Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Problemy z check engine
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=73&t=17803
Strona 2 z 2

Autor:  avalar [ 2018-06-15 12:27:57 ]
Tytuł:  Re: Problemy z check engine

josef frantz to znaczy, że jest git z tego co pamiętam :) szukaj dalej :)

Autor:  josef frantz [ 2018-06-15 13:12:50 ]
Tytuł:  Re: Problemy z check engine

Hej,
Dzięki za info. Będę szukał. Dam znać jak "chwasta" pokonam.
Pozdrawiam.

Autor:  tuzmen [ 2018-06-15 13:20:04 ]
Tytuł:  Re: Problemy z check engine

josef frantz napisał(a):
Witam,
Podaję wartości dla wymienionych pozycji:
d30 = 00
d31 = 00
i o dziwo nie mam dla 32 i 33. Następny odczyt jaki był to:
d36 = 00
d37 = 00
Zaczynam się wgłębiać w tę "tajną" wiedzę o fazerce S2. Faktycznie parametry od 30 do 33 to cewki zapłonowe poszczególnych cylindrów, zaś od 36 do 39 to wtryskiwacze główne paliwa. Tylko dlaczego system diagnostyczny je pominął? Miałem ci ja starą fazerkę "jedynkę", to mi się zachciało "nowoczesności". Czyżby "zamienił stryjek siekierkę na kijek" ☺☺☺miało się sprawdzić?
Pozdrawiam.


Mam wrażenie że kolega nie rozumie systemu diag, najlepiej pobrać serwisówkę bo wiedzy jest sporo.
Przedewszystkim wartości d30, d31 to nie błędy tylko tryby diagnostyczne (poszczególnych elementów systemu)
Błędy odczytuje się na jedym z tych trybów: bodajże d70 (nie pamietam), po ustawieniu tego trubu błędy będa się pojawiać po kolei

https://www.youtube.com/watch?v=CXll0El__6c

Autor:  avalar [ 2018-06-15 13:46:13 ]
Tytuł:  Re: Problemy z check engine

tuzmen faktycznie, D61 i D61 mają zapisaną historię błędów z tego co sobie przypominam...

Autor:  josef frantz [ 2018-06-15 23:54:27 ]
Tytuł:  Re: Problemy z check engine

Witam,
Najpierw chcę podziękować za włączenie się do dyskusji. Jest ona cenna, bo pozwala na właściwsze zrozumienie problemu. Posiadam "manual" w angielskiej wersji językowej i nie do końca wszystko jest dla mnie jasne. Ciekaw jestem czy występuje w języku polskim? Mnie nie udało się znaleźć.
Ale do rzeczy. Faktycznie tryb D:60 to błąd pamięci EEPROM. U mnie wartość „00” wskazuje na brak takiej historii. Następnie D:61 to z kolei historia wyświetlania kodów błędów. U mnie wartość „12”. Z tego, co ustaliłem wartości od 11-70 oznaczają, że istnieje. No i teraz chyba rzecz bardzo ważna. Tryb D:62 kasowanie błędów. U mnie wartość „3” oznaczałaby, że istnieją 3 usterki od ostatniego skasowania. Czy dobrze to pojmuję?
Jeszcze raz dziękuję za informacje. Jutro spróbuje ponownie przyjrzeć się problemowi. Dziś natomiast rozmawiałem z długoletnim użytkownikiem „fazerki” S2. Potwierdził grzanie się silnika nawet powyżej 90 st./C. Tak, więc moje zapalanie się kontroli „check”, może jest tylko zwykłym przypadkiem.
Pozdrawiam.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/