Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-06-15 01:03:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-15 00:35:09
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Witam wszystkich
Dzisiaj po kilku latach bezproblemowego użytkowania mojego fz6 s2 z 2007r podczas powrotu z wypadu nad morze miała miejsce awaria... Jadąc autostradą motocykl nagle zaczął tracić moc,szarpał i nie reagował na gaz i stopniowo zwalniał, czasami gasnął... po ponownym odpaleniu przez kolejnych kilka kilometrów pracował normalnie... Aż do momentu w którym zgasnął w takich samych okolicznościach jak wcześniej i tu niespodzianka bo gdy już udało się go odpalić po kilku nieudanych próbach okazało się że wyraźnie słychać że nie pracuje na wszystkich garach a kontrolka od silnika świeci się cały czas... Na tak "działającym" motocyklu na szczęście udało mi się wrócić do domu ale to była masakra- "zero" przyspieszenia, problem z ruszaniem, odgłos "traktora", i maksymalna prędkość 110 km/h z górki- po dojechaniu do domu i pierwszych oględzinach na spokojnie okazało się że rury kolektora od 1 i 4 cylindra ledwo ciepłe, wyciągnąłem fajkę od 4 cylindra i zero iskry... po wykręceniu cewek i zmierzeniu oporności wszystko wydaje się być w normie- gdzie szukać przyczyny tej awarii - jakieś sugestie??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-15 01:03:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-06-15 08:20:02 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
a świece 1 i 4 były mokre od paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-15 09:04:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-06-09 12:44:07
Posty: 150
Lokalizacja: nowogard zach-pom.
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 2000r.
Mimo że wszystko wydaje się ok to i tak podmień cewki i sprawdź czy wtedy będą też dawały iskrę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-15 13:48:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-15 00:35:09
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
1 i 4 świeca sucha tak jak reszta... Wykręciłem fajki od przewodów i okazało się że dwie z nich po podpięciu miernika nic nie pokazują a pozostałe dwie opór w normie- czyżby to był problem ? z tym podmienianiem cewek może i dobry pomysł tyle że masakrycznie dużo przy tym roboty akurat przy tym modelu- no ale cóż jak trzeba to trzeba...

-- 2015-06-15 14:08:16 --

Zamówiłem na allegro komplet cewek z fajkami z fz6 z 2008 roku w dobrej cenie - będzie na zapas i ewentualną podmianę...
A ja biorę się za wymianę świec- jak już mam wszystko rozkręcone a i tak miałem to robić w najbliższym czasie

-- 2015-06-15 17:34:28 --

Mm takie pytanie: Jak wejdę w menu diagnostyczne to przy której pozycji pokazują się ewentualne błędy, bo przy D:61 miga mi na przemian 12,30,34 i 46 a przy D:62 jest 6 ??

-- 2015-06-16 16:36:11 --

Słuchajcie zamieniłem cewki razem z fajkami i wychodzi na to że są w porządku- natomiast maszyna pracuje tylko na 2 i 3 cylindrze- po przyłożeniu miernika okazało się że nie dochodzi żadne napięcie do cewki odpowiedzialnej za 1 i 4 cylinder... gdzie szukać przyczyny- jak sprawdzić przewody zasilające cewkę ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-18 20:22:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-16 21:26:30
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 fazer 2004
Nie sądzę, aby padły naraz dwa przewody.
Sprawdzałeś dla porównania jakie napięcie dochodzi do 2 lub 3 cewki?
Tak czy siak ja bym winił sterownik. Może wywalił jakiś błąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-06-18 21:13:18 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-06-15 00:35:09
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Przewody są ok- sprawdzone... Napięcie na 2-giej cewce musi być w porządku skoro moto odpala...
Jutro jeszcze wezmę sterownik od swojej fz6 do kumpla i zobaczymy czy będzie pracował na wszystkie cylindry ( trochę kombinacji przez ten cały immobilizer- musiałem wykręcić całą stacyjkę z czujnikiem immo, żeby jutro podpiąć pod jego motocykl)
Zastanawiam się, co zrobić jeżeli to wina sterownika- dać do naprawy(koszt do 700 zł) czy szukać używki

-- 2015-06-19 12:02:18 --

Macie może namiary na kogoś kto zajmuje się naprawą modułów(ECU) motocyklowych - czy nie warto i lepiej kupić używkę

-- 2015-06-21 10:16:49 --

Udało mi się kupić nowy moduł razem ze stacyjką i całą resztą... zamontowałem wczoraj-odpaliłem i na razie wszystko działa-moto pracuje na 4 cylindry
Jedyne co mnie martwi to fakt że troszkę kopci się z wydechu i tak jakby pluło jakąś cieczą :wink: może to niespalona benzyna, która dostawała się do układu wydechowego przez niepracujące cylindry ???

Dzisiaj kończę składać moto i zobaczę jak będzie pracował...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-19 21:30:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-05-15 10:04:36
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Ja miałem coś podobnego, kopciła i wyżucała jakby nie dopaloną benzynę, kolega doradził mi żebym świece wymienił, i pomogło, ale przy wymianie świec musiałem coś naruszyć przy pierwszej cewce bo po 3 min pracy silnik wyłączał 1 i 4 cylinder, błąd 33, doczytałem żeby sprawdzić przewody zasilające i przez przypadek mocno odgiełem dwie wsówki od pierwszej cewki, i to pomogło. Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org