Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-10-21 20:52:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Kilka dni temu zmieniłem linkę sprzęgła w FZ6 i mam co najmniej dziwny problem... :( W sumie problem zaczął się już przy wymianie (i nie chodzi o to ile trzeba było demontować żeby ją założyć :evil: ) - po założeniu linki zacząłem ją regulować i żeby luz na klamce był prawidłowy musiałem maksymalnie wykręcić naciąg pod bakiem i ponad połowę regulacji przy klamce :shock: To już było "trochę" dziwne bo na starej lince na której zrobiłem ponad 25k km (+ poprzedni właściciel moto też bliżej nieokreśloną ilość km) zapas był dużo większy... Ale jeszcze ciekawiej jest kilka dni po wymianie - zrobiłem może z 70-80 km (po mieście) i musiałem wykręcić przez ten czas jeszcze prawie centymetr na regulacji przy klamce :shock: Linka producenta uznawanego za dobrego (Hi-Lex), na pewno do FZ6, założona dobrze (nie ma czego tu popsuć), nie mogła się poluzować regulacja pod bakiem (nakrętka kontrująca + klej do gwintów). Co tu się w ogóle może dziać? :shock:

Jakieś znaczenie może mieć to że od jakiegoś czasu trudniej jest płynnie ruszyć moto z niskich obrotów i czasami może z sekundę albo nawet mniej po puszczeniu sprzęgła słychać jak minimalnie rosną obroty tak jak by się z powrotem lekko wdusiło sprzęgło. Myślałem że linka sprzęgła ale po wymianie (i przyzwyczajeniu się do tego jak nowa linka lekko chodzi) dalej to samo. Sprzęgło nie ślizga w czasie jazdy - kręciłem do odcinki do 4 biegu i jest ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-21 20:52:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2015-10-21 20:57:58 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
tomko222 też mam linkę z Hi-Lexa i pomimo mlodego jej wieku i regulacji pod bakiem na maxa śruba regulacji przy klamce też jest w połowie. Moim zdaniem moglaby być spokojnie krótsza o przynajmniej centymetr. Na przyszłość nie będę też kupował linki z metalowymi zagięciami, bo przez to linka ciężej pracuje i dość trudno ją zamontować i ułożyć. Powiedziałbym więc, że ten typ tak ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-22 15:25:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-14 23:59:33
Posty: 140
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS6 06
U mnie to samo też Hi-Lex i po złożeniu maksymalnie rozkręcona pod zbiornikiem i ok 1/3 przy klamce


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-22 21:04:29 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
Ja założyłem jakąś polską z Allegro i pod bakiem na maksa poluzowana, a na klamce kilka obrotów dla pewności. Na początku w ogóle nie mogłem jej założyć, myślałem, że jest za krótka, ale okazało się, że się zblokowała w okolicach regulacji pod bakiem. Posmarowałem trochę i chodzi bez porównania lepiej niż stara. Jak z fabryki...;-) Na pewno wszystko dobrze spasowaliście?

PS Zakładanie to osobna historia - cud, że udaje się trafić w tę dziurkę w ramie. Nie wiem, jak Wy to robicie w wersjach z owiewką...;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-22 21:12:23 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
psikor tak, spasowana jest odpowiednio i nie ma za bardzo tutaj jak manewrować. Owszem przeciskanie tego metalowego pancerza przez ramę to dramat ale poleci parę K i jakoś wejdzie :D zapinanie linki w ten zacisk pod ramą też nie jest łatwe ale jakoś to się udaje. Drugim razem będę celował w krótszą linkę bez metalowych elementów to montaż będzie prostszy i linka lepiej się ułoży - będzie lżej pracować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-23 13:51:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
psikor napisał(a):
PS Zakładanie to osobna historia - cud, że udaje się trafić w tę dziurkę w ramie. Nie wiem, jak Wy to robicie w wersjach z owiewką...

blue7 napisał(a):
Drugim razem będę celował w krótszą linkę bez metalowych elementów to montaż będzie prostszy i linka lepiej się ułoży - będzie lżej pracować.



hm...a zdejmując syatą linkę nie ma szans na poprowadzenie jakiegoś pilota, żeby z nową tak nie walczyć?
i jakie firmy w takim razie polecacie. bo u mnie sprzęgło wymaga nieco siły i może właśnie czas tę linkę wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-23 14:22:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
misiakw napisał(a):
hm...a zdejmując syatą linkę nie ma szans na poprowadzenie jakiegoś pilota, żeby z nową tak nie walczyć?

Myślę, że teoretycznie jest to możliwe.

misiakw napisał(a):
i jakie firmy w takim razie polecacie. bo u mnie sprzęgło wymaga nieco siły i może właśnie czas tę linkę wymienić.

Ja mam konkretnie taką:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5088454380
Co prawda dopiero 700 czy 800 km i to w trasie, ale na razie nie mam zastrzeżeń.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-23 15:03:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
misiakw cała trudność polega na tych metalowych zagieciach linki, trudno sie tym wyrobic pomiedzy ramą a airboxem, jeszcze przez tak maly otwór, który już ma wiązkę innych kabli. Drugie takie zagięcie też jest na dole i u mnie gdzie linka jest moim zdaniem zbyt długa powoduje to niepotrzebne skręcanie się pancerza.
Ja nie polecę żadnej konkretnej firmy, oryginalna Yamahy jest z metalowymi zakrętami, HiLex podobnie. Szukałbym innej firmy o dobrych opiniach ale bez tych metalowych pancerzy. Jak ktoś coś takiego już ma i jest zadowolony z linki to proszę o info :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-23 21:16:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
blue7 gdzie jest to drugie zagięcie? Ja kojarzę jedno na dole (zarówno w zamienniku, jak i w oryginale). Nie stanowiło ono problemu, bo wchodziłem od dołu, więc akurat tego odcinka nie musiałem przeciskać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-23 23:11:48 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
psikor to ja mam jeszcze przy wyjsciu z klamki na górze zarówno w starej jak i w nowej lince. Jak na górze nie ma tego zagiecia to montaz linki jest banalny. Poniżej zdjęcie z mojego moto, widać metalowe zagięcie.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-24 00:35:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2014-09-29 21:18:23
Posty: 109
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N 2008
Ach, teraz widzę. U mnie tego "udoskonalenia" nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-10-26 20:03:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-19 22:40:18
Posty: 142
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer 2008
Dzięki za info - problem całkiem rozwiązany :) Wychodzi na to że reszta była spowodowana przez luz na klamce sprzęgła - śruba na regulacji się trochę poluzowała ale luz był na tyle mały że to wcześniej olałem. Po dokręceniu jest ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org