Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-05-22 15:14:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Błędy wykasowane :) dzięki convict za podpowiedź - przyda się na przyszłość :)
Teraz pozostaje jedynie rozwiązanie problemu nierównej pracy silnika i dziwnej reakcji na manetke gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-22 15:14:41 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-05-22 18:18:56 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Pomiar ciśnienia paliwa - koniecznie , nagraj film najlepiej. Manometr 0-5 bar styknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-23 13:06:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
A jakie powinno być ciśnienie na pompie paliwa?

-- 2015-05-23 13:41:56 --

Dodam tylko, że przerywanie motocykla w trakcie jazdy zostało już wyeliminowane. Pozostał jedynie problem z opóźnioną reakcją na manetkę gazu na zimnym silniku, delikatne strzały z tłumika na zimnym silniku.

-- 2015-05-23 13:43:45 --

Za jakieś dwie godziny zmierzę ciśnienie na pompie. Spróbuję to nagrać.

-- 2015-05-23 19:23:48 --

No więc sprawdziłem ciśnienie pompy paliwowej manometrem. Ciśnienie wyszło mi ok. 2,8-2,9 bara niezależnie od obrotów silnika.
Przy okazji grzebania pod zbiornikiem pomierzyłem oporność cewek. Zarówno na jednej i na drugiej wyszło mi 2 Ohmy.
Sprawdziłem też kabel czerwono-czarny. Przyłożyłem miernik do tego kabla i do masy no i wyszło mi napięcie 11,97 V - na kablu do jednej i do drugiej cewki.
Jak odpaliłem dzisiaj silnik z wydechów wylatywał biały dym. Zajechałem motocyklem do domu i dymu już nie było, ale motocykl przy przyśpieszaniu na dwójce był strasznie zamulony.
Niestety strzały (nie jakieś głośne ale słyszalne) z wydechu nadal są.
Być może to wina paliwa albo filtra paliwa? W poniedziałek zabiorę się za sprawdzanie zbiornika. Sprawdzę przy okazji ten filtr. Rozumiem, że on jest wbudowany jakoś w pompę paliwową?
Po weekendzie wymienię jeszcze płyn chłodniczy bo mam przy dolnej kresce.

Poniżej zamieszczam nagranie z pomiaru ciśnienia na pompie.
https://youtu.be/INQC9MnAKkE


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-05-23 20:39:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ciśnienie masz dobre na pompie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-06 11:52:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Dzisiaj zmieniłem mojej maszynie obroty na biegu jałowym bo były zdecydowanie za niskie. Do tej pory miałem ustawione na 960-1020. Podniosłem je do obrotów podanych w serwisówce i teraz mam jakieś 1260-1320. Jutro wybiorę się na przejażdżkę i zobaczę jak motocykl reaguje na manetkę.
Nadal jednak martwi mnie delikatne strzelanie z wydechu i lekko opóźniona reakcja na manetkę.
Czy zbyt niskie obroty mogły powodować takie objawy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-21 10:42:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-15 00:35:09
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
I jak tam-rozwiązałeś problem ?? W zeszłym roku miałem podobną sytuację- okazało się że miałem przebicie na kablu WN do jednej z fajek... Motocykl pracował tak jak by brakowało mu paru "KONI"- na 3 gary, ospale reagował na gaz

Strzały z wydechu mogą oznaczać, że paliwo nie jest spalane i gromadzi się w cylindrze,a przy odpowiedniej jego ilości i temperaturze- BUM
Białe dymy z wydechu itp


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-21 10:54:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Jeszcze właśnie nie rozwiązałem tego problemu. Też myślę, że to może być wina któregoś kabla WN. Przejadę się jeszcze w któryś dzień tak żeby zrobić trochę km. Wykręcę świece i zobaczę jak te nowe wyglądają. Będę pewnie zmuszony do kupienia nowych Cewek z kablami.
Na pewno dam znać co było problemem jak już się z tym uporam. Na razie nie mam warunków i czasu żeby dokończyć sprawę. Postaram się w tygodniu to ogarnąć jeśli pogoda pozwoli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-21 11:03:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-15 00:35:09
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Przydało by się sprawdzić oporność cewek i samych fajek- mogło by to coś już powiedzieć... trochę jest roboty przy demontażu no ale cóż
Cena w serwisie Yamahy nowych cewek z kablami lub samej pojedynczej fajki przyprawia o zawrót głowy- prawie zemdlałem przy telefonie

