Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=42&t=23320 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Iroszek [ 2019-05-13 20:41:32 ] |
Tytuł: | FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
W zeszłym sezonie podjąłem decyzje o sprzedaży hondy i padło pytanie co potem. Długo w myślach chodziła mi CBF 1000 a wszystko za sprawą pojeżdżenia CBF 600 (super wygoda po przesiadce z F4i) ale 600 za słabe dlatego był pomysł 1000. Pół internetów przeczytałem i się okazało że na CBF jestem za młody, chce się jeszcze pobawić na moto i poczuć trochę adrenaliny. CBF to taka lokomotywa, za mało dzika. Potem padło na CB1000r no ale jednak wole owiewkę. Był pomysł na Tracer-a ale to inny budżet. W między czasie kumpel kupił FZ1N i troszkę na tym polatałem, okazało się że to jest to. Motórek który ma to co chce i trochę turysty i trochę sporta. Rozpoczęły się poszukiwania FZ1 w wersji owiewka z ABS-em. ABS był warunkiem koniecznym ze względu na bezpieczeństwo. Okazało się że znaleźć fazerka z abs-em (sprawnym) i żeby nie był zajechany to duże wyzwanie. W końcu się udało i w garażu zagościł rumak z pod znaku trzech kamertonów o pojemności 998cm3 :D . Załącznik: Fazerek rok 2007 od kolegi z forum w pięknym malowaniu które było tylko w 2007 roku. Yamaszka posiada: - ABS - cudownie brzmiący wydech Mivv suono - power commander V - zmienione obicie siedzeń - akcesoryjne mocowanie tablicy Moto zostało przygotowane do sezonu: - zmieniony filtr oleju plus olej - zmieniony płyn chłodniczy - zmieniony płyn hamulcowy W planach: - akcesoryjne klamki - nowe paski na koła - strojenie motocykla na hamowni Jeździ mi się super i stwierdzam że to jest to czego oczekiwałem. |
Autor: | Iroszek [ 2019-05-13 20:44:03 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Zmiany jakie zaszły od momentu zakupu to lekka modyfikacja mocowania tablicy bo miejsce montażu odblasku z tyłu lekko mówiąc mi nie odpowiadało. Zostało przeniesione od razu pod tablice rejestracyjną. Załącznik:
|
Autor: | Iroszek [ 2019-05-13 21:14:00 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Teraz wisienka do torcie. Okazało się że ABS nie jest do końca sprawny, czyli ma typową usterkę tego modelu działa tył a nie działa przód. Rozpoczęło się poszukiwania nowej pompy. Została kupiona używana z FJR 1300 i niestety nowa używana pompa też miała taką samą usterkę jak moja :( . W pewnym momencie na alledrogo pokazała się nowa pompa do FJR 1300 za 450zł tyle że nie pasowała ponieważ była z modelu który miał już system CBS którego w FZ1 niema. Załącznik: Nie znalazłem żadnej informacji w internecie czy ktoś takiej modyfikacji próbował. Rozpocząłem poszukiwania schematów budowy obydwóch pomp, schematów elektrycznych systemów ABS w obydwóch motocyklach. Po znalezieniu i przestudiowaniu wszystkich serwisówek, schematów oraz wszystkiego co mogło się przydać podjąłem decyzje że montaż tej pompy w FZ1 jest możliwy i że to ma szanse działać. Postanowiłem spróbować i podjąłem decyzje o zakupie pompy z dwoma wejściami i trzema wyjściami (trzecie wyjście jest do systemu CBS). Pompa przyszła i teraz już nie było odwrotu - czas na przeróbkę i montaż. Po demontażu pompy z FZ1 rozpocząłem przerabianie nowej żeby zamontować ją w FZ1. Załącznik: W pierwszej kolejności trzeba zaślepić trzecie wyjście. Wybrałem się do sklepu, zakupiona została śruba M10 z gwintem 1,25 oraz miedziana podkładka. Docelowo trafi tam śruba z wbudowanym odpowietrznikiem ponieważ ten trzeci kanał pompy