Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-05-29 21:55:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-25 09:18:03
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1N
8)

Dlaczego FZ1 ?

Kiedy sprzedałem mojego bandita 650n z 2006 długo zastanawiałem się jaki motocykl chciałbym teraz kupić. Bandit to był mój pierwszy motocykl, zakupiony zaraz po zdaniu prawa jazdy. Sprzęt kupiłem od kolegi, a sam motocykl według mnie wyglądał bardzo dobrze. Wygląd był niewątpliwie wielkim atutem Suzi jednak bardzo przeszkadzały mi gaźniki. Po zimie nigdy nie byłem pewien czy sprzęt odpali od pierwszego strzała, dlatego wiedziałem że kolejny motocykl musi być na wtrysku. Kolejna sprawa to niezbyt mocny silnik. Przy gaźnikach i mocy 85 KM motocykl niezbyt ochoczo reagował na gaz a przy niskich obrotach zbierał się dosyć ociężale. Oczywiste zatem że kolejnym kryterium była moc i elastyczność. Nie od razu myślałem o 1000, ale jeździłem MT09 i wiedziałem że z pojemnością chciałbym pójść trochę do góry. Tak jak wspomniałem wcześniej lubię jak motocykl „dobrze” wygląda. Od zawsze podobały mi się nakedy, a na komfort jazdy nigdy nie narzekałem. Nie jestem maniekiem jazdy 299 km/h a raczej entuzjastą szybszej turystyki. Mieszkam w mieście dlatego chciałem również aby motocykl był dosyć zwrotny. Po kilku miesiącach zastanawiania i czytania testów, wybór padł na FZ1. W tym modelu jest wszystko co chciałem: mocny silnik (nie czepiajmy się dołu :P ) zwrotność no i wygląd, który dla mnie jest rewelacyjny.

[ img ]

Jak to było z zakupem ?

Nie chciałem jeździć zbyt daleko w poszukiwaniu motocykla do 20 000 zł. Według mnie przejechanie kilkuset km żeby oglądnąć maszynę jest zbyt ryzykowne. Wszedłem na popularny portal aukcyjny i okazało się że w okolicy Wrocławia jest przynajmniej kilka ciekawie wyglądających FZ1. Długo nie czekałem, umówiłem się z pierwszym sprzedającym i następnego dnia już oglądałem pierwsze cacko. Motocykl garażowany, właściciel kupił już kolejny motocykl (Nowy GS1200), wyglądało to całkiem obiecująco. Po krótkiej rozmowie właściciel wygadał się że regularnie bywał na torze a teraz chciałby pojeździć bardziej turystycznie. Po oględzinach miałem naprawdę dobre zdanie o tym sprzęcie „ale” no właśnie :P był mały wyciek spod uszczelki pod głowicą. Początkowo jakoś mnie to nie przeraziło ale później jak na spokojnie to sobie przemyślałem i wyceniłem naprawę w serwisie doszedłem do wniosku że odpuszczam. Swoją drogą musiał ładnie cisnąć po torze skoro wydmuchał uszczelkę :P Przy drugiej próbie było już lepiej, kolejna wycieczka również niedaleko, Lubin. Pojechałem już trochę mniej podjarany zakupem motocykla i na spokojnie wszystko obejrzałem (uszczelka pod głowicą sucha :P ). Motocykl wyglądał również bardzo dobrze, a do tego był czarny ze złotymi dodatkami :D Tak jak wspomniałem silnik suchy, do tego opony w rewelacyjnym stanie, wiele dodatków rizoma. Motocykl był sprowadzony w 2013r. i chyba nie miał zbyt dużo szczęścia do motocyklistów bo zrobił około 2 000 km w 4 lata :P Motocykl mi przypasował, ponegocjowałem trochę i wróciłem do domu przemyśleć sprawę. Po 2 dniach zadzwoniłem do właściciela czarnej bestii, umówiłem się jeszcze raz na oględziny po których kupiłem sprzęta.

Użytkowanie:

Zrobiłem już Yamahą trochę kilometrów i co za tym idzie trochę elementów musiałem już wymienić. Po samym zakupie zdecydowałem się na ustawienie luzów zaworowych wymianę wszystkich filtrów, wszystkich płynów oraz test na hamowni :D

[ img ]

Poniżej lista rzeczy które zrobiłem w pierwszym roku. Trochę dziwnie jest to opisane ale prowadzę mini książkę serwisową w excelu i tak jest mi łatwiej liczyć koszta.

Sezon 2018

1 - Zakup części: Świece NGK CR9EIX
2 - Zakup części: Olej 10W40 YAMALUBE S4
3 - Zakup części: Filtr oleju YAMAHA (5GH134406000)
4 - Zakup części: Filtr powietrza YAMAHA (2D114451)
5 - Zakup części: Kierunkowskazy BARRACUDA przód
6 - Wymiana oleju
7 - Wymiana płynu hamulcowego
8 - Zakup części: Płyn hamulcowy
9 - Czyszczenie filtra powietrza + nasączenie
10 - Regulacja zaworów
11 - Wymiana płynu chłodzącego
12 - Zakup części: Płyn do chłodnic MANNOL
13 - Hamownia - pomiar mocy
14 - Naprawa instalacji elektrycznej (poprawa instalacji wentylatora chłodnicy)
15 - Smarowanie linek
16 - Zakup części: Uszczelka pokrywy zaworów YAMAHA
17 - Zakup części: uszczelki dekla zaworowego
18 - Zakup części: Płytki zaworowe
19 - Zakup części: Manetki BARRACUDA

[ img ]

Sezon 2018 minął bardzo pozytywnie. Wielka radość z jazdy i tak naprawdę ta maszyna daje mi wszytko czego bym oczekiwał od motocykla ;)

Sezon 2019

Oczywiście zrobiłem serwis przed sezonem jak zwykłem robić. Dodatkowo w tym sezonie postanowiłem zakupić i wymienić koło magnesowe. Nic nie wskazuje na to żeby coś się działo ale wiem że to część z wadą konstrukcyjną i nie chcę ryzykować. Koło magnesowe kupiłem nowe w serwisie w ulepszonej wersji oraz oczywiście uszczelkę pod dekiel magneta.

