Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-08-02 20:07:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-10 14:58:50
Posty: 27
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Heja!

Od jakiegoś czasu mam problem z dużymi wibracjami przy 6-8k obrotów, jest to na tyle uciążliwe, że nogi i ręce chcą mi odpaść po 20km.
Motocykl mam od 3 lat i problem zaczął występować jakieś 2k km temu.

Przy wciśniętym sprzęgle wibracje znikają.

Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Na co zwrócić uwagę?

Z akcesoryjnych rzeczy mam wydech leo vince'a (od samego początku, dedykowany do S2) oraz stelaż Givi - czy na coś konkretnego zwrócić przy tych rzeczach uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-02 20:07:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-08-02 23:32:39 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Może zacznij od sprawdzenia dokręcenia wszystkich śrub i innych dupereli, taki rezonans nie pojawił się z niczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-03 08:31:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ja bym nawet wcześniej rzucił okiem czy jakiś ciężarek z koła się nie odkleił. jaki przebieg - może łożysko w kole powoli żegna się ze światem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-07 18:26:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-10 14:58:50
Posty: 27
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
excop napisał(a):
Może zacznij od sprawdzenia dokręcenia wszystkich śrub i innych dupereli, taki rezonans nie pojawił się z niczego.


Motocykl po przeglądzie, śruby zostały sprawdzone. Dodatkowo sam sprawdzałem, czy nie ma jakiś luzów.

misiakw napisał(a):
ja bym nawet wcześniej rzucił okiem czy jakiś ciężarek z koła się nie odkleił. jaki przebieg - może łożysko w kole powoli żegna się ze światem?


Przebieg - 42k. Myślisz, że to może być problem z kołem/łożyskiem, nawet jak na wciśniętym sprzęgle (w trakcie jazdy, 120km/h, 6k obrotów, puszczenie gazu) wibracje ustępują?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-07 23:38:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
fragov napisał(a):
Przebieg - 42k. Myślisz, że to może być problem z kołem/łożyskiem, nawet jak na wciśniętym sprzęgle (w trakcie jazdy, 120km/h, 6k obrotów, puszczenie gazu) wibracje ustępują?

prawdę mówiąc - nie wiem. nie jestem mechanikiem. dla tego zacząłem od cieżarków koła. sam mam teraz 60 tys na liczniku. jakoś między 40 a 45 tys km zmieniałem łożysko w przednim kole bo wymagało tego, choć na mój inżynierski rozum wciśnięcie sprzęgła nie powinno nic tu zmieniać. jednak kontrola łożyska to dość prosta sprawa - dajesz dechę pod kolektor żeby go nie pogiąć, lewarek i koło w górę (zanim napiszecie o centralce - "enki" nie mają centralki w standardzie). odkręcasz blokadę na dole koła, zaciski (trzymaj je na sznurku a nie na przewodach hamulcowych) i na końcu wykręcasz oś. potem wsadzasz palec i kręcisz łożyskiem. jak masz jakieś opory to wymieniasz - może to nie jest źródło problemu, ale w tym zakrecie ciężko cokolwiek popsuć, a warto sprawdzić. nie trzeba oddawać do mechanika, bo to nie jest kwestia wymagająca wielkiej wiedzy. sama wymiana - ok, ktoś sie może bać i oddać mechanikowi. ale sprawdzenie łożysk to prosta sprawa, i nawet jeśli to nie to - nie zaszkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-08-08 08:25:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
wciskając sprzęgło zmieniasz obciążenie na koło.
fragov napisał(a):
Przebieg - 42k. Myślisz, że to może być problem z kołem/łożyskiem, nawet jak na wciśniętym sprzęgle (w trakcie jazdy, 120km/h, 6k obrotów, puszczenie gazu) wibracje ustępują?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-10 20:23:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-06-10 14:58:50
Posty: 27
Lokalizacja: Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Temat stary, a wibracje nie ustępują. Czy u Was też tak jest, że przy 6k obrotów, 6 bieg, 120km/h kierownica i lusterka strasznie wibrują?
Na postoju i luzie dzieje się dokładnie to samo. Jak jadę i wcisnę sprzęgło, to wibracje ustają. Jak jadę, wcisnę sprzęgło i odkręcę do 6k wibracje powracają.

Jest ktoś z okolic Zabrza do kogo mógłbym podjechać i porównać wibracje na postoju?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-10 22:24:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mój tak samo wibruje, kolegi s2 tak samo... Generalnie probowalem z tym walczyć bo mi to zabijało telefon w uchwycie ale koniec koncem zrobiłem tylko elastyczne połączenie dla uchwytu tel a kierownica drży dalej tak samo. Byc moze inne ciezsze ciezarki by coś dały, slyszalem ze ludzie sypią do kierownicy śrut, generalnie ja z tym się pogodzilem i tylko liczę że następne moto tego miec nie będzie.

