Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-05-17 16:26:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Witam.
Wczoraj zauważyłem w moim motocyklu pewien problem. Jeździłem wczoraj rożnymi drogami - trochę leśnych dróg, trochę utwardzonych kamienistych dróg i asfalt. Wytrzęsło mną konkretnie. Ale wracam do meritum.
Zaczęło się od tego, że jadąc niewielką prędkością leśną drogą złapałem delikatny uślizg przedniego koła i położyłem motocykl na prawy bok. Nic się w sumie nie stało bo jechałem naprawdę bardzo powoli. Wyłączyłem zapłon, podniosłem motocykl i zdziwiłem się, że po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu) na zegarach nic się nie wyświetliło. Próbowałem tak dwukrotnie. Dopiero za trzecim razem zegary zaczęły działać. Po tej "awarii" wykasowało mi wszystkie przebiegi dzienne (Trip1 i Trip2) i zresetowało godzinę. Motocykl jednak odpalił normalnie i nic wielkiego się nie działo. Dopiero po pewnym czasie jak jechałem wyboistą drogą, po kilku mocniejszych wybojach motocykl zaczął przerywać tak jakby przez chwilę odcinało mu prąd albo dławiło.
W drodze powrotnej do domu zauważyłem, że w momencie kiedy motocykl przerywa, zegar prędkościomierza pokazuje prędkość 0 km/h, gdzie w rzeczywistości jechałem ok 50 km/h. Dzieje się tak prze ułamek sekundy.
Czy ktoś jest w stanie określić przyczynę takiego zachowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-17 16:26:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-05-17 18:16:28 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-05-13 13:15:53
Posty: 206
Lokalizacja: Witonia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Czujnik przechyłu [wyłącznik awaryjny] może być przyczyną. Jak motocykl się położył, mógł dostać ''pierdolca'' i przy byle wstrząsie rozłącza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-17 22:49:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
A w którym miejscu znajduje się ten czujnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-17 23:01:34 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 932
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Ja wymienialem ten czujnik z powodu jego awarii i powodowal on u mnie wyłączenie zasilania pompy paliwa bo takie jest jego dzialanie. Nie wiem więc czy moze on miec związek z wspomnianymi symptomami ale nie wydaje mi się. Jest umiejscowiony pod lewym boczkiem poniżej kanapy. Jak raz się zepsul to nie zadziałał dopoki go nie wymienilem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-17 23:12:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Wg mnie na początek licznik w tryb Diag i sprawdzić błędy, usunąć i jak problem się znowu pojawi to jeszcze raz sprawdzić.
M.in. działanie czujnika przechyłu jest logowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 08:23:37 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 388
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
A ja bym zaczął od takiej prostej czynności jak dokręcenie klem na akumulatorze :P
U mnie jedna była nie dokręcona bo moja dziewczyna wkładała mi akumulator no i tak dokręciła :P
Ale czasem mogą się poluzować same.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 08:44:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Wczoraj odpaliłem motocykl, nic przy nim nie grzebałem. Zachowywał się bardzo dziwnie. Przy dodawaniu gazu przerywał i reagował na manetkę ze sporym opóźnieniem.
Po chwili jak się lekko zagrzał to zaczął chodzić w miarę normalnie.
Dzisiaj będę do niego zaglądał po pracy i szukał przyczyny. Mam nadzieję, że to nic poważnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 15:25:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Podkopnik napisał(a):
A ja bym zaczął od takiej prostej czynności jak dokręcenie klem na akumulatorze :P

po co od razu bak ściągać? :P Jeżeli to jest niedokręcona klema to w trybie Diag przypuszczalnie będzie widoczny błąd odnośnie za niskiego napięcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 18:18:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
A jak uruchomić tryb diagnostyczny? W mojej serwisówce tego nie widzę.
Przyczynę przerywania znalazłem. Bak zdjąłem bo okazało się, że jedna śruba mocująca zbiornik spadła i to tak niefortunnie, że robiła zwarcie klemy (-) z ramą motocykla. To by tłumaczyło przerywanie po nierównościach na jezdni.
Śrubę usunąłem, zamontowałem nowe i teraz w trakcie jazdy nie przerywa. Jednak na zimnym silniku reakcja na manetkę gazu jest nadal opóźniona i to nawet bardzo oraz dość nierówna na początku. Jak silnik się zagrzeję to wszystko jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 18:52:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
siCk_BoY_ napisał(a):
A jak uruchomić tryb diagnostyczny? W mojej serwisówce tego nie widzę.

