Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-06-18 21:30:25 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Witam Szanowne grono forumowe 8)

Od czasu gdy sprzedałem mojego Fazera długo nie wstawiałem nowego wątku, bowiem chciałem przyjść z konkretami. Dziś w przededniu dłuższego wyjazdu na nowym sprzęcie znalazłem chwilę aby zaprezentować nowy nabytek - Tracera 900 GT z rocznika 2019 - mój pierwszy nowy motocykl prosto z salonu na którego temat świrowałem przez ostatnie dwa lata od kiedy wyciekły pierwsze prawdopodobne zdjęcia nowego modelu :drink:.
Motocykl odebrałem ostatniego w ostatnim dniu marca i jest on kontynuacją wielkiego przywiązania do marki Yamaha, oraz dokładną odpowiedzią na to czego szukałem myśląc o zmianie Fazera. Każdy z Was kto odbierał nowy pojazd z salonu wie jakie to uczucie i cieszę się, że było i mi dane poczuć tą euforię przy odbiorze - polecam ;) Nakręciłem krótki filmik z pierwszego dnia i możecie go obejrzeć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=BOXNPPLA8u4&t=6s

[ img ]


W sobotę wyjeżdżam z partnerką nim na Bałkany eksplorować nasze ulubione drogi i odkrywać nowe lądy, motocykl musiał zostać do tego przystosowany. Z byłego Fazera przywędrował komplet kufrów Givi oraz deflektor, natomiast cała reszta to nowe akcesoria Givi i Yamaha. Kupując motocykl od razu dokupiłem ledowe oświetlenie Yamaha LED PLUS przód oraz tył z tym, że nie jest on jeszcze zamontowany ponieważ będzie to u mnie wykonane w niestandardowej wersji o czym dowiecie się w swoim czasie ;). Motocykl zyskał boczne tankpady Yamahy na bak oraz akcesoryjny na bak od góry gdzie będzie chronił lakier podczas używania tankbagu.
Do motocykla założyłem dodatkowo:
- gmole Givi TN2139
- tankring Givi BF23
- stelaż centralny SR2139
- stelaż kufrów bocznych PLR2139
- mocowanie telefonu typu RAM-mount
- deflektor Darkojak Evolution Duo przezroczysty.

Motocykl jest bardzo bogato wyposażony w standardzie więc poza powyższym ma wszystko czego wymagam.

Pogoda w tym roku jest dosyć kapryśna i nie pozwoliła mi na tyle na ile planowałem, ale udało się raz wyskoczyć na fajny trip w okolice Tatr Niżnych na Słowacji gdzie wjeździłem się w maszynę i mogłem wypróbować jej pełny potencjał.

[ img ]

Na chwilę obecną mamy za sobą już pierwszy serwis pozakupowy i 3000km przejechane, co mogę powiedzieć na tym etapie? Ten motocykl to dużo więcej spodziewałem i wersję GT pierwszy raz na oczy zobaczyłem gdy ją odbierałem. Wybór koloru przez parę dni był dla mnie zmorą i wybrałem niebieski mat który nieziemsko mi się podoba i jestem baaaaardzo zadowolony z wyboru tej wersji :whistle:.
Pamiętam uczucie gdy podjeżdżałem pod salon Yamahy w Krakowie oddając zwykłego Tracera 2018 w ręce dealera - w głowie towarzyszyła mi tylko jedna myśl "MUSZĘ GO MIEĆ!!!".

