Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-07-17 10:45:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-23 09:46:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Witam wszystkich,
niestety zaliczyłem ślizga na moim fazerze i owiewki poszły w drobny mak. Ogólnie moto mocno nie ucierpiało i można na nim jeździć po wymianie kilku części jak kierownica która się skrzywiła i dźwignia hamulca (lub jej wyprostowanie).
Owiewki do fz6 są bardzo drogie podejrzewam, że koszt zakupu nowego stelaża i wszystkich owiewek to koszt połowy motocykla więc chciałbym wymienić przód na ten z wersji N.
W związku z tym mam kilka pytań:
Czy taki zestaw jak z linka poniżej wystarczy?
https://allegro.pl/kompletny-przod-yama ... 90169.html
Czy wiązki przewodów się nie różnią?
Czy jest do tego jakaś instrukcja?

Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 Fazer S1 na FZ6 N
PostNapisane: 2018-07-17 10:45:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-07-17 11:46:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
maslo04 napisał(a):
Czy taki zestaw jak z linka poniżej wystarczy?

na oko tak, ewentualnie może brakować kątownika do zamocowania klaksonu (w n'ce masz go przykręconego do ramu w miejscu na stelaż czachy), choć nie dam ci 100% gwearancji bo nie przerabiałem u siebie bo mam fabryczną N'kę, ale na oko wygląda tak jak to co mam u siebie. ewentualnie mozesz lusterka olać, bo w N'kach sa tak wąsko że ja w połowie lusterka własne bary widzę, jak już zminiasz warto zamontować coś szerszego.

maslo04 napisał(a):
Owiewki do fz6 są bardzo drogie podejrzewam, że koszt zakupu nowego stelaża i wszystkich owiewek to koszt połowy motocykla więc chciałbym wymienić przód na ten z wersji N.

pytanie czy nie lepiej pospawać plastiki a stelaż naprostować. nie będzie tak jak seryjnie, ale... no nawet mniej podejrzany wg mnie był by fazer spawany niż golas co w vinie ma że miał czachę. tym bardziej że golas nie ma centralki, ma nieco inne naklejki na plastikach... da się zauwarzyć że to przeróbka będzie.

maslo04 napisał(a):
Czy wiązki przewodów się nie różnią?

hm... znów nie dam ci 100% gwarnacji bo nie porównywałem, ale w serwisówce jest jeden diagram elektryki bez podziału na czachy i golasy, tak samo było by to podejście nieopłacalne w produkcji.

maslo04 napisał(a):
Czy jest do tego jakaś instrukcja?

za wiele filozofii nie ma - odkręcasz stary stelaż, rozpinasz kable, mocujesz nowy stelaż, mocujesz do niego tył licznika, wkładasz licznik, przykręcasz do stelaża boczki lampy z zamontowanymi kierunkami, podpinasz wszystkie kable, przykręcasz lampę, lusterka na kierę i jedziesz do przodu. jakbyś potrzebował jakiś zdjęć jak to w fabrycznej N'ce wygląda to pisz, mam rocznik 2004 więc taki jak w zestawie z twojego linka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 12:59:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-23 09:46:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Bardzo dziękuje za odpowiedź.
No niestety nie da się pospawać czachy. Połamała się w drobny mak.
Co do wiązki przewodów ciekawi mnie podpięcie lampy. W fazerach z czachą, są dwie kostki do podpięcia lamp. Jedna lampa to światło mijania a druga to światło drogowe.
W golasie jest przecież jedna lampa. No chyba, że ma wejścia na dwie kostki.
Podejrzewam, że jak naprawię fazera to już będę na nim jeździł aż nie Padnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 13:35:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
maslo04 napisał(a):
W golasie jest przecież jedna lampa. No chyba, że ma wejścia na dwie kostki.

