Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-01-21 10:53:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda co za zbieg okoliczności :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-21 10:53:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-01-21 12:09:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przypomniał mi się fragment filmu Flintstonowie, jak Fred kupił Willmie na urodziny kulę do kręgli, jak powiedziała że nie będzie jej używała to zadowolony zabrał ją żeby samemu z niej korzystać :D przypadek?

Jak wybieraliśmy samochód dla żony to nie ukrywam, że patrzyłem na takie co mają ręczny klasyczny na linkę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-21 12:47:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Przypomniał mi się fragment filmu Flintstonowie, jak Fred kupił Willmie na urodziny kulę do kręgli, jak powiedziała że nie będzie jej używała to zadowolony zabrał ją żeby samemu z niej korzystać przypadek?

Jak wybieraliśmy samochód dla żony to nie ukrywam, że patrzyłem na takie co mają ręczny klasyczny na linkę...

hehhehe
dokładnie tak było, żona stwierdziła że to trochę za drogi prezent dla 9 latka a ja ją przekonywałem, że lepsza będzie kamera niż kolejny karton lego :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-21 15:36:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jedyne co by mnie powstrzymywało przed sprezentowaniem 9-latkowi kamery 360 to odsłonięte obiektywy ekstremalnie narażone na porysowanie, młodzież nie jest tak ostrożna jak dorośli (zazwyczaj :) ), kuloodporna kamera sportowa "klasyczna" to już jak najbardziej fajny prezent. Są jakieś fajne obudowy ochronne do maxa? Może warto przynajmniej na początek taką założyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-22 19:03:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Są jakieś fajne obudowy ochronne do maxa? Może warto przynajmniej na początek taką założyć?

nie mam pojęcia ale pewnie wybór jest spory, kamera była tak potrzebna, że nikt nawet nie wie gdzie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-22 20:17:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2314
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli uznasz że jej nie potrzebujesz, to wyślij mi ofertę odsprzedaży :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-22 21:07:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
Jeśli uznasz że jej nie potrzebujesz, to wyślij mi ofertę odsprzedaży :D

hehehe, kamera jest mojego dziecka więc nie mogę nią dysponować
przypomniało mi się, że mam uchwyt do kamery, wkręcany w miejsce haka do holowania
fajna sprawa do wykorzystania na torze
tak przy okazji, jaki program do edycji filmów będzie najbardziej przyjazny dla osoby która nigdy tego nie robiła?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-22 21:39:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda to w dużej mierze zależy od tego jakiego charakteru nagrania chcesz uzyskać i o jak wysokich parametrach obrazu (rozdzielczość, format i bitrate).
Generalnie można powiedzieć że są dwa typy programów. Jeden to prosty i automatyczny ale o ograniczonych możliwościach co do długości i wariantów edycji typu GoPro Quik (od którego zacząłbym na początek żeby zobaczyć co o jak) albo nieco bardziej profesjonalny Adobe Rush (z tych prostszych). Programy dedykowane od GoPro najłatwiej wyciągają maksymalne możliwości danej kamery i łatwo uzyskać świetne efekty ale na pewno nic dłuższego niż 10 minut się na tym nie zrobi bo program się wysypie bo nie są one pomyślane jako tak zaawansowane edytory.

Jeśli chodzi o bardziej profesjonalne programy o większych możliwościach to trochę zależy czy działamy w środowisku Apple czy Windows. Na Windzie Adobe Premiere wiedzie palmę pierwszeństwa jako potężny kombajn niczym Photoshop do zdjęć ale w ogóle nie jest intuicyjny i trzeba się go nauczyć co nie będzie takie łatwe. Jednak tutaj już można robić highendowe produkcje w których ogranicza nas tylko cena sprzętu na którym montujemy video. Na Apple jest inny program którego wszyscy używają ale nie pamiętam teraz jego nazwy ale podobnie jak A Premiere jest jedyny słuszny na windowsowych sprzętach.