też musi być odpowietrzony żeby w pompie nie zostało poduszka powietrza. Operacja zaślepienia się udała. Załącznik: W następnej kolejności przeróbka wiązki sterowania elektrozaworami bo w nowej pompie były 3 a w starej 2. Ten trzeci odpowiada za system CBS w FZ1 nie potrzebny tak samo jak zaślepione wyjście. Wtyczka została wycięta ze starej pompy i podlutowana do dwóch potrzebnych elektrozaworów. Jeden odpowiada za pracę ABS-u na przednie koło a drugi na tylne koło. Załącznik: Następnie uzbroiłem pompę we wszystkie potrzebne elementy żeby zamontować ją w motocyklu. Załącznik: Po zamontowani ukazał mi się taki widok :D Załącznik: Cała operacja się udała i ostatecznie po długiej walce mam sprawny ABS w FZ1. Wszystkie testy się powiodły. Przednia klamka odbija, tył też. Teraz mogę z czystym sumieniem cieszyć się z jazdy sprawnym motocyklem. |
Autor: | sfazowany [ 2019-05-13 22:10:47 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Rewelacja!! To dobra wiadomość również dla użytkowników fz6 gdzie pompa wygląda bliźniaczo. U mnie zadzialala pompa od skutera majesty, praktycznie ten sam blok, również trafiłem nową w okolicach 400zl. Te od fjr z 5ma portami widzialem czesto w ofertach ale nie przyszlo do glowy zeby "zwyczajnie" zaslepic ten 5ty port :) dobra robota! Dla mnie jazda ze sprawnym absem to zupełnie inny komfort jazdy. Oby nie byl potrzebny, oby byl sprawny... Szerokosci :) |
Autor: | pawcio81 [ 2019-05-14 06:59:31 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Świetnie, że Swap pompy z FJR się udał, Polak, to jednak potrafi ;). Ja też mam do wymiany w FZ6, tyle, że mama nową od skutera Majesty 400 taką jak kolega Sfazowany, na dniach w końcu powinienem znaleźć czas na wymianę. Pamiętaj teraz, by co 2 lata wymieniać płyn i przede wszystkim zmuszać chociaż raz na miesiąc ABS przedniego koła do pracy, bo jak widać tyłowi lata nie szkodzą, a przód widzę pozapiekany praktycznie u każdego. |
Autor: | sfazowany [ 2019-05-14 07:10:54 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
U mnie nie zdąży się zapiec, aktywuje się dosyć czesto :) mechanik wlał mi płyn ATE dedykowany do ukladow z pompami abs/esp, ma dodatkowe wlasciwosci smarne i przedłuża zywotnosc pomp. Plyn to bodajze ATE SL.6. Myslalem ze te pompy są bardziej doprojektowane pod konkretne motocykle i podmiana rozstroi uklad, okazuje sie ze one sa calkiem wdzieczne do podmianek. Cale szczescie, bo znalezienie sprawnej pompy konkretnie po numerze czesci to jak gra w totka. |
Autor: | Iroszek [ 2019-05-14 07:47:46 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
sfazowany napisał(a): Myslalem ze te pompy są bardziej doprojektowane pod konkretne motocykle i podmiana rozstroi uklad, okazuje sie ze one sa calkiem wdzieczne do podmianek. Cale szczescie, bo znalezienie sprawnej pompy konkretnie po numerze czesci to jak gra w totka. Części często są w jednym standardzie bo wychodzi taniej przy produkcji i projektowaniu. W autach też tak jest że dana część pasuje do wielu modeli. Szokuje mnie jedynie cena nowej pompy w aso bez rabatów 7800zł a po rabatach około 5000zł mając na uwadze fakt że to znana i częsta usterka we wszystkich modelach yamahy z tą pompą. Jakby cena poszła w dół to byłoby więcej chętnych na zakup. |
