Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

2 problemy z fz6 s1: z obrotami oraz zębatką zdawczą
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=73&t=21970
Strona 1 z 1

Autor:  drurbus [ 2017-12-12 17:02:55 ]
Tytuł:  2 problemy z fz6 s1: z obrotami oraz zębatką zdawczą

Cześć! odebrałem od mechanika motonga po strzale (leżał na boku). Niestety mechanik nie miał dobrych wiadomości. Dwie rzeczy:

1. zębatka zdawcza --> tutaj niestety motong na początku sezonu został mi sprzedany z zaspawaną zębatką zdawczą. Tutaj się orientowałem że mogę wystąpić do sprzedającego o hajs za "wadę ukrytą". Ktoś przerabiał? Jakieś info jak to zrobić? zaznaczę że po gwincie nie ma śladu, zębatka jest przyspawana na całym okręgu (nie punktowo). Mechanik powiedział że ogromny nakład kosztów żeby wymienić wałek zdawczy bo nic innego się nie zrobi. Krzyknął około 1200 za robociznę + materiały. Da radę to jakoś uratować zebraniem starej zębatki + gwintownik?

2. przed strzałem moto falowało trochę na ssaniu a później piękna praca, obroty równe jak od linijki. Teraz na ssaniu faluje mocno (ruszając wolno na ssaniu moto potrafi zgasnąć) plus dym z rur - ciężko powiedzieć czy bardziej od chłodzenia biały czy niebieski, po około 2 minutach po wstępnym nagrzaniu się zapala się na minutę czerwony achtung od oleju + czuć olej po czym obroty w miarę wracają do normy z delikatnym zwiększeniem obrotów na ułamek sekundy i achtung znika (znika też zapach oleju, przynajmniej ten mocno wyczuwalny). Jakieś pomysły co to jak to? ktoś już przerabiał?

lwg

Autor:  Wojt@s [ 2017-12-12 17:16:57 ]
Tytuł:  Re: 2 problemy z fz6 s1: z obrotami oraz zębatką zdawczą

Nie uratujesz niczym, bo wałek jest powierzchownie utwardzany.
Jedynie komplet nowych uszczelek i wymiana wałka głównego.

Autor:  tuzmen [ 2017-12-12 18:12:17 ]
Tytuł:  Re: 2 problemy z fz6 s1: z obrotami oraz zębatką zdawczą

1. dobry fachowiec ci to zrobi, objechać spawy zdjąć zębatkę, zaspawać ponownie - wszystko na własną odpowiedzialność
2. objawy trochę jak olej odmie/airboxie, nie wiem co w ukrytym znaczeniu oznacza czerwona kontrolka oleju, ale wprost mówi że poziom jest za niski więc i może brak cisnienia = darcie panewek = stuk puk

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/