Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-12-03 21:39:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Witam.

Posiadam FZ6 S2 z ABS z 2008 roku.
Zastanawiam się nad wymianą przewodów hamulcowych na przewody w stalowym oplocie.
Internety piszą różnie, że wszystko jest OK, że mogą być problemy z pompą ABSu - zmiana ciśnienia.
Będę wdzięczny za wypowiedź szanownych kolegów/koleżanek znających temat, posiadających takie przewody w swoich FZ6 z ABSem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 21:39:22 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-12-03 21:44:37 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie mam motocykla z ABS ale przerabialiśmy temat. Trzeba bardzo dużej uwagi przy wymianie tych przewodów i odpowietrzaniu pompy bo czasem można narobić sobie problemu.
ale czy za czy przeciw oplotowi? - OPLOT ZAWSZE JEST NA +
Ja mam sportowy płyn z ebc, oplot i czerwone brembo i hamulce mam żyletki. Dobrze że mam UPS bo już dawno złamałbym amor od hamowania :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 21:50:03 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
rhazz napisał(a):
Trzeba bardzo dużej uwagi przy wymianie tych przewodów i odpowietrzaniu pompy


Wymianę przewodów zleciłbym serwisowi, właśnie boję się, że z tą pompą może być coś nie do końca tak jak powinno.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 21:55:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Zasadnicze pytanie, dlaczego chcesz wymienić przewody? Czyżbyś narzekał na skuteczność?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 22:02:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Motocykl zaraz będzie miał 10 lat, przewody raczej nie były wymieniane nigdy. Wyglądają zdrowo, ale...
Cena oryginalnych Yamahy przyprawia o zawrót głowy, w oplocie HEL Performance wychodzą dużo taniej nawet jak zlecę ich wymianę w serwisie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 22:23:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Mój kumpel ma vfr z 86r z ori przewodami :)
Ale co do oplotów i ABS nie ma najmniejszego powodu żeby był jakikolwiek problem. Np. Triumph Tiger ma oplot w standardzie, a ABS to ta sama konstrukcja co w yamaha.
Ale jak mnie zapytasz czy sam robiłem taką operację to niestety nie mam takiego doświadczenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 22:39:04 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Cytuj:
Posiadam FZ6 S2 z ABS z 2008 roku.

Też mam takowy sprzęt i zamierzam wymienić na przewody w stalowym oplocie ale dopiero na wiosnę razem z wymianą płynów. Oczywiście w serwisie. Dam znać jak poszła operacja i jaki był koszt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-03 23:27:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
To masz fajny motocykl :-)
Nie wiem czy do wiosny wytrzymam, ale oczywiście będę wdzięczny za info.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-06 18:59:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-09-29 15:41:27
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600 2003 z1000SX
Mam oplot w moim fzs600 2003 i różnica jest duża ale na koniec sezonu kupiłem KAWASAKI z1000 sx ABS 2012 . Założyłem przewody HEL -a i nie wyczuwam różnicy...No delikatnie twardsza klamka... może muszę zrobić więcej testów ... ale kilka miesięcy trzeba będzie poczekać . Wymieniłem sam. Filozofii wielkiej nie ma. Ale jak nie masz pewności to jedź do fachowca. Bezpieczeństwo najważniejsze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-14 21:31:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Przepatrzyłem alledrogo i do wersji z ABS komplet HEL stoi po 630zeta... :roll:
Rozumiem że w wersji ABS jest po dodatkowym przewodzie z przodu i z tyłu (3 przód, 2 tył) i stąd ta różnica w cenie. Komplet dla wersji bez ABS jest po 390zl, tyle co sam przód do wersji ABS .
Czy jeżeli wymienię tylko przód, to pozostawienie starych przewodów z tyłu będzie miało jakiś wpływ na hamowanie przodem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-14 22:25:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Tył nie ma wpływu na efektywność przedniego hamulca, są to dwa oddzielne układy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-12 19:31:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-19 17:48:32
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: V-STROM 1050
Ratchet napisał(a):
Dam znać jak poszła operacja i jaki był koszt.

Jakieś wieści ?? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-12 21:34:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Rafal Odo napisał(a):
Jakieś wieści ?? :)

Kupiłem komplet przód+tył na aledrogo za 630zl z przesyłką :roll: Moto w serwisie, jak zrobią będę znał mniej więcej koszt. Trzeba przy tej operacji też płyn wymienić niezależnie od jego stanu więc to będzie dodatkowy koszt. Argument za tym, żeby zrobić od razu przód&tył.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 10:42:30 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Przewertowałem internet. Realnie wnioski, jakie wysnułem są chyba nie do końca politycznie poprawne. Jeżeli są inne, to poproszę o sprostowanie.

Czy zakładać oplot do moto z ABS - nie, bo:
1. Różne rzeczy dzieją się z pompą i w każdym motocyklu inne.
2. jeżeli ktoś nie używa moto to typowego sportu, a przeważnie do turystyki (i nie wykluczam tu wizyty na torze 2 x w roku), to wymiana przewodów na oplot jest czystym snobizmem.

Czy zakładać oplot do moto bez ABS'u - tak, jeżeli:
1. moto służy do sportu
2. Jeżeli cena nie jest problemem, to czemu nie :)

Myślę, że biorąc pod uwagę, iż post zamieściłem na forum fazera, powyższe wnioski są prawidłowe i 99,9% z nas nie jest w stanie wykorzystać różnicy w hamowaniu obydwu systemów, ale...

...teraz czekam na gromy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 10:53:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Piwek napisał(a):
Czy zakładać oplot do moto bez ABS'u - tak, jeżeli:
1. moto służy do sportu
2. Jeżeli cena nie jest problemem, to czemu nie

3. Jeśli i tak musisz zmienić oploty (bo np stare itp)

dodam tez ze heble da się zagrzać nie tylko na torze - dynamiczna jazda po mieście raz!!! doprowadziła moje heble do spuchnięcia. ale naprawdę sporo i naprawdę ostro dzidowałem wtedy po mieście dłuższy czas.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org