Poniżej lista rzeczy wymienionych w sezonie 2019:

1 - Zakup części: Fajkocewki OEM + wymiana (używane)
2 - Zakup części: Olej Yamalube® FS 4 10W40 (4 litry)
3 - Zakup części: Filtr oleju YAMAHA (5GH134406000)
4 - Zakup części: DAMPER zadupka
2 - Zakup części: Kołki do zadupka (2szt)
6 - Zakup części: Uszczelniacze pyłowe lag (4PU-23144-00)
7 - Zakup części: Uszczelniacze olejowe lag (4PU-23145-01)
8 - Zakup części: Olej do lag Yamalube Fork Oil 5W
9 - Wymiana oleju
10 - Wymiana uszczelniaczy i oleju w lagach
11 - Wyważenie koła przód
12 - Zakup części: Koło magnesowe (SH-81450-00-00)
13 - Zakup części: Uszczelka pokrywy magneta (2D1-15451-10)
14 - Wymiana koła magnesowego wraz z uszczelką
15 - Zakup części: zestaw naprawczy zacisków przód
16 - Regeneracja zacisków przód

[ img ]

Poniżej zdjęcie przedstawiające stan faktyczny na dziś dzień "2019-05-29

[ img ]


Podstawowe informacje o eksploatacji motocykla przeze mnie:

Olej: Yamalube pełen syntetyk 10w40 - zmiana po 4-5K km
Filtr oleju: Yamaha - zmieniany zawsze z olejem
Filtr powietrza: Akcesoryjny czyszczony i nasączany - po około 4-5K km
Łańcuch: Smarowany co 200-300 km

Sezon 2020

Sezon tak na prawdę dla mnie jeszcze się nie rozpoczął ale pewne naprawy trzeba już wykonać :)

No to zaczynamy listę Sezon 2020:

1 - Zakup części: Łańcuch: DID50ZVMX-122 ogniw
2 - Zakup części: SUNF517-16 zębów // Postanowiłem zmniejszyć ilość zębów zębatki zdawczej. Mam nadzieję że teraz moto będzie się odpychało jeszcze lepiej :)
3 - Zakup części: SUNR1-5474-45 zęby
4 - Wymiana napędu

26.01.2020 r.

[ img ]

Jak masz pytanie pisz w komentarzu :)


Ostatnio edytowano 2020-02-05 23:55:09 przez Maniek09, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-29 21:55:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-05-30 09:49:38 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Wzorowa galerai :) Miło się czyta a i maszyna zacna :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-05-30 18:56:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-25 09:18:03
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1N
avalar napisał(a):
Wzorowa galerai :) Miło się czyta a i maszyna zacna :)

Dzięki :) W planach mam jeszcze trochę prac przy tym motocyklu. Mam nadzieję że z wiekiem będzie coraz ładniejszy i lepszy :p


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-30 10:48:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-25 09:18:03
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1N
Zmiana ilości zębów zębatki na wałku zdawczym z 17 na 16 :)

+6,2% powinno dać radę :)


Załączniki:
JTsprockets.png [107.95 KiB]
Pobrane 298 razy
Komentarz: SUNF517-16
SUNF517-16.png [1.53 MiB]
Pobrane 308 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-10 12:49:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
ja mam pytanie - dlaczego nie napisałeś o napęd z afama który jest o półkę wyżej od Dida a i zębatki dużo dłużej wytrzymają ;)
Co do oleju - to ten yamalube co 5tys to też trochę dyskusyjne - raz że olej taki sobie, a dwa wymiana co 5tys... :P
Wylewałem wczoraj syntetyka po 9,5tys km i wylałem praktycznie idealnie czerwony ;)

Oczywiście miło że ktoś tak dba o moto! (chociaż od rozsądku do szaleństwa jest cieniutka granica) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-02-10 13:22:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-03-25 09:18:03
Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1N
Cytuj:
ja mam pytanie - dlaczego nie napisałeś o napęd z afama który jest o półkę wyżej od Dida a i zębatki dużo dłużej wytrzymają


Wybrałem DID'a ponieważ jest to chyba najczęściej wybierany producent łańcuchów w Polsce.
Nie widziałem sensu szukania czegoś lepszego bo DID na pewno wytrzyma te 20K km :) Dla mnie to w zupełności satysfakcjonujący wynik :)

Cytuj:
Co do oleju - to ten yamalube co 5tys to też trochę dyskusyjne - raz że olej taki sobie, a dwa wymiana co 5tys...
Wylewałem wczoraj syntetyka po 9,5tys km i wylałem praktycznie idealnie czerwony


Wiele osób pisało pozytywnie o tej oliwie dlatego YAMALUBE :P Jeśli możesz podzielić się swoimi przemyśleniami to chętnie wysłucham :) Zmieniam co 5K ponieważ sporo jeżdżę po mieście do tego jakieś upalanie na gymkhana gdzie najczęściej używanymi biegami jest 1-2 , a obroty raczej w tej górnej granicy :D

Cytuj:
Oczywiście miło że ktoś tak dba o moto! (chociaż od rozsądku do szaleństwa jest cieniutka granica)


Po prostu jak nie ma co robić, a jeździć się nie da to grzebię przy moto :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org