Dla mnie jako raczej turysty niż rajdowca ważne było aby sprzęt spełniał pewne jasno określone kryteria. Jestem wysoki i potrzebowałem motocykla o konstrukcji takiej aby było mi wygodnie - mają na uwadze pozycję podczas jazdy jak i potencjalnie ochronę przed wiatrem oraz wygodę przy dłuższych przelotach. Regularnie jeżdżę na przejazdy 1000 km dziennie i przy wielu godzinach w siodle pewne rzeczy wychodzą co by fajnie było mieć. Dlatego Tracer jest optymalnym wyborem z racji samych gabarytów a najlepsze w nim jest jego serce czyli silnik.
Nigdy nie narzekałem na Fazera S2 którym tyle lat jeździłem i moc którą miałem w zupełności mi wystarczała - co daje Tracer to dużo większa elastyczność, dynamika przyspieszania przy relatywnie niskim spalaniu jak na fun który daje podczas jazdy :twisted:. Od razu odnalazłem się za sterami tego sprzętu i jest to również dzięki zaawansowanemu zawieszeniu całkowicie inna liga niż motocykle którymi jeździłem do tej pory.
Już dzisiaj mogę powiedzieć że mega przydatny jest tempomat, którego obecność bardzo mi pomaga i uważam go za rzecz genialną w trasy. Kolejne to świetny i czytelny ekran LCD, oświetlenie LEDowe to inna epoka w porównaniu do halogenów oraz quickshifter z którego również korzystam.
Jako, że jeżdżę w większości w dwie osoby to sama jazda we dwoje również zyskała innego wymiaru. Mamy dużo więcej miejsca dla siebie a konstrukcja dzielonej kanapy doskonale działa w naszym przypadku. Jest nam wygodniej niż na Fazerze no i wyraźnie czujemy że jesteśmy mniej zmęczeni podróżowaniem we dwoje. Do turystyki raczej nie będę używał kufrów Yamahy bo są dla mnie za małe - wolę alternatywne rozwiązanie Givi z szybko ściągalnym stelażem na adapterach którego nie ma po chwili od ściągnięcia kufrów i latam z samą centralką. Tak więc do turystyki i szybkich przelotów motocykl nadaje się wspaniale i jesteśmy mega zadowoleni z zakupu, to jest dokładnie to czego oczekiwaliśmy.

[ img ]

Wielkich planów na zmiany w motocyklu raczej na tą chwilę nie mam, poza wspomnianymi kierunkami wszystko co niezbędne już jest na pokładzie seryjnie. Myślałem o zmianie wydechu na Akrapovica ale zgłębiłem trochę temat i raczej sobie odpuszczę tą zmianę - brzmienie motocykla fabrycznie bardzo mi się podoba i do mojego wykorzystania motocykla kompletny nowy wydech jest zbyt dużym wydatkiem na to co bym na tym zyskał więc póki co odpuszczam sobie temat. Bardzo zadowolony jestem z fabrycznych opon w tym motocyklu i nie wiem czy w przyszłości zechcę przejść na moje ulubione Pilot Roady - zobaczymy jaka będzie trwałość obecnych opon i jak się będą zachowywać przy większym zużyciu. Podobnie, muszę nauczyć się używać regulacji zawieszenia bowiem mam już tutaj pełną możliwość regulacji przód + tył i raczej będę musiał wyczuć jak to dostroić najkorzystniej do mojego wykorzystania, na plus już teraz jest bardzo łatwy dostęp do regulacji tylnego zawiasu.

Póki co idę się pakować dalej, bo czeka nas kolejna przygoda którą już się eksytujemy :lol: 8) i na pewno rozwiniemy ten wątek tak jak to było poprzednio, że był taaaaaaaaaaaki dłuuuuuugi.

[ img ]

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję osobom z tego forum, które przyczyniły się do mojego takiego a nie innego wyboru :mrgreen: Wasze cenne rady były mi bardzo przydatne.

[ img ]

Do zobaczenia w trasie!!!! :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-18 21:30:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-06-19 06:52:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z przykrością informuję że strasznie Ci zazdroszczę :D sprzęt idealny do nawijania kilometrów... Wygląda świetnie, jak zwykle świetne fotki i dodatkowo zazdroszczę dzielenia pasji z drugą połówką.

