Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-09-12 19:01:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-16 12:46:40
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008r
Witam, mam problem z ładowaniem w swoim FZ6. Na początku myślałem, że padł akumulator, bo motorek z 2008r, a jeździł jeszcze na fabrycznym Yuasa GT14b-4, który spuchł - wymieniłem na kolejny i niestety po przejechaniu około 500 km motocykl znowy nie odpalił, a że kupiłem akumulator z pomiarem/miernikiem szybko doszedłem, że znowu jest lipa.

Napięcie mierzone na klemach podczas pracy silnika - około 14,2 V (moim zdaniem trochę mało, ale przymykam na to oko)
Pomierzyłem omomierzem uzwojenie alternatora, każde w granicy 0,4 om.
Pomierzyłem regulator SH719AA (obstawiałem, że jest uszkodzony, ale zaczynam mieć wątpliwości), bo mierząc każdy pin do którego przychodzi napięcie z uzwojenia alternatora i porównując je z dwoma pozostałymi wydaje się być również ok - brak również zwarcia między wyprowadzeniem napięcia z regulatora do akumulatora.

Ogólnie mogę moto odpalić z zewnętrznego akumulatora, ale po odłączeniu go motocykl zaczyna nierówno pracować i potrafi zgasnąć, dlatego proszę o podpowiedz może ktoś miał podobny problem, albo zbliżone objawy, bo teoretycznie wygląda na regulator napięcia, ale tak jak pisałem wyżej mierząc jest poprawnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-12 19:01:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-09-12 23:48:19 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3019
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 79273536dwa
Obecne moto: Yamaha MT-09 Tracer
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy 5000 obr.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-13 08:30:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-16 12:46:40
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008r
Wojt@s napisał(a):
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy 5000 obr.


14,1 V

Pytanie:
1 - jaka powinna być prawidłowa rezystancja między zwojami samego alternator?
2- jakie powinno być napięcie AC mierzone między zwojami alternatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-13 08:49:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 106
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
1. w okolicach 0.2ohm, ale pamietaj ze sam miernik zawyza niedokladnoscia pomiaru (twoje 0.4ohm jest poprawne, grunt by wynik byl powtarzalny dla kazdego elementu)
2. przy 5k rpm powyzej 50V, do okolo 90-100V, oczywiscie AC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-13 09:06:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-16 12:46:40
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008r
t1studiospl napisał(a):
2. przy 5k rpm powyzej 50V, do okolo 90-100V, oczywiscie AC.


I to jest podpowiedz ;)
Jest i przyczyna mierząc między uzwojeniami pokazuje mi od 9 do 12V, czyli nie wyrabia mocowo, bo pewnie gdzieś zwiera uzwojenie, chociaż nie wygląda na uszkodzony - foto poniżej
Załącznik:
Komentarz: Alternator FZ6 S2
20160912_203410-1024x1820.jpg [498.34 KiB]
Pobrane 72 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-13 10:55:58 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2015-02-03 15:21:32
Posty: 106
Lokalizacja: Podlasie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1-S 2006
Moze gdzies masa ucieka? sprawdz bo to czesty problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-09-13 12:10:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-16 12:46:40
Posty: 22
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 2008r
t1studiospl napisał(a):
Moze gdzies masa ucieka? sprawdz bo to czesty problem.


Hmm szczerze może masz rację, bo sprawdziłem tylko przejście na zawarciu miernikiem do regulatora i akumulatora, a może podpowiesz gdzie są te newraligiczne połączenia?
Ewentualnie w których miejscach szukać lub gdzie występują połączenia z masą (chodzi 7mi tu o połączenie z silnikiem i ramą)?

-- 2016-10-18 10:08:49 --

Ok chyba się wyjaśniło - składałem dwa razy, bo wszystko wydawało się sprawne, a ładowanie czasem uciekało.
Okazuje się, że jeden z przewodów wychodzących z uzwojenia prądnicy/alternatora zwierał do masy (foto w załączniku - zaznaczyłem czerwoną strzałką), trochę taśmy izolacyjnej rozwiązało sprawę...

Załącznik:
20161017_171639.jpg [163.2 KiB]
Pobrane 27 razy

Załącznik:
20161017_172005.jpg [167.83 KiB]
Pobrane 23 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org