Autor: | sfazowany [ 2019-05-14 09:31:29 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Iroszek napisał(a): Szokuje mnie jedynie cena nowej pompy w aso bez rabatów 7800zł a po rabatach około 5000zł No to myślałem że mi krzyknęli dużo, 1300 euro przed rabatami czyli trochę ponad 5000tys. zł. Niestety leżaki magazynowe są w większość branż niewspółmiernie drogie do kosztu produkcji, musi sie zwrócić koszt zagracania magazynu... Okazje na nowe pompy to tylko to co wystawiają mniejsi dystrybutorzy którzy przeliczyli sie z popytem, zamówili wiecej, nie zeszło im i teraz czyszczą magazyny po praktycznie cenach bez marży, żeby tylko ktoś to zabrał w cholerę. Dla nas to gratka, a oni być może czekali na chętnego parę lat. Swoją drogą to wielu motocyklistów jeździ na tyle delikatnie ze nie aktywują absu latami, jesli do tego dojdzie przestój kilkuletni sprzętu w garażu, to nie trudno o zastanie sie zaworków w pompie. Może nawet i kilkumiesięczny okres zimowy temu sprzyja. Nie powiedziałbym że jest to wadliwy element, tylko ze latwo o scenariusz w ktorym pompa jest narażona na niekorzystne warunki. W aucie konsekwencje przyblokowania kół są o wiele rzadziej tak nolesne jak na moto, plus unikanie jazdy moto zimą, pompa w aucie zdecydowanie częściej sobie popyrka i uniknie awarii. |
Autor: | Ron [ 2019-05-14 09:42:53 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Zazdroszczę komina :) można pod niego mody porobić. |
Autor: | Iroszek [ 2019-05-14 13:45:00 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
sfazowany napisał(a): No to myślałem że mi krzyknęli dużo, 1300 euro przed rabatami czyli trochę ponad 5000tys. zł. Niestety leżaki magazynowe są w większość branż niewspółmiernie drogie do kosztu produkcji, musi sie zwrócić koszt zagracania magazynu... Okazje na nowe pompy to tylko to co wystawiają mniejsi dystrybutorzy którzy przeliczyli sie z popytem, zamówili wiecej, nie zeszło im i teraz czyszczą magazyny po praktycznie cenach bez marży, żeby tylko ktoś to zabrał w cholerę. Dla nas to gratka, a oni być może czekali na chętnego parę lat. Trafić na taki leżak to jak 6 w lotto. sfazowany napisał(a): Swoją drogą to wielu motocyklistów jeździ na tyle delikatnie ze nie aktywują absu latami, jesli do tego dojdzie przestój kilkuletni sprzętu w garażu, to nie trudno o zastanie sie zaworków w pompie. Może nawet i kilkumiesięczny okres zimowy temu sprzyja. Nie powiedziałbym że jest to wadliwy element, tylko ze latwo o scenariusz w ktorym pompa jest narażona na niekorzystne warunki. W aucie konsekwencje przyblokowania kół są o wiele rzadziej tak nolesne jak na moto, plus unikanie jazdy moto zimą, pompa w aucie zdecydowanie częściej sobie popyrka i uniknie awarii. Zgadzam sięz tobą te pompy psują się przez nie używanie. Tył dosyć często się blokuje podczas normalnej jazdy dlatego pompa na tym obwodzie jest sprawna bo często pracuje. A przód niestety nikt nie będzie umyślnie blokował koła przedniego bo mimo ABS można pocałować asfalt. W samochodzie to inna sprawa wystarczy mokry asfalt i pompa popracuje. -- 2019-05-14 12:46:34 -- Ron napisał(a): Zazdroszczę komina można pod niego mody porobić. Dzięki, zawsze jak odpalę moto to się mimowolnie uśmiecham :D. Jakie mody masz na myśli ? |
Autor: | sfazowany [ 2019-05-14 14:53:45 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Iroszek napisał(a): Trafić na taki leżak to jak 6 w lotto. Czyli obaj trafiliśmy :) co prawda do innego modelu ale nowe pompy, które działają u nas jak powinny... Brawo my :) Ale Ty rozbiłeś bank z tym zaślepieniem 5go portu. moja znaleziona pompa była wystawiona w komplecie z klamką hamulca lewą (bo to od skutera) i uszczelkami za 450zł, zapytałem czy sprzedadzą mi samą pompę bo nie potrzebuję klamki, odpisali że to jest komplet i tylko tak sprzedają ale mogą opuścić na 350zl :D Dodatkowe graty i starą pompę na jakieś testy zostawiłem swojemu mechanikowi w rozliczeniu. Pompa pasowała plug and play bez żadnych przeróbek, poza tymi pinami na portach. No i Ty zrobiłeś to sam :) ja niestety nie mam do takich grubszych napraw warunków. [ img ][ img ] |