Szerokości, udanej eskapady! ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-19 09:03:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
Nigdy Ciebie nie lubiłem, a teraz nie lubię Ciebie jeszcze bardziej, po prostu jestem zazdrośnikiem, a tak na poważnie to gratulację zakupu, mam w planach podobny zakup, niestety muszę jeszcze chwilę poczekać, choć z Moim wzrostem może być kłopot.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-06-23 21:25:34 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-06 20:04:21
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S1
Świetny jest ten Tracer!
Pozwolisz, że podzielę się swoją historią w Twoim wątku.
Jakieś dwa tygodnie temu miałem możliwość przejechać się dwiema maszynami (były dni salonu motocyklowego w Łodzi).
Były to BMW R nineT Scrambler i właśnie Tracer 900 GT.
O ile Scrambler jest mega i fajny do miasta o tyle po zajęciu miejsca na Tracerze... poczułem się jak u siebie :wink:
Mam 188 cm wzrostu i głównym (w zasadzie obecnie chyba jedynym liczącym się) minusem Fazerki jest właśnie wielkość. Mam mocno ugięte nogi w kolanach, przez co jeżdżąc razem z kolegą, który lata na GSie - zmęczenie mamy na różnym poziomie :D
Na Tracerze, nogi dużo bardziej pod kątem prostym w kolanie, ręce szeroko na kierownicy, kierownica bardziej prosta a nie powyginana jak w Fazerce.
Spodobał mi się również wyswietlacz z mnóstwem informacji. Opcji zawieszenia ani tempomatu nie używałem, bo za krótko jeździłem, żeby cokolwiek powiedzieć.
Początkowo natomiast wydawało mi się, że brzmi jednak gorzej niż rzędowa 4 Fazerki, po godzinie jazdy doszedłem do wniosku, że jednak nie jest źle (wcześniej jeździłem na Scramblerze stąd może ten szok brzmieniowy :evil: ).
Elastyczność - tak jak mówisz - chyba trochę na plus w stosunku do Fazerki, spalanie z tego co ludzie piszą też fajne, chociaż w Fazerce akurat na to też nie można narzekać.
Tak więc - kończąc ten przydługi wywód - bardzo mi się spodobał ten motocykl, jedynie mogliby brzmienie minimalnie poprawić i byłaby bajka jak dla mnie.

Ciekaw jestem bardzo Twojej opinii po przelocie dłuższej trasy. Rok temu właśnie byłem z kolegą (GS) w Albanii, ciekaw jestem jak porównasz dłuższą jazdę Fazer / Tracer.

No i duży plus dla Twojej piękniejszej połowy, że wspiera Cię w pasji i jeździ z Tobą! :beer:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-14 23:29:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
twardy103, dziękuję za tak pozytywny post, przeczytałem go będąc na wyjeździe ale nie było czasu żeby coś odpisać.
Wróciliśmy szczęśliwie z naszych wakacji które mega się udały i Tracer GT spisał się wspaniale, zwiedziliśmy wiele cudownych miejsc i było nam dane pośmigać po fantastycznych drogach, dowiózł nas tam gdzie było trzeba.
Czasem jak oglądam profil na FB mojego dealera który stara się zachęcić potencjalnych kupców żeby przyjść i spróbować, że motocykl to niesamowita przygoda to aż się nie chce wierzyć że może mieć to coś wspólnego z rzeczywistością.
Jestem przykładem tego, że takie marzenia potrafią się spełnić i jeśli się może to warto zaryzykować i zrobić to co czujesz wewnątrz że byś chciał, zamiast myśleć co powiedzą inni.
Bardzo długo zastanawiałem się nad sensem zakupu nowego sprzętu co raczej w Polsce jest postrzegane jako niezbyt rozsądny wybór ale jestem zadowolony z podjętej decyzji, czy poniższe zdjęcie to już wystarczający dowód na to?

[ img ]
Vidova Góra / Brač / Chorwacja

twardy103 napisał(a):
O ile Scrambler jest mega i fajny do miasta o tyle po zajęciu miejsca na Tracerze... poczułem się jak u siebie :wink:
To samo uczucie towarzyszyło mi na jeździe próbnej, od razu fajnie się poczułem na moto choć była to całkiem inna pozycja niż przywykłem na Fazerze, największa zmiana to chyba kierownica wyżej ustawiona i nie wymagało to ode mnie pozycji pochylonej przez co już korzystnie to wypływało to na kręgosłup podczas potencjalnie wielogodzinnej jazdy. Kiedyś i po 300 km bolała mnie kość ogonowa choć nic jej nawet nie uciskało bezpośrednio - tutaj nie ma nic takiego.
Dziś gdy już mam ponad 7.000 km nakręcone na nowym moto śmiało mogę potwierdzić iż jest to motocykl o niebo wygodniejszy od Fazera dla osoby o wzroście (przypominam 186 cm). Biorąc pod uwagę dystans 4130 km w dwa tygodnie to obydwoje stwierdziliśmy, że czuliśmy się mniej zmęczeni jazdą niż na FZ6. Ostatniego dnia po 1000km przyjeżdżając do domu zwyczajnie zdjęliśmy kufry, rozpakowaliśmy się i zrobiliśmy pranie - we wcześniejszych latach nie było już na to sił i takie ogarnięcie rzeczy czekało na następny dzień bo nie byliśmy w stanie. Jednak przyznaję, że jest to spory krok na przód pod względem komfortu (świetne zawieszenie), wygody jazdy (gabaryty motocykla) oraz pozycji mojej i pasażerki (inna konstrukcja kanapy - dzielona i większa).
twardy103 napisał(a):
Spodobał mi się również wyswietlacz z mnóstwem informacji. Opcji zawieszenia ani tempomatu nie używałem, bo za krótko jeździłem, żeby cokolwiek powiedzieć.
Może ogólnie wypowiem się tutaj na temat zalet tego sprzętu zaczynając od mniej oczywistej kwestii - spalania. Motocykl o tej mocy, dynamice i charakterystyce pracy silnika palił poza autostradą 4,4-4,7 l/100 oraz na autostradzie 5-5,5 l/100 km dając średnią z całego wyjazdu równe 5l/100 na dystansie ponad 4000km. Z pewnością dla wielu z Was może być to wynik niewiarygodny dla takiej pojemności ale też byłem zdziwiony i są to kalkulacje oparte na każdorazowym skrupulatnym zapisywaniu dystansu i zatankowanego paliwa na stacji podczas tankowania - więc nie ma miejsca na błędy. Faktycznie Tracer potrafi być aż tak oszczędny pod warunkiem gdy wie się jak nim jeździć żeby takie spalanie uzyskać.
Są ogólnie trzy TOP rzeczy w tym motocyklu które najbardziej mi się podobają i na pierwszym miejscu jest silnik, świetna dynamika oraz elastyczność (zawsze mocy pod dostatkiem), drugi to właśnie tempomat oraz trzeci to regulowane zawieszenie które występuje tylko w wersji GT. Tempomat na trasach szybkiego ruchu był przydatny pod tym względem, że upłynniał jazdę której prędkość regulowałem przyciskami na lewej manetce, w pewnym stopniu pomaga on dbać też o napęd ponieważ zmiany prędkości są bardzo łagodne a ciągnąc ciężki motocykl takie szarpnięcia nie są mile widziane przez zespół napędowy. W parze z tempomatem świetnie spisywał się komputer pokładowy pokazujący spalanie oraz inne potrzebne informacje, to w dużym stopniu podpowiadało jak jeździć tym motocyklem aby przemieszczać się sprawnie i uzyskiwać bardzo niskie spalanie więc ten kolorowy wyświetlacz TFT to nie bajer ale również bardzo praktyczny element wersji GT. Wielkość jest w sam raz czytelna a obsługa komputera intuicyjna - miałem kiedyś co do tego pewne obawy ale jak się okazuje bezpodstawne.

[ img ]
Velo Grablje / Hvar / Chorwacja

Jeśli chodzi o zawieszenie to najbardziej zadowolony jestem z tego, że od razu po założeniu kufrów i rozpoczęciu jazdy dało się wyczuć jak pracuje motocykl i co się dzieje na wybojach oraz nierównościach. Stwierdziliśmy po krótkich dystansach, że trzeba wprowadzić korekcję, zatrzymałem się i podkręciłem pokrętłem twardość i od razu było lepiej - fajnie wyczuwalne są różnice w skali która jest wielostopniowa więc łatwo znaleźć optymalne ustawienie. Jest to bardzo komfortowe, że bez użycia narzędzi w parę sekund jestem w stanie dostosować zawieszenie do warunków, zdejmuję boczne kufry i od razu wiem ile przekręcić żeby było OK do jazdy we dwoje - ergonomia znakomita.
Zdarzały nam się też odcinki nieco bardziej offroadowe po takim szutrze i kamieniach gdzie również zabrałem Tracera - nie był to jego żywioł ale przejazd powiódł się szczęśliwie - fajnie że jest on wąski tam gdzie kończy się bak więc mogłem na stojąco przejechać trudniejsze odcinki.
Tutaj muszę powiedzieć jednak jedną istotną rzecz jeśli porównujemy już Tracera do Fazera - jest to motocykl zdecydowanie dla wysokich osób i nawet jak dla mnie trudniej jest mi nim manewrować w sensie przetaczać na niezbyt utwardzonym podłożu. W Fazerze bez problemu byłem w stanie nogami odpychać się do tyłu, tutaj już jest większy z tym problem (kanapę mam na najniższym położeniu) i nie raz brakowało mi nogi aby móc odepchnąć się do tyłu, partnerka pomagała mi ciągnąc za stelaż abym był w stanie cofnąć lub zawrócić. Tak samo Tracer zdecydowanie jest mniej zwrotny i kierownica nie skręca się w tak dużym stopniu jak w Fazerze więc trzeba się pilnować na ciasnych nawrotkach szczególnie z załadowanymi kuframi bocznymi bo można położyć sprzęt na boku (było blisko zanim się przyzwyczaiłem).
Odnośnie szyby i ochrony przed wiatrem to korzystam z niej z deflektorem i spisuje się w tym połączeniu świetnie, zawsze jestem w stanie dopasować sobie ten zestaw żeby jechało mi się dobrze. Jeżeli maksymalnie podniosę szybę i wyciągnę deflektor do góry to struga powietrza odbija się bardzo wysoko nad moją głową więc z zapasem taki zestaw jest dla mnie wystarczający. Czasem trudno było mi regulować wysokość szyby podczas jazdy na autostradzie, ten zatrzask który trzyma szybę siedzi bardzo mocno i musiałem się trochę postarać mocniej aby przesunąć szybę po zwolnieniu blokady.

