Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-06-16 12:21:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-05-15 10:04:36
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Witam mam problem z bogatą mieszanka paliwa w moim nowym starym fz6 N 2004 :) czy można taką mieszankę samemu wyregulować ? I w jaki sposób czy zostaje mi tylko serwis?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-16 12:21:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-06-16 12:28:44 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Chętnie bym pomógł, ale nie wiem jak się reguluje skład mieszanki w silnikach z "wtryskiem paliwa" a nie gaźnikiem :cry:

Ale chętnie się też coś na ten temat dowiem, bo mamy takie same maszyny :D

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-20 12:31:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-07-08 14:19:56
Posty: 22
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Fazer 2005
Serwisówka, strona 3-22.
A tu troche wiecej info i dyskusja na ten temat:
http://www.fjr1300.info/howto/co_adjustment.html
http://www.600cc.org/forum/f13/adjustin ... ent-20097/

Radze jednak uwazac z zabawa z tymi parametrami bo latwiej cos popsuc niz poprawic ;) Najwazniejsze to zapisac sobie jakie sa wartosci aktualnie ustawione, tak zeby w razie W mozna bylo do nich wrocic. No i mozecie napisac tu jakie wartosci macie - jestem ciekaw czy w kazdym egzemplarzu sa inne....


Załączniki:
co_adj.jpg [223.96 KiB]
Pobrane 783 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-20 17:35:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-01-15 19:06:11
Posty: 123
Lokalizacja: Rumia /k.Gdyni
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 Fazer ABS
convict napisał(a):
No i mozecie napisac tu jakie wartosci macie - jestem ciekaw czy w kazdym egzemplarzu sa inne....


Ja u siebie mialem C1:0 i C2:0.
Jako, iz mam LV + dB bez kata to za namowa amerykanskiego forum ustawiłem C1:15 i C2:15. Na wolnych obrotach moto zdecydowanie sie uspokoilo, a i wolne toczenie sie jest bardziej plynne. Wczesniej lekko poszarpywalo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-29 10:00:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-10 20:02:34
Posty: 43
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n S1
Część. Ponawiam temat. Ostatnio na przeglądzie gościu przy pomiarach spalin powiedział że mam zbyt bogata mieszankę (coś mówił o 3%, ale nie za wiele mi to mówi). Wiem już że można to zmienić w parametrach C1 i C2. Czy podpowie ktoś która wartość trzeba zmienić i o jak duża wartość?

-- 2021-03-30 18:15:48 --

Stwierdziłem, że nie ma odzewu z tego powodu że nie podałem ustawionych parametrów w moim Moto , więc dodam jeszcze to że jest ustawione u mnie C1 -1, a C2 7. Zakładam że może ustawił tak poprzedni właściciel...ale nie wiem czy to są domyślne ustawienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 18:31:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Witam.

Te wartości C1 i C2 raczej powinny być równe. Tak wynika z poniższego filmu.
https://www.youtube.com/watch?v=R1ClIq5UANg

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 18:47:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-10 20:02:34
Posty: 43
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n S1
Hmmm...wychodzi na to że skoro mam zbyt bogata mieszankę to powinienem zmniejszyc te wartości tylko która konkretnie i w jakim stopniu, żeby sobie niee zaczkodzic...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 19:24:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=24126&start=30
Moje dzisiejsze wypociny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 20:25:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-10 20:02:34
Posty: 43
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n S1
Rozumiem że bez mechaniora i specjalistycznego sprzętu się nie obejdzie ;) Myślałem że już ktoś to ogarnął metodą prób i błędów ;) Ale nikt jeszcze tak od deski do deski nie opisał tematu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 20:34:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-09-22 07:41:57
Posty: 25
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 FAZER S2
Do regulacji mieszanki to trzeba mieć koniecznie zewnętrzną sondę szerokopasmową do pomiaru AFR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 20:35:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
burza501 napisał(a):
Myślałem że już ktoś to ogarnął metodą prób i błędów

metoa błędów możesz wypalić gniazda zaworowe lub inne szkody spowodować


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-31 20:40:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-10 20:02:34
Posty: 43
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n S1
misiakw napisał(a):
burza501 napisał(a):
Myślałem że już ktoś to ogarnął metodą prób i błędów

metoa błędów możesz wypalić gniazda zaworowe lub inne szkody spowodować

Rozumiem...a czy może mi ktoś powiedzieć, czy wspomniane przez Pana na przeglądzie 3% (cokolwiek to znaczy) to dużo, czy jak nic się nie dzieje i sprzęt dobrze chodzi to nic nie ruszać i cieszyć się z jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-08 12:24:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Z 3% nie podpowiem ale jak slusznie wczesniej zauwazyli koledzy, wartosci c1 i c2 powinny byc na podobnym poziomie, jesli są rozjechane to masz inne parametry pracy srodkowych cylindrow a inne zewnetrznych. Obejrzyj te filmiki i zobacz jak reagują odczyty na zmiany parametrów. Odczucie prawidlowo pracujacego motocykla to żadna gwarancja prawidlowej pracy silnika. Tym bardziej jesli tak masz od zakupu i przywykłeś do tego jak pracuje.

Mnie ciekawi jak oni mierzyli parametry dla kazdego cylindra osobno skoro na wysokości katalizatora wszystkie cylindry dmuchają juz w 1 rurę.. odkręcają kolektor i mierzą jakoś przy bloku silnika? Czy wprowadzają sondę w pierwszym łączeniu wydechu głęboko w rurę aż wejdzie w konkretne żeberko od pojedynczego cylindra?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-04-08 12:45:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2020-11-10 20:02:34
Posty: 43
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha fz6n S1
Dodam jeszcze że ustawienia w moim motocyklu to C1 -1 (minus jeden) , a C2 7. Nie ma jakiejś dużej rozbieżności, ale zastanawiam się czy nie ustawić jednego i drugiego na 0 (zero). Trudno mi powiedzieć jakie były ustawienia domyślne, ponieważ nigdzie o tym nie jest napisane...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org