Autor: | Iroszek [ 2019-05-14 20:00:58 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
sfazowany napisał(a): Czyli obaj trafiliśmy Dylemat był spory bo mogłem utopić 460zł ale wiedziałem że gra jest warta świeczki. Było co studiować czy podejdzie: Załącznik: Załącznik: Załącznik: Załącznik: plus jeszcze materiały w necie serwisówki online. Ale udało się :D |
Autor: | tuzmen [ 2019-05-14 20:21:35 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
Iroszek Cytuj: A przód niestety nikt nie będzie umyślnie blokował koła przedniego bo mimo ABS można pocałować asfalt. od kiedy mam ABS nie mam takich obaw, hamuje na maxa na mokrym, czy zapiaszczonym i asfaltu nie całowałem :) Tak więc polecam jednak zmuszać przód do aktywacji ABS bo szkoda pompy |
Autor: | sfazowany [ 2019-05-14 23:01:01 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
To są rysunki z haynesa? Przydatna sprawa... Ze schematu tej fjr wynika ze tym piatym portem idzie kanal do przedniego hamulca ale o dziwo tylko na jeden tłoczek z czterech :) jeszcze raz dobra robota. Mysle ze ta pompa podpasuje po takim zaslepieniu rowniez do fz6 i tdm. Dobre info dla tych co mają problem ze znalezieniem pompy z 4 portami... Po naprawie abs dlugo mialem cykora zeby przetestować przedni czy dziala, mimo ze mechnik mowil ze testowal i dziala znakomicie. W koncu jak sie przelamalem i elegancko zadziałał to pozniej chyba kilka minut rozpędzałem się i heblowalem do oporu zeby przywyknac do zakresu sily, juz zapomnialem jak mocno mozna hamowac przodem zanim zacznie wymiekac :) wczesniej przez ostroznoc na niesprawnym absie ze strachu przed zablokowaniem mysle ze hamowalem nawet mniej niz z połową maksymalnej dostepnej sily. |
Autor: | Iroszek [ 2019-05-15 08:34:31 ] |
Tytuł: | Re: FZ1S FAZER 2007 Lava Red (Deep metallic red) |
sfazowany napisał(a): To są rysunki z haynesa? Przydatna sprawa... Ze schematu tej fjr wynika ze tym piatym portem idzie kanal do przedniego hamulca ale o dziwo tylko na jeden tłoczek z czterech jeszcze raz dobra robota. Mysle ze ta pompa podpasuje po takim zaslepieniu rowniez do fz6 i tdm. Dobre info dla tych co mają problem ze znalezieniem pompy z 4 portami... Schematy są z serwisówek które znalazłem w necie, wydaje mi się że to haynes. Cieżko było znaleźć odpowiednie schematy do FJR, bo na początku produkcji były pompy identyczne jak w FZ1, potem wprowadzili CBS i o takie schematy mi chodziło a potem jest już inna pompa która kompletnie nie pasuje do FZ1. Tak, ze schematu wynika że obwód hamulca tylnego jest razem z tym trzecim wyjściem które idzie do przedniego koła, ale w FZ1 ta strona odpowiada za przód, tył jest po prawej a przód po lewej razem z tym trzecim wyjściem. Dodatkowo jest sterowanie trzecim elektrozaworem który obsługuje tylko te 3 wyjście. Jak przerabiałem wiązkę sterowania to kable od trzeciego elektrozaworu obciąłem i zaizolowałem a wyjście zaślepiłem. Utrudnione miałem odpowietrzenie tego trzeciego wyjścia bo nie mam tam odpowietrznika, no ale można sobie poradzić popuszczając śrubę. Załącznik:
|
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |