Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=42&t=23373
Strona 9 z 25

Autor:  bierny [ 2020-05-25 20:03:35 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Coś chyba się ociągasz, a że szanowny Youtube wrzucił mi propozycję, to wyręczę się i wklejam link do filmiku :D

https://www.youtube.com/watch?v=cabLctCkzm4

Autor:  blue7 [ 2020-05-25 20:49:33 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

bierny hehehe tak jest dzisiaj rano opublikowałem kolejną część i jednocześnie otrzymałem info że pierwsza została zablokowana przez jedną piosenkę z którą nie było do tej pory problemu. Ciężka ta współpraca na YT na szczęście robię te filmy na użytek własny więc lotto mi co robi ta platforma ;)
Zatem bierny, dzięki za wręczenie mnie no i korzystajcie bo nie wiadomo kiedy mi YT i tą część zablokuje :mrgreen:.

Co do Tracera to wspomnę jedną rzecz o której nie każdy wie a może się Wam przydać takie info. Razu pewnego po umyciu dokładnie całego moto postawiłem na stopce centralnej i odpaliłem celem nagrzania silnika. Zapiąłem pierwszy bieg i nakrecilem kołem, zamigala kontrolka ABS-u i po chwili check engine który już później nie zgasl. Jak się okazuje trzeba jechać do Yamahy żeby to skasowac ale będąc pragmatycznym kupiłem wcześniej kabel diagnostyczny i przyszła pora żeby go pierwszy raz użyć - choć nie celowo. Pod kanapa gniazdo + kabel + ELM237 i aplikacja OBDII, po chwili wszystko zadziałało. Spokojnie błąd skasowalem i dopiero po jakims czasie ukazały się pierwsze informacje na YT że ten sposób działa tylko z innymi programami. No i zastanawia mnie czy pomimo wyłączonej kontroli trakcji jak ktoś pali gumę jakąkolwiek MT09 to zaświeci się check engine i trzeba przejść tą procedurę z kasowaniem błędu? Sądząc po tureckich nagraniach na YT tak się właśnie dzieje. Daleko mi do takich praktyk upalania gumy sprzętem ale zastanawia mnie czy tak działa obecnie elektronika w kazdym motocyklu?

Dla zainteresowanych kabel z aliexpress za 45 zł, spokojnie działa :)

Autor:  Cimaj [ 2020-05-25 21:04:52 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

U niektórych w z1000sx podobnie sie dzieje. U mnie nie a w VFR800F rownież nie. Natomiast pytanie czy nie ma jakiejś procedury opisanej w książce serwisowej bo to tragedia jest w innym przypadku jeśli nie można skasować błędów.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Autor:  marcingda [ 2020-05-25 21:06:47 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Kolejne piękne widoki. Super :!: :!: :!:

Autor:  maciej_pk [ 2020-05-26 08:51:04 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Blue7 „podlinkujesz” ten kabel? Z góry dzięki.

Autor:  blue7 [ 2020-05-26 10:38:41 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

https://m.pl.aliexpress.com/item/4000233585158.html?trace=wwwdetail2mobilesitedetail&spm=a2g0s.9042311.0.0.74475c0fEy2Ai0
Ten kupiłem :)

Autor:  marcingda [ 2020-05-26 10:57:00 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

blue7 napisał(a):
No i zastanawia mnie czy pomimo wyłączonej kontroli trakcji jak ktoś pali gumę jakąkolwiek MT09 to zaświeci się check engine i trzeba przejść tą procedurę z kasowaniem błędu? Sądząc po tureckich nagraniach na YT tak się właśnie dzieje. Daleko mi do takich praktyk upalania gumy sprzętem ale zastanawia mnie czy tak działa obecnie elektronika w kazdym motocyklu?

ja oczywiście na asfalcie tego nie robiłem ale na polnych drogach jeździłem z wyłączoną trakcją gdzie koło praktycznie stale buksowało i nic się nie działo

Autor:  maciej_pk [ 2020-05-26 12:32:51 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Dzięki Blue7

Autor:  Piotr2018 [ 2020-06-06 12:07:26 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Witam serdecznie.
Mam Tracera GT 900 od 2018 i mam sporo przemyśleń w temacie tego motocykla:
Zalety wyposażenie, genialny silnik, łatwość prowadzenia, poręczność, trwałość i niezawodność ergonomia
Poprzednio jeździlem Fazerem S2 2009 od nowego.
Po zakupie Tracera Fazer stal nieużywany rok w garzau to najlepiej mówi o różnicach pomiędzy maszynami.
Dość ględzenie konkrety....
Wady: niska orginalna szyba wymiana na Piugi.
Dokupiłem przednie LEDy przeciwmgnielne super poprawiają widoczność.
Dalem do obszycia i obicia plus żel kanapy,oryginalne po 2 godzinach jazdy zabijał nasze 4 litery.
Szersza podstawka pod boczną stopkę od sw motech.
Wymiana opon na Michelin Pilot GT 5 są super.
Tankbag od yamahy i centralny kufer.
Oklejenie motocykla folią ochronną warto zainwestować w to.
Dużą wadą jest niska ładowność 2 osoby normalnej budowy ciała plus wszystkie bagaże i potrafię przytrzeć centralna stopka na zakrecie w złożeniu regulacja zawieszenia nic nie daje bede wymieniać je....
Brak ABSu na zakręty .
Migacze LED z funkcja stop i pozycji niestety działają tylko z jedna funkcją (gryzą się z oryginalną instalacją yamahay ,więc uważajcie przy zakupie nieorginalnych)
Poza tym motocyk świetny dobrze wyposażony za te pieniądze i drugi raz bym go też kupił. W tej ofercie cenowej najlepsza propozycja na rynku jeśli szukasz motocykla do miasta i na trasę.
Spalanie przy 2 osobach bocznych kufrach centralnym wyższej szybie to 5.5-6,5 w zależności od stylu jazdy.