racja, jest jedna kostka, zarówka H4. z tego co pamiętam w Fazerze bez przeróbek jedna lampa świeci na drogowych, druga na mijania, więc ewentualna zmiana w wiązce którą masz to przełożenie kabli z kostki do kostki tak żeby w jednej kostce móc się przełączać między lampami. w Nce masz tak że jak klikniesz przycism pass świecą się oba żarniki (drogowe i mijania), jak włączysz długie przełącznikiem to tylko żarnik mijania. Tak samo masz tylko jedną żaróweczkę pozycyjną, więc pewnie druga końcówka została by luzem. osobiście nie kupowałbym nowej wiązki tylko postarał się zakleić wolne końcowki izolką żeby zabezpieczyć przed wodą, przełożyć piny w kostce i najprawdopodbniej wiązkę tę samą użyjesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 13:57:37 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Na pewno musisz odkręcić fabryczny stelaż czachy i zastąpić go tym jaki ma być w wersji N (chyba jest w tym zestawie z linku)
Wiązka świateł przednich na bank jest inna więc musisz się w taką zaopatrzyć. (sądzę, ze max 100 zł)
Tak jak Misiak napisał potrzeba przenieść klakson, możliwe że w stelażu lampy jest na to miejsce,
nie jestem pewien, nie miałem nakeda.
Mocowanie kierunkowskazów, bo w S-ce są w owiewce (chyba jest w tym zestawie)
Ten zestaw z linka jest relatywnie tani, bo nowa lampa do S-ki to 1500 złociszy. (nie wiem czy Twoja się do czegoś nadaje)
Oczywiście można kupić używkę ale w dużej mierze to strata kasy.

Tutaj ktoś robił taki manewr:
https://www.youtube.com/watch?v=TFtClwCZb0E

Jeśli jednak zdecydujesz się na owiewki to wiedz, że nie ma zamienników.
Niestety nie każdy pospawa Ci te plastiki bo niektóre są z AES lub ABS/AES (długi temat)
Możesz pogadać ze Spelunem z forum


Ostatnio edytowano 2018-07-17 14:17:47 przez morf&na, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 14:04:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
morf&na napisał(a):
możliwe że w stelażu lampy jest na to miejsce,
nie jestem pewien, nie miałem nakeda

w nakedzie klakson jest mocowany do ramy, po prawej stronie, w miejscu gdzie podejrzewam ze fazer ma mocowany stelaż czachy.
[ img ]

morf&na napisał(a):
Mocowanie kierunkowskazów, bo w S-ce są w owiewce.

tutaj mam 99% pewności że nie trzeba zmieniać. kierunki przednie są mocowane za pomocą gumowego krztałtownika w który wsadzany jest plastikowy kołek rozpychający - dokłądnie ten sam sposób mocowania masz w przypadku Nki przy przednich jak i tylnych kierunkach, więc jesli w Fazerze jest tak samo, to kierunki przejdą bez przeróbek.

i dalej utrzymuje że niewielka zmiana wiązki starczy żeby wszystko trybiło jak trzeba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 14:22:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
misiakw napisał(a):
kierunki przednie są mocowane za pomocą gumowego krztałtownika w który wsadzany jest plastikowy kołek rozpychający

Sam kierunkowskaz jest taki sam, ale w Fazerze wsadzasz go do czachy, której, ojej, nie będzie.
Nie wiem jak jest w nakedzie ale chyba do tego trójkącika co jest w zestawie. Koleś na filmie zrobił sobie własne mocowanie, albo kupił jakieś kierunki z obejmami na lagi.

misiakw napisał(a):
dalej utrzymuje że niewielka zmiana wiązki starczy żeby wszystko trybiło jak trzeba

Misiak, jak włączasz światła długie to świecą Ci 2 żarniki czy tylko jeden?
W S-ce światło mijania pali się stale, a dołączane jest drogowe.
nawet po zmianie wiązki jest jeszcze trochę do grzebania z pinami na różnych kostkach.
Poza tym nie upchniesz wiązki świateł z S-ki do nakeda.

Zegary też mają inne połączenia i pewnie jeszcze trochę niespodzianek.
Najlepiej będzie wymienić wiązkę i resztę i tak dać elektrykowi chyba, że sam ogarnia ten makaron.

