Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-09-18 19:32:19 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-09-26 10:55:17
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6s Fazer
Zwracam się z pytaniem o pomoc lub radę, mianowicie klika dni temu w trakcie przejażdżki dojeżdżając do świateł mój fazer trochę przygasł gdy nie było zatrzymania a wrzuciłem 2'jkę i pojechałem, dojechałem do następnych świateł tam już było czerwone zatrzymałem się i obroty spadły w okolice 900/1000 RPM a chwilę później motocykl zgasł. Zepchnąłem go na bok odczekałem chwilę i odpaliłem ale obroty tylko przez krótką chwilę były w przedziale 1250/1360 po chwili znowu spadły jak wyżej, dodatkowo fazer delikatnie bardziej drżał. W końcu udało mi się wrócić z jednym jeszcze tego typu sytuacją zgaśnięcia. Dzisiaj poszedłem przyjrzeć się bliżej i sytuacja wyglądała tak, ze rozgrzałem silnik na parkingu po czym dodałem przez chwilę gazu a obroty spadły własnie w podobne granice 900/1000 silnik się już rozgrzał. napięcie na rozgrzanym było w przedziale 13,8/13,9 V więc raczej spoko. Nie mam pomysłu co to może być, regulacja zaworów robiona 3500 km temu z wymianą świec i filtra powietrza. Zajrzałem pod bak czy jakieś przewody się nie popaliły ale nic specjalnego tam nie zauważyłem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dziwił mnie fakt że pomimo że silnik się już rozgrzał to na seryjnym wydechu występowało zjawisko strzałów cichych bo cichych ale coś tam było co raczej nigdy wcześniej się nie zdarzało.
Jeśli ktoś ma jakąś radę lub sugestię będę wdzięczny zanim odstawię motocykl do mechanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-18 19:32:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-09-19 00:25:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-31 13:33:34
Posty: 40
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S
Prawdopodobnie to TPS-czujnik położenia przepustnicy.Była na to akcja serwisowa Yamahy i wymianiali za free.Poszukaj takiego wątku na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-09-19 08:56:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-09-26 10:55:17
Posty: 2
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6s Fazer
Dzięki z podpowiedź rozeznam temat ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-06 13:52:29 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-09-27 11:03:53
Posty: 4
Moze byc TPS, moze byc wiele innych powodow. TPS mozna latwo sprawdzic wchodzac w tryb diagnostyczny i wyszukujac odpowiedni parametr, nastepnie patrzysz jakie wartosci sa przy zamknietych przepustnicach, pozniej dodajesz stopniowo gazu i patrzysz czy rosnie liniowo az do otwartej w 100% i patrzysz odczyt. Wg serwisowki przy calkowicie zamknietej manetce odczyt ma byc 15-17 a w pelni otwartej 97-100.

Takie spadki obrotow moga byc tez spowodowane wypadaniem zaplonu :) Mialem taka sytuacje ze sprawdzalem swiece i przez przypadek jedna wkrecilem lekko zabrudzona olejem. Po odpaleniu silnika, obroty spadly wlasnie do okolo 900 i silnik chodzil nierowno. Szybko poznalem ze chodzi na 3 garach, wykrecilem swiecie, wyczyscilem i wszystko wrocilo do normy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org