Na wyłączonej stacyjce i zapłonie wdusić i przytrzymać Select i Reset, przekręcić kluczyk cały czas trzymając przyciski, poczekać jeszcze z 10 sekund i puścić. Czasami jeszcze raz trzeba wdusić ale tu już krótko wystarczy. Zmiana pozycji Selectem - na pozycji 61 wyświetla błędy jeżeli są, zmieniają się co kilka sekund. Włączenie i wyłączenie zapłonu (na pozycji 62) kasuje błędy.

Jeszcze co oznaczają pozycje inne niż 61 i trochę kodów błędów:
z jakiegoś manuala napisał(a):
01 : Throttle position - must be from 15-17 (closed) to 97-100 (opened)
02 : Atmospheric pressure given in mmHg (normal is 760 - average weather)
03 : Differential pressure between air and intake pipe
05 : Air intake temperature (in Celcius)
06 : Cooling liquid temperature (in Celcius)
07 : Absolute speed (must be 000 in garage). Check with rear weel.
08 : Lean angle safety switch control - must be from 0.4-1.4 (upright) to 3.8-4.2 (horizontal). DISMOUT THE SWITCH FOR CHECKING !!!
09 : Battery voltage - must be above 12.0
20 : Side stand switch - displays ON or OFF
21 : Neutral gear switch - displays ON or OFF

Part II : ECU memory check.

60 : EEPROM error code presence - 00 means no default, 01 or 02 means default on corresponding cylinder (blinks if both cylinders).
61 : Error Code memory log - Displays 00 if no error code in memory, displays the Error Code if any (11 to 50). Display changes every two seconds if more than one Error Code in memory, then start again from first.
62 : Displays the number of Error Code in memory. To clear the memory, switch the Engine Run Switch to ON position (no backup).
70 : Check Code number, display from 0 to 255

Part III : Activators - To activate, turn Engine Run switch from OFF to ON - Engine check light is activated too.

30 : Coil 1 is activated 5 times per second.
31 : Coil 2 is activated 5 times per second.
36 : Injector 1 solenoid is activated 5 times per second.
37 : Injector 2 solenoid is activated 5 times per second.
48 : Air duct solenoid is activated 5 times per second.
49 : Air intake solenoid is activated 5 times per second.
50 : Fuel injection relay is activated 5 times per second.
51 : Cooler fan is activated every 5 seconds.
52 : Headlight relay is activated every 5 seconds (2 seconds ON, 3 seconds OFF) - 2003+ model only.

Error Codes

Error Number 11 : Cylinder identification sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 12 : Crankshaft posiiton sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 13 : Air intake pressure sensor error - DIAG mode 03
Error Number 14 : Air intake duct error - DIAG mode 03
Error Number 15 : Throttle position sensor error - DIAG mode 01
Error Number 19 : Sidestand sensor error - DIAG mode 20
Error Number 20 : Air pressure sensors error - DIAG mode (none)
Error Number 21 : Coolant temperature sensor error - DIAG mode 06
Error Number 22 : Air intake temperature sensor error - DIAG mode 05
Error Number 23 : Ambient air pressure sensor error - DIAG mode 02
Error Number 24 : O2 (lambda) sensor error - DIAG mode (none)
Error Number 30 : The bike went down - DIAG mode 08
Error Number 33 : Coil 1 open circuit - DIAG mode 30
Error Number 34 : Coil 2 open circuit - DIAG mode 31
Error Number 41 : Tilt sensor error - DIAG mode 08
Error Number 42 : Speed sensor error / Neutral sensor in short-circuit - DIAG mode 07-21
Error Number 43 : Battery voltage control error - DIAG mode (none)
Error Number 44 : EEPROM read/write error - DIAG mode 60
Error Number 50 : ECU memory error - DIAG mode (none)
Error Er-1 : ECU link error
Error Er-2 : ECU link error
Error Er-3 : ECU link error
Error Er-4 : ECU link error

Following ERROR codes DO NOT allow engine to run :
11-12-19-30-41-50 and Er-1 to Er-4
Error code 11 allow engine to continue running only if fault appears after engine start.