Autor:  blue7 [ 2020-06-08 22:55:53 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Piotr2018 dzięki za podzielenie się Twoimi doświadczeniami z Tracerem GT, na przyszłość chyba lepiej napisać takie podsumowanie w dziale ogólnym o MT bo nie będzie bałaganu w tematach o które zabiegają admini ;)

Spora część osób nabywających Tracery masowo z automatu wyrzuca standardową szybę i wymienia na inne akcesoryjne. Mnie natomiast w zupełności zadowala deflektor na standardowej szybie - do mojego wzrostu 186cm ten patent się sprawdza i nie mam ogromnego żagla a co za tym idzie ogromnego oporu powietrza szczególnie przy jeździe pod wiatr.
W sobotę wykorzystałem pogodę która łaskawie nam się utrzymała przez cały dzień i nawinąłem 300km po okolicach granicy polsko-słowackiej gdzie mamy piękne drogi i malownicze tereny prowadzące prosto w serce Bieszczad. Nie każdy zna te rejony a myślę że warto czasem zboczyć z głównych dróg które są obecnie turystycznie dość zapchane i pojechać bardziej lokalnymi odcinkami. Jako, że koledzy wrzucają piękne zdjęcia i filmy ze swoich wojaży to również podzielę się kilkoma z soboty.

Motocykl spisuje się wspaniale, docieram tylną oponę i lada chwila zabieram się również za wymianę przedniej do kompletu.

Droga krajowa 897 na odcinku Tylawa-Komańcza, gdyby komuś brakowało inspiracji to polecam 8)!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Autor:  marcingda [ 2020-06-09 06:51:45 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Krajobraz istotnie piękny choć drogi bardzo przeciętne pod względem wrażeń które są w stanie dostarczyć. W zeszłym roku byliśmy rodzinnie na weekend w tamtych okolicach, jechaliśmy z z hotelu czy pałacu Polanka do m. Bukowiec robiąc pętle wzdłuż granicy. Jechaliśmy chyba 897, na pewnym odcinku były straszne dziury.
Prawda jest taka, że w naszym kraju niewiele jest odcinków technicznych i pięknych krajobrazowo. Owszem znajdą się ładne odcinki ale zwykle mają nie więcej niż kilkanaście kilometrów. Dlatego czekam z niecierpliwością, żeby chociaż na kilka dni wyjechać z naszego pięknego kraju.

Autor:  sfazowany [ 2020-06-09 07:22:12 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Blue piękne zdjecia! Wrzucaj do tematu fotografii motocyklowej :)

To prawda, piękne tereny często są okraszone kraterami w drodze.. Czasami to jest malutki plusik tych miejsc, przez to bywają bardziej kameralne, nie są też celem wycieczek ścigantów chcących przytrzeć kolanko. Swoją drogą gdyby w Bieszczadach na dużej pętli zrobiono świetny asfalt to przypuszczam że dla mieszkańców przy każdej dobrej pogodzie mogłoby to oznaczać sznur jadących naprawdę szybko motocykli i nie tylko. Sam pamiętam jak za "gnoja" testowałem swoje samochodowe umiejętności po Bieszczadach.

Właśnie przez te dziurawe drogi u mnie następne moto musi być typu Adventure. oprócz możliwości zjeżdżania z drogi to najważniejszy plus takiego zawieszenia i ciut większego przodu - możliwość bezkarnego śmigania po tych kiepskich drogach. Na Dolnym Śląsku jest sporo wyremontowanych dróg tam gdzie ostatnio jeździliśmy, okolice Zieleńca. Bywa że z tego cudownego asfaltu zjeżdża się na starą rozpadającą się drogę i to bez ostrzeżenia, bo zmiana gminy jest :) tak że jesli nie znamy trasy to lepiej nie pałować na ślepych zakrętach. Z tego co tracerem jeździłem to na dołkach szału nie było, dość sztywne zawieszenie które lubi dobry gładki asfalt. W GT macie chyba regulację zawieszenia i możecie je zmiękczyć nieco na takie grajdoły?

Autor:  marcingda [ 2020-06-09 08:27:10 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Nie ma co się oszukiwać Tracer nie lubi jeździć tam gdzie nie ma asfaltu. Mnie jakoś nie ciągnie na nieutwardzone szlaki a poza tym trudno mieć moto którym można jeździć jednocześnie w terenie i na asfalcie. W ubiegłym roku testowałem GS-a, miał kostki ,tym się praktycznie nie dało jeździć po asfalcie.
Ja mam "zwykłego" tracera i zawieszenie mam ustawione w "połowie" , jest dość twarde ale przyzwoicie się prowadzi.

Autor:  tuzmen [ 2020-06-09 09:17:24 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

Na zdjęciu asfalt wygląda jak stół więc nie wiem o co wam chodzi :)
Zjeździłem południową granicę i muszę powiedzieć że w polsce unia zostawiła swoje piętno w postaci świetnych asfaltów. Jedyne rozczarowanie to pętla w bieszczadach ale to tylko mały kawałek całej przestrzeni górskiej do przejechania

Autor:  marcingda [ 2020-06-09 10:22:30 ]
Tytuł:  Re: Yamaha Tracer 900 GT - Phantom Blue by blue7

tuzmen napisał(a):
w polsce unia zostawiła swoje piętno w postaci świetnych asfaltów

i nie tylko
ale chyba mieszkańcy tych terenów (na pewno nie wszyscy) myślą trochę inaczej :shock:

Strona 9 z 25 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/