Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-09-28 19:42:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Witajcie,

posiadam od niedawna Yamahę FZS600 Fazer z 2000 roku i zastanawia mnie dość męczący jednostajny szum, nawet przy małej prędkości, z przodu, tak jakby wychodził z owiewki lub spod niej.. Co to może być?
Druga rzecz to jakiej firmy klocki hamulcowe do niej polecacie?
Trzecie pytanie odnosi się do pękających gum (króćców ssących silnika), wymieniać od razu czy czekać na dławienie się moto? Jeśli już to jaka firma oczywiście, czy też skąd dostać nowe czy używki, itp.
Ostatnia jak na razie i bardzo ważna rzecz - opony. Jakie polecacie? Może dobre używki czy nówki sztuki? :)

PS Piszę w swoim temacie, żeby później móc szybko znaleźć i wdrożyć w życie. Mam mnóstwo pytań, jedne głupie, drugie głupsze, także nie besztajcie, a zrozumcie adepta, który wchodzi dopiero w świat motocykli.

Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-28 19:42:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-09-28 20:38:33 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1662
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 4
Obecne moto: Kilofazer 2005
1. Klocki - Nissiny niebieskie lub brembo lub tańsze EBC HH
2. Króćce - są mega grube i od zewnętrzych pęknięć do faktycznego pęknięcia całej gumy może minąć 10lat ;)
3. Opony nówki lub leżaki 2-3letnie. Ja jeździłem na roadsmartach i pilotach 3 - obie mogę polecić ;)
4. Szum spod owiewki? Pierwsze słyszę - a jeździłem takim przez 3lata ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 15:05:54 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Ok. Dziękuję. Drogie takie oponki?
Ten szum wydaje mi się, że nie jest od wiatru, lecz coś innego.. Jakie części z przodu mogę sprawdzić, które mogą wywoływać szum, prócz klocków czy łożysk?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-29 18:56:00 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1662
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 4
Obecne moto: Kilofazer 2005
za 800 kupisz komplet ;)
łożyska i klocki czy nie trą do sprawdzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-02 16:20:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Ok. Teraz kolejna rzecz - zestaw kluczy serwisowych do fazerki. Widziałem na aukcjach takowe, lecz cena sztywno trzymana 100 zł. Jest sens kupowania czy może skompletować sobie najpotrzebniejsze klucze we własnym zakresie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-02 20:12:10 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 493
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Skype: g_ciesla
Telefon: 6O3 82I 6SS
Obecne moto: FZS600 02
Możesz skompletować, ale imo lepiej kupić fabryczny komplet, kompletując klucze samodzielnie, szczerze nie wyjdzie Cię to ani bardzo taniej, jeżeli będziesz chciał coś lepszej jakości, no i możesz mieć też problem ze znalezieniem klucza -haczyka- do regulacji tylnego amortyzatora.

Co do opon, masz tego do wyboru, do koloru, chociaż rozmiar przedniej opony jest dość nietypowy w obecnych czasach 110/70, wcześniej jeździłem na 120/70 z przodu i było spoko, nie odczułem z tego powodu żadnego dyskomfortu, a opon w takim rozmiarze jest po prostu mnogość.
Od siebie Michelin Pilot Road 2/3/4, Metzeler Z8 Interract, Pirelli Angel ST. Jak chcesz jeździć więcej w trasie niż po winklach, to imo lepszym wyborem są opony 2CT, czyli np. Pilot Road-y.
Pamiętaj tylko, że na nowych oponach te pierwsze 100km trzeba pokonać na prawdę grzecznie, bo na nowych gumach jest warstwa jakby sylikonu, który ma chronić gumę przed starzeniem i trzeba tą warstwę zedrzeć bo może być dość śliska. Ewentualnie drobny papier ścierny też ją usunie :D.

O klockach wszystko napisał Rhazz.

Króćce, odpal motocykl, weź jakiegoś plaka i na nie po prostu psiuknij, jak obroty pójdą w górę, znaczy, że któryś króciec ma już nieszczelność, jak nie będzie żadnej reakcji, to daj im spokój. W ogóle jeszcze kwestia, który masz rocznik moto? Bo w modelach 2002-2003 były montowane fabrycznie lepsiejsze króćce, które nie poddawały się tak łatwo :).

Jeżeli chodzi o szum, może masz tylko takie wrażenie, że owiewka szumi a w rzeczywistości dostajesz po prostu strumieniem powietrza z owiewki w kask, albo delikatnie pod i stąd ten szum. Wbrew pozorom Fazer nie jest jakoś szczególnie dobry jeżeli chodzi o kwestie ochrony przed wiatrem :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-10-03 11:15:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Bardzo dziękuję za wszelkie rady. Wypróbuję metodę sprawdzenia króćców i napiszę. Opon jest multum, aczkolwiek poszukuję sprawdzonych opon do spokojnej jazdy by zaznajomić się ze sprzętem. Opona ma w miarę odprowadzać wodę w razie potrzeby i dobrze służyć do początkowej turystycznej jazdy.
Jestem początkującym, więc żadnych wygłupów nie przewiduję, chcę po prostu dobrze przygotować się do bezpiecznej jazdy.