Following ERROR codes DO allow engine to run but need immediate check because default values are taken by the ECU: 13-14-20-21-22-23-24-24-42-43-44


Ostatnio edytowano 2015-06-21 14:30:35 przez tomko222, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-18 23:52:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
tomko222 wielkie dzięki. Jutro będę próbował. Dam znać z jakim efektem. Mam nadzieję, że nic specjalnego nie wyskoczy. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 10:18:24 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 388
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
tomko222 napisał(a):
po co od razu bak ściągać? :P


siCk_BoY_ napisał(a):
Przyczynę przerywania znalazłem. Bak zdjąłem bo okazało się, że jedna śruba mocująca zbiornik spadła i to tak niefortunnie, że robiła zwarcie klemy (-) z ramą motocykla. To by tłumaczyło przerywanie po nierównościach na jezdni


Jak widać trochę miałem nosa :P
Poza tym nie wiedziałem że u was taki słaby dostęp ;) Ja mam pod siedzeniem więc nie ma problem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 13:56:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
W moim niestety podzbiornikiem paliwa. A niestety dlatego, że najpierw spadła mi ta nieszczęsne śruba od mocowania zbiornika za akumulator, a potem śruba dociskająca klemy akumulatora. Żeby je wyciągnąć musiałem zdejmować cały filtr powietrza i obudowę akumulatora :)
Po pracy posprawdzam jeszcze czy mam jakieś błędy i dam znać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 14:50:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
GG: 9684461
Obecne moto: FZS600
siCk_BoY_ napisał(a):
Przyczynę przerywania znalazłem. Bak zdjąłem bo okazało się, że jedna śruba mocująca zbiornik spadła i to tak niefortunnie, że robiła zwarcie klemy (-) z ramą motocykla. To by tłumaczyło przerywanie po nierównościach na jezdni.

Zwarcie minusa akumulatora z ramą motocykla nie powinno powodować żadnych problemów, oba miejsca powinny być na tym samym potencjale.
Jeżeli jest inaczej to sprawdź ciągłość masy, bo może gdzieś się odkręciła, albo kabel przetarł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-19 15:54:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Włączyłem tryb diagnostyczny.
Na pozycji 61 wyświetliło mi dwa błędy 30 i 46. Pierwszy to zapewne czujnik przechyłu i info, że motocykl leżał. Natomiast 46 znalazłem na forum:
Cytuj:
Kod błędu:46
Kod Diagnostyczny: --
Objawy: Zasilanie systemu FI poza normą

Prawdopodobna przyczyna usterki:
Usterka w "systemie zasilania"


W trybie diagnostycznym na pozycji 9 pokazało mi za pierwszym razem 00. Teraz za każdym razem pokazuje mi 11,6 a powinno być powyżej 12. Sprawdziłem akumulator i w stanie spoczynku pokazuje 15,18 V więc akumulator jest OK.
Regulator raczej i alternator również. Sprawdzałem przy włączonych światłach ładowanie wynosi 15,95-16 V a przy włączonych długich światłach spada o ok. kilka setnych V czyli mniej więcej 15,91 V.

Sasza7 Twoja podpowiedź też jest warta sprawdzenia.
Być może moje pytania są dość amatorskie, ale jestem posiadaczem tego motocykla dość krótko. Nie jestem pewien, w którym miejscu podpięta jest masa.

Za każdą podpowiedź będę wdzięczny. Wciąż uczę się tego motocykla.

P.S. Pomyliłem się co do bieguna, do którego przylegała śrubka robiąc zwarcie. To był jednak +.


Ostatnio edytowano 2015-05-19 17:27:20 przez siCk_BoY_, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org