Swoją drogą, w nakedzie ten klakson fabrycznie jest w strasznie dziwnym miejscu...
ale inżynierowie Yamahy nie raz już mnie zaskoczyli ;p
Na szczęście część idiotyzmów poprawili w kolejnych wersjach.

Wiele dróg prowadzi do tego samego celu. Natomiast autor wątku musi wiedzieć, że będzie najpewniej taniej niż odbudowywać fazera, ale też i więcej dziubania niż się na pierwszy rzut oka wydaje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 16:52:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
morf&na, z tą ilością zmian to trochę przesadzasz. ale tak niekoniecznie po kolei:

morf&na napisał(a):
Nie wiem jak jest w nakedzie ale chyba do tego trójkącika co jest w zestawie. Koleś na filmie zrobił sobie własne mocowanie, albo kupił jakieś kierunki z obejmami na lagi.

kierunek trafia w zaznaczone na rysunku (a to zdjecie z podlinkowanej aukcji) dziury w mocowaniu lampy. to przykręcane do stelarza. wiec jeszli w czaszy masz taką samą dziurę (a raczej masz) to zaczepisz kierunki z fazera do n-ki metoda plug&play (w końcu w pierwszym poście było info że on chce kupić cały przód do n'ki). nawet jak zerkniesz na numery części - to przednie kierunki i do S'ki i do N'ki z 2004 roku mają ten sam numer - 5PW-83310-01
[ img ]

morf&na napisał(a):
Misiak, jak włączasz światła długie to świecą Ci 2 żarniki czy tylko jeden?
W S-ce światło mijania pali się stale, a dołączane jest drogowe.

działanie opisałem w poście wcześniej - bo w zaleznosci czy klikam "pass" czy przełącznik świecą mi się oba albo jedno.
w fazerkach którymi jeździłem i które niee miały zmienionej instalacji (moto znajomego) było podobnie, różnica tylko taka że jedna strona dawała mijania, druga dawała drogowe. ale po poskłądaniu kabelków z kostki spokojnie ogarniesz.

morf&na napisał(a):
Poza tym nie upchniesz wiązki świateł z S-ki do nakeda.

ja za lampą upchnąłem kable ze złączkami od grzanych manetek oxforda (a nie są małe) i gniazdka, więc spokojnie, jest tam trochę miejsca.


morf&na napisał(a):
Zegary też mają inne połączenia i pewnie jeszcze trochę niespodzianek.

no tu to zaszalałeś, może niezbyt kompletnie i troszkę racji masz... ale zaszalałeś. zegary konstrukcyjnie się aż tak bardzo nie różnią (patrz screen poniżej, po lewej fazerowe, po prawej z N'ki). O ile rzeczywiście te z golasa wpinasz (o ile dobrze pamiętam) bezpośrednio w kostkę, a te z fazera już nie, o tyle jak zerkniesz na wiązkę do świateł, okazuje się że ona... ma wejścia na zegary, i wpina sie w tę samą kostkę co zegary on N'ki. dla tego proponuję przerobić wiązkę z fazera a nie kupować. przerabiasz tylko układ kabli od świateł i masz działający zestaw. kupujac pełną wiązkę do N'ki może się okazać że jednak z zegarami trzeba pomieszać. jeśli maslo jest gdzieś z trojmiasta to moge się z nim umówić (pewnie podjechać) i mu te piny poprzepinać

[ img ]


morf&na napisał(a):
Najlepiej będzie wymienić wiązkę i resztę i tak dać elektrykowi chyba, że sam ogarnia ten makaron.

