Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-07-20 20:32:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Panowie, kłania się elementarna wiedza z zakresu fizyki, jeśli chodzi o odpowietrzanie to nie myślcie sobie, że się wymądrzam, nie jest to moim celem, każdy robi jak uważa. O moje bezpieczeństwo się nie martwcie, na pewno nie jest zagrożone z powodu niewłaściwej obsługi przeze mnie hamulców, prędzej ucierpi z powodu brawury albo nieodpowiedzialnych zachowań na drodze. Przez 20 lat odpowietrzyłem taką metodą wiele układów w autach z ABS, bez ABS w motocyklach i nigdy działanie hamulców się nie pogorszyło, zawsze działały lepiej po usunięciu powietrza lub wymianie płynu, który chłonie wilgoć, zresztą jedynym ryzykiem przy odpowietrzaniu, czy też wymianie płynu jest to, że zostanie w układzie jakieś powietrze, a to od razu czuć na pedale, jest po prostu miękki. Grawitacji się nie oszuka - zbiorniczek płynu jest zawsze wyżej niż zaciski.
Skoro nie słyszeliście o metodzie grawitacyjnej, to jeszcze mało słyszeliście ;). Gwarantuje wam, że metoda grawitacyjna daje dokładnie taki sam efekt jak odpowietrzanie poprzez tzw. pompowanie lub odpowietrzanie urządzeniem podciśnieniowym, różnica jest tylko w czasie wykonania czynności.
A wracając do problemu kolegi avalar, to pierwsze pytanie jest takie, jak się zachowuje dźwignia hamulca, jest twarda, czuć pewne przekazywanie ciśnienia z pompy na tłoczek czy też dźwignia jest miękka. Jak dźwignia zachowuje się względem tego, co było wcześniej. jeśli jest powietrze w układzie (które jak wiemy jest ściśliwe), to dźwignia będzie miękka. Sądząc po zdjęciu tarczy, to bardziej problemem jest nie całkowity kontakt klocka z tarczą - może coś źle złożyłeś. Nie pamiętam czy w Fz6 da się klocki zamienić miejscami tak jak można to a ucie zrobić, rozumiem, że klocek od strony tłoczka wrócił nawoje miejsce?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-20 20:32:56 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-08-02 10:54:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Witam ponownie po 1,5 tygodnia jeżdżenia i obserwacji :)
Generalnie to wychodzi na to, że zepsułem gwint w zacisku (nie wiem jak to się stało, ale się stało)...
To zdjęcie pokazuje o co chodzi:
[ img ]
Śruba mocująca zacisk jest minimalnie krzywo.

Tarcza wygląda tak:
[ img ]
[ img ]

Jeżeli chodzi o dźwignię - jest przekazywane ciśnienie na tłoczek, nie ma tak że wpada noga przy naciskaniu. Dla spokoju wymieniłem płyn czyli układ powinien się był pozbyć całego powietrza ;)

Pytanie - próbować to przegwintować czy szukać nowego zacisku?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-02 11:37:46 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Według mnie to nie jest wina nieprawidłowo wkręconej śruby. Mało prawdopodobne jest przy takim gwincie wkręcić śrubę krzywo - zaraz pojawił by się bardzo duży opór przy wkręcaniu, czułbyś od razu, że jest coś nie tak. Weź pod uwagę, że jest to zacisk pływający, przesuwa się na dwóch prowadnicach osłoniętych gumowymi mieszkami. Ja obstawiam dwie możliwości: Zacisk z jakiegoś powodu jest zukosowany, to jest obie prowadnice nie są wsunięte równo lub wygięta jest sama śruba. Samo wygięcie śruby będzie łatwo dostrzegalne przy wykręcaniu. Proponuję jeszcze raz odkręcić zacisk, ocenić czy klocki się nie zacinają na prowadnicach, sprawdzić czy klocki się zużywają równo, wkręcić w jarzmo samą śrubę, będzie wtedy widać czy sama śruba idzie prosto oraz dokonać oględzin samego gwintu, jeśli jest uszkodzony, to będzie widać różnicę względem gwintu prawidłowego. Na koniec sprawdziłbym czy prowadnice zacisku wciskają się leciutku, a nawet bym zsunął osłonki i dołożył smaru do prowadnic - można za kilkanaście złotych kupić w sieci.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-02 13:13:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
pawcio81 widzisz, śruba wychodziło bardzo ciężko przy odkręcaniu, biorąc pod uwagę to, że ma być dokręcona z 28NM...

Cytuj:
że jest to zacisk pływający, przesuwa się na dwóch prowadnicach osłoniętych gumowymi mieszkami

Zgadza się, i po naciśnięciu klamki widać jak to pracuje
Cytuj:
Na koniec sprawdziłbym czy prowadnice zacisku wciskają się leciutku, a nawet bym zsunął osłonki i dołożył smaru do prowadnic

Zrobione za pierwszym razem - wciskając prowadnicę samą jest wypychana na zewnątrz gładko więc ma jak pracować, przesmarowane wszystkie miejsca styku klocka z prowadnicami, sam zacisk został wymyty.