[ img ]
Jelsa / Hvar / Chorwacja

Ogólnie jadąc z całym tym ekwipunkiem jaki mieliśmy na wyjazd wagowo zbliżałem się do górnej granicy załadunku motocykla. W stosunku do Fazera motocykl prowadził się cały czas bardzo pewnie, nie było mowy o łapaniu shimmy na autostradzie choć zdarzały nam się chwilowe prędkości powyżej 170 km/h. W ciasnych zakrętach i przy niższych prędkościach zdecydowanie Tracer mniej "walił się" w zakręty niż to było na Fazerze. No jakbym nie chciał w tym motocyklu znaleźć czegoś negatywnego uwierzcie mi że jest on pod wszystkimi tymi względami lepszy, bardzo mi się podoba i rzeczywiście się sprawdza.
Aha, jeszcze nie wspomniałem o wydechu i brzmieniu o którym napisał twardy103. W Fazerze nie zmieniłem wydechu z powodów które wymieniłem na forum i po tym wyjeździe już wiem, że raczej też nie zmienię na inny z powodu tego że dźwięk jest słaby. Zależy kto ma jakie przyzwyczajenia z motocykli i czy lubił swój głośny wydech to z mojego bardziej turystycznego punktu widzenia wydech w Tracerze oraz jego brzmienie jest idealnie wyważony jak na charakter oraz przeznaczenie tego motocykla. Spotkałem w tym roku kolegę na starszym roczniku Tracera który przerobił go już na sportową maszynę i naprawdę tego nie rozumiem, motocykl o takich właściwościach jakie ma w ogóle nie pasuje do niego zakładać ryczącej puszki. Gdy wjeżdżałem na camping lub stawiałem motocykl przy promenadzie miasta gdzie raczej tylko małe skuterki obok których siedzieli ludzie pijący kawę nikt nie rzucił mi spojrzenia że ryczę mu "motorem" prosto w twarz. Za to gdy jechaliśmy na drogach krajowych i brałem się do wyprzedzania Tracer wydawał z siebie groźny warkot i z pewnością było go dobrze słychać - potrafi być cichy tam gdzie powinien i głośny tam gdzie trzeba - i to jest to świetne jego wyważenie które mi się bardzo podoba.
twardy103 napisał(a):
Początkowo natomiast wydawało mi się, że brzmi jednak gorzej niż rzędowa 4 Fazerki, po godzinie jazdy doszedłem do wniosku, że jednak nie jest źle (wcześniej jeździłem na Scramblerze stąd może ten szok brzmieniowy :evil: ).
Myślę, że jest to więc bardzo subiektywna rzecz czego kto z nas oczekuje od motocykla, niezbyt lubię głośne wydechy i wolę jak brzmi ciszej ale ma w sobie charakter który w Tracerze GT akurat się znajduje. Moja partnerka wielokrotnie przez interkom mi mówiła że zaj***cie brzmi jak przyspiesza a ma chyba trochę lepszą pozycję niż ja żeby to słyszeć więc wierzę jej na słowo ;)