Poza tym jest mnóstwo programów mniej i bardziej popularnych ale tak naprawdę wszystko sprowadza się do tego czy są one stabilne i nie wysypią się podczas edycji i po kilku godzinach pracy wyświetlą error tracąc wszystko nad czym pracowaliśmy. Druga sprawa to możliwości renderowania i ewentualne błędy obrazu spowodowane brakiem kompatybilności albo błędami programowymi (dlatego nie warto szukac wynalazków). Czasem na podglądach wszystko wygląda super a później wychodzą jakieś niedoskonałości na finalnym pliku i to smutne bo nie można nic z tym już zrobić ani dokonczyc w innym programie.
Dlatego radzę albo używać tych dedykowanych prostszych programów typu GoPro albo Adobe Rush albo przysiąść do nauki i z grubej rury nauczyc sie profesjonalnych narzedzi które wycisną wszystko za naszą pomocą z nagranego video. Bez sensownego zaplecza technicznego drugi wariant odpada i lepiej wtedy skupić się na krótkich klipach bo to lekkie łatwe i przyjemne a efekty są szybkie.
Takie efektowne nagrania jak w materiałach marketingowych które przekonały nas do zakupu ewentualnej kamery :wink: to już grubsza sprawa i trzeba sporo wysiłku, wiedzy, umiejętności oraz sprzętu aby im dorównać. Dlatego na początek trzeba sobie w miarę realnie założyć co chcemy i jak nagrywać oraz dobrać do tego program który umożliwi osiągnięcie zakładanego celu.

Dwa tipy:
1. Marcin jeśli masz kamerę GoPro 360 to sprawdź jaki jest do niej dedykowany program edycyjny wykorzystujący jej możliwości i to powinna być baza do późniejszego kombinowania.
2. Jeśli używamy programów które działają na zasadzie projektów to powinniśmy ten plik zapisywać w 2-3 (kopiach w czasie edycji i co jakis czas w razie jakby program się zawiesił to wrócimy do drugiego niedawno zapisanego nieuszkodzonego pliku. Wiem co mówię bo nie raz straciłem świetnie zmontowane klipy ale przynajmniej w większości udało się je odzyskać. Jest to zdrowa praktyka w każdym programie tego typu oszczędzająca nam czasu i nerwów.

Nie potrafię tego zwięźlej opisać :drink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-23 10:25:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Blue7, dziękuję bardzo za cenne informacje i że poświęciłeś tyle czasu na napisanie posta.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-19 20:42:50 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Witamy się na wiosnę znowu :D niektórzy już śmigają jeżdżą, aż nabrałem ochoty w tym tygodniu samemu ruszyć z miejsca.
Jako, że serwis mi się zbliża za 4000km kolejny okresowy to postanowiłem wyprzedzić trochę fakty i zabrać się za zmianę płynu hamulcowego w układach mojego Tracera. Serwis jak dotąd sprawdzał parametru płynu i stwierdzony był brak wyraźnych wskazań bo płyn "trzymał parametry" ale zaniepokoiła mnie jego już dość harbaciana barwa jakby earl grey zamiast english breakfast :wink:.
Wiem, że są takie testery płynu i zapewne nabędę niebawem bo mam co sprawdzać jednak w miniony piątek pół dnia oglądałem filmy jak to jest z tą wymianą i postanowiłem działać.
Zwykle zakupiłbym płyn Yamalube ale nie mam gdzie kupić go od ręki, w dodatku ostatnio został zamieniony z opakowania butelka 500 ml za 26 zł na puszka 500 ml za 47 zł :D i dokonała się magia, przeanalizowałem jego parametry i wyszło mi, że Motul dot 5.1 trzyma dokładnie te same parametry więc spokojnie mogę go zastąpić wspomnianym Motulem bez najmniejszego problemu.

Moją główną obawą do tej pory było to, że mam ABS w Tracerze i myślałem, że jakoś specjalnie trzeba z użyciem komputera zrobić procedurę aby płyn wymienić do końca jak ma to miejsce w motocyklach BMW, jednak praktyka wskazuje na to że płyn wymienia się tradycyjnie przynajmniej w takim Tracerze jak mój. Po szczegółowym rozpoznaniu sprawy podjąłem decyzję o samodzielnej wymianie której efektami chciałem się dzisiaj z Wami podzielić, serwis ASO będzie miał ciekawsze rzeczy do zrobienia przy najbliższej okazji a ja będę już zaczynał sezon na "świeżym płynie".

Największa różnica była w tylnym heblu, mocno ściemniały płyn miał w sobie takie malutkie czarne drobinki i ewidentnie był już przechodzony. Przelałem 2-3 pełne zbiorniczki aby wszystko dokładnie wypłukać i uzupełniłem zbiornik na koniec, procedura banalna na początek.

[ img ]

Co do tych mierników mawiają, że przy zacisku płyn może mieć inne parametry niż w zbiorniczku wyrównawczym ale w przypadku motocykla z tyłu jest to na tyle krótki układ, że płyn dobrze się miesza więc nie zauważyłem istotnej różnicy i spokojnie mierzyłbym parametry już w zbiorniczku żeby ocenić jakość płynu.