Ok, na tą chwilę zdejmę raz jeszcze wszystko, zrobię zdjęcia i może coś podpowiecie ;) Sam na siebie jestem zły, bo trzeba było to zostawić na spokojnie do końca sezonu i wtedy rozbierać...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-02 21:28:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Cytuj:
avalar napisał(a):
pawcio81 widzisz, śruba wychodziło bardzo ciężko przy odkręcaniu, biorąc pod uwagę to, że ma być dokręcona z 28NM...


Nie znałem wcześniej wszystkich okoliczności, czyli jest podejrzenie, że ktoś wcześniej uszkodził gwint. Jak u siebie odkręcałem zacisk przy wymianie opony, to nie było żadnych oporów na śrubach, oczywiście po ich zluzowaniu. Może to kwestia zbyt dużej ilości kleju do gwintów, który w przypadku gdy gwint jest w stopie aluminium potrafi go zniszczyć przy odkręcaniu. Rozkręć wszystko i dokonaj szczegółowych oględzin gwintów wewnętrznych i zewnętrznych na śrubach, wrzuć fotki na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-10 10:49:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Udało mi się zakupić kanapę :) Cena była spoko, więc się skusiłem :) A została mi moja ori, więc jak ta się okaże niezbyt to wiem jak przerobić swoją :)
[ img ]
[ img ]
[ img ]

A tutaj dla kolegów na temat schowka, u mnie to wygląda tak:
[ img ]
Tutaj koło zamka najwięcej się dostaje:
[ img ]
Brakuje tu czegoś?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-10 11:41:40 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Tak, brakuje czystości :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-10 10:38:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
A to to wiem :D ale już brakło mi siły po każdym deszczu tam zaglądać ...
Aktualizacja 10.01.2019.

Wreszcie był czas, żeby zabrać się za przygotowanie moto do sezony, jak już śnieg zejdzie w maju :D
Moto cały sezon śmigało bez najmniejszego zarzutu co mnie bardzo cieszy :)

Co w planach na styczeń/luty:
- mycie całości, spokojnie, wszystkie zakamarki
- wymiana zacisku tył
- wymiana płynu hamulcowego
- czyszczenie i nasączenie filtra powietrza KN
- montaż wyświetlacza biegów
- mycie zębatki zdawczej
- czyszczenie zacisku przód i kontrola uszczelniaczy
- uszczelnienie przestrzeni pod kanapą
- wymiana szyby na wyższą

Parę fotek poniżej, ku pamięci:
Zębatka nie jest zaspawana co mnie bardzo cieszy :D
[ img ]

Syf pod kanapą bierze się z braku osłony nad wydechem, przy montażu Leo po prostu jej nie ma i woda ładuje zakamarkami:
[ img ]

Zacisk w bardzo dobrym stanie przed czyszczeniem i montażem:
[ img ]
[ img ]

Szybka przymiarka, żeby sprawdzić czy na pewno śruby są ok:
[ img ]

I teraz mam pewność, że ja to przegwintowałem poprzednim razem, ten mogę zakręcić palcami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-01-28 16:00:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hej, wskaznik biegów polecam GPT GI1001. Przy montazu musialem przedluzyc kabelek 4-zylowy zeby siegnal pod kanape i kolor biały wyswietlacza trochę daje po oczach w nocy ale za tą cenę dziala znakomicie. Na wskaznik nakleilem prostokącik folii do przyciemniania szyb samochodowych i teraz jasnosc jest akurat. Wskaznik biegow przykleilem tasma dwustronna na gąbce tessa do boku mocowania kierownicy i od dolu do rurki kierownicy. Trzyma sie tam idealnie i nie szpeci kokpitu.

Mi przy wydechu dominatora syfi sie tak samo pod kanapą, mysle nad wypelnieniem miedzy puszkami a stelazem, moze z matą termiczną zeby latem tak nie grzało w zadek, ale przede wszystkim zeby tyle syfu tam tak nie ładowało.

Planuje zmodernizowac troche kanape, poprawic wygodę w przejazdach powyzej 200km, teraz latem po ok 200 jest masakra. Bardzo mozliwe ze ma w tym udzial dyskomfort cieplny, czuje sie jakbym siedzial na bojlerze, nie wiem tylko czy to moje cieplo czy wydech tak dopieka...

Ciekawe jak Ci sie przysluzy kanapa w takim kształcie, mi taki gzyms za pupa troche nie pasuje, wole jak mam mozliwosc zmiany pozycji i usiąść trochę bardziej z tylu. Przejechalem sie kiedy na svce z taką kanapą i bardziej mialem wrazenie ze ogranicza mi to swobode niz polepsza komfort.