[ img ]

Chyba zawarłem dużo informacji w poście i tak słowem zakończenia co powiem jeszcze to to, że Tracer GT jak dla mnie jest strzałem w 10 jeśli chodzi o to co zrobiła Yamaha to motocykl idealnie skrojony pode mnie. Mijałem dużo większych motocykli turystycznych pod drodze, nikt nie jechał szybciej mając dużo mocniejszy sprzęt i tempem jazdy praktycznie wszystkie motocykle się równały na autostradzie - a mijałem BMW 1200GS, Multistrady 1260 i Goldwingi - sprzęty z całkowicie innej półki cenowej, często jechaliśmy obok siebie.
Odnośnie samej wersji GT to naprawdę świetny ruch Yamahy, że zdecydowała się wyprodukować taką wersję, bowiem motocykl jest bardzo spójny i w przeznaczeniu do którego go zaprojektowano sprawdza się doskonale. Na pewno najmniej przydatną rzeczą z całego tego pakietu będą dla mnie boczne kufry bo mam swoje opcjonalne większe i nie wiem czy w ogóle będę używał fabrycznych (wyglądają świetnie ale gorzej z funkcjonalnością).
W stosunku do Fazera Tracer GT to dla mnie ogromna rewolucja i krok naprzód, cieszę się że go wybrałem.

twardy103 napisał(a):
No i duży plus dla Twojej piękniejszej połowy, że wspiera Cię w pasji i jeździ z Tobą! :beer:

Ojjjj ja też jestem pełen podziwu dla niej i chylę czoła naprawdę za te męki co czasem przechodzi ze mną podczas wyjazdów :twisted:. Pasja pasją, ale czasem jazda naprawdę bywa trudna i takie chwile tez miewaliśmy podczas tego wyjazdu co trzeba było znieść bo nie było wyjścia. Były opady deszczu tak intensywne, że przemokło już wszystko co mogło przemoknąć a żadne pinlocki w kaskach i przeciwdeszczówki nie dawały rady.
Muszę pochwalić moją drugą połówkę tutaj oficjalnie na forum, że jest twarda i naprawdę daje radę - obojętnie na jakim motocyklu czasem bywa ciężko - i potrafimy to razem przetrwać za co jestem jej również wdzięczny.

[ img ]
Lawendowe pola / Hvar / Chorwacja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-15 11:43:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Ech, co tu dużo pisać. Wspaniale czyta się twoje posty oraz ogląda zdjęcia - czy to w temacie o fazerze czy tracerze, nie ważne gdzie. Mega zazdroszczę Ci nowej maszyny i mam nadzieje że w pewnym momencie w swoim życiu zrobię sobie taki prezent. Tylko z dosięganiem nogami do ziemi może być problem przy 174cm wzrostu :lol:, ale co tam - widziałem już motocyklistów niższych ode mnie na dużych GS'ach :D
Liczę że jak znajdziesz czas, zaszczycisz nas dodatkowymi zdjęciami z podróży.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-15 12:18:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2017-07-28 08:56:26
Posty: 125
Lokalizacja: galicja
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
Tracer super sprawa i jeszcze te zdjęcia. Też byłem w tym roku na Chorwacji moim Fazerem nie ma co porównywać do wyjazdu autem w którym się czujesz jakbyś te widoki oglądał na telewizorze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-15 13:36:18 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-06 20:04:21
Posty: 5
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S1
blue7 napisał(a):
twardy103 napisał(a):
Początkowo natomiast wydawało mi się, że brzmi jednak gorzej niż rzędowa 4 Fazerki, po godzinie jazdy doszedłem do wniosku, że jednak nie jest źle (wcześniej jeździłem na Scramblerze stąd może ten szok brzmieniowy :evil: ).
Myślę, że jest to więc bardzo subiektywna rzecz czego kto z nas oczekuje od motocykla, niezbyt lubię głośne wydechy i wolę jak brzmi ciszej ale ma w sobie charakter który w Tracerze GT akurat się znajduje. Moja partnerka wielokrotnie przez interkom mi mówiła że zaj***cie brzmi jak przyspiesza a ma chyba trochę lepszą pozycję niż ja żeby to słyszeć więc wierzę jej na słowo ;)

