Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2022-01-19 22:29:34 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
piorkow większą różnicę niż żarówka zrobi Ci jak dołączysz drugi reflektor na jakimś ukrytym włączniku bo ta lampa jest zdolna świecić podwójnie na krótkich i na długich dopalasz drugie włókno w H4 jak pamiętam. Miałem tak w Fazerze i to była prosta a skuteczna modyfikacja. Żarówki też przerabiam właśnie w samochodzie te chłodno białe szybciej się przepalają ale barwę mają spoko, natomiast w motocyklu są większe drgania to je może szybciej zabijać. Warto wozić w zapasie jakąś zwykłą jakby umarła nagle.
Widać przygotowania do sezonu idą pełną parą :thumbup:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: FZ8 SA by Piórko
PostNapisane: 2022-01-19 22:29:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2022-01-19 22:39:07 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
piorkow spróbuj osram cool blue intense które nie są mocno wysilone i świecą bardzo ładnie na biało i nie są to typowe blue. Kosztują ok 23zł/szt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 11:36:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-01 15:24:09
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
blue7 napisał(a):
piorkow większą różnicę niż żarówka zrobi Ci jak dołączysz drugi reflektor na jakimś ukrytym włączniku bo ta lampa jest zdolna świecić podwójnie na krótkich i na długich dopalasz drugie włókno w H4 jak pamiętam. Miałem tak w Fazerze i to była prosta a skuteczna modyfikacja. Żarówki też przerabiam właśnie w samochodzie te chłodno białe szybciej się przepalają ale barwę mają spoko, natomiast w motocyklu są większe drgania to je może szybciej zabijać. Warto wozić w zapasie jakąś zwykłą jakby umarła nagle.
Widać przygotowania do sezonu idą pełną parą :thumbup:


Hmm.. Ale chyba instalacja i prądnica może nie wytrzymać zwiększonego poboru prądu? Masz tak u siebie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 11:45:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ja też tak miałem w fz6 s1. Przy normalnym użytkowaniu nie było problemu. Kiedy akumulator był słaby to wyłączałem tą dodatkową lampę żeby więcej prądu szło na ładowanie akumulatora. Dodatkowe światło mijania dawało całkiem sporo pokrycia drogi, świetne uzupełnienie. Przy dobrym ustawieniu nie raziło ruchu z przeciwka. Używałem dodatkowego światła głównie po zmroku, w ciągu dnia często ją odłączałem przełącznikiem schowanym w owiewce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 16:40:57 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
piorkow też mam zrobione lampy że świecą obie. Włączam ją dopiero jak jest mocno ciemno. Zrobione mam tak, że jak włączę długie to automatycznie te dodatkowe gaśnie i tak musi być, bo H4 nie wytrzyma jeśli 2 żarniki na raz będą się świecić. Altka nie przeciążysz, bo to tak jakbyś jechał na mijania i długich jednocześnie. Zauważyłem, że masz lampy angielskie więc nie wiem jaki będzie snop światła po przeróbce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 17:03:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-01 15:24:09
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Hmm.. To w sumie teraz mi uświadomiłeś, że mam te angielskie lampy - ale trochę mi się nie chce już w tym grzebać póki - widzę, że koszt lampy europejskiej to ok. 1000 PLN.. Póki co budżet na moto już wystarczająco wydrałowany :D. W przyszłości wrócę do tego tematu.

A takie nie mają homologacji https://www.youtube.com/watch?v=qX_tjMhHkHQ ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 19:30:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
piorkow napisał(a):
Hmm.. Ale chyba instalacja i prądnica może nie wytrzymać zwiększonego poboru prądu? Masz tak u siebie?