-- 2016-10-13 10:59:55 --

Powiedzcie mi jeszcze drodzy użytkownicy, a propos tankpada? Potrzebuję taniego, ale sprawdzonego tankpada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-27 12:59:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-30 15:14:03
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 600
Co do szumu to może być to dźwięk silnika, podczas jazdy jak położysz sie na baku słychać wyraźniej ;) fazerka chodzi jak turbina na początku też miałem zagwostkę.

Opony pirelli angel st 6tys przebieg i zuzycie okolo 25-30% na kolano idą bez problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-11-27 20:43:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-04-17 17:10:51
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
W moim moto też jest ten dźwięk. Przypomina on prace starej pralki Franii. Najbardziej słychać przy prędkości 50-70 km/h. Na początku myślałem, że coś jest nie tak ale nie pogarsza sie i dużo osób pisze, że też tak mają. Przyzwyczaiłem się i teraz nie zwracam na to uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-10 20:12:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
Ok, dziękuję. Przyjdzie trochę ciepła, to rozbiorę klocki hamulcowe i popatrzę. Zastanawia mnie jeszcze, bo może to łożyska z przodu?

Kolejne pytanie, miałem zalać Fazera motulem 10W40, ale spojrzałem na ten ranking i troszkę zgłupiałem: http://www.royalpurple.waw.pl/2010/12/test-olejow/

Na jakich olejach jeździcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-11 00:03:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-07-22 12:05:30
Posty: 18
Lokalizacja: Płock/Sierpc
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 03
Po pierwsze primo to ten artykuł jest sprzed ponad 6 lat, a ten test jest pewnie jeszcze starszy. Ja go czytałem ostatnio z 5 lat temu i pamiętam że ciężko było u nas znaleźć te bardzo dobre oleje (oprócz durablend bo ten jest dosyć dostępny, a przynajmniej był). :P
Po drugie primo to jest test olejów silnikowych samochodowych, a te znacznie różnią się od motocyklowych... :?
Po trzecie primo-ultimo oleje to temat rzeka, jednak większość osób zgadza się ze sformułowaniem, że nie jest tak istotne czy zalejesz wyśmienity olej, czy po prostu bardzo dobry - najważne abyś go wymieniał regularnie (i to się tyczy nie tylko motocykli) ;)
Ja nie wiem czym mój fazer był zalany jak go kupiłem bo przez ostatnie 2 lata zrobił 1000km i olej nie był zmieniany przez to właścicielowi chyba się troszkę zapomniało :P chciałem kupić motula, nie było akurat w sklepie więc chłopaki doradzili mi na miejscu bel ray. Przez pierwsze 1000km skrzynia chodziła jak aksamit, aż zapominałem że jadę Yamahą :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-12 21:37:52 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 19:27:42
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 Fazer
I takie posty lubię. Prosto i na temat. Moje przeoczenie daty testu, przepraszam. :)
Chciałem zakupić Motula półsyntetyk, ponieważ nie wiem czym wcześniej fazer był zalany.
Na obecną chwilę wiem wszystko, dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 08:54:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 141
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600
Pomyśl o wymianie lusterek na poliftowe, w org. gu...o widać, osobiscie śmigam na Pirelli Angel ST (cena za kompl 600-800zł) i jak na moje jeżdżenie są wystarczające, u mnie opona przednia - jak pisali koledzy- w rozmiarze 120/70/17 i również nie widzę różnicy. Co do dźwięku mam to samo :) taki urok, no i oczywiście u mnie słychać jeszcze kosz sprzęgłowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-13 22:18:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-20 09:44:08
Posty: 8
Lokalizacja: Kurpie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Cześć Wszystkim. Czeka mnie wymiana oponek... Tak siedzę i czytam o tych oponach i można powiedzieć ze już sam nie wiem, jedni piszą zeby nie zmieniać rozmiaru. Koledzy lepel i glenroy mówią na 120 nie ma różnicy, więc co zrobić??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-01-16 11:32:34 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 141
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600
Chyba większość użytkowników FZS600 śmiga na oponie 120, ja 110 Angel ST nie znalazłem, a chciałem mieć taki sam bieżnik. Co do opony na tył to potwierdzę, że na 180 śmiga się słabo, moto 'wali' się w zakrętach, po wymianie na 160 zero problemów i dziwnych zachowań moto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org