Nie chodzi mi o głośność a o samo brzmienie, wg mnie słychać, że to nie 4 cylindry tylko 3 (jak w samochodzie) ale tak jak mówisz - to rzecz subiektywna. Ja też nie lubię głośnych wydechów, szczególnie w turystyku - to się dla mnie mija z celem.
Ja na razie nie zmieniam moto, w sierpniu ruszam w Alpy Fazerką ale Tracer 900 jest jedną z ciekawszych propozycji jeśli chodzi o kolejny moto jaki rozważałbym jakbym zmieniał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-16 13:27:00 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Blue7 trzeba założyć osobny wątek żeby spokojnie można było popisać o Tracerach ;-) Napisz mi proszę jakich rozmiarów masz deflektor. Ja długo zastanawiałem się nad szybą akcesoryjną ale ostatecznie zrezygnowałem i zostałem przy serii. Skoro piszesz, że przy Twoim wzroście deflektor daje radę to też się zastanowię. Daj znać jeszcze czy wyczuwasz wibracje na podnóżkach przy prędkościach 120 (na 6 biegu) i wzwyż.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-16 13:43:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
maciej_pk napisał(a):
Blue7 trzeba założyć osobny wątek żeby spokojnie można było popisać o Tracerach

jak wam brakujewątka - to zakładaj i pisz mi na priv co postrzątać, a wydziele do nowego wątku. jak brakuje działu - również pisz mi na priv a ogarnę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-16 21:59:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
twardy103 napisał(a):
Nie chodzi mi o głośność a o samo brzmienie, wg mnie słychać, że to nie 4 cylindry tylko 3 (jak w samochodzie) ale tak jak mówisz - to rzecz subiektywna.
Zdecydowanie jest różnica w brzmieniu silnika Fazera i Tracera, całkiem inaczej brzmią na wolnych obrotach, podczas jazdy Tracer nieco bardziej basowo niż Fazer.
maciej_pk napisał(a):
Blue7 trzeba założyć osobny wątek żeby spokojnie można było popisać o Tracerach ;-)
misiakw napisał(a):
. jak brakuje działu - również pisz mi na priv a ogarnę.
Myślę, że tak czy inaczej jakiś dział na Tracery musi się znaleźć i to forum to najlepsze polskojęzyczne miejsce aby gromadzić doświadczenia w tej materii no i jako potencjalne źródło wiedzy.
maciej_pk napisał(a):
Napisz mi proszę jakich rozmiarów masz deflektor.
Darkojak Evolution Duo, poprzednio miałem go w Fazerze i to jest ten sam tylko dokupiłem samą szybkę przezroczystą - za te pieniądze świetnie się sprawdza i również ciekawie wygląda. Tutaj jest strona gdzie wszystko znajdziesz na ten temat:
http://www.darkojak.rkr.pl/Deflektor/deflektory%20z%20regulacja%20wysokosci%20-%20ewolution.html
maciej_pk napisał(a):
Daj znać jeszcze czy wyczuwasz wibracje na podnóżkach przy prędkościach 120 (na 6 biegu) i wzwyż.
Tyle ile zdążyłem już przejechać to nie czułem żadnych nieprzyjemnych wibracji zarówno na podnóżkach jak i na kierownicy i przy różnych prędkościach. Na Fazerze gdzie podnóżki posiadały gumy z wierzchu czułem wibracje przy jeździe około 120, tutaj w ogóle nie doświadczyłem takiego problemu. Sety są całe metalowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-17 11:42:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
Bardzo fajny motocykl. Obecnie jezdze Yamaha FZS600 z 2003 roku i niestety bede zmuszony zmiana na cos nowszego ze wzgledu na niedlugo wprowadzane normy emisji spalin w miescie/kraju, w ktorym mieszkam. Poki co, to mam jeszcze czas, ale pomalu zaczynam sie rozgladac.
Yamaha ma pierwszenstwo, poniewaz przez ostatnie 6 lat uzytkowania Fazerka i dzieki regularnemu serwisowaniu, nie bylo z nim zadnego problemu.
Wahalem sie miedzy Tracer'em 700 oraz 900. Poczatkowo 700tka bardziej podobala mi sie wizualnie, ale gdy usiadlem na nia, pozycja niezbyt sie roznila od mojego obecnego FZS600. Mam 184cm wzrostu, wiec Tracer 700 wydawal sie poprostu maly. Gdy usiadlem na 900 to od razu poczulem sie jak w domu.
Oprocz lepszej dla mnie pozycji, 900 oferuje wiecej dodatkow niz 700, a szczegolnie w wersji GT.
Szukam motocykla do jazdy glownie po miescie oraz przeciskaniu sie w korkach. Czasami w weekendy jezdze sobie turystycznie ze znajomymi, oraz kilkukrotnie bylem Fazerkiem za granica, takze dalsza turystyka tez wchodzi w gre.

