko to mozna wrócić naprawdę zadowolonym. Dla motocyklistów obowiązkowe moim zdaniem jest wejście na Chatke Puchatka na zachod słońca. Ja tez w sobotę nie odczułem uciazliwego ruchu choc nie bylo mnie co prawda na petli.
A pro po drogi przez Słowację na zachód wzdluz granicy to sa tam lepsze i gorsze odcinki ale im dalej na zachod tym bogaciej i ładniej. Dobrze jest przejechać taka trasę choc raz bo widok wylaniajacych sie slowackich Tatr wynagradza wszystko :)
piotrek7 a jak jezdziles z tymi kuframi to jakie miales ustawienia zawieszenia? Na ktorym zabku i czy z pasazerem jeszcze czy bez? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-09 21:22:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
blue7 – jeździłem z Plecaczkiem. Moja waga 87, Plecaczka 65. Ustawienie zawieszenia to 4 ząbeczek.
Jeżeli chodzi o ustawienie zawieszenia, przyznam się szczerze że dotąd w ogóle się nad tym nie zastanawiałem. Wsiadłem i pojechałem. Natomiast teraz, po przejechaniu tych tras uważam, że gdybym wiedział w którą stronę przestawić i jak sobie z tym poradzić – zwiększyłbym twardość, przynajmniej o jeden ząbeczek.
Gdybyś mi podpowiedział, czy to ma być „3-czka”, czy 5-teczka – będę po raz kolejny zobowiązany ;)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-09 21:27:13 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Ja przy wadze 63kg plus plecak 48kg mialem ustawiony 5 zabek. Inaczej na postoju byl problem boczna stopke wystawic :-) trzy kufry swoje dociazyly na tyle, ze na centralce moto opieralo sie na tylnym a nie przednim kole :


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-09 22:21:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Rozwinął nam się ciekawy temat, sam byłem ciekawy jak to u Was wygląda.
Dobra, to ja podzielę się moją wiedzą i doświadczeniem.
Instrukcja dość lakonicznie wyjaśnia co to jest regulacja zawieszenia i tak naprawdę nic z niej nie wynika. Trzeba więc samemu kombinować aby wiedzieć jak będzie dobrze. Komuś, kto nie ma dłuższej praktyki w jeździe FZ6 z dodatkowym obciążeniem można życzyć powodzenia w ustawieniach - do rzeczy :)

Standardowo zawieszenie jest ustawione na 3 stopniu twardości i przyjmuje się to za odpowiednie ustawienie do jazdy samemu. Ja uważam, że jak ktoś samodzielnie waży do 90 kg to jest to dobre ustawienie do komfortowej jazdy. Co jednak, gdy dosiada się plecaczek lub gdy zabieramy bagaż?
Wyczytałem na amerykańskim forum fajną zasadę, że skok o jeden stopień twardości kompensuje mniej więcej 50kg więcej udźwigu niż na ząbku poprzednim. Zacząłem stosować tą zasadę i powiem szczerze - sprawdza się jak do tej pory. Wygląda to tak:
"twardość" 3 - kierowca do 90 kg - ja ważę 78 kg i jeżdżę z centralnym kufrem, który waży powiedzmy 10 kg ze stelażami - więc traktuję to ustawienie jako odpowiednie do jazdy wyłącznie samemu.
"twardość" 4 - kierowca do 90 kg + pasażer ok 50-60 kg + kufer centralny średnio obciążony. Mój plecaczek waży 54 więc biorąc pod uwagę obciążenie jest to najczęstsze ustawienie u mnie bo najczęściej jeżdżę we dwoje bez kufrów bocznych i z centralnym prawie pustym.
"twardość" 5 - kierowca do 90 kg + pasażer ok 50-60 kg + kufer centralny + 2 kufry boczne średnio obciążone.
"twardość" 6 - kierowca do 90 kg + pasażer ok 50-60 kg + kufer centralny + 2 kufry boczne mocno obciążone.
"twardość" 7 - kierowca do 90 kg + pasażer ok 50-60 kg + kufer centralny + 2 kufry boczne + inne bagaże - maksymalne dopuszczalne obciążenie motocykla.

Najczęściej jeżdżę ustawiony na 4 i przeanalizowałem te ustawienia jeżdżąc w nocy widząc jak świecą mi światła i wartości przeze mnie podane zgadzają się aby motocykl był wypoziomowany i dobrze się prowadził. Trzeba mieć w oczach trochę wagę aby ocenić co ile waży, po jakimś czasie człowiek wie i "czuje" czy trzeba utwardzić czy usztywnić zawieszenie. Najgorzej jest mieć zbyt miękkie zawieszenie i wtedy motocykl bardzo kiepsko się prowadzi bo obciążenie tylu zbytnio odciąża przód. Prawidłowo powinien być odpowiedni balans pomiędzy przodem a tyłem co czuć po tym jak moto się prowadzi :)
MarcinJ napisał(a):
na postoju był problem boczna stopkę wystawić :-) trzy kufry swoje dociążyły na tyle, ze na centralce moto opierało się na tylnym a nie przednim kole
Znam to zjawisko bardzo dobrze, jeżeli kufry są załadowane to nie da się tego uniknąć żadnymi regulacjami. Faktycznie jest trudno postawić na centralce będąc obładowanym i trzeba bardzo na to uważać, szczególnie w grząskim terenie lub po deszczu na trawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-10 21:20:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
blue7 – bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedź. Teraz sytuacja jest dla mnie jasna. Wniosek już się wysunął, że moje ustawienie nie było trafne. Na kolejny wypad ustawienie zostanie zmienione.
Teraz nadszedł czas nad wyborem klucza potrzebnego do wykonania tej zmiany. Nigdy tego nie robiłem. Zerknąłem – tak na szybko w aukcje allegro. Zauważyłem tam m.in. coś takiego:

http://allegro.pl/klucz-hakowy-pazurkow ... 63724.html.

W związku z tym wielka prośba o odpowiedź – czy takim kluczem załatwię temat?
Bardzo dziękuję za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-10 21:50:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
piotrek7 ten klucz to tzw. pazurkowy tylko jaki on ma rozmiar to nie mam pojęcia.
Tutaj masz aukcje z calym zestawem, to czwarty klucz od lewej:
http://allegro.pl/klucze-zestaw-narzedzia-yamaha-fz6-fz-6-i5432061107.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-10 21:58:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
blue7 - jeszcze raz wielkie dzięki. Sytuacja jasna.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-14 20:40:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-03-27 23:55:28
Posty: 43
Lokalizacja: Jarosław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Widzę blue7 jak zawsze w formie :) Również skorzystałem z podpowiedzi o zawieszeniu i dziś przestawiłem na 4 bo praktycznie zawsze jeżdżę z żoną i jest lepiej, jakoś tak :) Chyba, że to psychologia. Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-14 20:47:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
2vpc hehehe tak jest cos się dzieje caly czas. Przede wszystkim zmieni Ci sie stabilność motocykla jak i prowadzenie. Przy twardszym ustawieniu juz nie jest tak miekko na nierownosciach ale trakcja jest duzo lepsza jezeli ustawione jest wszystko właściwie :) musimy się umowic kiedyś na wspólne latanie w tym sezonie bo jeszcze nie mieliśmy okazji :) Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 218 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 15  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org