[ img ]

Kolejnym etapem było zajrzenie do zbiorniczka wyrównawczego z przodu i od razu przedstawiam widok sprzed i po operacji, tutaj również było pełne płukanie.

[ img ]

Najwięcej czasu tak naprawdę zajęło przygotowanie wężyka aby zmieścił się na odpowietrzniku i nie spadał, ja wykorzystałem rurkę od kroplówki która ma "hamulec" tylko musiałem jeden koniec rozciągnąć nieco bo jest bardzo wąski ale jednocześnie jest to plusem bo jest wygodny przy wymianie i bardzo giętki.

[ img ]

Z przodu płyn przy zaciskach w ogóle nie wyglądał na przechodzony i ciemny, najgorzej wyglądało to w zbiorniczku wyrównawczym, natomiast z zacisku nie leciał płyn o herbacianej barwie - co było zaskoczeniem.
Cała zmiana zajęła mi 2 godziny ale dlatego że bardzo dokładnie poczyściłem odpowietrzniki i miejsca gdzie płyn potencjalnie mógł wyjść poza zbiorniczek - nie lubi się z lakierem więc lepiej unikać niespodzianek że dopuścimy do przypadkowego jego wycieku.
Tak ogólnie odpowietrznik z tyłu to klucz 10, z przodu 8, moment dokręcenia odpowietrzników 5Nm więc niewiele i trzeba dokręcać z wyczuciem aby nie zerwać delikatnych gwintów.

I na koniec porównanie starego i nowego, może dla niektórych to banał ale ja dumny jestem z siebie :twisted:

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-19 20:56:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Jak zwykle - świetnie się czyta, dobrze ogląda robota zrobiona pewnie lepiej niż w ASO


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-19 21:18:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Taka moja rada, ja zawsze przy wymianie płynu, czy to w aucie, czy w motocyklu odciągam strzykawką maksymalną ilość płynu ze zbiorniczka, szkoda ten stary pchać w układ. Odkąd zapiekły mi się zawory w pompie ABS i musiałem ją wymieniać, to płyn zawsze wymieniam co dwa lata, jego cena jest minimalna a wilgoć, którą chłonie nie pomaga pompie ABS. Ja polecam płyn ATE SL6, polecał go sfazowany, używam od kilku lat w aucie i motocyklu. W motocyklu zawsze okolice odpowietrzników płuczę dużą ilością wody, która doskonale wypłukuje resztki płyny, który pozostał na zewnątrz, to na wypadek, gdyby gdzieś jakaś kropla lub dwie zawieruszyły się na elemencie lakierowanym. Płyn zawsze wymieniam grawitacyjnie, klamki ani dźwigni nie tykam, wszystko samo wykapie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-19 21:32:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
avalar rzecz polega na tym, że ja zamiast zrobić tylko zasadniczą robotę to sprawdzam wszystko w okolicach i dookoła tak aby znaleźć ewentualne inne rzeczy warte zaopiekowania. Serwisy często robią z grubsza tak aby klient był zadowolony i "na szybko", jednak to zawsze jest inaczej niż jak się robi "dla siebie" gdzie nie oszczędza się czasu i sprawdza wszystko dokładnie. Serwis zawsze weryfikuję, bo kontrola to podstawa zaufania ;).

pawcio81 tak tak, zgadza się najpierw odciągnąłem strzykawką praktycznie cały płyn tak żeby powietrze się nie dostało do kanalików a następnie uzupełniłem na full cały zbiornik aby od razu leciało to co powinno być w układzie, minimum dwa razy. Ten ATE SL6 słyszałem rzeczywiście o nim i chyba kupię dużą bańkę 1L i zrobię gruntownie we wszystkich samochodach wymianę świeżym płynem żeby pójść za jednym zamachem. Myślałem o jakiejś pompce podciśnieniowej ale okazało się, że to jest tak proste i relatywnie nie trzeba dużo pompować że postanowiłem zrobić to bez użycia specjalnych narzędzi. Dziękuję za polecenie :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-20 08:27:58 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 484
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Robota wykonana na najwyższym poziomie :) Mnie czeka podobny zabieg tylko razem z wymianą wszystkich przewodów hamulcowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-03-20 15:56:18 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
blue7 ale ja to doskonale rozumiem :P Dlatego jak coś dłubię to jest 2-3 dodatkowe rzeczy :)
Podejście serwisu jest takie, bo inaczej nigdy by nie robili tego co miało być zrobione i dwa, byłoby to nieopłacalne ;)

Miałem dopytać - kroplówka dlatego, żeby powietrze się nie cofnęło? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org