Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=42&t=16864
Strona 2 z 15

Autor:  szuki85 [ 2014-10-09 23:09:23 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

cud maszyna!

Autor:  blue7 [ 2014-10-15 12:19:45 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Kilka nowych zdjęć z jesienią :)

z sakwami wersja "touring mode" ;)

[ img ]

[ img ]

oraz w drodze :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Autor:  bierny [ 2014-10-15 16:50:19 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Świetne zdjęcia! Gmole faktycznie nie rzucają się zbytnio w oczy i komponują się ładnie z całym motocyklem :)

Autor:  2vpc [ 2014-10-15 20:12:13 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Też mam sakwy Oxforda i się zastanawiałem jak będzie wyglądał, teraz już wiem :P

Autor:  blue7 [ 2014-10-15 20:31:49 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

2vpc hehehe tak jest. Generalnie fajnie się te First Time pierwszej generacji ukłądają na Fazerku. Warto jednak pomyśleć o zabezpieczeniu boczków folią ochronną żeby nie porysować lakieru. W zimie zamierzam kupić stelaż boczny i kufry do mojego moto ale tymczasem wożę się z tymi sakwami i są bardzo dobre. Kufry mają jednak nieporównywalnie więcej zalet więc będą zakupy niedługo :)

Autor:  2vpc [ 2014-10-15 21:25:37 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Wiem, folia musi być, już to przerabiałem w poprzednim moto. Co kto potrzebuje, mi akurat kufry boczne do niczego się nie przydadzą, chyba, że raz może dwa w roku, ale sakwy póki co mi stykną ;)

Autor:  blue7 [ 2014-10-15 23:43:02 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

I jeszcze parę zdjęć, które wcześniej wyleciały mi z głowy :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Autor:  2vpc [ 2014-10-18 16:10:56 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Dotknąłem i posłuchałem. Zadabana maszynka i robiona z głową! Świetnie razem wyglądały eFzet 6 razem :) PZDR

Autor:  blue7 [ 2015-03-18 23:16:46 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Dziś pokażę Wam parę modyfikacji i ulepszeń jakie wprowadziłem w moim moto na nowy sezon :) ogólnie motocykl musiałem przystosować do turystyki bardziej niż do tej pory, bowiem zwiększam zasięg z każdym rokiem

:moto:.

Na pierwszy ogień poszła do wymiany szyba - owiewka standardowa.

Przeszukałem cały internet w tej sprawie i przez długi czas nie mogłem znaleźć rozwiązania odpowiedniego dla siebie. Szyby najbardziej popularne: Givi, Puig i MRA są co prawda na pewno dobre do jazdy ale jak dla mnie totalnie nie wyglądają. No i sprawa pieniężna też nie wyglądała kolorowo - od 300 do 450zł za szybkę którą muszę kupić w ciemno. Tylko jeden raz trafiłem na firmę MGG z Polski która robi takie szyby. Ostatecznie impulsem do zakupu okazało się spotkanie z naszym forumowym kolegą 2pvc, który ma bliżej nieokreślonej firmy szybkę u siebie w moto, która mi się spodobała. Szyby firm, które wymieniłem mają to do siebie, że są bardzo wysokie co mi się nie podoba a do tego drogie. Po spotkaniu miałem podejrzenie, że 2pvc ma szybę z MGG ale tak naprawdę nadal nie jestem tego pewien.
W końcu ostatnio zdecydowałem się zakupić szybę z tej firmy tak naprawdę biorąc w ciemno w atrakcyjnej cenie 150zł - cena bez porównania do innych firm. Szyby MGG mają w internecie dobrą opinię, jednak niepewność powodowało jej polskie pochodzenie - czasem słusznie - bo często są to produkty marnej jakości.
W zeszłą środę zadzwoniłem więc do firmy, krótka i rzeczowa rozmowa z panią po drugiej stronie słuchawki i szyba była zamówiona. Wziąłem wersję turystyczną o długości 46 cm, o 8 cm dłuższą od standardowej 38 cm. Kolor zamówiłem lekko przyciemniany. Tak szyba wygląda na stronie producenta:

[ img ]

a tak wyglądała u mnie jak przyjechała dobrze zapakowana w pudełku:

[ img ]

Szyba już na pierwszy rzut oka wyraźnie jest większa, jakość wykonania naprawdę super - krawędzie wygładzone, otwory równo wywiercone no i samo tworzywo stwarza wrażenie solidnego.
Do szyby załączona jest uszczelka, którą można założyć na krawędź szyby, dzięki niej nie będzie ona taka ostra. Emblematy producenta są jedynie naklejkami i bez problemu można je odkleić - dlatego byłem prawie pewien zamawiając, że jest to taka szyba jak u kolegi.

