Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-03-13 11:16:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Piwek napisał(a):
Czy zakładać oplot do moto z ABS - nie, bo:
1. Różne rzeczy dzieją się z pompą i w każdym motocyklu inne.

Jeżeli różne rzeczy dzieją się z pompą to chyba nie przez oplot tylko dupowatego mechanika, który nie potrafi serwisować układu. Nie wyobrażam sobie, dlaczego oplot miałby wypływać na pompę tylko przez to, że jest oplotem. To nie głowa za duża tylko czapka za ciasna.

Wymieniam rzeczywiście trochę na zapas ale moto ma już 10 lat i nie chce mi się zastanawiać co sezon, czy te oryginalne przewody są zdrowe, czy może jednak wypadałoby wymienić. Mam nadzieję że jak teraz wymienię, to do końca użytkowania przeze mnie sprawa będzie załatwiona. Płyn też nie był wymieniany przynajmniej 2 sezony - w zasadzie nie ma konieczności wymiany jeżeli płyn ma cały czas dobrą charakterystykę (brak wody, to można zmierzyć) ale dla świętego spokoju, przynajmniej będę wiedział co mam zalane i kiedy. A co do pałowania po torze, to bardzo mnie kusi taka opcja :D , tylko brak czasu w weekendy mnie ogranicza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 11:16:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-03-13 13:02:11 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
No nie do końca przez mechanika.
Mógłbym oczywiście podeprzeć się tekstami źródłowymi (ale nie pamiętam, gdzie to czytałem), że pompy ABS'u jednak są czułe i regulowane fabrycznie do "uskoku" ciśnienia w przewodach gumowych i nie wytrzymują ciśnienia oplotów. Ile w tym prawdy - nie wiem i nie twierdzę, ze tak jest. Jednak nie bardzo chce mi się doświadczalnie to sprawdzać na własnej pompie :)

Zanim dostanę jakimś dużym kamieniem, to napiszę jeszcze tylko, że mody na wszelkich pojazdach, wykonywane przez właścicieli w celu teoretycznego polepszenia jakości prowadzenia/użytkowania pojazdu ZAWSZE będą przez ze mnie popierane - choć nie zawsze ze zrozumieniem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 13:29:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Piwek napisał(a):
oplot jest czystym snobizmem.

A czyste skąpstwo to olewanie wymiany przewodów hamulcowych co 4 lata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 13:37:44 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-09-29 15:41:27
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600 2003 z1000SX
Pompa ABS dostaje sygnał od czujnika uślizgu koła . Przewody nie mają na to wpływu. W przeciwnym razie ABS nie działał by prawidłowo przy starych przewodach gumowych lub zagotowaniu płynu. Czujnik uślizgu nie mierzy ciśnienia płynu . Czytałem o tym przed wymianą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 13:49:00 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
enjoi napisał(a):
A czyste skąpstwo to olewanie wymiany przewodów hamulcowych co 4 lata.


Prawdę prawisz... :)
Choć nie wiem, jaki jest interwał wymiany - ale aż z ciekawości sprawdzę w serwisie i napiszę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 18:13:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Piwek napisał(a):
Przewertowałem internet. Realnie wnioski, jakie wysnułem są chyba nie do końca politycznie poprawne. Jeżeli są inne, to poproszę o sprostowanie.

Czy zakładać oplot do moto z ABS - nie, bo:
1. Różne rzeczy dzieją się z pompą i w każdym motocyklu inne.
2. jeżeli ktoś nie używa moto to typowego sportu, a przeważnie do turystyki (i nie wykluczam tu wizyty na torze 2 x w roku), to wymiana przewodów na oplot jest czystym snobizmem.

Czy zakładać oplot do moto bez ABS'u - tak, jeżeli:
1. moto służy do sportu
2. Jeżeli cena nie jest problemem, to czemu nie :)

Myślę, że biorąc pod uwagę, iż post zamieściłem na forum fazera, powyższe wnioski są prawidłowe i 99,9% z nas nie jest w stanie wykorzystać różnicy w hamowaniu obydwu systemów, ale...

...teraz czekam na gromy :)


Bardzo Ci dziękuję za ten post. Dał mi do myślenia.
Ja zastanawiam się nad zmianą ( nie jest jeszcze konieczna) bo przewody gumowe mają lat 10 i nie wiem ile jeszcze dadzą radę.
Wymiana na nowe oryginalne - masakra jeśli chodzi o koszt, taniej wychodzi kupić oplot HEL i wymienić - stąd moje pytania :) a moto służy do turystyki i spokojnej jazdy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 19:46:28 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Rafal Odo napisał(a):
2. jeżeli ktoś nie używa moto to typowego sportu, a przeważnie do turystyki (i nie wykluczam tu wizyty na torze 2 x w roku), to wymiana przewodów na oplot jest czystym snobizmem.


Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym stwierdzeniem. Jeżdżę głównie turystycznie robiąc duże przebiegi (4 tys. km w ciągu kilku dni) i założenie oplotu bardzo poprawiło skuteczność hamowania, dozowalność i wyczucie siły hamowania co przekłada się na przede wszystkim jego skuteczność jak i komfort użytkowania. Jadąc w dwie osoby, z zapakowanymi kuframi moto sporo waży, różnica jest ogromna gdy zmienimy przewody na stalowy oplot. Pamiętam gdy zjeżdżałem ze Sveti Jure w Chorwacji z plecaczkiem, u podnóża góry już mocno czułem zmęczoną rękę od hamowania - ponieważ droga jest bardzo kręta i wymagająca od naszych hamulców. Powtarzając podobne odcinki na stalowym oplocie nie ma takich problemów, klamka wchodzi bardzo lekko a hamulec jest skuteczniejszy i łatwo wyczuwalny. A pro po hamowania tylnym heblem można dużo lepiej wyczuć moment zablokowania koła, co również wpływa na bezpieczeństwo szczególnie na mokrej nawierzchni. Tak że gdzie kto widzi dla siebie korzyści z takiej modyfikacji to kwestia mocno indywidualna związana ze stylem jazdy jak i sytuacjami w których hamulca się używa agresywniej niż przy typowo spacerowej jeździe. Jako, że już dwa lata jeżdżę z oplotem, planując dzisiaj zakup nowego Tracera 900 będzie to jedna z pierwszych modyfikacji jakie wprowadzę do nowego moto - ponieważ wiem ile jest to rozwiązanie warte.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-14 00:00:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Piwek napisał(a):
Choć nie wiem, jaki jest interwał wymiany

Pozwól, że Cię wyręczę.
Haynes:
[ img ]
Serwisówka FZ6:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-14 10:39:47 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
enjoi
Potwierdzam w całej rozciągłości - co 4 lata jest interwał wymiany przewodów gumowych :)

Mam też namiar do serwisu, który założy oplot w Wawie, mimo pompy ABS - (mechanik z serwisy ASO)

-- Śr, 14 mar 2018, 12:33 --

Sprawdziłem też ponownie koszta HEL do mojego 2oo ABS p+T - zakup 1150 zeta + przesyła + montaż... :(
Sprawdzę jeszcze dla porównania ori zestaw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-16 16:42:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Piwek napisał(a):
Mam też namiar do serwisu, który założy oplot w Wawie, mimo pompy ABS - (mechanik z serwisy ASO)


Jest szansa na taki namiar ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-22 18:43:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Uwaga: Przy zamawianiu przewodów sprawdźcie, co jest w zestawie, bo przynajmniej do wersji ABS powinny być też dwa krótkie (ok. 15cm) przewody łączące pompę ABS z dłuższymi przewodami.
W zestawie który kupiłem nie było tych dwóch przewodów, więc albo muszę je teraz dokupić oddzielnie :evil: albo zostałyby stare - co kłóci się z ideą wymiany przewodów na nowe. Mimo że mój fachowiec twierdzi że w tym miejscu nie są zbyt narażone na zużycie.
W komplecie oryginalnym Yamahy podobno są te przewody, ale nie do kupienia oddzielnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-22 22:32:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Kupiłeś komplet HEL'a ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-22 22:57:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Rafal Odo napisał(a):
Kupiłeś komplet HEL'a ??

Tak

-- 2018-03-31 16:07:14 --

Oplot założony, koszt robocizny wyszedł duży bo 300zl, znowu może dlatego że to wersja ABS. Chyba też sporo grzebania przy tej wymianie. Drugi raz już nie będę wymieniał w tym sprzęcie.


Załączniki:
20180330_170047.jpg [88.11 KiB]
Pobrane 402 razy
20180330_165840.jpg [134.98 KiB]
Pobrane 391 razy
20180330_165827.jpg [148.65 KiB]
Pobrane 376 razy
20180330_165805.jpg [119.36 KiB]
Pobrane 394 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-02 20:22:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Mi za samą robociznę krzyknęli 300-400 PLN, ciągle się zastanawiam czy wymiana ma sens w moim przypadku, przewody gumowe są zdrowe i jazda przeważnie spokojna. Zauważyłeś jakąś różnicę przy hamowaniu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-02 21:03:39 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Rafal Odo napisał(a):
Zauważyłeś jakąś różnicę przy hamowaniu ?

Zrobiłem tylko krótką przejażdżkę, więc ciężko powiedzieć. W tym tygodniu pojeżdżę więcej to będę mógł lepiej ocenić. Ale raczej nie spodziewam się jakiejś dramatycznej różnicy. Po prostu przewody trzeba co jakiś czas wymienić, nie wiedziałem czy i kiedy były wcześniej wymieniane. Wymieniłem teraz i będę miał z głowy te pytania przez kolejne 4 sezony.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org