Najciekawsze rozwiązanie jakie widziałem to rox anti vibe bar risers ale nie znalazlem tańszego europejskiego odpowiednika, no i nie zależało mi na podniesieniu kierownicy aż o 2" (ok 5cm).

https://roxspeedfx.com/products/2-pivot ... -handlebar


[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-10 22:43:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Wibracje to były w Drag Starze 650, jak nim jeździłem jeden sezon w 2011, po przesiadce na Fz6 S2 nic takiego nie występuje, a już na pewno nie przy 120, u mnie bardzo gładko pracuje przy 6 tys. obrotów, lusterka to zaczynają trochę drżeć ale przy prędkościach 170+ i to raczej od pędu wiatru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-14 19:20:31 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
I jak tam po dwóch latach doszedł ktoś dlaczego wibruje? Mam fzs600 i strasznie wibruje 6000-7400 pomaga odkręcenie dolnej śruby mocującej silnik ale wolałbym mieć silnik przykręcony. Stawiam na kosz sprzęgła ale zanim kupię chciałbym go jakos zdiagnozować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-14 20:04:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mirek, dziś nie 1 kwietnia :) Naprawdę walczyłeś z wibracjami odkręcając silnik?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-14 20:07:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
sfazowany napisał(a):
Mirek, dziś nie 1 kwietnia :) Naprawdę walczyłeś z wibracjami odkręcając silnik?


Bo pewnie. Odkręciłem 4 śruby i lala, normalnie bajka. Później odkręcałem po kolei. Dokręciłem przednie i leciutko czułem ten zakres 5800-7400 później tył i znowu dramat. Odkręciłem dolną z tylu i całkiem przyzwoicie, tylko po kilku km zgubiłem nakrętkę. Mogę nawet mniej więcej ocenić kiedy ją zgubiłem bo moto zaczął przyjemnie jechać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-14 20:43:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ok. To generalnie fatalny pomysł żeby w ten sposób kombinować, silnik jest elementem nośnym i na tych śrubach przenoszone są siły pracy całej ramy, luzując je możesz doprowadzić w najlepszym wypadku do uszkodzeń, w najgorszym do wypadku. Wibracje możesz mieć ze złej pracy gaźników, zapłonu itp. nie słyszałem żeby kosz sprzęgłowy mógł powodować wibracje, to nie dwumasa w golfie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-14 21:23:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2022-10-07 18:22:59
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2002
Kolego napisałem w tym temacie bo podobne objawy do moich ale mam fzs i zamkniętą ramę rurową więc luz. Właśnie obawiam się, że kosz na sprężynach może dać objawy jak dwumasa w golfie. Przy obrotach kiedy moment obrotowy strzela w górę wibruje a późnej przestaje. Na niskich biegach nie wyczuwalne na trzech ostatnich coraz bardziej. Najgorzej jak jadę na 5b 8000obr, zapinam 6 i takie nieprzyjemne uczucie jakby tarka, dźwięk, wibracje. Oczywiście dźwięku nie słychać ale takie wrażenie. Z odkreconym silnikiem bardzo aksamitnie to jeździ.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2022-10-20 22:05:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-04-16 19:48:23
Posty: 59
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fortepianino fzs 600
tysz tak mam :] 90km/h i ok 6k rpm, może nie mega mocne ale czuć mrowienie na kierownicy, znikające po wciśnięciu sprzęgła., kolegen z osiedla w fzs600 ma także te same objawy. wbrew pozorom odkręcenie i dokręcenie mocowania śrub silnika może pomóc (na jakimś filmie na yt byo). może też być przyczyną łożysko igiełkowe sprzęgła - poczytej http://www.motocykl.org/viewtopic.php?p=199518#p199518 , ale kolega lepel w wiadomości prywatnej pisał że odpuścił temat, też stawiałem na kosz sprzęgłowy, ale chęci zabrakło do dojścia co jest przyczyną, na zagramanicznych forach ktoś pisał że w yamahach w tych rocznikach wał korbowy jest źle wyważony czy coś w tym stylu i po jakimś przebiegu to wychodzi. jak napisałem jakieś herejze to niech mnie wojt@s lub inny guru sprostuje, chętnie również poznam przyczynę bo aż wstyd że przez tyle lat na forum nikt tego nie rozwiązał :/
edit: ktoś jeszcze też pisał żę są gumowe tuleje przy śrubach mocujących silnik, które po takim czasie mogą się wyrobić/sparcieć i popękać.. jak zwykle srylion powodów..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org