[ img ]

Ogólnie czytałem na temat tych szyb, że czasem otwory montażowe nie do końca pasują do docelowych w motocyklu ale u mnie są idealnie tam gdzie być powinny. Szyba bardzo mi się podoba :) no a jak się jeździ? Dotąd przy standardowej szybie jeździło mi się fajnie ale z racji częstych wypadów w trasy pragnąłem czegoś odrobinę bardziej komfortowego. Myślałem, że uroda i praktyczność nie idą w parze ale w przypadku tej szyby tak jest. Jazda do 130km/h jest dużo przyjemniejsza niż dotąd, jestem wysoki i mam duży kask więc odczuwałem to ale nie podejrzewałem, że różnica będzie tak duża. Szyba jest niewiele wyższa i przy jej końcu posiada takie delikatne zagięcie do góry jakby był deflektor (widać to na zdjęciu):

[ img ]

Po przejechaniu się parę razy po prostej w tą i z powrotem byłem pewien, że to był doskonały zakup :)
A jak walory estetyczne?

[ img ]

Szyba jest dłuższa tylko o 8 cm i robi coś fajnego, że bardzo współgra z linią motocykla czego niestety nie można powiedzieć o szybach konkurencji. Barwa jej jest lekko wpadająca we fiolet i jak dla mnie wygląda po stokroć lepiej, niż oryginalna - którą również lubiłem - ale ta jest po prostu pod każdym względem lepsza.

[ img ]

Jeszcze parę ujęć z różnych stron, żebyście widzieli różnicę:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Tutaj ciekawe porównanie względem standardowej szyby

[ img ]

Podsumowując: szyba wyższa o 8 cm, wykonana znakomicie, wygląda świetnie, ciekawy kolor przyciemnienia, znacznie poprawiła komfort jazdy zachowując jednocześnie oryginalny styl motocykla.
Cena 150zł + 20zł przesyłka - 5 dni od zamówienia do odebrania paczki.

[ img ]

Na podstawie mojego doświadczenia polecam wszystkim, którzy nie słyszeli o szybach MGG albo z jakichś powodów wahali się. Szyby jak najbardziej OK i godne polecenia. http://www.mgg.com.pl

Zanim miałem okazję zamontować szybę moto przeszło poważne przygotowania do nowego sezonu.
Przede wszystkim wymienione zostały w przednich zaciskach uszczelki w obydwu tłoczkach. Zestaw naprawczy firmy Tourmax kosztował 200zł i rozwiązał mój problem nie cofania się klocków przez co były stale lekko zaciśnięte na tarczy. Z początku podejrzewałem łożyska ale doświadczony kolega wiedział co jest grane więc do mojego motocykla założone zostały nowe uszczelki zacisków oraz zmieniony został płyn hamulcowy na świeży Agip.

Jednocześnie zmieniony został płyn chłodniczy, bo stary naprawdę się do niczego nie nadawał. Nowy płyn jaki się pojawił to Dynagel, ma świetne parametry i jest polecany również do motocykli.

No a teraz czas na najlepsze :) Do tej pory jeździłem z doczepianymi na rzepach sakwami tekstylnymi, które i tak świetnie się spisały. Z racji zamierzonych wyjazdów zmuszony jestem z wielu powodów kupić kufry boczne z prawdziwego zdarzenia. I tak oto na pokład motocykla trafił stelaż Givi PL360 przystosowany do kufrów na mocowaniu Monokey.

[ img ]

Przede wszystkim stelaż stanowi integralną część ze stelażem centralnym, który posiadałem już wcześniej. Stelaż założyłem już parę tygodni temu, jednak problemem były kierunkowskazy. Do tej pory większość użytkowników stelaża używało dołączonych do stelaża wysięgników od Givi, na których zamontowane są kierunki. Ich pozycja jest mocno przesunięta do tyłu i wygląda to fatalnie. Dla mnie takie rozwiązanie było nie do przyjęcia i wymyśliłem własny sposób jak to ma wyglądać o czym nawet pisałem już na tym forum.
Pierwotnie miałem pomysł zrobienia nowych wysięgników, jednak okazało się, że z powodu rozmiarów kufrów jak i kierunkowskazów nie zmieszczą się one w przedniej cześci płyty centralnej. Ostatecznie zdecydowałem się na montaż na bokach tej płyty w miejscu, gdzie zwykle są takie srebrne dekielki Givi.
Instalacja była dość pracochłonnym i żmudnym procesem ale powiodła się lepiej niż się tego spodziewałem

[ img ]

Na poniższym zdjęciu widać, gdzie były emblematy a obecnie są kierunkowskazy

[ img ]

Ważną dla mnie kwestią jest obecnie to, że kable biegną wewnątrz stelaża i są niewidoczne jak to było wcześniej w przypadku lamp stopu w kufrze. Obecnie wszystkie przewody są zamaskowane.