jak już pisałem wcześniej - to zależy od tego czy bedfzie przerabiał wiązkę czy kupował.
poza przepinaniem pinów w kostce od żarówki nie ma za elektrycznej roboty innej niż pospinać trytkami kable do stelaża lampy, i ewentualnie zaisolowac taśmą wolne końcówki (można tez je ostatecznie uciąć). ok, można to oddać komuś ale... to naprawdę nie jest taki "rocket sience". im mniej oba te modele się różnią od siebie, tym łatwiej yamasze ogarnąć produkcję, wiec poza kablami do drugiej żarówki lampy i drugiej zarówki pozycyjnego nie ma sensu wprowadzać zmian. już sam fakt że mimo ze Fazery fabrycznie nie świecą długimi na oba reflektory ale w obu masz żarówki dwu żarnikowe świadczy o tym że inżynierowie szli na kompromis po to żeby na ruch lewostronny puść moto jedynie z innymi odbłyśnikami i kostkami podpiętymi "odwrotnie".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 17:12:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Dobrze Misiak, tylko nie zostaw kolegi samego z tymi przeróbkami elektrycznymi.
Jak potniesz wiązkę to się zmieści. Możesz nawet sobie sam od nowa prowadzić kable. Wiem, że lubisz utrudniać sobie życie.
Wiązkę kupiłby za stówę, starą sprzedałby za stówę, a Ty się baw i zostaw na przyszłość elektrykowi rozkminę ;p
Albo robisz druciarstwo przerabiając wiązkę świateł (i nie tylko jej, o czym się kolega przekona ale ja już milczę),
albo wstawiasz uczciwą oryginalną wiązkę z N-ki i też piny przerabiasz np. przy zegarach bo kable inaczej są podzielone przy wtyczkach chyba że twierdzisz, że nie trzeba to powodzenia.

misiakw napisał(a):
kierunek trafia w zaznaczone na rysunku

No przecież pisałem.
morf&na napisał(a):
Nie wiem jak jest w nakedzie ale chyba do tego trójkącika co jest w zestawie


Ostatnio edytowano 2018-07-17 17:40:16 przez morf&na, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 17:25:32 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
morf&na, a przerabiałeś już tak że masz pewnośćż nie wejdzie? Zgadzam sie z tobą że elektrka to najwiękzr wyzeanie tutaj. Widzę tez ze zamiana zegariów może być ciężka. Ale on ma liczbik od S'ki i moto też S wiec tu nie misi modyfikowac. Do zmiany pinów w kostkach zarówek tez nic nie trzeba ciąć. Dla tego sądzę ze bez zbędnego wydawania kasy moze poprzepinax istniejącą wiązkę żeby mu swiatla pasowaly. Jak to zrobi pozostaje tylko kwestia tego żeby te wiązke wtedy upchnac. Ja wlasnie wsadzilem pomiedzy lampe, lagi a rabe zacisnieta piesc... i sie miesci. Pytanie jaka gigantyczna musi byc ta wiazka z fazera zeby zajela wiecej miejsca


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 17:28:43 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
Misiak usuń proszę tę daremną dyskusję, bo ona nic nie wnosi.
Zostaw mu filmik i niech robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 18:45:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Soszedłem do podpbnyvh wniosków. Zdjąłem lampę, porobiłem zdjęcia jsk to u mnie jest. Dzis nie mam czasy ale jutro je opisze, pooznaczam u wrzuce tu. Maslo sam zobaczy jsk to fabryka zrobiła, jak wyglądają jego części i wyciągnie stosowne wnioski