Lepiej poszukać używki z jakiegoś rozbitka- na allegro widziałem po około 70 zł za kompletną cewkę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-21 17:25:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Oporność cewek sprawdzałem i wyszło mi na jednej i na drugiej 2 Ohmy. Samych kabli ani fajek nie sprawdzałem bo nie wiedziałem jak się do tego zabrać.
Pewnie zamówię sobie komplet używanych cewek i metodą podmiany spróbuję czy motocykl będzie się zachowywał inaczej niż do tej pory.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-22 13:21:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Możesz odpalić moto w całkowitej ciemności i popatrzeć na kable jak będzie gdzieś spore przebicie to powinieneś je zauważyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-27 12:19:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Dzisiaj motocykl zachowywał się OK ale nadal niepokoją mnie strzały z wydechu.
Podjechałem do znajomego, który ma analizator spalin. sprawdziliśmy jak to wygląda w moim przypadku.

Na biegu jałowym wygląda to tak:

volCO: 0,21
%volCO2: 13,58
ppmvolHC: 128
%volO2: 2,10
Lambda: 1092
S: 1

a po kilku chwilach

volCO: 0,20
%volCO2: 13,54
ppmvolHC: 124
%volO2: 1,91
Lambda: 1083
S: 1

Przy wyższych obrotach:

volCO: 0,61
%volCO2: 14,25
ppmvolHC: 330
%volO2: 0,80
Lambda: 1002

Drugi pomiar
volCO: 0,41
%volCO2: 13,98
ppmvolHC: 479
%volO2: 1,11
Lambda: 1014

po kilku chwilach

volCO: 0,18
%volCO2: 14,06
ppmvolHC: 77
%volO2: 1,13
Lambda: 1046
S: 1

Zastanawia mnie podwyższona wartość ppm vol HC (węglowodory) przy wyższych obrotach.
Patrząc na ten pomiar jest ktoś w stanie powiedzieć mi co i jak interpretować i czy jest OK?
Jakie powinny być przybliżone wartości?

I jeszcze jedno pytanie z ciekawości.
Bawił się ktoś z was ustawieniami CO1 i CO2?
U mnie ustawione są wartości 0 na obu parametrach. Z tego co wiem to CO1 odpowiada za cylinder 1 i 2 a CO2 za cylinder 3 i 4.
Jakie macie ustawienia na tych parametrach?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-27 16:58:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Oporność cewek to zmierz dokładnie pierwotną, ale nie mierzyłeś w szczególności wtórnej oporności czyli jeden biegu z cewki do wyjścia WN.

Strzelanie w wydech jeśli nie ma błędów na kompie to albo dopalanie paliwa w wydechu ( np spowodowane laniem wtrysku ) albo wypadający zapłon i resztki paliwa lecą w rozgrzany kolektor.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-30 10:07:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-11-29 18:53:13
Posty: 28
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6N
Wczoraj wieczorem sprawdzałem czy widać przebicia na kablach WN. Nie ma "Dyskoteki" pod zbiornikiem więc wnioskuję, że na kablach nie ma przebicia.
Na dniach postaram się sprawdzić, według Twojej sugestii Wojt@s, oporność cewek.
Napiszę jak już pomierzę.

-- 2015-07-02 17:33:53 --

Próbowałem dzisiaj zmierzyć oporność wtórną cewek. Robiłem to bez zdejmowania kabli WN (bo nie mam pewności jak odczepić kable WN od cewki.
Przykładałem jedną końcówkę miernika do wejścia na cewce, a drugą końcówkę do fajki.
W ten sposób nie pokazało mi żadnej oporności. Nie było żadnej reakcji.
Czy przy mierzeniu wtórnej oporności kable muszą być zdemontowane?

-- 2015-07-09 13:44:16 --

Motocykl poszedł do znajomego mechanika. Jak już będę wiedział co było przyczyną strzelania z wydechu dam znać.
Niestety sam wtrysków nie jestem w stanie zdiagnozować.

-- 2015-08-10 11:52:07 --

Motocykl wrócił od mechanika. Jednak nic nie zostało zrobione, ponieważ analiza spalin na urządzeniu pomiarowym nie wykazała żadnych anomalii.
Przyczyną strzelania z wydechu może być uszkodzony katalizator - tak mi powiedział ten znajomy mechanik.
Ale niestety ostatnio zauważyłem jeszcze jedną dolegliwość.
Jak jadę na drugim biegu bez gazu motocykl delikatnie szarpie - nie jestem pewien czy to wina nierównej pracy silnika czy też jakaś inna przyczyna.
Dzisiaj sprawdzę naciąg łańcucha i zobaczę czy w tej kwestii jest OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org