[ img ]

Ogólnie motocykl za sprawą stelaża bardzo "urósł" jak i dostał dodatkowe gmole z tyłu ;) Po umiejscowieniu kierunków pod kufrem jestem bardzo zadowolony z efektu. Nawet z założonymi kuframi jestem bardzo widoczny co do kierunków a to jest ważne :)

[ img ]

No a skoro mam stelaż to kolejna jakże ważna sprawa - kufry!!! Zdecydowałem się na zakup niedawno wypuszczonych do sprzedaży Givi E360 z racji tego, że nadają się na kufry boczne jak i dlatego, że posiadają jeden z największych pojemności - 40 litrów. Kufry kupiłem jako komplet bocznych przez co mam jeden kluczyk do obydwu i uważam, że jest to super rozwiązanie. Same kufry są bardzo solidne, niewiele mniejsze od Maxii 3, którą obecnie mam i jak na boczne to naprawdę nie potrzebuję lepszych. Ba, uważam nawet, że są one bardzo narażone na uszkodzenia więc wersje ekskluzywne sobie odpuściłem.

[ img ]

Niegdyś taki widok jak powyżej był moim marzeniem, bo popatrzyłem sobie na to zdjęcie w internecie i od tamtej pory dążyłem uparcie, żeby je zrealizować. :) Dziś jeszcze kolektory odświeżyłem po zimie i wreszcie przypominają te z lata, gdy wyglądały jak obecnie.

[ img ]

Razem z tymi kuframi motocykl w ogóle urósł ale i znacznie poszerzył swoje możliwości, z efektu jestem bardzo zadowolony.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ogólnie nowe modyfikacje szyba + stelaż + kufry

[ img ]

[ img ]

Myślę, że na planowaną w tym roku Chorwację wprowadzone zmiany okażą się jak najbardziej przydatne.
Ostatnią rzeczą, jaka została jeszcze zrobiona są dwa światła mijania. Widzenie w nocy teraz zmieniło się o 200% i uważam, że powinno być tak zrobione od początku. Dlaczego nie jest to dyskutujemy sobie jeszcze w innym temacie ;) Obecnie dwa światła są podpięte na stałe a w międzyczasie pojawi się wyłącznik gdy uda mi się kupić tak, który będzie odpowiedni.

[ img ]

Tyle nowości tym razem, w przyszłości może napiszę jeszcze o serwisowych sprawach co zrobiłem, jak i dlaczego do tej pory :)
Wasze zdanie jak i sugestie są mile widziane.

Pozdrawiam :)

:moto:

Autor:  czapu [ 2015-03-18 23:35:10 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Bardzo ładnie się prezentuje :) Aż chce się gdzieś dalej pojechać.

pzdr,

G.

Autor:  barto04 [ 2015-03-19 01:51:51 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Super wykombinowałeś z tymi kierunkowskazami! Bardzo fajnie i estetycznie wyglądają :) no i gratuluję nowych kufrów, niech wożą się szczęśliwie!

Autor:  baxior [ 2015-03-19 08:35:17 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Piknie :D Fajnie się prezentuje :D

Autor:  FZ6_S2 [ 2015-03-19 09:28:54 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Cały motocykl wygląda bardzo estetycznie. Uroku dodają mu wszytskie gadżety w jakie wyposażyłeś Fazera. Swietny sprzęt.

Jakiego aratatu używasz, że wychodzą tak dobre zdjęcia ?

Autor:  blue7 [ 2015-03-19 09:59:26 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

Dziękuję Panowie :mrgreen:

FZ6_S2 zdjecia robie Nikonem D80 ze standardowym obiektywem 18-135mm.

Autor:  Misiek_ [ 2015-03-19 10:07:00 ]
Tytuł:  Re: Yamaha FZ6 S2 FAZER 2007 r.

piekna maszyna :) kombinuje też nad szybą, bo ori taka malutka, caly wiatr na pysk

Strona 2 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/