A dyskusje zostawiam bo przewinęło sie pare mądrych uwag które mogą się przydać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-17 21:38:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-23 09:46:11
Posty: 3
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Przede wszystkim bardzo dziękuje za tak dużo cennych informacji.
Tak jak pisałem wcześniej, jeżeli zacznę przerabiać moto z S na N to raczej dla własnego użytku. Chciałbym zostawić zegar fabryczny który jest z S.
Prawdą jest, że kabli z S jest "więcej" niż z N ponieważ umiejscowienie kierunkowskazów jest inne i lampa z przodu też jest inna ale wydaje mi się że te kable są do rozlokowania za lampą. Bardziej skłaniałbym się ku przerobieniu kostki niż ciągnięcia całej wiązki od początku.
Czekam na zdjęcia od misiakw i zobaczymy co dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-18 10:46:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ok więc po kolei. niestety zdjęcia robiłem jak było dość ciemno (ok była mega ulewa) a ja pod wiatą nie mam oświetlenia więc musiałem popodkręcać troszkę jasnośc zdjęc i wygląda to słabo ale myślę że starczy. na początek - zdjęcie z innego razu jak zmieniałem przewody hamulcowe - widać N'kę ze zdjętą lampą. Wąs jest dodatkiem moim do moto :)
[ img ]
wczoraj zdjęcia ze szjętą, ale podpiętą lampą wyglądają tak (moto upaskudzone bo nie miałem szansy umyć jeszcze bo w trójmieście wciąż leje a wracałem nim w niedzielę z urlopu w czechach i też mnie troszkę wody złapało po drodze).

na zdjęciu poniżej:
- czerwoną kreską "odciąłem" lampę - jak odepniesz pozycyjne, kierunki i żarówę można to spokojnie zdjąć i postawić obok żeby miećłatwiejsze dojście do kabli. to jest cała lampa + trójkątne boczne elementy spięte z nią + kierunki. na zdjęciu wyżej nie masz tego elementu, szczegóły jego troszkę niżej.
- w zielonym prostokącie oznaczyłem ci kostki licznika od N'ki. Tutaj w S'ce możesz mieć troszkę inaczej ogarnięte
- żółtymi liniami oznaczyłem mniej więcej jak idą kable od przełączników na kierownicy. po prawej stronie zdjęcia (lewej moto), mniej więcej w miejscy zaznaczonym żółtym kółkiem wpadają do otuliny razem z kablami do licznika i przez dziurę w ramie lądują pod bakiem. nie podnosiłem baku, jeśli jednak bedzie taka potrzeba mogę to zrobić, ale tam kable poupychane są w główce na tyle że nie bardzo chciałbym rozkręcać całość żeby złapać to na zdjęciu.
- różowymi strzałkami pozaznaczałem widoczne fragmenty stelaża lampy. do tych z boku na 4 śruby przykręcasz cały przód jak jeździsz.
[ img ]

Lampa - zdjęcie poniżej
- na czerwono poprowadzone kable kierunków w lampie
- różowo - pozycja
- zielono - żarówka z kostką do przerobienia
- żółte strzałki - miejsce na śruby mocujące lampę do stelaża
[ img ]

mocowanie kierunkowskazu - zobaczysz jak było w czasu i beziesz wiedział czy zadziała
[ img ]

kostka świateł - może wiązka z fazera ma podobną kolorystykę i ułatwi ci to przeróbkę którejś z nich.
[ img ]

wiązka kabli z manetek - dołem idzie do prawej manetki, góra idzie do lewej manetki, widać też kable idące do stacyjki itp
[ img ]

kostki z pod licznika
[ img ]

i klakson - położenie kabla + mocowanie klaksonu z prawej strony. kable wchodzą pod ramę tak samo jak przewody od chłodnicy
[ img ]
mocowanie klaksonu - ten "kątownik" który opisywałem że moze go brakować w podlinkowanym zestawie
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-22 12:34:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-24 22:26:03
Posty: 100
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: nie 1
maslo04 napisał(a):
Chciałbym zostawić zegar fabryczny który jest z S.

nie chodziło mi o zmianę zegara za 1k bo to bez sensu, tylko zwrócenie uwagi, że przy wymianie wiązki trzeba zająć się też konektorami, bo są inne w obu wersjach ale to też nie ważne już
bo okazuje się, że w N-ce wiązka nie jest dzielona tak jak w S-ce także wycofuję się z mojego pomysłu. Chyba najlepiej będzie zrobić tak jak na filmie.

Jak będziesz przerabiał to zrób jakąś fotorelację, żeby coś wartościowego na forum zostało.
Komuś się na pewno przyda i nie będzie musiał przecierać na nowo szlaku.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org