W FZ6 i zapewne u Ciebie tak samo ten manewr z dołączeniem drugiej lampy był fabrycznie przewidziany tylko nie stosowano go prawdopodobnie że względów jedynie homologacyjnych. Technicznie motocykl bez problemu sobie z tym radził i nie ma szans żeby coś złego to wywołało a widoczność i co za tym idzie bezpieczeństwo poprawia się niebotycznie szczególnie na krętych drogach. O wiele bardziej drenują akumulator i obciążają alternator grzane manetki które chyba są numerem jeden pod względem poboru mocy, większość motocyklistów bez namysłu je montuje i nawet się nie zastanawia nad tym więc tutaj nie powinno tym bardziej być problemów.
Jeżeli u Ciebie lampa jest nie taka to mimo wszystko chyba lepiej rzeczywiście się z tym wstrzymać żeby nie oślepiać jeszcze bardziej. W FZ6 jak pamiętam jak przebiegał snop światła z prawej lampy to nie oślepiał na 100% z naprzeciwka i w FZ8 konstrukcja jest ta sama. Ja bym mimo wszystko zmienił lampy bo to poriorytet względem innych zabawek a żarówki to już na samym końcu kwestia kosmetyczna jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 23:12:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli masz angielskie i ustawione na horyzont to zamiast doświetlać pobocza świecisz w oczy wszystkim jadącym z przeciwka. Jeśli nie chcesz wymieniać lamp na "kontynentalne" to chociaż je obniż na tyle żeby nie oślepiać. Wtedy druga lampa ustawiona bliżej horyzontu z osobnym włącznikiem do użytku po zmroku bardzo się przyda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 23:34:17 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-01 15:24:09
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Kurde, to faktycznie muszę przysiąść do tematu.
Z tego co widzę, to koszt reflektora to ok. 1000 PLN? Nie wiecie czy reflektory z FZ6 też pasują?

I pytanie czy nie opłaca się bardziej przerobić na LEDy..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-20 23:52:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Może taniej, ale możesz mieć problemy z przeglądem i z policją zagranicą. Może jest jakaś lampa z uszkodzoną obudową to przełożył byś same odbłyśniki...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-22 16:06:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Na 99% lampy są te same i aby to potwierdzić trzeba zadzwonić do serwisu ewentualnie porównać nr katalogowe z serwisówki. Jak coś to posiadam uszkodzoną lampę do FZ6 z dobrymi odbłyśnikami. Kwestia rozklejenia lampy. Może ktoś kto się tym zajmuje na codzie by Ci to ogarnął za rozsądne pieniądze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-22 23:20:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-09-01 15:24:09
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 SA
Oo, to zweryfikuję czy od FZ6 pasuje - ale tak jak mówisz, na 99% tak.

Obecne lampy świecą tak jak na zdjęciach - poprzedni właściciel twierdzi, że nic z nimi nie robił, bo po kodzie wyszło że lampy są z Luksemburgu. Jesteście w stanie ocenić czy prawidłowo świecą?


Załączniki:
20220122_210427.jpg [1.76 MiB]
Pobrane 98 razy
20220122_210502.jpg [1.75 MiB]
Pobrane 99 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-23 01:17:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Troszkę ciężko ocenić ale zwróć uwagę na tą łunę na lewo od środka powyżej linii odcięcia, myślę że to jest właśnie ta część która powinna doświetlać prawe pobocze a świeci na ruch z przeciwka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-23 01:51:49 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Moim zdaniem tez ten łuk powinien rozchodzić się dokładnie odwrotnie o 180 stopni w przeciwnym kierunku. Wyższy snop światła powinien być po prawej stronie a jest po lewej. Dopełnienie długimi da u Ciebie szersze spektrum z prawej strony a powinno być odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-01-23 10:43:47 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Proponuję podjechać do stacji kontroli pojazdów (oczywiście jak zrobi się cieplej) i sprawdzić światła na profesjonalnym urządzeniu.
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć że chciałem sprawdzić światła w swoim aucie. System oświetlenia nazywany jest jako "laserowy", oświetlenia drogę rewelacyjnie ale niestety bardzo często kierowcy jadący z przeciwka są oślepiani. Na stacji kontroli powiedziano mi że twego typu świateł nie da się sprawdzić na tradycyjnych urządzeniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org