Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
FZ6 S2 N Dominka https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=42&t=20258 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | dominek [ 2017-09-10 21:18:08 ] | ||||||
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka | ||||||
A tak wróciłem z Woodstocku :( Chłodnica i kierownica dziś wymieniona, czekam na ładną pogodę na testy. W samym Kostrzynie, kilometr od festiwalu dziewczyna gwałtownie zatrzymała się przed przejściem dla pieszych a ja ślizgiem wjechałem pod jej zderzak. Przednie koło nawet nie próbowało hamować - od razu pisk i chwilę później jazda na lewym boku. Wszystko przez przeładowane moto i brak umiejętności kierownika. Jedno jest pewne. FZ6 jest motocyklem szosowym, turystycznym nie. Sposób zamocowanie kufrów powoduje, że przednie koło jest odciążone, przez co hamowanie w sytuacji awaryjnej tak właśnie wygląda. Moto pierwszy sygnał o możliwych problemach dało zaraz po starcie z domu. Przy dynamicznym starcie spod świateł poderwało mi koło do góry. Zatrzymałem się, polookałem co jest nie tak i resztę drogi na imprezę pokonałem bardzo uważając.
|
Autor: | blue7 [ 2017-09-11 17:54:07 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
o kurde przykra sprawa. Mam nadzieję że szybko naprawisz sprzęt i wrócisz do jazdy :) no z kuframi trzeba delikatniej jeździć bo moto nie jest tak stabilne - i chyba nie na to znaczenia czy to FZ6 czy coś innego. Jeśli jest spora masa i gwałtowne manewry to praw fizyki się nie oszuka. Oby szybko naprawa poszła a całe to zdarzenie poszło w zapomnienie. pozdrawiam :clap: |
Autor: | dominek [ 2017-09-11 18:38:28 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Moto już złożone, czekam tylko na pogodę żeby je objechać. Nie przyglądałem się jak to wygląda w innych moto, ale w FZ6 kufry są daleko za osią tylnego koła, przez co odciążone jest przednie. Brak docisku do jezdni = brak hamowania. Pal sześć moto, gorzej że moja pasażerka musi teraz w kołnierzu ort. zasuwać :|. Niby tylko naciągnięcie mięśni, ale bolesna sprawa. Załącznik: Dzięki blue7 |
Autor: | Janovitz [ 2017-09-11 18:57:41 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Zainwestuj w crashpady, to mocno redukuje zniszczenia w trakcie gleby. Kufer połamany? |
Autor: | blue7 [ 2017-09-11 19:46:50 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Ja jak jechałem na wakacje to też czułem, że tył mam ciężki i przednie koło chętniej idzie ku górze. Od kiedy wożę także tankbag to tam zawsze tam daję butelkę z wodą i wszelkie akumulatory i takie bardziej przydatne rzeczy dzięki czemu motocykl jest lepiej zbalansowany. Nie jest to rozwiązanie problemu, jednak w pewnym stopniu pomaga dociążyć przód odrobinę bardziej ;) Można też wedle tej zasady cięższe rzeczy dawać do kufrów bocznych a do centralki takie, które nie ważą ale zajmują sporą przestrzeń - ja zawsze tak robię i ta metoda się sprawdza. Balans kufrów bocznych też jest ważny :) |
Autor: | dominek [ 2017-09-11 20:33:49 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Janovitz napisał(a): Kufer połamany? Kufry całe, kilka rys i nic więcej. Na szczęście prędkość była niewielka, lawirowałem pomiędzy powoli poruszającymi się autami, gwałtownie nacisnąłem sam przedni hamulec, zawieszenie nie zdążyło się ugiąć i docisnąć koła tylko od razu pisk gumy na asfalcie. Trzeba potrenować awaryjne, tak na przyszłość. blue7 napisał(a): Balans kufrów bocznych też jest ważny Wyobraź sobie, że nawet je ważyłem :lol: . |