Wedlug manuala przy tym zacisku nie daje sie kleju do gwintow loctite, ja teraz przy wymianie klocków nie dałem. Poprzednik dal i ledwo odkrecilem te sruby, myslalem ze cos urwę albo ukręcę, loctite teraz daje wylacznie tam gdzie wskazuje manual. Zaslepke pinu tą wkręcaną płaskim srubokretem tez ktos dal na loctite i skonczylo sie na rzezbie z wykretakiem.

Aha, i rozważ zmianę nakrętki zebatki zdawczej na poprawioną wersję, szerszą nakrętkę która trzyma więcej zwojow gwintu i nie dochodzi do nienagwintowanej czesci wałka, powinna zmniejszyc ryzyko zerwania gwintu i samoodkrecenia. Ja jak sprawdzilem latem stan zebatki to okazalo się że nakrętka się sama odkrecila i zgubiła, zebatka luźno chodzila po wielowpuscie :) na szczescie nie spadla na gwint...
[ img ][ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-05 09:47:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
sfazowany ja mam gipro ale nie mogę się zabrać za montaż, na razie siedzę i czyszccze wszystko po kolei :)

Ja już mam wstępny pomysł jak osłonić tą dziurę i przede wszystkim zamek od kanapy (tonie w syfie).

Cytuj:
Planuje zmodernizowac troche kanape, poprawic wygodę w przejazdach powyzej 200km, teraz latem po ok 200 jest masakra. Bardzo mozliwe ze ma w tym udzial dyskomfort cieplny, czuje sie jakbym siedzial na bojlerze, nie wiem tylko czy to moje cieplo czy wydech tak dopieka...

Ciekawe jak Ci sie przysluzy kanapa w takim kształcie, mi taki gzyms za pupa troche nie pasuje, wole jak mam mozliwosc zmiany pozycji i usiąść trochę bardziej z tylu. Przejechalem sie kiedy na svce z taką kanapą i bardziej mialem wrazenie ze ogranicza mi to swobode niz polepsza komfort.


Nie mam porównania do innej niż fabryczna i ta jest dużo wygodniejsza dla mnie. Mnie osobiście przeszkadzało suwanie się na ori, tutaj nie ma w ogóle tego efektu.

Ja nie daję kleju na śruby przy zaciskach, wolę sprawdzić co jakiś czas. Poza tym, wg serwisówki moment 24 i 27 Nm to nie jest mocne dokręcenie ;)

Za zębatkę dzięki! Będę mieć na uwadze!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-05 10:03:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jak wymyslisz jak to oslonic to sie podziel :) na razie nie mam pomyslu.. Dojrzewam do mysli o obszyciu kanapy i jak zaczalem przegladac co ludzie maja to ten gzyms za kierowca chyba szczegolnie wazny jest przy pasazerce zeby miala bardziej plaska dluzsza nie opadajaca powierzchnie, w tym wypadku mysle ze to uzasadniony kompromis utraty miejaca do zmiany pozycji siedzenia :) pillion zawsze ma mniej wygodnie.. A jak chcemy zeby kobity z nami jezdzily to musza miec jak najwygodniej hehehe. Jak umyjesz to cyknij jakies foty bo na razie masz chyba najbrudniejsze moto na forum :D

Aha, gdybys walczyl z gipro to mow, zasada podlaczania ta sama co w gpt. Polecam, komfort jazdy z wyswietlaczem duzo wiekszy!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 11:25:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
sfazowany już nie jest taki brudny :D Na razie muszę przenieść zdjęcia z jednego hostingu na drugi. Biorąc pod uwagę, że wolę siedzieć wieczorem przy moto niż przed kompem może chwilę zająć :D


Update 08.02.2019r.
Moto na razie troszkę rozbrane do czyszczenia zakamarków itd.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-08 15:59:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Widze ze przy wydechu leo tez jest genialny kolektor z odejsciem na lewy tlumik pod katem 90'... U mnie tez tak jest i praktycznie cala objetosc spalin idzie tylko w prawy tlumik, lewy to bardziej ozdoba.. Za jakis czas trzeba bedzie je zamienic miejscami zeby sie rownomiernie zużywały :) widzialem juz nowsze kolektory dominatora w ktorych rura rownomiernie rozwidla sie na oba ale chyba juz szkoda kasy robic takie inwestycje, zysk niewielki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 11:47:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
sfazowany w sumie masz rację, chociaż jak moto stoi na wolnych to widać, że obie kopcą tak samo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-10 13:05:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Bo nie ma ciśnienia spalin. Jak będzie szło z grubej rury to spaliny będą szły najszybszą możliwa drogą. Wiece będzie szło prosto. Pewnie jakiś odsetek pójdzie w tą pod kontem

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 200 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 14  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org