Nie mialem okazji pojezdzic jeszcze zadnym z Tracerów, ale wiem, ze 700tka odpada ze wzgledu na gabaryty. Mam trzech znajomych, z ktorych dwoch posiadalo Tracery 900 (starsze wersje z poczatku produkcji i nie GT). Jeden pokochal ten motocykl, drugi znienawidzil. Trzeci znajomy wybral sie kiedys na jazde probna wersja GT i stwierdzil, ze jest to bardzo nudny motocykl :) Oboje narzekali na to, ze moc przenoszona jest na tylne kolo bardzo liniowo (co moim zdaniem nie jest niczym zlym), oraz na to, ze Tracer jest niestabilny przy wyzszych predkosciach.
Ciezko jest mi sie na ten temat wypowiedziec, gdyz nim nie jezdzilem, jednak z tego co czytam/ogladam w internecie, to stwierdzam, ze Yamaha posluchala klientow i poprawila kilka drobiazgow, ktore byly bolaczka starszej wersji.

Fajnie byloby zobaczyc wiecej zdjec oraz opis jak sprawuje sie motocykl przy dluzszym uzytkowaniu :)

LwG :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-17 14:33:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
blue7 napisał(a):
Myślę, że tak czy inaczej jakiś dział na Tracery

na same tracery nie widze sensu, ale faktycznie MT-07 czy też 09 jest następcą fazera, a jednak jest na tyle konstrukcyjnie odmienny od niego (w przeciwieństwie np do różnic miedzy FZ1, FZ6 a FZ8) że wart oby mu założyć oddzielny dział - poruszę temat z innymi adminami (hej, widzicie ten wpis? to szykujcie swoje zdanie na ten temat) i coś się ruszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-17 17:44:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
nimportequi3011 napisał(a):
Szukam motocykla do jazdy glownie po miescie oraz przeciskaniu sie w korkach.

O Panie zależy jakiej szerokości ulice tam u Ciebie są. Ja w zeszłym roku jeździłem testowo MT09 i mi kompletnie nie podszedł. A przede wszystkim dlatego że jako w nim pierwszym w Warszawskich korkach stanąłem za samochodami. Nie dość że siedzisko dla mnie za wysoko (mam 176cm) to kierownica razem handgardami jest mega szeroka, a lusterka na wysokości dostawczaków. Jeśli masz przynajmniej metr wolny między samochodami to zahaczasz o samochody. W starym kiera chyba miała szerokość 95cm a w nowym obcieli 5cm. czyli dalej nie jest kolorowo. Ja w swoim Z mam 79cm i już uważam że jest dość bandowo w niektórych momentach a w VFR800F miałem 75cm. To co ważne w obu tych motocyklach mogłem sobie szybko złożyć lusterka żeby się przecisnąć a w tracerze jest jak to mówią za granicą FIXED :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-17 18:14:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Zgadam się z przedmówcą jeśli chodzi o przeciskanie się w korkach Tracerem. Kierownica jest szeroka z handbarami plus lusterka (ja mam przedłużone, żeby coś w nich widzieć). nimportequi3011 co do niestabilności przy wyższych prędkościach to był podobno problem modeli do 2018. W tamtym roku wydłużyli wahacz dla poprawy prowadzenia. Ja w moim motocyklu tego nie zauważyłem chociaż nie sprawdzałem jeszcze prędkości maksymalnej :D (zresztą w FZ1 też nie sprawdziłem a miałem go kilka lat). Nie zgodzę się z tezą, że motocykl jest nudny. Na trybie A silnika można nieźle poszaleć. Blue7 napisał całkiem długi elaborat na temat tego motocykla z którym się zgadzam. Dla mnie jeszcze ochrona przed wiatrem jest słaba. Szyba jest wąska i nie za wysoka. Oczywiście piszę to z perspektywy osoby, która nie ma 1,50 w kapeluszu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 365 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org