Autor: | misiakw [ 2017-09-12 11:48:38 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
kufry kuframi, ale nie one były winne. nawet z cięższym tyłem progresywne wciskanie hebla da radę, bo przód i tak zostanie dociśnięty (fizyka). ok, bez kufrów moto bardziej "wybaczy" impulsywne wciśnięcie hebla, ale tak czy inaczej nawet jakby cały ciężar był z przodu energiczny skurcz prawej ręki zablokuje koło. Ten problem znam dobrze - na co dzień latam sam, bez kufrów. wystarczy że kogoś podrzucam i już widzę inne zachowanie przodu, mimo że plecaczek siedzi przed osią. to nie kwestia motocykla turystycznego czy nie a przygotowania jego i samego siebie do trasy - skręcenia amorków na większą masę, dostosowania techniki jazdy itp. chyba że mówimy o 300kg kolumbrynach to tak, tym dodatkowe kilkanaście kg bagaży gdziekolwiek niewiele zrobi, bo to się zgubi przy macie sprzęta. |
Autor: | dominek [ 2017-09-12 13:00:38 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Zgadzam się z Tobą w 100%. Teorię znam, trenowałem hamowanie progresywne, ale w sytuacji zagrożenia i tak hebel do końca :cry: . |
Autor: | Pablocarlos [ 2018-05-11 00:38:57 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
FZ-ta swietna I w malowaniu patriotycznym :) (bialo czerwona) Uwielbiam te nakedy Yamahy. Jak tam po zeszlorocznej przewrotce? Jezdzisz juz z powrotem na niej, czy moze zmieniles moto? Zaprasza do zerkniecia na mój FZ6 Fazer: viewtopic.php?f=42&t=22406 Próbuje sie jakos uwidocznic na stronach forum, bo jestem tutaj calkiem nowy. Pozdrawiam i zycze wielu bezpiecznych kilometrów wyjezdzonych na motocyklu. |
Autor: | dominek [ 2018-05-13 22:31:06 ] | ||
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka | ||
Prędko jej nie zmienię. Moto w sam raz dla mnie, doposażyłem je tak, jak tego potrzebowałem, więc teraz tylko śmigać. Szkoda tylko, że czasu na przyjemności tak niewiele. Rocznie nawijam niewiele ponad 3kkm. Pozdrawiam D.
|
Autor: | toooomelo [ 2018-05-14 20:23:56 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
dominek napisał(a): Rocznie nawijam niewiele ponad 3kkm. To, najprościej rzecz ujmując, można nazwać zaniedbywaniem sprzęta. Fazerka nigdy Ci tego nie wybaczy, hi hi ;-) |
Autor: | dominek [ 2018-05-14 20:37:11 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Byłoby więcej, ale powroty robię na lawecie :lol: . |
Autor: | Pablocarlos [ 2018-05-14 23:04:37 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Styl jazdy zmien, zrezygnuj z lawety ;) |
Autor: | Mati1466 [ 2018-07-24 16:24:54 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Witam Opłaca się kupić taką szybkę do nakeda? Daje rade czy nie warto w to inwestować? |
Autor: | dominek [ 2021-08-10 17:56:01 ] |
Tytuł: | Re: FZ6 S2 N Dominka |
Ostatnio wskoczyły do moto przewody Hel w oplocie. Hamulce w mojej ocenie są mniej gumiaste, lepsze czucie podczas naciskania klamki/stopki. W 14-sto letnim sprzęcie warto wymienić oryginalne przewody, które powinny być zmienione po czterech latach . Założyłem stopę centralną, dystanse pod kierownicą i wywaliłem owiewkę. W miejsce leda w przedniej lampie wsadziłem normalną żarówkę + ileśtam procent, niby dedykowaną do motocykli. Jeździłem trochę w nocy i led w ogóle nic nie oświetla, oślepia tylko innych kierowców. Rzadko piszę, ale często zaglądam na forum. Pozdro sfazowany [ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ][ img ] |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |